Bobakki

Kumpi oikeassa?

• Äänestäjiä yhteensä
    18

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Minen tiedä, missä vaiheessa tämä profiloitui areenaksi moderaattoreiden morkkaamiselle, mutta se ei ollut ainakaan minun tarkoitukseni. Tietääkseni nämä otsikon aiheena olleet nillitykseni ovat kahta poikkeusta lukuunottamatta liittyneet sivuston ylläpidon tekemisiin / tekemättä jättämisiin, moderointi kun on vähän niinku sivuseikka jos ei tietyt isommat jutut ole edes sinne päin.

Mitä itse moderointiin tulee, niin olen kuvitellut näiden nykyisten sankarien tarttuneen ihan keskenään serverikuorman pienentämiseen ylisuuria toikkeja arkistoimalla ja VIP-maksujen mainostamiseen joka alueella, eli pitäisin pelkästä virkaintoisuudesta syyttämistä melko typeränä. Linjavalintojaan ja päätöksiään en pintapuolisella seuraamisella oikein osaa ymmärtää, mutta olen pyrkinyt olemaan mekastamatta jollen nyt ihan käsittämättömiksi ole touhujaan nähnyt. Tuotakaan kun ei opi kuin tekemällä, ja kuvittelisin oikeita tapoja olevan enemmän kuin yksi, vaikka oma näkemykseni onkin toki paras.

Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Hieno keskustelu!

... ja jokainen FutisForumia arvosteleva voi vaikka lukea tämän keskustelun aloituksen ja miettiä foorumilta löytyvää asiantuntemusta.

Toki schaissea siellä on jopa harvinaisen, paljon. Mutta asiantuntemusta tuolta löytyy siinä määrin ettei tosikaan.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Niin, semmoinen asia nyt tuosta "linjasta" pitänee mainita, että F1-puolella on pyritty puuttumaan ennen kaikkea taparikollisuuteen, eli siihen, että sama tyyppi vetää samaa asiattomuutta toistuvasti.

Paljon menee trollaamista läpi sormien, koska (a) jotkut osaavat sen hienovaraisemmin kuin jotkut muut ja (b) yhtäkkinen nollatoleranssiin heittäminen johtaisi siihen, että sillä ei olisi jäljellä kuin WebSlave, Bobakki ja kurski.

Siinä on vaan semmonen "juttu", että siellä on jokunen hahmo, jotka vetävät koko ajan siinä rajalla, mutta se, että kummalla puolella sitä mennään riippuu katsojasta ja siitä, että onko ko. asiasta ko. hahmon kanssa samoilla linjoilla.

Tämä niinku sellasena hajatelmana niille, jotka tosta linjattomuudesta ja kaikesta muusta perseilystä huolta ovat kantaneet. Pitää kuitenkin muistaa, että ei tässä ole vedetty kuin pari kisaa tällä F1-puolen nykyisellä modetiimillä ja ollaan ennemmin yritetty muuttaa liian vähän kuin liikaa.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Yks juttu tuli mieleen tätä "Moderoinnin linja - onko sitä?" -ketjua lukiessa. Eli millainen mahtaisi olla sellainen moderoinnin linja, johon kaikki foorumille kirjoittavat olisivat tyytyväisiä? Veikkaan, että jos sen keksii niin baana moderaattoriksi on auki taivasta myöden. Vaatii tietysti sen, että on tarpeeksi fiksu keksiäkseen sen kaikkia miellyttävän linjan sekä tarpeeksi hullu ryhtyäkseen moderaattoriksi.

oldez

Well-known member
Yks juttu tuli mieleen tätä "Moderoinnin linja - onko sitä?" -ketjua lukiessa. Eli millainen mahtaisi olla sellainen moderoinnin linja, johon kaikki foorumille kirjoittavat olisivat tyytyväisiä? Veikkaan, että jos sen keksii niin baana moderaattoriksi on auki taivasta myöden. Vaatii tietysti sen, että on tarpeeksi fiksu keksiäkseen sen kaikkia miellyttävän linjan sekä tarpeeksi hullu ryhtyäkseen moderaattoriksi.
Mun mielestä tästä linjasta voitaisiin käydä avointa keskustelua esim. ylläpitopuolella. Jotkut pelisäännöt ja suuntaviivat voitaisin luoda yhteisesti. Joku selkeä linja myös varoitus-/rangaituskäytäntöön. Nykyisiä sääntöjä on päivitetty viimeksi 8.4.2007. Ehkä niitä voisi 5-vuotissynttärien kunniaksi hieman päivittää.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Mun mielestä tästä linjasta voitaisiin käydä avointa keskustelua esim. ylläpitopuolella. Jotkut pelisäännöt ja suuntaviivat voitaisin luoda yhteisesti. Joku selkeä linja myös varoitus-/rangaituskäytäntöön. Nykyisiä sääntöjä on päivitetty viimeksi 8.4.2007. Ehkä niitä voisi 5-vuotissynttärien kunniaksi hieman päivittää.
Moderoinnista ja sen tasosta saa keskustella kukin omien kokemiensa tarpeiden mukaisesti koska vain tahtoo. Modet sitten kyllä niitä kuuntelevat ja varteensa ottavat mikäli kokevat sen tarpeelliseksi.

Mulla vaan ei nyt oikein avaudu tähän hätään, mikä moderoinnissa on ongelmana. No tietty olen jäävi sitä arvioimaan.

Sulla on hampaan kolossa. Yskäise pois ja kerro, että mitä. Onko siellä muutakin kun se, että esim. minä olen monta (vissiin kaks?) kertaa menettänyt ylläpitopuolella sekä itsehillintäni, että arviointikykyni ja vittuillut takaisin kysymykseesi. Ihmisiä tässä ollaan, ei sen ihmeempää.

Sinäputki

Troll
Sijainti
Trollhättan
Tulin vain sanomaan, että en tiedä tilanteesta mitään, mutta siitä huolimatta tiedän olevani oikeassa ja täten toteankin, että tilanne on vähintääkin huolestuttava, ja siihen pitäisi puuttua ylhäältä käsin.

oldez

Well-known member
Moderoinnista ja sen tasosta saa keskustella kukin omien kokemiensa tarpeiden mukaisesti koska vain tahtoo. Modet sitten kyllä niitä kuuntelevat ja varteensa ottavat mikäli kokevat sen tarpeelliseksi.
Mun mielestä ei ole mitään väärää että forumista tehtäisiin sellainen kuin keskustelijat haluavat.Yleensä olen omat juttuni saanut läpi.

Mulla vaan ei nyt oikein avaudu tähän hätään, mikä moderoinnissa on ongelmana. No tietty olen jäävi sitä arvioimaan.
No jostain syystä se moderointi nousee aina tasaisin väliajoin keskusteluun. Ainakin tosta linjattomuudesta on usein puhetta. Kun kukaan ei tiedä linjaa/sääntöjä niin kukaan ei tiedä että mistä milloinkin varoitetaan ja rangaistaan tai että millaisen rangaituksen siitä saa.

Sulla on hampaan kolossa. Yskäise pois ja kerro, että mitä. Onko siellä muutakin kun se, että esim. minä olen monta (vissiin kaks?) kertaa menettänyt ylläpitopuolella sekä itsehillintäni, että arviointikykyni ja vittuillut takaisin kysymykseesi. Ihmisiä tässä ollaan, ei sen ihmeempää.
Ei mulla ole mitään hampaan kolossa. En mä näitä juttuja ota henkilökohtaisesti. Mielestäni aina on parantamisen varaa. Kai mulla vaan virtaa kaizen verissä.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Mun mielestä ei ole mitään väärää että forumista tehtäisiin sellainen kuin keskustelijat haluavat.Yleensä olen omat juttuni saanut läpi.
Ei. Ei ole mitään pahaa. Se on pelkkää plussaa ja päämääräkin. Siihen päämäärään minusta on päästy jokseenkin hyvin. Jos kirjoittajien viestejä poistellaan kerran viikkoon ja sanktioita jaellaan kahdesti kuussa niin kertoo minusta omaa kieltään siitä, että jokainen saa paljolti temmeltää niissä puitteissa missä tahtookin.
Tuossa kun puhut ensin keskustelijoista monikossa ja sitten heti perään minä-muodossa, haluaisin muistuttaa, että välttämättä kaikki eivät täällä tahdo bogota niillä jutuilla ja säännöillä kuin sinä.

WebSlave

Trackman
Tuossa kun puhut ensin keskustelijoista monikossa ja sitten heti perään minä-muodossa, haluaisin muistuttaa, että välttämättä kaikki eivät täällä tahdo bogota niillä jutuilla ja säännöillä kuin sinä.
Tälläkin hetkellä modetiimi koostuu kirjoittajista, joten oldezin toive on jo toteutunut. Kaikkia kirjoittajia tyydyttävää linjaa ei olekaan.

Lisäksi tietysti on huomioitava, että Antti on viimekädessä juridisessa vastuussa foorumin sisällöstä, joten ihan mitä tahansa ei senkään vuoksi voida katsoa läpi sormien. Jos nyt forumistien enemmistö mitään räikeitä laittomuuksia tänne haluaisikaan.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Modethan ovat kommareita ja toivovat, tai moderaattorista riippuen, uskovat asuvansa Neuvostoliitossa, mikä tarkoittaa siis sitä, että he käyttävät valtaansa täysin mielipuolisesti ja oman etunsa mukaisesti. He väittävät, kuten ideologiaansa kuuluu, toimivansa täysin päinvastaisesti, ja saavat osan hahmoista seuraamaan itseään, kuten jossain ääriuskonnollisessa kultissa.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Yleensä ottaen kukin foorumi on sellainen kuin kunkin foorumin keskustelijat haluavat. Jos linja heittää vituralleen niin sitten voi etsiä makuunsa sopivamman foorumin omille keskustelutarpeilleen tai jotain semmosta ja sinne päin. Ajan mittaan sitten foorumit ja keskustelijat ikäänkuin löytävät toisensa ja auvoinen yhteiselo on tosiasia. Näin ainakin semmosissa optimiolosuhteissa tai jossain ja silleen.

Tulipa sekavaa paskaa nyt!

Ja miten onkin Bobakille nimetty toikki mennyt tämmöseks "moderaatorit sitä ja moderaattorit tätä" -valitukseksi! Vitu!

oldez

Well-known member
Ei. Ei ole mitään pahaa. Se on pelkkää plussaa ja päämääräkin. Siihen päämäärään minusta on päästy jokseenkin hyvin. Jos kirjoittajien viestejä poistellaan kerran viikkoon ja sanktioita jaellaan kahdesti kuussa niin kertoo minusta omaa kieltään siitä, että jokainen saa paljolti temmeltää niissä puitteissa missä tahtookin.
Lähinnä meinasin sitä että mun ehdotukset on mennyt läpi vaikka ensireaktio on yleensä se perusmode: "paska idea, mulkku tyyppi, painu autosportille".

Niin siis en nyt tarkoita sitä pitäisi laatia forumin rikoslaki vaan sitä että tietyistä asioista voisi sopia etukäteen. Tuolla f1-puolella kumminkin on paljon porukkaa (en minä), jotka haluaisivat ja pystyisivät tuottamaan sisältöä. Kisa- ja kausiennakoiden ynnä muiden tekemisestä voisi sopia ennakkoon. Varmaan löytyisi 20 tyyppia, jotka tekisivät jokainen yhdestä radasta kunnon esittelyn ja historiikin ihan mielellään. Ylläpidolla kun ei ole mitään mielenkiintoa kehittää tätä forumia niin keskustelijat ja modet voisivat siihen pyrkiä. Ihan vaan kaikkien edun vuoksi. On vähän nurinkurista että vapaassa on enemmän postauksia kuin F1-puolella.

Bobakin Suuri kehityskeskustelu 2011 oli hemmetin hyvä avaus, joka kuivui kokoon sen vuoksi että oli offseason ja muut kuin vapaan vakionaamat olivat nauttimassa oikeasta elämästä. Jotain tällaista keskustelua olisi hyvä käydä nyt kun kausi on käynnissä ja kun modetiimi on kokenut muutoksia. En sitten tiedä että mitä esim. FW08 on tosta mieltä kun ainakin viimeksi lähinnä keskittyi vaan haukkumaan modet ja forumistit.

oldez

Well-known member
Ja miten onkin Bobakille nimetty toikki mennyt tämmöseks "moderaatorit sitä ja moderaattorit tätä" -valitukseksi! Vitu!
Mun mielestä tää sama keskustelu ilmaantuu aina eri toikkeihin vain ja ainoastaan sen vuoksi ettei sitä käydä ikinä kunnolla loppuun.

Törni

Well-known member
Mun mielestä tää sama keskustelu ilmaantuu aina eri toikkeihin vain ja ainoastaan sen vuoksi ettei sitä käydä ikinä kunnolla loppuun.
Ei moderaattoreita kritisoivaa toikkia ole edes käytännössä mahdollista käydä "loppuun" :p

Se on vähän sama kun ongenkoukussa oleva mato haluaisi välttämättä käydä keskustelun ahvenen kanssa loppuun asti.