Asioita, jotka tekis mieli hankkia

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
näköjään ihmisillä ei ole läppäreitä, joita haluaisivat kehua tai moittia tai kommentoida valintakriteerejä?

Täytyy sitten enemmän tai vähemmän tyhjältä pöydältä ruveta noita miettimään.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Vellu sanoi:
näköjään ihmisillä ei ole läppäreitä, joita haluaisivat kehua tai moittia tai kommentoida valintakriteerejä?
Mä voin kyllä kehua tätä HP:tä. 17" näyttö.
On pelannu hienosti. Kannatti ostaa. Bravoo. Taputuksia ja aaltoja. Huomaa hieno pikanäppäin laskimelle. :ahem:
Oikeesti tukeva ja ammattimainen, kaikin puolin virheettömän tuntuinen värkki tohon perheen fujitsu-siemensiin nähden.
Joka on ollut suoraan sanottuna aika nolo esitys. (näppäimistö menee tilttiin vähän väliä yms...)

Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
PuoliPöhkö sanoi:
On pelannu hienosti. Kannatti ostaa. Bravoo. Taputuksia ja aaltoja. Huomaa hieno pikanäppäin laskimelle. :ahem:
Oikeesti tukeva ja ammattimainen, kaikin puolin virheettömän tuntuinen värkki tohon perheen fujitsu-siemensiin nähden.
Joka on ollut suoraan sanottuna aika nolo esitys. (näppäimistö menee tilttiin vähän väliä yms...)
Minkähintaisia noi oli? Nyt ilmeisesti noita malleja ei löydy enää uutena kaupoista.. 17" lienee vähän turhan iso tähän tarkoitukseen. Kummallakin on kuitenkin tietokone, jota voi kotona tietsikkahuonessa käyttää, mutta nyt on tarve, että vois käyttää muuallakin kotona ja muuallakin kuin kotona.

lara

Namupala
Sijainti
Onnela

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Vellu sanoi:
Minkähintaisia noi oli? Nyt ilmeisesti noita malleja ei löydy enää uutena kaupoista.. 17" lienee vähän turhan iso tähän tarkoitukseen. Kummallakin on kuitenkin tietokone, jota voi kotona tietsikkahuonessa käyttää, mutta nyt on tarve, että vois käyttää muuallakin kotona ja muuallakin kuin kotona.
HP maksoi silloin joskus 1,5 vuotta takaperin 1900 ja siemensin nitisevä ja natiseva rimpula muistaakseni 2,5 vuotta sitten noin 1100.

Juu, ei noita nimenomaisia malleja saakaan, mutta tuosta HP:stä on saman ammattisarjan uudempia malleja kyllä myytävänä. Esim :
http://www.kannettavat.fi/tuotejulkaisu.php?id=849

Pois en vaihtaisi. Koska en tuntenut koneita ollenkaan tehdessäni ostopäätöstä luin aika monta reviewiä läpi. Ne vakuuttivat ja niihin kyllä tälläsen atk-pöhkön kannatti uskoa.

Yksi:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3450&review=HP+Compaq+nw9440+Notebook+PC (jostain kumman syystä tossa testilaitteessa ei ollut bluetoottia, mulla se kyllä on vaikka en ole sitä koskaan mihinkään vielä tarvinnut. Liekö hyödytön kapistus. )

Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Dominic sanoi:
2000 euron hintainen 42 tuumainen LCD-televisio.
Muistan kun markka-aikana ostin 7200 markan hintaisen television. Tällä samaisella forumilla mut haukuttiin about mielipuoleksi kun pistin niin suunnattomia summia televisioon :D ja alkoi retsoilu sillä, miten itse oli saatu jopa 400 markalla ihan "hyviä" televisioita.
Noh, en tiedä oliko se telkkari hintansa arvoinen, mutta hyvin palveli aina Sony Bravian hankkimiseen asti.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
PuoliPöhkö sanoi:
Onko sun HP:n integroidussa hiiressä scrollausnappi? Bf:n HP:ssa ei ole, ja sitä kyllä mä kaipaan, kun omassa Fujitsu-Siemensin LifeBookissa oon siihen tottunu. Onhan se kaikissa ulkoisissa hiirissäkin nykyään. Tasohiiren lisäks mulla on siinä se nänni! :frank:

Itte oon ainakin ollu LifeBookiin ihan tyytyväinen. En vaihtais HP:hen :eek: Amilo tuntui vähä "muoviselta", mitä nyt yhtä sellasta vähän testailin. Mutta niin kai se menee kaikissa merkeissä, että kuluttajamallit on vähä rimpulampia, mutta business-malleissa tahtoo se hinta sitten kohota taas kotikäyttäjän kukkarolle turhan korkeaksi.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Oon kyllä itsekin huvittunut tästä, minkä hintaisia televisioita nykyään ihmiset Suomessa ostelee. Ennen markka-aikaan tosiaan meidänkin perheen töllöt oli kaikki alle tonnin MARKOISSA. Nyt mennään useassa tonnissa ja puhutaam jumalauta euroista. Käsittämätöntä ja itte vielä hommassa mukana.

Vitun kuluttaja-apina. :frown:

burb

.
Runar ja Kyllikki sanoi:
Muistan kun markka-aikana ostin 7200 markan hintaisen television. Tällä samaisella forumilla mut haukuttiin about mielipuoleksi kun pistin niin suunnattomia summia televisioon :D ja alkoi retsoilu sillä, miten itse oli saatu jopa 400 markalla ihan "hyviä" televisioita.
Noh, en tiedä oliko se telkkari hintansa arvoinen, mutta hyvin palveli aina Sony Bravian hankkimiseen asti.
Minä en sano tässä kohti nyt yhtään mitään.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Dominic sanoi:
Oon kyllä itsekin huvittunut tästä, minkä hintaisia televisioita nykyään ihmiset Suomessa ostelee. Ennen markka-aikaan tosiaan meidänkin perheen töllöt oli kaikki alle tonnin MARKOISSA. Nyt mennään useassa tonnissa ja puhutaam jumalauta euroista. Käsittämätöntä ja itte vielä hommassa mukana.

Vitun kuluttaja-apina. :frown:
Jotenkin ainakin nuo ilmaisut "eihän se ole kuin jokusen kympin" tai "jokusen satasen kalliimpi", johtavat markka-aikaa eläneen ihmisen pahasti harhaan ajatustasolla koska niiden merkityssisältö on muuttunut täysin ja välillä tuleekin ostettua ihan saakelisti liian kallista ja vasta kotona tajuttua kuinka paljon sitä oikeesti tuli maksettua.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mulla heräsi pieni teoria näistä TV:den nykyhinnankehityksistä.

Elikäs kuvaputkitöllöhän oli 90 luvun vaiihteessa ollut markkinoilla noin viitisenkymmentä vuotta, tekniikka oli kuvaputkimallille kehittynyttä ja halvat tavat toteuttaa TV oli olemassa. Nyt kun uusi tekniikka on vasta tiensä alussa on kaikki ratkaisut ja mallit kalliita, menee hetki (ehkä 5-10) vuotta kun tekniikka alkaa löytää uomansa ja ne perushyvien telkkujen hinnat tippuu sinne ehkä 500 euron kieppeille ja vain hitusen parempaa tekniikkaa saa kalliimmista malleista...

En tiedä tarkemmin mikä hintaero radiolla ja TV:llä oli kuvaputkiTV:n ilmestyttyä, mutta voisin kuvitella että oli vähän samankaltainen tilanne kuin nyt kuvaputkiTV:llä ja littuTV:llä

Nojoo, tämä on vain tällaista spekulointia.