ammattimainen suhde...

  • Viestiketjun aloittaja 106
  • Aloituspäivämäärä

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
No mitäs mieltä arvoisa Forumin väki on mr. Väisäsen "ammattimaisesta suhteesta"??

Meikäläisellä ainakin alkoi käpy lämmetä, kun joka mediasta saa lukea, kuinka "Sanna Pinola oli kupla, joka puhkesi ja plaa plaa plaa"...

Jos kyseessä olisi ollut ns. ammattimainen suhde, kuten mr. Väisänen väittää, olisi hän varmasti myös hoitanut yhteistyön päättymisen ammattimaisesti, eli kauden lopuksi ilmoittanut tapahtuneesta. Myöskään hän ei yrittäisi kynsin hampain estää Sannaa viemästä omaa uraansa eteenpäin, vaan vapauttaisi tämän sopimuksesta, kun ei itse kykene hoitamaan asioita kuljettajan haluamalla tavalla. Pitäähän kuljettajallakin olla jonkinlainen sananvalta tekemisiinsä, prkle!!!
Eikä myöskään ole kovin ammattimaista heittää lokaa entisen suojattinsa niskaan, Sanna taasen on osoittanut huomattavasti kypsempää käytöstä ja pitänyt suunsa kiinni, vaikka voisi varmasti kertoa jutun tai pari "ammattimaisesta suhteesta"...

Outo on myös kommentti "poikakaverit eivät kuulu varikolle". Eikös suuressa maailmassakin ole tapana, että kuljettajien vaimot, heilat/muut tuttavuudet seuraavat ja ovat tukena varikolla? Rakkaan ihmisen tuki voi olla erittäin ratkaisevaa vaikeissa tilanteissa. Jostain syystä asia kuitenkin rassasi mänäzeriä siinä määrin, ettei hermo kestänyt katsella...

Henkilökohtaisesti kaikki sympatiani neiti Pinolalle, hän on monet vuodet ilahduttanut meitä könsikkäitä varikolla ja sen ulkopuolella. Toivotaan, että soppaan saadaan jonkinmoinen selvyys ja Sannan ura jatkuisi, sillä häntä kaivataan radalle!
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Originally posted by 106:
<STRONG>No mitäs mieltä arvoisa Forumin väki on mr. Väisäsen "ammattimaisesta suhteesta"??
</STRONG>
Tuoltahan nuo mielipiteet näyttävät löytyvän... nimittäin roskakorista ;)
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by 106:
<STRONG>No mitäs mieltä arvoisa Forumin väki on mr. Väisäsen "ammattimaisesta suhteesta"??
</STRONG>
<klips>
Asiassa on kaksi puolta: Jos Väisäsen junailemat yhteistyökumppanit haluaisivat maksamansa kuljettajan ajavan myös (tai nimenomaan) kotimaan radoilla, niin ei siinä kuskin pitäs lähtee hyppimään tasajalkaa kuin pikkukakarat... Toisaalta jos Managerin hoitamat kuviot ei tyydytä, niin olis tietenkin fiksua, että Sanna voisi ostaa sopimuksensa jäljellä olevan osan pois ja jatkossa manageroida itse itseään sitten paremmin (jos pystyy).
En tiedä ketkä kaikki ja miten suurella panostuksella Sannan yhteistyökumppaneina ovat, mutta tuskinpa jonkin Osaset-ketjun intresseissä on mainosten näkyminen lähinnä jossain Keski-Euroopan radoilla. Vaisanen Group on sitten ihan eri sarjan toimija, ja sen potentiaalinen asiakaskunta voikin olla pääosin Suomen ulkopuolella.
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
...ammattimainen suh..
Kyllähän sen nyt kaiketikin kaikki jo tietää, että mr Väisäsellä on ns "haaveilusuhde" Sannaan. Eli toive ilman toteutusta.
Asiaan: Sanna on nyt ajanut muistaakseni yli 6 (kuusi) vuotta radoilla ja rehellisesti ilman mitään erikoisempaa menestystä. Ei muutama osakilpailuvoitto kotomaan F3/4-sarjassa valitettavasti todista juurikaan mitään. Vaikka muuta kuinka toivoisi/kuvittelisi, SM/PM-sarja ei ole kovatasoinen. Se ei nimittäin todellakaan ole! Muistelkaapa esim Kauralan esitystä: Kaveri on ollut joskus takavuosina Fordien SM. Sitten lähti ulkomaille todistamaan, että ko vuonna SM:n sai kovin heppoisin perustein. Oli nimittäin UK:ssä täysi heittopussi. Tulee sitteen Suomeen, ajaa yhden kisan Polameren ikivanhalla Raltilla ja peseee kaikki mennen tulleen. Kyllä Olli ajaa osaa, mutta. Kova taso vai!
Kyllä JP on oikeassa siinä, että ei kannata enää lähteä ulkomaille munamaan itseään. Jos Sanna vielä ihan oikeesti kuvittelee/elättelee haaveita ihan oikeesti menestymisestä ulkomailla, kannattaisi jo vihdoinkin tajuta realiteetit.
Kannataisi pysyä vaan kotomaassa ja kerätä suosiota/mannaa, sen minkä pystyy.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Toisaalta, jos eteenpäin tahtoo päästä, on ulkomaille lähdettävä. Ralli puolella on todella hieno esimerkki aiheesta, nimittäin Välimäen Jussi. Mies on hoitanut aina pr-kuvionsa esimerkillisesti, eikä jäänyt tahkoamaan SM-sarjaa meriittejä jahdaten, vaan tiukka suunnitelma tulevaisuutta ajatellen ja ulkomaille. Hattua pitää miehelle nostaa, sillä kaveri ei ole kultalusikka suussa syntynyt, vaan kovalla työllä budjettinsa kasannut. Moni voisi ottaa oppia sensijaan, että voivottelee täällä kotona, kun kukaan ei tule noutamaan tallikuskiksi. Jos ei yritä, ei voi voittaa, se on totuus. Vanha suomalainen ehtymätön luonnonvara eli kateus on kuitenkin näissä projekteissa monesti haittana, kun kannustuksen sijaan morkataan vaan ulkomaille pyrkiviä tyyppejä, että "mitä ne siellä tekee, kun ei kuitenkaan pärjää?". Kuten sanottu, jos ei kokeile ja katso kortteja loppuun asti, ei varmasti pääse eteenpäin!! Maailma kuuluu rohkeille!

Hmm... jos ajatellaan, että kuuluuko Osaset Oy:n intresseihin mainostaa ulkomailla, voidaan ilmeisesti miettiä myös, että mitä intressejä on Kesäpöydällä tai Karjalalla mainostaa ulkomailla. Kumpaakaan siellä tuskin kaupasta saa... Eiköhän se mainosarvo kuitenkin heijastu enemmän tänne koti-Suomeen, vaikka mainokset ulkomailla pyörivätkin.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Mikäköhän lienee välirikossa ollut se todellinen syy? Ihan purematta en niele tuota Väisäsen versiota, olisikin mielenkiintoista kuulla mitä toisella osapuolella on sanottavana.

Näinköjän Väisänen pystyy edes halutessaan estämään Sannaa ajamasta jatkossa?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by 106:
<STRONG>
Hmm... jos ajatellaan, että kuuluuko Osaset Oy:n intresseihin mainostaa ulkomailla, voidaan ilmeisesti miettiä myös, että mitä intressejä on Kesäpöydällä tai Karjalalla mainostaa ulkomailla. Kumpaakaan siellä tuskin kaupasta saa... Eiköhän se mainosarvo kuitenkin heijastu enemmän tänne koti-Suomeen, vaikka mainokset ulkomailla pyörivätkin.</STRONG>
Kesäpöydällä täytyy olla jotain muutakin tekemistä Poranterän kanssa kuin vain normaali sponsori(yhteistyökumppani) suhde. Sitä rahaa kannetaan varmaan Poranterälle kottikärrylasteittain, sillä ei esim. HF Grifonelta saa autoa kisaan ihan mitättömällä summalla, ja silti Kesäpöytä on ollut tähänasti ylivoimaisesti näkyvin sponsori Roviksen pirsseissä (Pösön kyljen valtaamiseen ei rahkeet enää riittäneet)
:p

[ 21-07-2001: Message edited by: Don Vito ]
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jmt:
<STRONG>Näinköjän Väisänen pystyy edes halutessaan estämään Sannaa ajamasta jatkossa?</STRONG>
No ainahan Sanna voi _ostaa_ jäljellä olevan sopimuksensa ulos. Jos rahaa ei löydy, niin ihan varmasti kirjallinen sopimus sitoo.
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Kannattanee odotella tämän tapauksen yksityiskohtiin perehtyneiden (tai sivullisena sattumalta asiat tiedostaneiden) henkilöiden kommentteja (lähitulevaisuudessa?) tällä palstalla taikka muissa vastaavissa medioissa. Toivottavasti joku aukaisee jo suunsa niin tuleepahan tuokin farssi kaikille selväksi!
Sannalta lienee turha odotella kommentteja, kun sopimus sitoo varmaan julkisuuskuvaa mutta eihän tuolla varikolla mitkään asiat pysy salaisuutena...

kik

[ 21-07-2001: Message edited by: kik ]
 

Heimo

New member
Liittynyt
21.7.2001
Viestit
2
Sijainti
härmälä
HEI tää on sulle Hel..tin Speed king!!

mitä sä meet kirjottaa tollasta juttua täällä
mistä sä et näköjään tiedä mitään!?
miten sä voit mennä väittämään että suomen F3-sarja on huonotasoinen..ja perustelet sitä tolla ollin tapauksella.
Sä väität että olli oli englannissa heittopussi,etkä näköjään tiedä minkä takia se ei siellä oikein pärjännyt.
menestymiseen vaikuttaa kuules muutikin asiat kuin ajotaito!sillä kävi huono tuuri talli valinnan kanssa,ja jouitui ajamaan täysin kipailukyvyttömällä autolla.
se kertoo jo paljon että se joutui neuvomaan mekaanikkoja kädestäpitäen mitä autolle pitää tehdä ja miten!!
joten lopeta suunsoittaminen F3-luokan huonotasoisuudesta samantien...tai näytä naamas!!!!!
 

Heimo

New member
Liittynyt
21.7.2001
Viestit
2
Sijainti
härmälä
..ja sitäpaitsi se sun "ikivanha ralt"..
sattuu sopimaan suomen mutkasille radoille helvetin hyvin..Dallaran hyödyt alkavat tulla todella esiin vasta nopeilla radoilla.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Mun mielestä Suomen F3 sarja on aika heikkotasoinen verrattuna muiden maitten tasoon. Toisaalta ei sitä ihmeitä voi odottaa kun meitä on vain viisi miljoonaa ja esim. Briteissä on 50 miljoonaa.
Kotimainen kalusto on vanhaa, monella taitaa auto olla jostain 90-luvun puolenvälin paikkeilta.
Suomen lupaavimmat nuoret mikrokuskit lähtee ajamaan formula-autoa heti ulkomaille eikä jää tänne pyörimään edes fFord tasolle. Kolmosista puhumattakaan.
Kuvaavaa on myös se, että Pinola on oikeasti ainoa ammattilainen. Muut ajavat harrastepohjlta. Ulkomailla tiimit toimii ammattimaiselta pohjalta ja monet kuljettajat ovat ihan palkkalistoilla eikä siten omaa sponsorirahaa tarvi tuoda.
Että mä perustelen väitteeni näillä argumenteillä.
Toki toivon että taso nousee ja uskon, että jonain päivänä formula-autoilu on suomessa kovatasoista kaikin puolin.
Mitä Pinolaan tulee niin mun mielestä kannattaisi katsella jo muita luokkia kuin f3-sarjaa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by pmv:
<STRONG>Kuvaavaa on myös se, että Pinola on oikeasti ainoa ammattilainen. Muut ajavat harrastepohjlta. Ulkomailla tiimit toimii ammattimaiselta pohjalta ja monet kuljettajat ovat ihan palkkalistoilla eikä siten omaa sponsorirahaa tarvi tuoda.
Että mä perustelen väitteeni näillä argumenteillä.
Mitä Pinolaan tulee niin mun mielestä kannattaisi katsella jo muita luokkia kuin f3-sarjaa.</STRONG>
Mites mahtaa olla tämä MotorUp-porukka ? Ainakin noin ulkopuolisen silmään se vaikuttaa suht. ammattimaiselta verrattuna moneen muuhun tiimiin....
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
MotorUp vetäytyi kolmosista viimekauden jälkeen. Viime kaudella olivat kyllä varmasti kolmosten ammattimaisin teami niin kaluston, kuin tulostenkin valossa. Nykyään MotorUp:n tarroja näyttäisi olevan ainakin FIM-Motorsportin bemareissa.

kik

[ 21-07-2001: Message edited by: kik ]
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Täytyy muuten sanoa että se iltasanomissa ollut kirjoitus Jean-Pierre Väisäsestä ja Pinolasta oli kyllä aika asiaton. En oikein ymmärrä mistä kuplan puhkeamisesta on kyse kun manageri ja urheilijan välit viilenevät.
Pinola voisi hommata paikan f3000 sarjasta niin saataisiin sillekkin kovatasoiselle hommalle julkisuutta Suomesta.
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
Älä nyt Heimo ihan hikeenny.
Kyllä ne kommentit sarjan tasosta valitettavasti pitävät jotakuinkin paikkansa, kuten pmv lisäsi. Onhan totta, että ei SM sarjaa saa ikinä verrata esim UK tai DE vastaaviin, on ne rahasummat ihan eri tasoa siellä maailmalla. Mutta parhaimmat silti pyrkivät nykyään suoraan maailmalla heti kartingin jälken vrt Räikkönen jne.
Kommenttejani Raltista en peru. Olet ihan oikeassa, että periaattessa varsinkin uudemmaat Dallarat sopivat paremmin huomattavasti nopeammille radoille, mutta kyllä 91' Raltit Reynardit jne ovat jo hieman liian löysiä. Tämä ei ole kuulopuhetta, mukana on myös omaa kokemusta.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Lueskelin viikonlopun Alueuutisista taas juttua Sannasta. Taisi vain olla tuo haastattelu tehty ennen Väisäsen välirikkoa ja typeriä kommentteja. Ei näet ollut tästä tapauksesta puolta riviä mainittuna.

Vähän ihmetyttää tuo Pinolan puhumattomuus sopimuksesta. Meinaakohan hän tehdä asian pelkästään virallista reittiä (asianajajat ym.) pitkin ilman pienintäkään julkisuutta?

Sannakin rupeaa olemaan jo sen ikäinen, että jos mielii kokeilla muutakin kuin kotimaistia rinkejä, on pakko lähteä tyrkyttämään itseään pikapuolin ulkomaisiin sarjoihin. Muuten aika ajaa tämän mahdollisuuden ohi. Olisi mukavaa katsoa miten suomalainen nainen pärjäisi isommissa ympyröissä.
 

Panu

Well-known member
Liittynyt
11.7.2001
Viestit
135
Sijainti
Tampere
Originally posted by Sam:
<STRONG>Sannakin rupeaa olemaan jo sen ikäinen, että jos mielii kokeilla muutakin kuin kotimaistia rinkejä, on pakko lähteä tyrkyttämään itseään pikapuolin ulkomaisiin sarjoihin. Muuten aika ajaa tämän mahdollisuuden ohi. Olisi mukavaa katsoa miten suomalainen nainen pärjäisi isommissa ympyröissä.</STRONG>
Olisihan se mukavaa. Toivotaan, että joku talli tarjoaa edes testimahdollisuutta. Eipähän tarvitsisi niin paljoa enää jossitella siitä, riittääkö vauhti ulkomaisissa sarjoissa vai ei. Toivottavasti sopimussotkutkaan ei häiritse niin paljoa, että into ajamiseen hiipuu..
 

-ha-

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
1319
Sijainti
tornio -> jyväskylä
Väisänen ainakin on kaivanut itselleen syvän kuopan noin niin kuin ammatinharjoittajana, vaikka tässä sotkussa pohjimmiltaan olisi syynä mikä tahansa. Kuka helevetti hankkiutuu jatkossa noinkin pässin kaverin "suojatiksi"? Ei meinaan kaverin pr-toiminta ole viime päivinä ollut kovinkaan myyvää ja houkuttelevaa. Turha lienee ainakaan yhdenkään naispuolisen urheilijan asioiden"hoitajaksi" tyrkyttää itseään. Käsittämätön äijä.
Sanna P:n vaikeneminen -oli kyse edelleen mistä tahansa- on huomattavasti asiallisempi ja ammattimaisempi toimintatapa kuin Urheiluruutuun krapulassa (?) annettu haastattelu jossain pihakeinussa parta ajamatta.

Pinolan ajotaidot ja kotimaan F3-sarjan taso ovat sitten asia erikseen.

[ 23-07-2001: Message edited by: ha! ]
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
"No ainahan Sanna voi _ostaa_ jäljellä olevan sopimuksensa ulos. Jos rahaa ei löydy, niin ihan varmasti kirjallinen sopimus sitoo."

Täytyy olla aika ihmeellinen sopimus, jos se sitoo toista osapuolta useamman vuoden sen jälkeen kun toinen osapuoli on irtisanonut oman osuutensa. Luulisi että tuo ei ole mitenkään mahdollista ja on helppo kumota heti alimmissa oikeusasteissa.
Jossain hi-tech firmoissa voi olla soppari, että jos johtotason kaveri häipyy, niin se ei saa pariin vuoteen kilpailla samalla alalla kuin ent. työnantaja. Mutta että jossain ratinvääntämisessä ja vielä tolla tasolla. Ei vaan voi millään pitää paikkaansa.
Jos tämän hässäkän syynä on se että luottamus ajotaitoihin on loppu, niin luulisi että sen saisi keskusteltua kuskin kanssa ilman tätä pelleilyä ja sitten yhdessä purettaisiin siististi turhat sopimukset. Eihän menestys ole ollut mitään kehuttavaa, mutta minä en tiedä lainkaan onko se kiinni kuskista, teamista vai mistä.
 
Ylös