Botniringillä tapahtuu...

Petsku

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
99
Tulevana viikonloppuna (8-9.6) SM/CUP/EMA viikon loppuun on ilmoittautunut 125 autoa. Joista 37 kpl suomen SUURIMPAAN luokkaan Mini Tonniin ja 34 EMA:han. Kaikki paikalle seuraamaan wink esimerkiksi Sarlinin Escortin kulku haluja eek!
 

Dale

Well-known member
Liittynyt
24.7.2001
Viestit
60
Arvauskilpailu:
Moniko neljästä ilmottauneesta super saluunista selviää maaliviivalle?

Oma arvaus: 1

(Lindström pääsee, Sarlinin huonosti käyvä Esko ei kestä taaskaan maaliin niinkun ei se ruma Porssekaan joka aina savuaa jossain radan reunalla. Yli-Kiikkaa ei ole ikinä kisapaikalla näkynyt vaikka ilmottautunut on joten tuskin tulee nytkään)
 

pro 19

Member
Liittynyt
28.1.2002
Viestit
11
No ei moitita niitä muutamaa,jotka supereilla ajaa!Hatun nosto,kun saavat motivaation riittämään. Laitisen autohan on menevän näköinen ja toimiva. Kyllähän nuo kisat oli ihan kivaa katottavaa,sää oli lämmin ja radallakin riitti nähtävää.Minit taistelivat,samoin legendsit.Merkkiluokat yhdistettynä oli oikea ratkaisu. Touringissa oli vähän nähtävää, mutta oli kuitenkin muutamia vääntöjä. Ja escortti toimi..
 
Liittynyt
6.2.2001
Viestit
16
Sijainti
Rajamäki
ettelbruck:
EMA löytyy MUTilta mutta mistäs löytyy muiden lähtöjen tulokset?
Super Saloon luokan osalta tulokset löytyvät osoitteesta:

http://www.sarlinraceteam.fi/escort/tuloksia/kausi2002/sm12.html

Ja onneksi Dale:n veikkaukset menivät osaltamme tuplasti pieleen. Kallen Escort toimi moitteettomasti kaikkina kolmena päivänä, jolloin olimme radalla. Maaliinkin tultiin kaksi kertaa, kummallakin kerralla ensimmäisenä. (Dale:lle tiedoksi myös, että Yli-Kiikkakin kiersi rataa ja Porschekaan ei savuttanut vaan tuli hienosti ensimmäisen erän toiseksi)

Moottoriin talven aikana tehdyt muutokset tuottivat toivotun tuloksen. Kyllä sokeat kanatkin joskus löytävät jyvän. wink

Tero,
Sarlin Race Team, webbiheppu

<small>[ 10-06-2002, 23:23: Message edited by: Tero Kiviniemi ]</small>
 

Petsku

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
99
Ainut jolla tuntui olevan pikkusia huolia sunnuntaina näytti olevan Linströn jota Dale yritti nostaa voittajaksi. Ratatuomaripisteeseen näytti ainakin siltä että siitä audista olisi ollut laatikko sökönä, mutta se oli täys arvaus.

Vieläkun Shroderus olisi tullut paikalle kuten oli kuulemma ilmoittanut järjestäjille puhelimitse niin olisi Sarliinikin saanut kunnon vastuksen ainakin märälläradalla :D ja olisi ollut lisää katsomista.
 
Liittynyt
22.3.2001
Viestit
9
Vieläkun Shroderus olisi tullut paikalle kuten oli kuulemma ilmoittanut järjestäjille puhelimitse

Edelliseen kerrottakoon, että tiedusteli mahdollisuutta osallistua kilpailulähtöihin pelkästään Sunnuntaina, lupasin tutkia mahdollisuuksia (=siirtää Alfan testejä)saapua paikalle ja informoida jos näin järjestyy. En siis ilmoittanut tulevani paikalle. Mieli olisi kyllä tehnyt, mutta 147:n kehitystyö pitää meidät juuri nyt kiireisinä. Kyllä Ferrari radalla vielä tänä kesänä nähdään, myös asfalttisprinttien kalenteria on tutkiskeltu...
 
Liittynyt
6.2.2001
Viestit
16
Sijainti
Rajamäki
Dale:
Tero Kiviniemi:
Originally posted by ettelbruck:
[qb](Dale:lle tiedoksi myös, että Yli-Kiikkakin kiersi rataa

Olen varmaan sitten sokea. Katsoin äsken tuloksiakin http://www.sci.fi/~mut/ eikä pistä nimi silmään ja ilmeisesti olen vieläkin sokea. Vai mikä lienee vikana.?

Nim. Yleensä käynti optikolla riittää.
Ei syytä huoleen, et ole sokea. Yli-Kiikkaa ei löydy virallisten sessioiden tuloksista. Ensimmäisessä viestissäsi totesit:

Yli-Kiikkaa ei ole ikinä kisapaikalla näkynyt vaikka ilmottautunut on joten tuskin tulee nytkään
Tosimiehethän olivat paikalla jo perjantaina. Yli-Kiikka testasi perjantaina ja oli radalla useampaan otteeseen. Kävi vain niin ikävästi, että kytkiakseli ei kestänyt kyytiä ja syntyneiden vaurioiden korjaaminen ei onnistunut enää lauantaille.

Eli hän oli kisapaikalla, kiersi rataa, mutta ei pystynyt enää osallistumaan kilpailun virallisesti kellotetuihin sessioihin.

Tero
 
Liittynyt
6.2.2001
Viestit
16
Sijainti
Rajamäki
Petsku:
Ainut jolla tuntui olevan pikkusia huolia sunnuntaina näytti olevan Linströn jota Dale yritti nostaa voittajaksi. Ratatuomaripisteeseen näytti ainakin siltä että siitä audista olisi ollut laatikko sökönä, mutta se oli täys arvaus.
Petterin ensimmäisen erän ongelmat liittyivät moottorin painepuolen putken irtoamiseen.

Toisessa erässä alun vesisateessa ongelmana oli alla olleet kuivan kelin renkaat ja kun rata alkoi kuivua, ajoa haittasi kaasuvaijerin hirttäminen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
<strong>
Tero Kiviniemi:

Ei syytä huoleen, et ole sokea. Yli-Kiikkaa ei löydy virallisten sessioiden tuloksista. Ensimmäisessä viestissäsi totesit

Tosimiehethän olivat paikalla jo perjantaina. Yli-Kiikka testasi perjantaina ja oli radalla useampaan otteeseen. Kävi vain niin ikävästi, että kytkiakseli ei kestänyt kyytiä ja syntyneiden vaurioiden korjaaminen ei onnistunut enää lauantaille.

Eli hän oli kisapaikalla, kiersi rataa, mutta ei pystynyt enää osallistumaan kilpailun virallisesti kellotetuihin sessioihin.

Tero
Eli siis jälleen kerran sama ongelma kuin viime vuonnakin. Bemarihan oli paikalla muistaakseni Motoparkissa, mutta silloinkin petti kytkinakseli ja leikki jäi vapaisiin harjoituksiin. Enemmän ihmetyttää missä mahtoi luuhata mersumies Mikkola. Omilla nettisivuillaan olevassa kalenterissa tuo Jurvan kisa olis kyllä merkittynä kalenteriin.
Nuo S2K:t on kyllä suoraan sanoen luvattoman hitaita. Jopa Laitinen meni Possullaan niiltä karkuun varsin kevyesti, vaikka Kallen ja Petterin vauhtiin ei mitään asiaa ollutkaan.
 
Liittynyt
27.2.2001
Viestit
19
Sijainti
Klaukkala
Don Vitolle

Mainitsit että S2K autot luvattoman hitaita ja olet muutenkin aina arvostelemassa niitä kovasti. Muistat myös aina mainita kuinka nopeita ja hienoja super saloon autot ovat. Katsoin Jurvan aika-ajo tuloksia ja totesin että Esim Sarlinin ja viime vuoden S2K aika-ajo aikojen ero oli noin 3.8 sekuntia (1,12.8 / 1,16.6). Viime vuoden S2K aika-ajot ajettiin erittäin kuumalla säällä, joka hidastaa vauhtia jopa sekunnin / kierros. Tänä vuonna vauhdit kasvaneet muutenkin viime vuodesta (kauden ensitesteissä menty jo 1,16.2 käytetyillä renkailla), joten uskon että ero pienenee johonkin 2.? sekuntiin. Joten ei se ero "vakion kauppakassin" ja täysiverisen kilpa-auton välillä kierrosajoissa niin kauhean suuri ole.

Terveisin

Olli
 

Dale

Well-known member
Liittynyt
24.7.2001
Viestit
60
Olli Haapalainen:
Don Vitolle

Mainitsit että S2K autot luvattoman hitaita ja olet muutenkin aina arvostelemassa niitä kovasti.
Don Vitolla taitaa olla asenneongelma S2K autoja kohtaan niinkuin minulla SS häkkyröitä jotka taasen loistivat vikojensa kanssa viime viikonloppuna. Taputukset Kallelle, ei ihmeellisistä ajosuorituksista, vaan kaluston toimimisesta!!
 

JariR

Member
Liittynyt
18.4.2000
Viestit
12
Esa Schroderus:
Kyllä Ferrari radalla vielä tänä kesänä nähdään, myös asfalttisprinttien kalenteria on tutkiskeltu...
Hienoa jos löytyy kiinnostusta sprinttejäkin kohtaan. Ilmoittele vaikka sivuillasi jos sopiva kisa löytyy. Muun hienon ja näyttävän kaluston ohella ferrari on taas hyvä syy raahautua paikalle.
 

pro 19

Member
Liittynyt
28.1.2002
Viestit
11
Ne muutama S2K auto,jotka kiersivät rataa Jurvassa,olivat parhaimmillaan kuusi vuotta vanhoja..Eikä nekään niin hitaita olleet,että voisi mainita..
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Olli Haapalainen:
Don Vitolle

Mainitsit että S2K autot luvattoman hitaita ja olet muutenkin aina arvostelemassa niitä kovasti. Muistat myös aina mainita kuinka nopeita ja hienoja super saloon autot ovat. Katsoin Jurvan aika-ajo tuloksia ja totesin että Esim Sarlinin ja viime vuoden S2K aika-ajo aikojen ero oli noin 3.8 sekuntia (1,12.8 / 1,16.6). Viime vuoden S2K aika-ajot ajettiin erittäin kuumalla säällä, joka hidastaa vauhtia jopa sekunnin / kierros. Tänä vuonna vauhdit kasvaneet muutenkin viime vuodesta (kauden ensitesteissä menty jo 1,16.2 käytetyillä renkailla), joten uskon että ero pienenee johonkin 2.? sekuntiin. Joten ei se ero "vakion kauppakassin" ja täysiverisen kilpa-auton välillä kierrosajoissa niin kauhean suuri ole.

Terveisin

Olli
Ehkäpä noiden SuperProduction sääntöjen myötä on S2K:n kierrosajoista tippunut muutama sekunti pois..... Ja myönnän toki, että ainakin alustageometrian osalta SS:lla olisi ollut paljon opittavaa S2K:n kauppakasseista, mutta noin kokonaisuutena S2K kuuluu samaan kategoriaan kuin (rata-autoilun osalta) edesmennyt pikku-N eli EVVK.
Toki S2K-hylsyistäkin saisi ihan kivoja pelejä. Kunnon levitykset lokasuojiin, jotta alle saadaan riittävän leveää rengasta, neliveto (tai ainakin takaveto), reilut siivet ja koneesta ulos 500 - 700 hepoa turbon yms. kilkkeiden avulla niin a-vot. Sitten ne ei enää näyttäis ja muutoinkin vaikuttais satunnaisilta kauppakasseilta.
 

Dale

Well-known member
Liittynyt
24.7.2001
Viestit
60
Don Vito:
Toki S2K-hylsyistäkin saisi ihan kivoja pelejä. Kunnon levitykset lokasuojiin, jotta alle saadaan riittävän leveää rengasta, neliveto (tai ainakin takaveto), reilut siivet ja koneesta ulos 500 - 700 hepoa turbon yms. kilkkeiden avulla niin a-vot. Sitten ne ei enää näyttäis ja muutoinkin vaikuttais satunnaisilta kauppakasseilta.
Sitten niistäkin hyvistä kilpa-autoista tulisi niitä radan varteen leviäviä "projekteja".
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Kemoralla sit tänä viikonloppuna Endurancea. Huomena tais olla 8:n tunnin Saloon-skaba ja sunnuntaina normaali Racing -kisa.

Mua on sitten turha vähään aikaan netin kautta tavoitella. Ukkonen iski koneen mäsäks... frown
 

Jyrki Repo

Active member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
27
Sijainti
Mikkeli
hmm...

Lindströmin S2:sta irtosi 1. lähdössä MAP-anturin letku, joloin koneesta katosi noin 500 hevosvoimaa.

Toisessa lähdössä tehtiin Sarlinin linjasta poikkeava rengasvalinta, joka olisi saattanut olla jopa oikea, mutta tämä jäi jumittuneen kaasuvaijerin takia näkemättä.

Sekä letkun irtoaminen, että kaasuvaijerin lumittuminen saivat alkunsa tulipalossa testeissä Ahvenistolla 22. toukokuuta.

Ollille on pakko mainita, että kyllähän "oikeilla" kilpa-autoilla ajetan Jurvassa alle 1.10. SItäpaitsi "uudet" S2K-autot OVAT oikeita kilpa-autoja. Kuinka paljon Golfilla saisi kierrosajasta pois sadalla lisähevosella? Ja sitten -IMHO, kuskilla saattaa olla joku vaikutus noihin kierrosaikoihin; ei pelkällä autolla.

Ja Dalelle annan luvan tulla ajamaan kilpaa omalla autollaan, joka voittaa "projektien" keskeyttäessä edeltä.

Onnea Sarlin Race Teamille. Olitte tällä kertaa parempia. Motoparkissa katotaan kuka on kuka. ;-)

Jyrki Repo
"mekaanikko"
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Olli Haapalainen:
Don Vitolle

Mainitsit että S2K autot luvattoman hitaita ja olet muutenkin aina arvostelemassa niitä kovasti. Muistat myös aina mainita kuinka nopeita ja hienoja super saloon autot ovat. Katsoin Jurvan aika-ajo tuloksia ja totesin että Esim Sarlinin ja viime vuoden S2K aika-ajo aikojen ero oli noin 3.8 sekuntia (1,12.8 / 1,16.6). Viime vuoden S2K aika-ajot ajettiin erittäin kuumalla säällä, joka hidastaa vauhtia jopa sekunnin / kierros. Tänä vuonna vauhdit kasvaneet muutenkin viime vuodesta (kauden ensitesteissä menty jo 1,16.2 käytetyillä renkailla), joten uskon että ero pienenee johonkin 2.? sekuntiin. Joten ei se ero "vakion kauppakassin" ja täysiverisen kilpa-auton välillä kierrosajoissa niin kauhean suuri ole.

Terveisin

Olli
Joo Ollin kanssa täytyy tässä asiassa olla suht samaa mieltä kun Mikon 2000 ajetut 1.09,XXX ajat ovat Jurvan enkkoja autolle jossa ovet.
Eli SS tosiaan on huonossa jamassa mutta silti se sydämessä on tai vastaavat kilpaluokat eikä ne kustannnuksiltaan aian edes tarvitse olla mitään ihmeellisiä.(suhteellinen käsite mutta verrataan vaikka S2K autoihin..)

S2K autot alkaa olla muuten hyviä mutta saisivat kestää yli puolet autoista 21 kierrosta....näin ei tainnut olla tänään ja se mitä varikolta kuulin aika monelta S2K harrastelijalta ei lupaa hyvää S2k sarjalle eli AKK saisi miettiä parin viimeisen vuoden tekosiaan joita sinäkin olet niin auliisti nuollut.

<small>[ 16-06-2002, 22:30: Message edited by: Mad-Mike ]</small>
 
Ylös