Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Monta viikkoo ajattelit Ooppelilla ajella?
Huomiseen aamupäivään klo 9hdeksään saakka on lupalapussa aikaa.

Eivät anna viikkokausiksi (eivät edes päiväkausiksi) noita koeajettavaksi, näitä esittelykäyttöön tarkoitettuja peltilehmiä kun haluaa muutkin mahdolliset asiakkaat kuulemma käydä koklaamassa. Röyhkeää tollanen pihistely. :thumbdown :nope:
Kuukausi pitäis olla kokeiluaikaa, jotta ehtisi huomaamaan mikä kussakin bilikassa alkaa lopulta ärsyttää.

oldez

Well-known member
Huomiseen aamupäivään klo 9hdeksään saakka on lupalapussa aikaa.

Eivät anna viikkokausiksi (eivät edes päiväkausiksi) noita koeajettavaksi, näitä esittelykäyttöön tarkoitettuja peltilehmiä kun haluaa muutkin mahdolliset asiakkaat kuulemma käydä koklaamassa. Röyhkeää tollanen pihistely. :thumbdown :nope:
Kuukausi pitäis olla kokeiluaikaa, jotta ehtisi huomaamaan mikä kussakin bilikassa alkaa lopulta ärsyttää.
Käy seuraavaksi koeajamassa XC60...

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Käy seuraavaksi koeajamassa XC60...
XC60 on kyllä tullut ajettua, oikeen OK peli, hintalappu on kuitenkin selkeä este.
35 000 on maksimi uudesta automaattivaihteisesta autosta.
Siihen ryhmään kuuluvia kulkineita olen tässä silloin tällöin käynyt kokeilemassa.
Mielellään hieman sporttibemaria reippaammalla maavaralla sekä korikorkeudella ynnä mukavan korkealla istuimella varustettu kulkine on haussa.

Uusi Golffi oli pirun pätevä peli, mutta istuin on selvästi liian alhaalla. 10-15 senttiä ylemmäs pitää saada asettaa takalisto, jotta kulku autoon/autosta on vaivatonta ynnä yhtä juhlaa.
Mua on alkanut kyrsiä 115 kilon toistuva punnertaminen ylös jostain asfaltin pinnasta. Autoon pitää voida astua sisään ja sieltä pitää voida astua ulos.

Esim joku Berlingo on malliesimerkki tässä mielessä, siinä kopissa vaan on muita seikkoja, jotka estävät tehokkaasti moisen hankkimista.

Eikä tuo Salama-auton Kahvikulkinekaan aivan onneton tapaus ole.

Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
XC60 on kyllä tullut ajettua, oikeen OK peli, hintalappu on kuitenkin selkeä este.
35 000 on maksimi uudesta automaattivaihteisesta autosta.
Siihen ryhmään kuuluvia kulkineita olen tässä silloin tällöin käynyt kokeilemassa.
Mielellään hieman sporttibemaria reippaammalla maavaralla ja mukavan korkealla istuimella.

Uusi Golffi oli pirun pätevä peli, mutta istuin on selvästi liian alhaalla. 10-15 senttiä ylemmäs pitää saada asettaa takalisto, jotta kulku autoon/autosta on vaivatonta ynnä yhtä juhlaa.
Mua on alkanut kyrsiä 115 kilon toistuva punnertaminen ylös jostain asfaltin pinnasta. Autoon pitää voida astua sisään ja sieltä pitää voida astua ulos.

Esim joku Berlingo on malliesimerkki tässä mielessä, siinä vaan on muita seikkoja, jotka estävät tehokkaasti moisen hankkimista.
Kiinnostaa kovasti Pöhkön autohankinta ... tuo on melko lailla omakin raja. Ei nyt olla vaihtamassa, vähän v******, ettei tullut vaihdettua kun joulukuussa oli kuumetta. Sillon oli tiedossa:
- Huolto + etujarrujen vaihto + uudet kesärenkaat = 1200-1300€

.. nyt tuli vielä akku & takajarrut = 400-500€ lisää. Tuolla ois uutta maksanut jo pitkän pätkän pois. :nope:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Tässä ois Pöhkö sulle peli, joka varmasti antais fiilistä 10+ -edestä.

...ei ehkä kätevin talviauto ja joutuisit edelleen voimistelemaan, mutta muuten :)

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Kiinnostaa kovasti Pöhkön autohankinta ... tuo on melko lailla omakin raja. Ei nyt olla vaihtamassa, vähän v******, ettei tullut vaihdettua kun joulukuussa oli kuumetta. Sillon oli tiedossa:
- Huolto + etujarrujen vaihto + uudet kesärenkaat = 1200-1300€

.. nyt tuli vielä akku & takajarrut = 400-500€ lisää. Tuolla ois uutta maksanut jo pitkän pätkän pois. :nope:
Mulla on kanssa tuossa Hondassa alustan osaa menossa vaihtoon tänä vuonna (Jarrupalat+jarrulevyt+joku alustan väljistynyt osa, en nyt muista ilman huollon lappuja mikä se tarkalleen ottaen oli) Hinta-arvio 1200 euroa. Oli sen verran paska hankinta tämä CRV muutenkin, että menee takuulla vaihtoon ennen korjaamolle vientiä.

Folkkarin myyjä lupaili toistaiseksi parhaat vaihtohyvitykset (Golfiin), niiden valikoimista vaan ei löydy mulle napakymppiautoa. Golf Plus olisi muuten lähellä tavoitetta, mutta kaikki fiilis puuttuu siitäkin, se on itseasiassa paljon mitäänsanomattomampi kuin tuo Mokka. Enkä pidä muotoilusta ollenkaan. Liian pappa-mallia.)
Tosin perusgolfinkin saa korotetulla maavaralla ja ergo-istuimella, joilla istuinkorkeutta voisi keplotella ehkä 4 senttiä perusmallia korkeammaksi. Melko alhaalla se on silti.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Autosta on riisuttu kaikki ylimääräinen paino pois: vararengas, tunkit poistettu jne ja tuon 6 sek ajoin liki tyhjällä tankilla eli kaikki turha paino oli pois. Ruiskin jopa ikkunapesuveden pois ennen vetoa.

Autossa on Revon Stage II viritys, 3" downpipe (laiton) ja koko putkisto avoin mahdollinen sekä vapaavirtaus filtteri ja softa vimosen päälle. Tuosta vekottimesta ei irtoa yhtään enempää heppoja. Voit tulla kokeilemaan jos haluat. Juuan kahvit ja sitten otetaan setti Pirkkalan varalaskukentällä.
Asiallista settiä!
Laske vielä jäähdytinnesteet ja öljyt pois niin säästyy muutama kilo.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Mopolla vois käydä testaamassa tuolla suoralla kiihtyvyyttä.
Siitä voi melko helpoin toimenpitein riisua mittarit, satulan, änkkärit, seisontatuet, polttoainesäiliön korkin ja lokarit. Varmalla menee alle 5 sekuntiin. Onhan se takaveto.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Folkkarin myyjä lupaili toistaiseksi parhaat vaihtohyvitykset (Golfiin), niiden valikoimista vaan ei löydy mulle napakymppiautoa. Golf Plus olisi muuten lähellä tavoitetta, mutta kaikki fiilis puuttuu siitäkin, se on itseasiassa paljon mitäänsanomattomampi kuin tuo Mokka. Enkä pidä muotoilusta ollenkaan. Liian pappa-mallia.)
Ei ehkä pidä olla nuin jyrkkä muotuilun suhteen? Golf Plussasta/Plussaan on isonkin ihmisen helppo kulkea. Olen kokeillu.

Örfil

Guest
Mopolla vois käydä testaamassa tuolla suoralla kiihtyvyyttä.
Siitä voi melko helpoin toimenpitein riisua mittarit, satulan, änkkärit, seisontatuet, polttoainesäiliön korkin ja lokarit. Varmalla menee alle 5 sekuntiin. Onhan se takaveto.
Mun intikka on 250 kg, +90 hv, suuttimet ja ilmanotto virimallia eli vastaa 360 hv 1250 kiloiseen autoon. Lähtee kuin kuppa töölöstä. Voidaan ajaa siihen ylämäkeen ja ainakaan millään autolla et ole ekana suoran päässä.

1400 cc V2 ja 140 Nm vääntää hyvin noilla painoilla. Putket on täysin suorat ja meteli sen mukaaan.

Keula 14 astetta ja takaa että vaaterissa ajetaan.

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Mielellään hieman sporttibemaria reippaammalla maavaralla sekä korikorkeudella ynnä mukavan korkealla istuimella varustettu kulkine on haussa.

Sorry nyt vaan, mutta jos miehen parhaassa iässä kunto on noin huono, että vaikuttaa tuolla tavoin niin sijoittaisin kyllä aivan muualla kuin helposti istuttavaan autoon.

Mutta kukin tavallaan, tämä on vain mun mielipide.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Sorry nyt vaan, mutta jos miehen parhaassa iässä kunto on noin huono, että vaikuttaa tuolla tavoin niin sijoittaisin kyllä aivan muualla kuin helposti istuttavaan autoon.

Mutta kukin tavallaan, tämä on vain mun mielipide.
Tuli jotenkin tällainen tilanne mieleen tuosta pituudesta yhdistettynä pikkuautoon.

Toki ratkaisu helppo. Näinnikkää.

Viimeksi muokattu: