Aika-ajoformaateista järjettömin oli se, kun ajettiin Q3 kisapensat tankissa ja osion alku meni siihen, että yritettiin kuluttaa mahdollisimman paljon polttoainetta jotta auto olisi viimeiseen vetoon kevyt.
Tuossa systeemissä oli vielä niin, että polttoainetta yritettiin samalla kuluttaa vähemmän kuin mitä normitilanteessta kuluu, koska kierroksista sai aina jonkun verran kredittiä, minkä verran polttoainetta saa lisätä.
Otetaan esimerkiksi niin, että auto kuluttaa 1 kierroksen verran jos ajetaan täysillä ja 0,8 jos ajetaan säästeliäästi.
Sessioon lähdetään niin, että täysillä sillä voisi ajaa 20 kierrosta. Ensin kuusi bensanpolttokierrosta eli polttoainettta kuluu 4,8 kierroksen edestä. Sitten varikolle, uudet renkaat ja nopea yritys, takaisin varikolle ja toinen nopea yritys. Eli 0,8+1+0,8+0,8+1+0,8=5,2.
Kuljettaja ajoi 12 kierrosta session aikana, mutta polttoainetta kului 10 kierroksen edestä. Näin ollen kisaan lähdettiin 20-10+12=22 kierroksen lastilla.