Abu Dhabi Grand Prix - Yas Marina Circuit: vapaat harjoitukset

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tuollaset vissiin pyörii siellä parhaillaan: http://www.formula1.com/live_timing/live_timing.html

Yas Marina Circuit RSS


Abu Dhabi, United Arab Emirates

Circuit type Race
Circuit Length 5.554kms
Circuit Turns 21
Circuit Direction anti-clockwise
Capacity 50,000
Established 2009
Designer Hermann Tilke




Circuit Info

The circuit is one of very few on the F1 calendar to run in an anti-clockwise direction, and it is also unique as the only track with an underground pit lane. Leaving the track on the right, it crosses underneath and rejoins on the left. Concerns were raised that the tunnel was too narrow and dangerous, and any accidents would be difficult to clear quickly.

Granted the final go-ahead by the FIA in 2009, Bruno Senna was the first driver to complete a test lap during the GP2 testing. When the teams arrived in Abu Dhabi for the season finale in October 2009, not a single driver had driven the track.

Much more spectator-friendly than soulless near-neighbour Bahrain, some drivers have complained the circuit is too safe. "The car can go everywhere, cutting off corners, and you don't ever lose time," moaned Adrian Sutil after the 2009 grand prix. "That can make racing very boring. There's no real flow." Purists also lamented the need to build chicanes on a new track given their only purpose was to slow down cars on existing circuits.

Yas Marina made history when the 2009 Abu Dhabi Grand Prix hosted F1's first day-night race, starting at twilight with the race finishing in the dark. Floodlights were used from the start of the event to illuminate the circuit and ensure a seamless transition from light to dark. Lewis Hamilton started the race on pole but was forced to retire with brake problems. Sebastian Vettel won the race, the fifth victory of his F1 career, beating team-mate Mark Webber and 2009 champion Jenson Button to seal second place in the championship.

Jo Carter November 2009


espnf1.com
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ekan harjoituksen tulokset:

2011 FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX
Pos No Driver Team Time/Retired Gap Laps
1 4 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:40.263 21
2 2 Mark Webber RBR-Renault 1:40.389 0.126 26
3 3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:40.403 0.140 27
4 1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:40.755 0.492 27
5 5 Fernando Alonso Ferrari 1:40.801 0.538 25
6 6 Felipe Massa Ferrari 1:41.260 0.997 17
7 14 Adriana Sutil Force India-Mercedes 1:41.340 1.077 23
8 8 Nico Rosberg Mercedes 1:42.130 1.867 26
9 15 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:42.151 1.888 28
10 19 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:42.377 2.114 26
11 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:42.633 2.370 26
12 9 Romain Grosjean Renault 1:42.685 2.422 29
13 10 Vitaly Petrov Renault 1:43.118 2.855 13
14 12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:43.255 2.992 29
15 7 Michael Schumacher Mercedes 1:43.389 3.126 24
16 17 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:44.412 4.149 28
17 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:44.484 4.221 18
18 20 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:44.565 4.302 27
19 21 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:44.898 4.635 25
20 23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:46.385 6.122 28
21 22 Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1:46.532 6.269 27
22 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:48.024 7.761 20
23 25 Robert Wickens Virgin-Cosworth 1:48.551 8.288 23
24 11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth No time 3
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Se on taas se aika vuodesta, kalenterin paskin kisa.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3777
Valencian radan ohella yksi kauden inhokeista, surkea rata mielestäni.

Olisivat käyttäneet ne järkyttävät rahat paremmin ja tehneet edes vähän mielenkiintoisemman radan.
 

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
Ihmetytti ekoissa harkoissa kuinka Eki haluaisi DRS alueista pidempiä Intiassa ja nyt Abu Dhabissa. Siinä on racing-mies henkeen ja vereen. Intiassa oli mielestäni juuri sopivan mittainen alue, ohittaminen ei tullut ilmaiseksi, mutta se oli kuitenkin hyvinkin mahdollista.

Ekoista harkoista jäi mieleen Ferrarin pitkäksiajot, joista selvittiin joka kerta ilman pienintäkään naarmua, kuten normaalilla Tilkeringillä odottaa saattaa. Tämä on kyllä kalenterin paskin rata, jopa huonompi kuin Valencia, jossa ei nyt sentään kaikki mutkat ole ysikymppisiä. Ykkössektori ainoa kohta rataa, jossa näkee formuloiden nopeutta mutkissa.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Ärsyttää tuo Ekin ja Timpan loputon Yas Marinan ylistys.
Hengetön, steriili aavikko-tilkering IMO.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Mäksillä kuvassa kauheaa pikkunykimistä, onko vika world feedissä vai maikkarin päässä?

Tämä radan irvikuva saa kyllä aikaan melkoisen :yuck: reaktion. Ja Ekin höpinät, huoh...
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Simuissahan tämä(kin) rata on aika mielenkiintoinen ajaa, vaikka melkoista kakkaa kisat lienevät... Mutta ei tuomita vielä ennen ensi vuoden uudistuksia.
 

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
Tuplamestareiden muuri ja Eki kiroilee. Viihdettä :)
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18406
Derek Warwick tuomaristossa tällä kertaa.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Melkoisen tylsä perjantai. Vettelin ja Alonson mokat T1:ssä oikeastaan ainoat mainitsemisen arvoiset tapahtumat.
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Törkeän tylsä perjantaipäivä Yas Marina Circuitilla. Rata yrittää olla olevinaan katurata, mutta Schumikin pystyi oikomaan samassa paikassa kymmenkunta kertaa ilman että kärsi yhtään. Kalenterin paskin rata, Valenciassa edes viimeisellä sektorilla yrittää olla jonkinlaista flow'ta :wall:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Törkeän tylsä perjantaipäivä Yas Marina Circuitilla. Rata yrittää olla olevinaan katurata, mutta Schumikin pystyi oikomaan samassa paikassa kymmenkunta kertaa ilman että kärsi yhtään. Kalenterin paskin rata, Valenciassa edes viimeisellä sektorilla yrittää olla jonkinlaista flow'ta :wall:
Ykkössektorilla sen sijaan on tällä radalla melko hyvä flow. Se tosin rikkoutuu kakkossektorilla...
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Ykkössektorilla sen sijaan on tällä radalla melko hyvä flow. Se tosin rikkoutuu kakkossektorilla...
Ykkössektori olisi parempi ilman shikaania ennen neulansilmää. Tuo shikaani vain laittaa autot jonoon neulansilmään tultaessa. Shikaanin poistaminen ja jatko suoraan hiusneulaan mahdollistaisi paremmin linjan hakemisen pitkälle suoralle.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ykkössektori olisi parempi ilman shikaania ennen neulansilmää. Tuo shikaani vain laittaa autot jonoon neulansilmään tultaessa. Shikaanin poistaminen ja jatko suoraan hiusneulaan mahdollistaisi paremmin linjan hakemisen pitkälle suoralle.
Tuo shikaani sijaitsee jo kakkossektorin puolella... :cool: Mutta joo, haluaisin mielelläni eroon tuosta shikaanista.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Paljon on rataa moitittu, mutta mun mielestä tää on parhainta ja aidointa tilkkeä. Ajetaan ihan rehellisesti asfaltti- ja betonihelvetissä. Ja mikäs vika siinä on että rata on syheröä? Veivaamista on kiva katsoa.
 
Ylös