Työntö- ja vetotangot on helppo erottaa, esim. tuossa kun katsoo tuota tukivartta joka menee damppereihin, niin selvästikkin se työntää dampperia sisäänpäin kun pyörä liikkuu ylöspäin. Tämä johtuu siitä, että työntötankojousituksessa vaimennuksesta vastaava tukivarsi yleensä on kiinni renkaassa samassa kohtaa kuin alempi wishbone ja kiinnittyy yleensä vaihdelaatikon yläosaan, kuten kuvassa. Vetotanko vuorostaan vetää dampperia joustoliikkeessä, dampperit ovat alhaalla laatikossa kiinni ja kiinnityskohta renkaassa on ylätukivarressa.Tietysti nuo fläbät(laittomat) poies tuosta, niin päästään asiaan.
anteeksi Ot, mutta sitten vielä yksi hieno kuva moottori/loota-yhdistelmästä. Ilmeisesti työntötankojousitus? Onko kenelläkään tietoa/kuvaa kuinka loota sijoittuu tänäpvänä tyypillisesti?
Scarbsin kuvasta näkyy hyvin kuinka RB:n laatikko on tehty puolisuunnikkaan muotoiseksi, jotta saadaan tilaa jousituksen komponenteille alas. Koko vetotankojousituksen ideanahan on vissiin saada pakettia kompaktimmaksi ja saada paras virtaus diffulle. 2009 RB taisi kärsiä tästä kun jousitusta oltiin pakattu alas ja vetotanko olisi sopinut paljon paremmin tilan luomiseen tupladiffua varten. Tällä kaudella taitaa olla päätalleista kaikilla paitsi Ferrari-moottorisilla vetotanko käytössä perän kompaktiuden nimissä.
Viimeksi muokattu: