Vuodesta 1974 vuoteen 1995 oli F1-autojen numeroinnista voimassa sääntö, jonka mukaan tallit pitivät edelliskauden numeronsa sillä poikkeuksella, että edelliskaudella kuljettajien maailmanmestaruuden voittanut talli sai seuraavalla kaudella numerot 1 ja 2 autoihin. Se talli, joka joutui luopumaan numeroista 1 ja 2 sai vaihdossa ne numerot, jotka olivat olleet kuljettajien mestaruuden voittaneen tallin käytössä.
Nykyään on käytössä toisenlainen numerointitapa, jossa kaikki numerot määräytyvät edelliskauden sijoitusten perusteella.
Ferrarille tuli numerot 27 ja 28 seuraavasti:
Kaudella 1979 Ferrarit ajoivat numeroilla 11 ja 12. Vuoden 1979 maailmanmestaruuden voitti Ferrarin Jody Scheckter. Kaudeksi 1980 Ferrari sai mestaruuden ansiosta numerot 1 ja 2. Ferrari vaihtoi numeroita toissa kaudella (1978) kuljettajien mestaruuden (Mario Andretti) voittaneen Lotuksen kanssa siten, että kaudella 1980 Lotus-autoissa oli Ferrarin vanhat numerot 11 ja 12. Kaudella 1980 mestaruuden voitti Williams-tallin Alan Jones. Williams ajoi kaudella 1980 numeroilla 27 ja 28. Se oli saanut suuret numerot, koska talli oli vasta äskettäin tullut mukaan formula ykkösiin ja uusille talleille annettiin isompia numeroita, koska pienemmät numerot olivat jo käytössä. Kaudeksi 1981 Williams ja Ferrari vaihtoivat numeroita siten, että Williams sai numerot 1 ja 2 ja Ferrari-autoihin tulivat Williamsin vanhat numerot 27 ja 28. Numerot 27 ja 28 pysyivät Ferrari-autoissa useita vuosia, kunnes Alain Prost siirtyi hallitsevana mestarina Ferrarille kaudeksi 1990. Tällöin numerot 27 ja 28 kävivät McLarenilla, kunnes palasivat Ayrton Sennan McLarenilla ajaman mestaruuden jälkeen takaisin Ferrarille.
MTV3
Siinäpä se.