ammattimainen suhde...

  • Viestiketjun aloittaja 106
  • Aloituspäivämäärä

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Originally posted by JTH:
<STRONG>Eihän menestys ole ollut mitään kehuttavaa, mutta minä en tiedä lainkaan onko se kiinni kuskista, teamista vai mistä.</STRONG>
Sarjan tasosta voi olla montaa mieltä, mutta olihan Sanna SM-kakkosena ennen Jurvan viikonloppua, joten TÄSSÄ SARJASSA menestys oli ihan kohtalaista. Tuon kisan jälkeen ei sitten enää mitään mahdollisuuksia olekaan SM-sarjassa menestyä, saldona oli kaksi keskeytystä, auto petti molemmissa lähdöissä.

Mikäköhän mahtoi olla syy, ettei Pinola muka EHTINYT lainkaan perjantain harjoituksiin?
 

Mauri

Active member
Liittynyt
28.2.2001
Viestit
33
En tiedä Väisäsen taustoja sen paremmin, mutta kuulin kyllä joitain negatiivisia juttuja jo aiemmin. Eli jonkun muun kuskin kanssa välit menivät poikki ennen Sannan tulemista mukaan kuvioihin.

Vaikuttaa aika selvästi mustasukkaiselta kaverilta, jolta ehkä pinna paloi henkilökohtaisista syistä. Ilta-Sanomien (vai -Lehden) jutusta jäi mieleen myös se, ettei J-P osaa puhua Suomen lisäksi muita kieliä. Tämän jälkeen tietenkin Sannan vihjailut halusta ajaa ulkomailla ovat tuoneet pelon puseroon.

Sanna varmasti haluaa koittaa siipiään ulkomailla. Ajotaidoista ja mahdollisuuksista on tullut eri mielipiteitä, mutta kuljettaja, joka ammattimaisesti rakentaa uraansa ja on kotimaassa tahkonut vuosia ja pystynyt jo voittoon, uskoo itseensä ja kaipaa haasteita ja näytön paikkoja.

Manageriosasto tiesi ettei pysty kuljettajaansa viemään eteenpäin ja päätti sitten lopettaa kuvion todella tyylikkäästi. Iltapäivälehdessä annetun kommentin: "...miksi siis panostaisin Sannaan enää..." rivien välistä on helppo lukea, että Väisänen on yksinkertaisesti päättänyt pimittää itselleen loppukauden sponsorirahat. :rolleyes:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
No ei tuo halu päästä Euroopan sarjoihin pitäisi olla mikään syy. Onhan Vaisanen Gruopin ylläpitämällä sannapinola.com -sivulla mainittu jo ties kuinka kauan sitten kauden 2002 suunnitelmina FIA Formula 3. Joten jos ei ole osannut neuvetella sponssejen kanssa tuota silmällä pitäen, niin on kyllä mennyt managerin hommat ihan reisille JP:llä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Mauri:
<STRONG> Sanna varmasti haluaa koittaa siipiään ulkomailla. Ajotaidoista ja mahdollisuuksista on tullut eri mielipiteitä, mutta kuljettaja, joka ammattimaisesti rakentaa uraansa ja on kotimaassa tahkonut vuosia ja pystynyt jo voittoon, uskoo itseensä ja kaipaa haasteita ja näytön paikkoja.
</STRONG>
Johan Sanna koitti siivekkeiden kestävyyttä F3:n PM-sarjassa eikä tulos ollut muistaakseni mitenkään taivaita hipova. Eikä PM-sarjan taso ole likikään sitä mitä löytyisi Saksasta tai Englannista. Tiedä sitten olisiko se tälle kaudelle ehdolla ollut Espanjan sarja "sopiva" Sannalle.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Tarviiko aina voittaa? Jos on ainoana naisena mukana ja on puolessa välissä, on paras nainen ja voittaa puolet miehistä. Kun Sanna kerran varmasti pitää ajamisesesta, on motivaationkin kannalta välttämätöntä päästä kokeilemaan uusia ratoja ja kuvioita. Niin ja valtaosa maailman rahoista on Suomen rajojen ulkopuolella, vaikka maassamme harjoitetaan väkilukuun nähden mittavaa varaosakauppaa.
 

Fahrer

Member
Liittynyt
23.7.2001
Viestit
9
Sijainti
Helsinki
Ei viime kisan jälkeen Pinolasta ole enää haastamaan MM-kärkeä, ei kai tähänastisilla näytöillä ole mitään asiaa kovempiin sarjoihin.

Kannatan toki naisten osallistumista kaikkeen autourheiluun, mutta Sanna taisi olla pitkälti Väisäsen tuote? Julkisuus on ollut sitä luokkaa, että sarjan paremmat kuljettajat jäivät siitä paitsi. Ammattilaisuudestakaan en viitsisi puhua, sehän perustui pitkälti juuri markkina-arvoon.

Väisänen tuskin polttaa kaikkien näiden vuosien jälkeen siltoja takanaan henkilökohtaisista syistä? Mieshän on ensi sijassa tunnettu liikemiehenä. Tosin Väisäsen tapa ilmoittaa yhteistyön loppumisesta oli kyllä täysin tökerö. Mutta kun tavoitteita ei saavuteta (SM-mestaruus täälle kaudelle), olisi kai ollut turha lähteä hakemaan rahoitusta kovempiin sarjoihin? Tässä yhteydessä onkin vaikeata ymmärtää Sannan kieltäytymistä jatkokaudesta, jos rahoitus olisi epäonnistunut.

Sannalle toivon kyllä hyvää jatkoa, ehkä kauden lopun osakilpailuissa tulee vielä voittoja?
 

Digi

Active member
Liittynyt
13.5.2001
Viestit
34
Taitaa olla turhaa keskustella Sannan ajotaidoista tällä palstalla, eiköhän se Sanna ole ihan tarpeeksi monta kertaa todistanut olevan yksi suomen parhaista rata-kuljettajista.
Se että joku väittää, että Sanna on saanut paljon ainoastaan sen takia että on nainen, ei pidä mielestäni paikkaansa. Väisänen ja Pinola ovat tehneet mielestäni erittäin hyvää (ja paljon) työtä rata-autoilun näkyvyyden eteen. Se oli valitettavaa että Väisäsen piti viedä pohja kaikelta minkä olivat saaneet aikaan näiden vuosien aikana.
Menneenä viikonloppuna ei voinu kuin toivoa, että Sanna olisi ottanut kummastakin lähdöstä täydet SM-pisteet, mutta auton hajottua näin ei kuitenkaan käynyt.

Toivottavasti Sanna saa pian asiansa järjestykseen ja pääsee jatkamaan uraansa!
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Originally posted by Fahrer:
<STRONG>
Väisänen tuskin polttaa kaikkien näiden vuosien jälkeen siltoja takanaan henkilökohtaisista syistä?</STRONG>
Ikävä kyllä tosi asia on, että JP poltti sillat Sannan (sekä samalla todennäköisesti muidenkin kilpailijoiden) suhteen juurikin henkilökohtaisista syistä. Vaikka en itse ole ammattilainen autourheilun saralla, väittäisin JP:n toimintaa amatöörimäiseksi. Ei tuommoisella asenteella ja mielenlaadulla ole asiaa euroopan arvosarjoihin isojen poikien kovaan maailmaan touhuamaan.

kik
 

Fahrer

Member
Liittynyt
23.7.2001
Viestit
9
Sijainti
Helsinki
Huhujen sijasta voisi joku "insider" lopultakin kommentoida asiaa? Ainoat tiedot asiasta ovat tähänmennessä JP:n medialle antamat perustelut joita Sanna ei ole kiistänyt. Jotkut tuntuvat kuitenkin tietävän paremmin?

Olen samaa mieltä siitä, että ajajien taidoista ei kannata kiistellä. Sannan ajohistoria puhukoon puolestaan, valitettavasti sitä voi jokainen tulkita mielensä mukaan.

Vai mitä mieltä olette siitä, että Saksan Bild-Zeitungin lukija-äänestyksessä Heidfeld noteerattiin Häkkistä paremmaksi kuskiksi?

JP puhui markkinointikuplasta: Sannan pitäisi pystyä päättämään kausi paremmin, jotta hän ajamalla voisi osoittaa JP:n olleen väärässä. Viime kisa oli valitettavasti pettymys,mm. tallikaverikin meni ohi pisteissä. Mutta onhan kisoja vielä jäljellä...
 

Dale

Well-known member
Liittynyt
24.7.2001
Viestit
60
JP:ltä on rahat loppu. Hän ei ole saanut ensi kaudeksi riittävästi yhteistyösoppareita kuntoon ja on kaatanut koko homman Sannan niskaan.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Fahreri:

Kyllä Väisänen pitää huolen, että pisteitä ei enää heru. Kossun veto, jos olet toista mieltä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by JTH:
<STRONG>
Täytyy olla aika ihmeellinen sopimus, jos se sitoo toista osapuolta useamman vuoden sen jälkeen kun toinen osapuoli on irtisanonut oman osuutensa. Luulisi että tuo ei ole mitenkään mahdollista ja on helppo kumota heti alimmissa oikeusasteissa.
Jos tämän hässäkän syynä on se että luottamus ajotaitoihin on loppu, niin luulisi että sen saisi keskusteltua kuskin kanssa ilman tätä pelleilyä ja sitten yhdessä purettaisiin siististi turhat sopimukset. Eihän menestys ole ollut mitään kehuttavaa, mutta minä en tiedä lainkaan onko se kiinni kuskista, teamista vai mistä.</STRONG>
Mehän emme tiedä likikään koko totuutta asiasta, mutta uutisoinnin perusteella Väisäsellä ja Pinolalla on sopimus jonka mukaan Väisänen hoitaa managerointi ja markkinointi touhut ja Pinola ajaa Vormulaa. Jostain syystä SPn haaveilema tallipaikka Saksan F3 sarjasta ei näytä toteuttamiskelpoiselta (sponsorimarkkoja riittämättömästi ?) joten vaihtoehtona tarjotaan kotimaista sarjaa. Tähän SP tuumaa, jotta Fuck off sopparille ja sponsoreille, minähän en enää Suomen sarjaa tahkoa (kun muka on niin ylivoimaisen hyvä sarjan tasoon nähden...).
Mikäli asiat meni suunnilleen tuolla tavoin, niin SP on tehnyt jonkinasteisen sopimusrikkomuksen johon Väisänen reagoi siten, että ihan piruuttaankin pitää kiinni sopimuksesta sen ajan kuin sen alunperin on tarkoiteltu kestävän, jolloin SP ei siitä pääse irti kuin rahalla.

As said - kaikki on vain spekulointia niiden tietojen perusteella, mitä JMT:n editoima artikkeli sisälsi...
 

Digi

Active member
Liittynyt
13.5.2001
Viestit
34
Don Vitolle:

Sanna ei varmaakaan sen takia pyri ulkomaille ajamaan, että suomen sarja ei olisi tarpeeksi kovatasoinen vaan edetäkseen uralla!!! Ja onhan ihan selvä, ettei hän voi suomessa enään näyttöjä antaa, eli on heitettävä koukku tuonne saksan/englannin suuntaan.
 

Fahrer

Member
Liittynyt
23.7.2001
Viestit
9
Sijainti
Helsinki
Don Viton kanssa pitkälti samaa mieltä.

Sopimuksia saa muuten lain mukaan tehdä sisällöltään melko vapaasti, ja kun mennään käräjille, niin oikeus lähtee siitä, että tehty sopimus on pätevä.

En epäile, etteikö JP:llä olisi sopimusasiat hanskassa, eli Sannan sopimusta on varmasti erittäin vaikea purkaa. Sopimusoikeuteen perehtynyt lakimies kun tekee virheettömät paperit.

Enpä lähde arvailemaan, missä määrin managerin tuen puute vaikuttaa nyt ajotuloksiin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Originally posted by Fahrer:
<STRONG>Enpä lähde arvailemaan, missä määrin managerin tuen puute vaikuttaa nyt ajotuloksiin.</STRONG>
Ainakin se tuntui tekniikan kestävyyteen vaikuttavan aika radikaalisti. Ennen niin luotettava auto hajosi 'ringillä molemmissa lähdöissä.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Ei muuten hajonnut ainakaan tokassa lähdössä, oli jo rikki radalle tultaessa, kuten tiedät.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Originally posted by v10:
<STRONG>Ei muuten hajonnut ainakaan tokassa lähdössä, oli jo rikki radalle tultaessa, kuten tiedät.</STRONG>
Ja ekassa lähdössäkään ei taidettu päästä kovinkaan montaa metriä, lähtösuoralle jäi.

Kytkimen voi tietysti kuskikin hajoittaa, siitä on vaikea mennä mitään sanomaan. Tallipäällikkö otti kyllä asiasta vastuun joten sinänsä uskoisin, ettei ollut kuskin vika.
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Löytyykö kuvaa tosta Väisäsestä?
 
Ylös