Heh, kyllä Alice Cooper ja Poison imelineen soundineen --
Tuo "kasarikaiku", nuo rumpusoundit ja tuo helvetin imelä choruskitara - siinä on melkein kaikki kasarin kliseet yhdessä.
Tyypillinen Desmond Child biisi.
Tässä on nyt hyvä erotella se, puhutaanko Poisonista biisinä vai nimenomaan tuosta vuoden 1989 studioversiosta. Trash-levyn tuotanto on kyllä puhdasta Childiä, mutta Poison ei kyllä biisinä oli mitenkään prototyyppinen kasarirock-kappale. Samalta levyltä löytyvät
Bed of Nails ja Pyryf-teema
House of Fire olisivat osuvampia esimerkkejä kasarikliseistä.
Laulumelodialtaan Poison on varsin epätyypillinen rock-kappale, vaikka se tuossa studioversiossa hieman peittoon jääkin. Kannattaa kuunnella vaikka vuoden 2005 Live at Montreaux-DVD:n oheis-CD:ltä löytyvä versio. Biisi kuullostaa huomattavasti vähemmän kliseiseltä kun kaiut ovat poissa ja rumpali keskittyy muuhunkin kuin kapulan pyörittelemiseen.
80-luvulla meni myös monta proge-yhtyettä metsään samanlaisilla syntikkasoundeilla (edit. ja ihan yleissoundillaankin, kaikuineen, rumpuineen ja niin edelleineen). --
Varmaan kyse oli siitä, että kaikki tunsivat kovan paineen olla kuullostamatta "vanhanaikaisilta". Eli "moderni" = hyvä.
Niiden kasarisoundien alle on kyllä hautautunut monta hyvää levyä, mutta on myös monia pirun hyviä levyjä, jotka toimivat loistavasti kasarisoundeineenkin. Itse kyllä tykkään kasarisoundista ylipäätään, elektronisen musiikin puolella varsinkin.