Ai jaa :ahem:Mickey sanoi:[Sato on sitä vastoin ajanut liian kovaa, minkä seurauksena on tämän kauden kisoissa saavuttanut vain kahdeksan MM-pistettä.
Jep. Kyllä se pitää moottorivalmistajan tehdä kunnon kone joka kestää vähän jonkinlaista rasitusta. Ei kuten Mercedes jota täytyy taluttaa radalla ja siltikin moottori voi räjähtää hetkenä minä hyvänsä.vermula sanoi:Ei moottori rikosta voi kuskia syyttää :nope:
Mieti nyt itse hiukan...bigbear sanoi:Miettikää nyt hiukan.. Jos ajelee hurjasti kanttareiden yli niin auto pomppii ja tärisee enemmän kuin ehkä saisi ,jolloin taas moottori rasittuu ja sitä kautta kenties hajoaa. Tietenkin voi olla ettei telemetriasta saada irti sitä jotakin joka näyttäisi kuskien eron. Toi sama pätee varmasti myös Kimin ja Kuution eroihin jne.
Kylläkai kanttarien ylipomppaamisella voi olla vaikutusta kestävyyteen: jos pyörä sutii ylimääräistä ilmalennon aikana niin moottoriin kohdistuu aikamoisia hidastuvuuksia laskussa. Sitä taas en tiedä paljonko pyörät sutii ilmassa. Differentiaalin ja sutimiseneston toiminnalla lienee jotain tekemistä ko ilmiön kanssa enkä usko rasitusten olevan järin suuria loppujen lopuksi. Jokatapauksessa se on tiimin tehtävä rakentaa auto ja moottori jota voi viedä äärirajoilla, sehän lienee lähinna tarkoitus ykkösissa.vermula sanoi:Se jos auto vähän pomppaa kanttarista ei vaikuta tippaakaan moottorin kestävyyteen! Ja se ettei telemetriassa näy mitään eroja on täyttä puppua! Kyllä nyt joku pitää meitä todella tyhminä :thumbdown
"Ohituksiin" Tarkoitit siis Saton kamikaze hyökkäyksiä.J.Heldenview sanoi:Kylläkai kanttarien ylipomppaamisella voi olla vaikutusta kestävyyteen: jos pyörä sutii ylimääräistä ilmalennon aikana niin moottoriin kohdistuu aikamoisia hidastuvuuksia laskussa. Sitä taas en tiedä paljonko pyörät sutii ilmassa. Differentiaalin ja sutimiseneston toiminnalla lienee jotain tekemistä ko ilmiön kanssa enkä usko rasitusten olevan järin suuria loppujen lopuksi. Jokatapauksessa se on tiimin tehtävä rakentaa auto ja moottori jota voi viedä äärirajoilla, sehän lienee lähinna tarkoitus ykkösissa.
Jos Satoa haluaa moottoririkoista syyttää se johtuu ainoastaan siitä että Honda-Japsit haluaa hänen näyttävän hyvältä ja antavat luvan käyttää hieman ylimääräistä tehoa, näyttäviin ohituksiin sun muihin
Sutimisen eston algoritmit ainakin tykkää kyttyrää, jos jompikumpi takapyöristä on ilmassa ja samanaikaisesti autoon kohdistuu kiihtyvyyksiä eri suunnista. Luulisin. Ja kun mietitään, että 600 kg auto hyppää 0,3 m(?) ilmaan 100km/h vauhdissa, niin joku laskutikun omistava voisi laskea hetkellisen kiihtyvyyden. Ja tuo kiihtyvyys ei ole puhtaasti ylös, vaan myös taakse ja sivulle riippuen kantturasta.J.Heldenview sanoi:Kylläkai kanttarien ylipomppaamisella voi olla vaikutusta kestävyyteen: jos pyörä sutii ylimääräistä ilmalennon aikana niin moottoriin kohdistuu aikamoisia hidastuvuuksia laskussa. Sitä taas en tiedä paljonko pyörät sutii ilmassa. Differentiaalin ja sutimiseneston toiminnalla lienee jotain tekemistä ko ilmiön kanssa enkä usko rasitusten olevan järin suuria loppujen lopuksi. Jokatapauksessa se on tiimin tehtävä rakentaa auto ja moottori jota voi viedä äärirajoilla, sehän lienee lähinna tarkoitus ykkösissa.
Kyse on siitä että Honda haluaa Saton näyttävän hyvältä ja vähän virittelee ylitehoja :wink:vermula sanoi:Honda pomo puhuu asiaa:
- Olemme käyttäneet paljon aikaa molempien kuljettajiemme autoista saamamme datan analysoimiseen. Mikään ei osoita toisen kuljettajan suuntaan. Kyse ei ole ajotyylistä. Kyse ei ole Takuman ongelmasta, Szafnauer sanoo.