ADSL-kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja NS
  • Aloituspäivämäärä

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Oon tässä uuden kauden alla laittanu vähän harkintaan ton nettiyhteyden parantamista, eli vaihtamista kaapelimodeemista adsl:ään. Ajattelin vähän kysellä teiltä kokemuksia moisista, eli kenen liittymä, oma vai vuokramodeemi ja tietty et miten on pelittäny... Oon tsiigannu nyysseistä kommentteja, mutta loppujen lopuksi siellä naristaan aika paljon palvelusta, laskutuksesta tms. ja itse yhteysnarinat on ollu lähinnä yksittäisiä katkoksia tai sitä, että miksi 1024 letkulla tulee vaan 900... Teidän mielipiteet kiinnostaa, koska pelattua tulee kuitenki jonkun verran, enkä mä pahemmin wareta. Esim. syyskaudella tuli pari yhteysvammakolaria ja Henkka taisi marista ettei mun kanssa uskalla kisata... wink

Vakavammin oon harkinnu:
elisan 512/256 - 62€/kk + 63€ + laite
soneran 512/512 - 61.99€/kk + 129€ ( :eek: ei avaustarjousta juuri nyt) + laite
saunalahden 512/512 - 49€/kk + 100€ + laite
saunalahden 1024/384 - 70€/kk + 100€ + laite

Tasanen pakettien liike on tietty kiva asia, mutta jotta mun päätös ei menis helpoks ni imutin tänään aamulla ilman ruuhkaa tolla kaapelilla Live For Speedin 362KB/s eli yli 2900kbps ja kokeilin sit uppia ftp:llä shaittii ja meni keskimäärin 224kbps. 54,66€/kk ja staattinen IP:kin löytyy joten on siinä kaapelissa puolensakin.

Että kaikki kokemukset ovat tervetulleita ja kertokaa nyt sekin, että kuinka paljon vituttaa ajaa pomppivien autojen kanssa... :p
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Mullo ADSL Aurian yhteydellä. Nyt mulla on 256 mutta se nousee megaseks ilmatteeks ja hinta on 51 eetä per kuukausi. Täällä Loimaalla pelaa yhteydet loistavasti. En edes muista koska viimeksi olisi katkonut. Suosittelen hankintaa.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6243
Mulla on soneran adsl 512/512 ja TODELLA harvoin katkoo yhteyksiä. Maksaa 60 euroa kuukaudessa. Itse ostin adsl modeemin, 100 euroa oli hinta. Telewellin IA-300b.

Ja kun otin liittymän niin oli se avaustarjous 50 euroa.

Hyvin on pelannut ei mitään valittamista.

En oikein ymmärrä mikä on pointti adsl-motukan vuokraamisessa? :eek:
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Modeemin vuokrauksen pointti on se että laitteen mennessä rikki (nyt tai 2 v. päästä) kannat sen vaan takaisin liikkeeseen ja saat uuden tilalle, myöskään huolta ukkosesta tai muista seikoista ei ole, rikki mennyt värkki liikkeeseen, uusi tilalle ja taas pelittää. Ja tekniikka kun tunnetusti kehittyy tulossa on VDSL ym, ym, näin 'kalliilla' rahalla ostettu modeemi ei tässä tapauksessa ole 3 v. päästä käyttökelvoton. Kääntyisin Ellun puoleen, maksaaahan tuolla kytkentämaksun erotukselle (ellu vrt. sonera) monta vuotta modeemin vuokrausmaksuja ja sinua ei salakuunnella! Se mitä ruotsalaisille menee on suomalaisilta pois! :D

Netsonic tarjoaa 512/384 linjaa vuosimaksulla 660€ eli 55€/kk, kytkentä 160€

edit: senat sakaisin
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Mitäpä jos kävisit HTV:llä vaihtamassa Pro-liittymäsi 525-liittymään. Siinä on ainakin kiinteä 525/200-nopeus. Itselläni on ollut kohta pari vuotta tuo Pro, ja ei ole ollut mitään ongelmia GPL:n kanssa. Koko viime kaudenkin ajoin kakkosessa ilman yhtään discoa tai pahaa lagia. Tuuristakin nämä hommat ovat tietysti kiinni.
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Jees, kiitokset kaikille kokemuksistanne.
Taidan ensin antaa Charlien innoittamana welholle mahdollisuuden toiseen mahdollisuuteen (takarivistä kuuluu "noooooouuuuuu!" wink )... Lähetin sinne eilen muutaman kiperän kysymyksen tosta 525:stä. Itse olen melko skeptinen, koska niitten faq on sellasta myyntipuhetta, että...
Nimenomaan tota "kiinteä 525/200" -ilmausta en nää kyllä missään...
Se on kaiketi ihan sama juttu ku nytkin, mutta ne yrittää parantaa yhteyden laatua kaikkina hetkinä rajottamalla maksiminopeudet. Toi upstream vaan on niin lähellä nykyistäkin rajoittamatonta maksimia, että se mua tässä vähän arveluttaa.
Pari otetta sivuilta:

HTV:n welho 525 -laajakaistapalvelussa yhteysnopeus on määritelty nykyistä tarkemmin: kotiin tuleva maksimiyhteysnopeus on palvelun nimen mukaisesti 525 kbps ja paluusuunnan nopeus 200 kbps.
SAANKO WELHO 525:N NOPEUDEN KOTIINI KOKO AJAN?
Nopeusluokan osoittama nopeus 525 kilobittiä sekunnissa on kotiin tuleva maksimiyhteysnopeus.
KÄYTETÄÄNKÖ WELHO-PALVELUSSA NS. JAETTUA KAISTAA?
Kaikki laajakaistapalveluiden tarjoajat, kuten HTV:n welho, jakavat kaistan asiakkaiden kesken jossain yhteyden osassa. Esimerkiksi ulkomaan yhteydet ovat käytännössä kaikilla palvelujen tarjoajilla aina asiakkaiden kesken jaettuja.
MIKSI UUDESSA TUOTTEESSA NOPEUS ON RAJOITETTU?
Rajoittamalla uudessa tuotteissa yhteysnopeuden pystymme edelleen tarjoamaan koteihin erittäin nopean internet-yhteyden, mutta samalla saamaan palvelusta entistä tasalaatuisemman ruuhka-aikoina.
Ajattelin nyt kokeilla jos ne vaan suostuu vastaamaan, koska se on mulle ilmaista ja vaihtaa vast sit ADSL:ään... wink
Katotaan miten käy.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Voisin muuten tässä vielä kysyä, että varmaan onnistuu tuo GPL:n pelaaminen, kun on 512/512? Vai millaisilla yhteyksiä teillä muilla on?

-edit- kirjoitushäriö

<small>[ 12-01-2003, 12:44: Message edited by: PeePee ]</small>
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
PeePee:
Voisin muuten tässä vielä kysyä, että varmaan onnistuu tuo GPL:n pelaaminen, kun on 512/512? Vai millaisilla yhteyksiä teillä muilla on?

-edit- kirjoitushäriö
Aivan varmasti onnistuu, kun ajelipa tuo Pasikin sarjaa vanhalla kunnon 56K-modeemilla :D
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Jape:
PeePee:
Voisin muuten tässä vielä kysyä, että varmaan onnistuu tuo GPL:n pelaaminen, kun on 512/512? Vai millaisilla yhteyksiä teillä muilla on?

-edit- kirjoitushäriö
Aivan varmasti onnistuu, kun ajelipa tuo Pasikin sarjaa vanhalla kunnon 56K-modeemilla :D
GPL:n nettikoodi on tosiaan erinomainen. Peliä pystyy tietääkseni pelaamaan sujuvasti netissä jopa 33K-motukalla, joten eiköhän toi 512/512 riitä ;P
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Welho 525-modeemi on paljon modernimman oloinen kuin vanha Pro-modeemi. Siinä on myös kunnollinen virtaliitäntä joka pysyy jopa paikallaan. Myös ethernet-linkkivalot löytyy.

Silti itse en kyllä vaihtaisi omaa Pro-liittymääni 525:een. Yöllisistä 2 megabitin yhteyksistä en halua luopua. Muutenkin yhteyden nopeus on lähes aina yli 500 kbps. Toimivuus on kyllä aika paikkariippuvaista kuulemma.
 
Ylös