Antivirus XP 2008 -keskustelut

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Tähän ketjuun Antivirus XP 2008 -keskustelut.

Appiukolla oli koneeseen iskenyt kyseinen haittaohjelma ja poistaminen ei onnistunut minun taidoillani. Yksi este oli, että ohjelma ei päästä lataamaan pistotyökaluja mistään vaan blokkaa kaikki vähänkin virustentorjuntaan tarkoitetut sivut. Seuraavaksi koitan ladata ohjelman kotona, polttaa levylle ja kuljettaa sen appiukolle.

Sue_me

Well-known member

Appiukolla oli koneeseen iskenyt kyseinen haittaohjelma ja poistaminen ei onnistunut minun taidoillani. Yksi este oli, että ohjelma ei päästä lataamaan pistotyökaluja mistään vaan blokkaa kaikki vähänkin virustentorjuntaan tarkoitetut sivut. Seuraavaksi koitan ladata ohjelman kotona, polttaa levylle ja kuljettaa sen appiukolle.
Kaverin koneelle iski tänään ilmeisesti sama virus. En tiedä vielä, saiko koneen koplattua kuntoon sen jälkeen.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough

Oletko kokeillut safe modea?

Tsekkaa tiedosto C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts. Avaat sen editorilla ja tsekkaat löytyykö siellä noita blokattuja sivuja. Jos löytyy, niin poistat ne rivit. Normaalisti tuolla ei ole ole niitä alun kommenttirivejä (#-alkuisia siis) lukuunottamatta muuta kuin rivi:
127.0.0.1 localhost

Joku antivirusohjelma, jonka cd:llä saat bootattua koneen ja skannattua sen, vois tietysti olla mainio vaihtoehto.

poko

Well-known member
Malwarebytes Anti-malware nimisellä ohjelmalla sain itse poistettua kyseisen viruksen.