Sikaani&Bernie:
Oletteko varmoja, että ne teidän Argot ovat 14 jalkaisia, kun tietääkseni Fabritiukset eivät ole tehneet sellaista yksirunko Argoa. Vai olisiko Argo Thoria markkinoitu aikoinaan 14 jalkasena Argona, sekun oli vähän yli neljä metriä pitkä?
Fabritiusten veneet ovat olleet aina rakennustekniikan taidonnäytteitä. Tuntuu, ettei nykypäivänäkään moni hallitse keveiden veneiden tekoa niin hyvin kuin Fabritiukset. Laatu on vielä nykyäänkin huippuluokkaa jokaisessa Argossa, ja taatusti kestää vertailun mihin tahansa muuhun veneeseen, kilpaveneeseenkin.
Se luokka, missä Pentti Fabritius voitti rataMM:nsä, oli virallisesti SC. Siinä ajettiin 500 kuutioisilla koneilla, ja luokka vastaa käytännössä nykyistä S550-luokkaa. -84 MM oli tai saattaapi olla vielläkin epäselvä, koska vastustajat tekivät Fabbea vastaa protestin, vissiin koska hän oli avannut konekopan kilpailuerien välillä. Kuulemma oli Fabbe naureskellut, kun hän voitti viimeisen ajamansa erän vaikka ajoi ulkorataa taktikoinnin välttääkseen.
Hmm..missähän välissä Davidian on tähän topiciin kommentoinut?
Oletteko varmoja, että ne teidän Argot ovat 14 jalkaisia, kun tietääkseni Fabritiukset eivät ole tehneet sellaista yksirunko Argoa. Vai olisiko Argo Thoria markkinoitu aikoinaan 14 jalkasena Argona, sekun oli vähän yli neljä metriä pitkä?
Fabritiusten veneet ovat olleet aina rakennustekniikan taidonnäytteitä. Tuntuu, ettei nykypäivänäkään moni hallitse keveiden veneiden tekoa niin hyvin kuin Fabritiukset. Laatu on vielä nykyäänkin huippuluokkaa jokaisessa Argossa, ja taatusti kestää vertailun mihin tahansa muuhun veneeseen, kilpaveneeseenkin.
Se luokka, missä Pentti Fabritius voitti rataMM:nsä, oli virallisesti SC. Siinä ajettiin 500 kuutioisilla koneilla, ja luokka vastaa käytännössä nykyistä S550-luokkaa. -84 MM oli tai saattaapi olla vielläkin epäselvä, koska vastustajat tekivät Fabbea vastaa protestin, vissiin koska hän oli avannut konekopan kilpailuerien välillä. Kuulemma oli Fabbe naureskellut, kun hän voitti viimeisen ajamansa erän vaikka ajoi ulkorataa taktikoinnin välttääkseen.
Ilkka Seppälää on turha syyttää veneurheilun vähästä näkyvyydesta. Seppälä on Markku Oikkosen kanssa tehnyt enemmän kilpaveneilyjuttuja eri lehtiin kuin kukaan muu yhteensä. Raja se tulee heillekkin vastaan, ja ei välttämättä heillä riitä enään aika kiertää kaikkia mahdollisia kisoja läpi. Syyt näkymättömyyteen löytyvät taatusti muualta.Asioiden todellisia syitä tietämättä veneilyjuttujen puuttuminen tuntuu johtuvan muutaman toimittajan, mm. Seppälän nuivasta suhtautumisesta veneurheiluun
Hmm..missähän välissä Davidian on tähän topiciin kommentoinut?