Ammuskelu kauppakeskus Sellossa

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

72

Well-known member
Asiaa on jo kommentoitu Lööpitys-otsikossa, mutta perustin oman otsikon, jotta kirjoittelua on helpompi seurata.

Eli siis v. 1966 syntynyt mies on ampunut useita laukauksia Sellossa, 4 ihmistä on kuollut, ja ilmeisesti muita loukkaantunut.

Poliisi tekee tarkastuksia Pasilan ja Ilmalan alueilla. Itseäni ahdistaa tämä todella paljon. Toivottavasti hänet saadaan nopeasti kiinni.

-kuten koulusurmissa, ei varmaan tässäkään tekijä jää henkiin.

72

Well-known member
Perustin aiheelle oman otsikon, jotta keskustelua on helpompi seurata.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Tutussa paikassa tapahtunut. Toivotaan, ettei enempää uhreja tule. Eipä tuohon oikein osaa muuta sanoa tässä vaiheessa.

WebSlave

Trackman
1966 syntynyt mustiinpukeutuva mieshenkilö... Onneksi olen kotona enkä lähelläkään Espoota. Voisin kuvauksen puolesta olla epäilty.

Mangelo

Well-known member
Itseäni ahdistaa tämä todella paljon.
Kuin myös. Sellon Prismassa tulee asioitua viikoittain, varmasti vaikeaa käydä siellä, kun on teurastettu paikan työntekijöitä ja ehkä muitakin :(

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kuten joku osuvasti tuolla hs.fi keskustelusta totesi: eikö nyt todellakin olisi tarpeen laittaa valtakunnallinen hätätiedote jokaiselle tv-kanavalle kun verilöylyn suorittaja on edelleen vapaana alueella jossa asuu välittömällä läheisyydellä 100 000-150k ihmistä? Kesällä kyllä pilattiin ihan parissa kisassa kymmenet minuutit formulalähetyksiä jonkun itäsuomalaisen rakennuspalon vuoksi.

Itse tapaukseen: alan pikku hiljaa kyllästyä oikeasti näihin tämän maan häiriintyneisiin tapauksiin, jotka katsovat oikeudekseen mennä julkiselle paikalle teloittanaan muita. Kaiken lisäksi kun tätä alkaa tapahtua pk-seudulla jota olen pitänyt vapaana-alueena pikkupaikkakuntien ahdistuneista kouluammuskelijoista.

Taas yksi uusi syy muuttaa eurooppaan heti, kun se on mahdollista.
Paikalliseen tilanteeseen riittää aivan hyvin paikallinen hätätiedote. Utsjoella on turha olla kovin varuillaan kun Espoossa ammuskellaan.

Tuo kakkoskappale osoittaa tietämättömyyttä ja ahdasmielisyyttä. Myyrmanni on Vantaalla ja Tuusulakin on pääkaupungin kehyskuntia.

Kolmanteen kappaleeseen ihan tiedoksi Suomi on Eurooppa. Järjettömiä väkivallan tekoja sattuu ihan joka puolella maailmaa, myös muualla Euroopassa ja muissa maanosissa.

Parempi joskus pitää suunsa kiinni ja antaa muiden epäillä sinua tyhmäksi kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset.

Enrique

Well-known member
Kansainvälisissäkin medioissa näkyy jo olevan.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kuin myös. Sellon Prismassa tulee asioitua viikoittain, varmasti vaikeaa käydä siellä, kun on teurastettu paikan työntekijöitä ja ehkä muitakin :(
Eipä kai se Myyrmannin tapaus kuitenkaan jatkossa kovin paljon kauppakeskukseen vaikuttanut.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Hesarin mukaan ampuja olisi poliisin "vanha tuttu".

APaksu

Well-known member
Paikalliseen tilanteeseen riittää aivan hyvin paikallinen hätätiedote. Utsjoella on turha olla kovin varuillaan kun Espoossa ammuskellaan.

.
Jep, mutta minä sitten vissiin sain pelätä henkeni edestä ja olla varuillaan kun venäjän rajan lähellä joku talo paloi kesällä f1-lähetyksen aikana jota ehdin seurata sekä Espoossa että Helsingissä.

Enrique

Well-known member
Ampumisesta epäillään Ibrahim Shkupolli nimistä miestä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Itse tapaukseen: alan pikku hiljaa kyllästyä oikeasti näihin tämän maan häiriintyneisiin tapauksiin, jotka katsovat oikeudekseen mennä julkiselle paikalle teloittanaan muita. Kaiken lisäksi kun tätä alkaa tapahtua pk-seudulla jota olen pitänyt vapaana-alueena pikkupaikkakuntien ahdistuneista kouluammuskelijoista.

Taas yksi uusi syy muuttaa eurooppaan heti, kun se on mahdollista.
Keski-Eurooppaan muuttamalla pääsee varmasti paremmin turvaan Ibrahimeilta.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Niin tai näin, todennäköisemmin saa kuitenkin elää ilman pelkoa saada luodista.
Eipä tuollaisia tilanteita missään länsimaassa kannata erityisesti pelata. Varsinaisten terrori-iskujen todennäköisyys Suomessa on hyvin pieni.