Antec PLUS 1080AMG koppa

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tommosen ostin tuon hajonneen tilalle. 430W, irrottettavat 3,5-tuumaset paikat, 6x tais niitä olla. 4 kpl 5,25 tuumasia paikkoja... kiskoilla kiinni, helppo vaihtaa.

Takaa imee 2 kuuleria ilmaa ulos + powerin tuuletin. Powerin alalaidassa kuuleri imee koneen sisältä ilmat poweriin ja vielä tuossa kopan kyljessä on yks kuuleri joka puhaltaa ilmaa suoraan prosessorille. Yhteensä siis 5 tuuletinta - kaikenlisäksi jotain silent-tekniikkaa käytetty. Ilman mun äänekästä prosessorituuletinta olis todella hiljainen kone nyt. Ja lämmöt tosiaankin pysyy kurissa!

Noin 130-140 euron kieppeillä tuon hinta pyörii. Kallis on, mutta näin pikaisella kokemuksella pakko suositella. Riittää pitkälle tulevaisuuteen!

http://www.ocprices.com/?rev_id=115
http://www.jimmspc-store.fi/lisatiedot/cases/antec/Antec1080AMG.html

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno

Antec SONATA Piano Black 380W power
Antec Lifestyle sarjan uutuuskotelo. Väri musta! Kotelossa edessä USB ja IEEE1394 liitännät. Koko 419mm x 203mm x 456mm. 3 x 5.25", 6 x 3.5". Laitetuuletinpaikat 2 x 120mm edessä ja takana. Kovalevypaikoissa vaimentavat kumit. Antecin 380W virtalähde. HUOM! Virallinen Antecin 3 vuoden takuu!

Mulla on tuollanen. Muuten olen ollut tyytyväinen, mutta siniset ledit tuossa edessä alkoi ärsyttämään joten otin niistä virrat pois ja joskus avattava luukku romppusemien edessä on rasittava. Mun mielestä etupaneelissa metallinvärisen luukun alla olevat USB - ja muut liitännät on ollut plussaa, ei aina piuhoja kiinnitellessä ole tarttenut hyppiä koneen taakse. Mun käytössä ollut ihan riittävä kotelo.

Tämän sivun mukaan mun kotelon hinta olisi 116.40 euroa, mutta muistaakseni maksoin siitä alle satasen. Samalla sivulla sun kotelon hinta näyttäisi olevan 165.00 euroa, joten taitaa tuolla olla hinnat vähän yläkanttiin.

Viimeksi muokattu:

SamiJ

Well-known member
Mulla on tuollanen:
http://www.nexustek.nl/breeze.htm

Tyytyväinen olen ollut, kohtalaisen hiljainen ja kyllä tuota kehtaa kattellakin ;) Mikään varsinainen "tehokäyttäjän" tai kellottelijan kotelohan tuo ei ole, vaan se on suunniteltu lähinnä hiljaisuutta silmälläpitäen. Etupaneelissa on USB-, Firewire- ja audioliitännät. Miinuspuoliksi voidaan laskea se että massamuistipaikkoja ei ole hirveän montaa, mutta toisaalta itse en enempää tarvitsekaan. Ja tosiaan tuossa ei noita ylimääräisiä reikiä ole hiljaisuussyistä eli ilma kiertää pohjan tuulettimen kautta sisään ja powerin kautta ulos, joten ehkä isompaan kellotukseen tuo ei oikein sovellu.

Hinta tuolla on samaa luokkaa kun tuossa Dominicin kotelossa eli aika arvokas, mutta täytyy muistaa että mukana tulee laadukas ja hiljainen virtalähde, 12cm-tuuletin sekä äänenvaimennus.

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Täytyy kyllä kehua tätä Nexus Silent Breezeä. On kyllä todella hiljainen ja ihan kohtuu nättikin. Näissä ihan uusissa malleissa on vielä 6 kiintolevypaikkaa kolmen sijaan, eli pitäis kotikäyttäjälle riittää.

Sen voisi vielä lisätä, että vaikka kotelo olisi kuinka hiljaiseksi suunniteltu/rakennettu, se ei paljon auta jos sisällä olevat osat eivät niin ikään ole kohtuu hiljaisia. Eli ei tällä kyllä 30 dB:n näyttiksen tuuletinta hiljennä :)

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Joo mul on kans toi Nexus ja tyytyväinen oon ollu. Eikä se nyt loppujen lopuks niin kallis oo... On tää paketti nyt ainaki peruspakettia paremman näkönen ja hiljasempi...

Petri Piira

Olivier Gavetta
AOpen HQ08. Ei vissiin enää valmisteta, oiskohan AOpenilla jotain samantyylistä nykyään valikoimissa.

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Juhis sanoi:
etupaneelissa metallinvärisen luukun alla olevat USB - ja muut liitännät on ollut plussaa, ei aina piuhoja kiinnitellessä ole tarttenut hyppiä koneen taakse.
Omassa kotelossa on myös USB ja Firewire plus ääniliitännät etupaneelissa, mutta koska pidän erillistä äänikorttia emon äänipiirin sijaan, niin ääniliitännäthän eivät toimi.

En kyllä mitenkään keksi miten saisin yhdistettyä ne kuuloke ja mikkiliitännät etupaneelissa toimimaan Soundblaster platinum 2 kanssa.

Petri Piira

Olivier Gavetta
Itse ostin USB-hubin, ettei tarvitse koneen taakse ryömiä jos tarvitsee lisätä/poistaa usb-laitteita, kun ei kotelossa ole edessä liittimiä. Hubissa on neljä paikkaa usb-laitteille ja tarpeeks pitkä tuo piuha jotta saa hyvin sijoitettua pöydälle.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Loppuneen ANTEC PLUS 1080AMG 430w kopan tilalle tarjottiin Antec Performance II SX1040BII 400w koppaa.

1040 koppa on ihan sama kuin 1080 mutta väri on muuttunut mustaksi ja sivussa oleva "prossutuuletin" reikä on poistunut ja samalla kopan mukana tulevien tuulettimen määrä on pudonnut kolmesta kahteen.

Kopan mukana tuleva virtalähde on käsittääkseni huonontunut jonkun verran koska True Power 430w on vaihtunut Smart Power 400W:n. Virtalähteen vaihdan joka tapauksessa tuohon koppaan esim. tuollainen be quiet! Blackline, BQT P5-420W-S1.3, (420W, 2 x Fan, Active PFC. ATX-Virtalähde. Äänitaso 60 % kuormituksella alle 22 dB.
3,3V 30A, 5V 37A, 12V 27/30*A, -5V 0,8A, -12V 1,0A, 5Vsb 2,5A.* Peak) olis aika hiljainen ja hyvä. Tämän jälkeen pitää kai ostaa kopan sisälle jotain muutakin. :D

Tilasin tuon Antec Performance II SX1040BII 400w kopan täältä -> http://www.domainnet.org/kauppa/ ja suosittelen lämpimästi. Hinta oli mainio ja vielä kun maksaa ostokset ennakkomaksuna niin ei tule toimituskuluja. :)

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Pasi73 sanoi:
esim. tuollainen be quiet! olis aika hiljainen ja hyvä. Tämän jälkeen pitää kai ostaa kopan sisälle jotain muutakin. :D
Mulla on 450 Wattinen be quiet Blackline Titanium. Hyvä ja täysin äänetön virtalähde, mutta muiden reippaasti yli 400 wattisten ja samalla äänettömien virtalähteiden tavoin lämpenee pirusti. On meinaan muutaman tunnin käytön jälkeen pinnaltaan niin kuuma, että melkein näppinsä polttaa, mikä taas ei välttämättä ole kotelon lämpötilojen kannalta optimaalista. Mutta niinhän se on, että äänetön ja viileä on tommosissa kapineissa melkein mahdoton yhdistelmä.

Tyytyväinen oon silti, parin asteen lämmönnousu on mulle vähemmän tärkeetä kuin hiljaisuus :)