Avoin kirje Kimille ja hänet tunteville.

miika

Well-known member
Morjens Kimi,

Olet aika asiallinen äijä, kenties jopa mm1-03!
Kuitenkin olet ollut närkästynyt eräiden medioiden reportoinneista koskien juhannusjuhlia. Olettaisi sinun asemassa olevan henkilön ymmmärtävän, ettei 7-päivää lehden raportointi julkisuuden henkilön vapaa-ajan vietosta julkisella, ja näkyvällä paikalla, ja tämän raporaoinnin kommetointi myös muissa mediossa, tarkoita samaa kuin Suomalainen kateteus.

Pääsääntöisesti varmaankin n. 95% kannattaa sinua, siksi myös ns. keltainen lehdistö seuraa sinua!

T:Ferrari Fani vuodesta 80...

oltzu

Todella hidas
Sijainti
Oulu
Kyllä Kimi on siinä oikeassa, että suomalaiset ovat kateellisia Kimin asemasta. Kuka voisikaan sanoa, ettei ikinä haluaisi olla kärkitallin kuljettaja ja MM-sarjan kakkosena? Parhaiten noista kosteista juhannusbile jutuista pääsee yli, kun ei niitä ei vatkaa koko aikaa. Niin se vain on ja sillä sipuli.

Kortteen Topi

Well-known member
Sijainti
Manse
Mun mielestä tuossa Kimin Juhannuksen juhlinnassa ollut mitään ihmeellistä. Äijä vain kompastui veneessä, niin teki varmaan tuhat muutakin suomalaista. Paljon pahempaakin on sattunut näissä kansan ryyppyjuhlissa. Ihme, että juttu pääsi edes lehtiin... Ilmeisesti Iltalehdellä oli jutunaiheet vähissä.

Spam

Well-known member
No minä en ainakaan ole kaateellinen Kimille enkä kenellekään muullekaan tässä maailmassa.

Mut se on jännä juttu, että kun Kimi sanoo noin, niin porukka melkeinpä puolustelee häntä. Jos joku saksalainen, brittiläinen tai joku ihan muu sanoo vastavaa, niin sitten kyllä suhtaudutaan "se on ihan mulkku jätkä" tyyliin. Varmasti kaikki tietävät mulkkuja ja sellaisia kenellä on kus noussu päähän tästäkin maasta, mutta eihän ne meijän formulatähdet voi ikinä niihin kuulua.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Kyllähän kateus on perisuomalainen luonteenpiirre, ei sille valitettavasti voi mitään. Se jos mikä ruokkii myös roskalehdistöä kirjoittamaan kaiken mahdollisen julkkiksista, niin hyvät kuin pahatkin asiat. Liian montaa ihmistä kiinnostaa turhankin paljon se, mitä julkisuuden "menestyvät" ihmiset tekevät.

Toki Kimi saa tehdä yksityiselämässään mitä huvittaa, eikä sen pitäisi juuri muille kuulua. Saa vaikka sitten tippua ympäripäissään veneen katolta, itse lähinnä naureskelin tapahtumalle, kun ei siinä edes käynyt pahemmin.

Itse en jaksa tuhlata voimiani ollakseni kateellinen niille, joilla menee paremmin. Niitä ihmisiä nimittäin riittää. Niin riittää myös niitä, joilla menee huonommin. Kukin keskittykööt omaan elämäänsä.

Eiköhän hyvin suuri osa suomalaisista kannata Kimiä, kirjoitti lehdistö hänestä sitten mihin tyyliin tahansa. Suomalaiset ovat sentään isänmaallista porukkaa. Minäkin kannatan, vaikka Ferrari-miehiä olenkin. :) :p

molde

Well-known member
Taisi olla viikko kulunut tuosta kohujutusta, kun joku pässinpää oli lähettänyt Seiskan Postia julkkiksille-palstalle viestin tyyliin: "Häpeäisit Kimi, taas nähtiin millainen on suomalainen mies, voisit vähän ajatella millaista esimerkkiä näytät faneillesi".

Siis pitäisikö Kimin käyttäytyä yksityiselämässään täydellisesti sen takia, että joku paparazzi on kumminkin nurkan takana kyttäämässä hänen tekosiaan :rolleyes:

Toivottavasti Kimi tajuaa että tuonkaltaiset mielipiteet eivät tosiaankaan tarkoita että kaikki suomalaiset olisivat hänelle kateellisia, tai että kyseessä olisi yleinen mielipide. Olettaisin että noin 99% suomalaisista vähät välittää mitä Kimi toilailee kännissä.

<small>[ 18-07-2003, 23:57: Message edited by: molde ]</small>

patriot

Foorumin senaattori
Spam:
No minä en ainakaan ole kaateellinen Kimille enkä kenellekään muullekaan tässä maailmassa.

Mut se on jännä juttu, että kun Kimi sanoo noin, niin porukka melkeinpä puolustelee häntä. Jos joku saksalainen, brittiläinen tai joku ihan muu sanoo vastavaa, niin sitten kyllä suhtaudutaan "se on ihan mulkku jätkä" tyyliin. Varmasti kaikki tietävät mulkkuja ja sellaisia kenellä on kus noussu päähän tästäkin maasta, mutta eihän ne meijän formulatähdet voi ikinä niihin kuulua.
Minun mielestäni on hyvä, että lehdistön toiminnasta sanotaan suorat sanat. Schumi on monet kerrat arvostellut lehdistöä, ja aiheesta. En minä ainakaan Schumia ole sen takia arvostellut, että haukkui lehdistön!

Oli kyllä aika huvittava tuo Kimin juhannuskohu! Tuohan oli aivan tyypillistä suomalaista kännissä toilailua! Ei mikään ihmeellinen asia!

<small>[ 19-07-2003, 01:19: Message edited by: patriot ]</small>

jkjanne

Well-known member
Ei niitä juttuja kannata huomioida. Mitä enemmän niille antaa arvoa, sitä enemmän niitä tehdään. Ja teki melkein mitä vaan formulakuskina, maailmasta löytyy paikkoja missä ei koko kuvia olla nähty. Ei sitä julkisuutta ole sitten enää uran päättymisen jälkeen jos sitä ei itse hakemalla hae...

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Vaikka Kimiä sanotaankin jäämieheksi, on jäämiehenkin päästettävä paineita ulos. Kimihän on kun armeijan harmaissa Westin takki päällä, vain kokardi ja koppalakki puuttuu.

Tällainen toilailu ei ole pahaa mielestäni, kun vertaa M. Salon kuningaskänni mahtailuun ja taisteluun taksista Helsingin humussa. V-käytös kännissa muita kohtaan vie pojot pois.

Kun Janne Ahonen on siirtynyt moottoriurheilun puolelle, hän voisi saada vinkkejä Kimiltä räjähtävään lähtöön, vastapalveluksena taas Janne voisi opettaa uudelle mäkikotkalle turvallisen telemark alastulon salat tulevaisuuden ilmalentojen varalle.

Viekää Kimi Puijolle kesäleirille!

<small>[ 19-07-2003, 08:27: Message edited by: ml ]</small>

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Joo, on kyllä hauska huomata tän toikin olemassaolo. "Oi maamme Suomi, synnyinmaa" -if u know what I mean. :rolleyes: doubtful idea

Mikko_A

Työtön.
minusta tuo kateellisuus menee aika tarkasti saaavutuksien mukaan..

Suomalaiset kestää toisen ihmisen menestystä. Tiettyyn pisteeseen saakka.

Mie-

Well-known member
Sijainti
Highland
Itse en niin ikään välitä tipan vertaa koko tapahtumasta. Otsikot "Kimi juhli villisti juhannuksena" tjsp eivät hätkäyttäneet yhtään, eikä nuo videot niin ikään. Tai mitä nyt ehkä vähän nauratti se kaatuilu. wink

Minä en ainakaan näe siinä mitään erikoista, että joku suomalainen vetää kännit, tai railakkaatkin sellaiset, eikä ne jaksa allekirjoittanutta kiinnostaa pätkän vertaa. Tai ainakaan niin kauaa kun mitään sen kummempaa ei tapahdu. Olkoon se sitten kuka tahansa.

Shammy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Olin alunperin hieman yllättynyt että Kimi ylipäänsä lähti hyökkäilemään roskalehdistöä vastaan, olis ehkä ollut parempi vaan vaieta eikä antaa niille lisää lööppejä. Viiltelykin olisi ehkä pitänyt tehdä tarkemmalla tähtäyksellä.. tosin tuosta "suomalaiset ovat kateellisia" jutusta en tiedä miten paljon oli taas laitettu sanoja Kimin suuhun, näköjään Kimi oli sanonut vain että "aina löytyy NIITÄ, jotka ovat kateellisia.." eikä yleistäen että kaikki ovat kateellisia.

Itse en anna kyseisille roskalehdille mitään arvoa, aina lähinnä naurattaa kun näkee ne mainosplakaatit ja kerta toisensa jälkeen täysin idioottimaisen ja naiivin etusivun :) Pitkälti niiden mainoksian takia en ole iltapäivälehtiä koskaan ostanut, enkä tule ikinä ostamaankaan.

Tsemppiä Kimi! Älä välitä roskalehdistä!

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Olen monien kanssa samaa mieltä siitä, että ongelma ei suinkaa ole se mitä Kimi teki jussina, vaan se miten hän on myöhemmin kommentoinut asioita. Eikö siellä McLarenilla ole joku PR-ammattilainen joka voisi kertoa miten nämä asiat saa rauhoittumaan parhaalla tavalla. Kimi on omilla puheillaan vain lämittänyt vanhaa juttua, jonka esilletulo taisi olla vääjäämätöntä. Toivottavasti Kimi ottaa julkisuuden paremmin haltuun tulevaisuudessa. Siitä nimittäin voi olla tavattomasti hyötyä uralla.

kristian.s

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Tuo juhannus-juttu taisi olla aika lailla rauhoittunut jo Euroopan GP:n aikoihin. Mitä nyt videoita pyöri netissä, mutta aika lailla hiljaista oli siihen saakka kunnes Kimi piikitti lehdistöä aika-ajon jälkeisessä lehdistötilaisuudessa. Se oli kieltämättä suhteellisen turha kommentti kun se oli vielä noin epäsuorasti sanottu. Ilman tuota kommenttia koko juttu olisi varmasti unohdettu ja hehkutettu mieluummin Kimin menestystä aika-ajoissa ja sitten sunnuntain kisassa.

Tuo Kimin kommentti kuitenkin pönkitti eräitä toimittajia tarttumaan jutusta yhä hanakammin ja tilanne on sikäli hankala että kun kaiken maailman ollikoivusalot tivaavat kommentteja Kimiltä tähän jussiseikoiluun liittyen niin mitä ikinä siitä suusta sitten tuleekin niin iso otsikko siitä ainakin tehdään.

-ha-

Well-known member
Sijainti
tornio -> jyväskylä
Aivan. Laatulehdistö tietää nyt, että Kimi kiinnittää huomiota heidän tekemisiinsä ja alkanee tästä syystä kirjoittamaan hänen tempauksistaan entistä enemmän. Siis olipa aihetta tai ei.

Rami

Well-known member
Sijainti
Lohja
Manuhan sanoi ihan fiksusti, ei saa provosoitua, vaikka provosoitaisiin

Tose

Kääntyy oikealle
Sijainti
The City
Oma vika, kun törttöilee kännissä, Kyllä ne lehdet muissakin maissa kirjoittaisivat kenestä hyvänsä kännissä törttöilevästä julkusta aivan samalla tavalla. Olihan tämäkin juttu päässyt ainakin Bild Zeitungin sivuille.