Heidfeld sanoi kisan jälkeen, että BMW:llä aiottiin jättää eka varikkokäynnillä renkaat vaihtamatta, mutta hän halusi vaihtaa ja Ross Brawn sanoi haastattelussa, että Jenson ja Rubens halusivat jättää vanhat interit alle, mutta hän päätti toisin.007 sanoi:Ai miten niin moni muukin ? :doubtful: Eikös Alonso ollut suurinpiirtein ainoa [muun tallin] ?!?
En ole rekisteröitynyt, kun ei ole aikaa osallistua kirjoittamalla. Hyvä, kun kerkeää lukemaan keskusteluja. Olen tälläinen taustalla viihtyvä.ToXiCiTy sanoi:Mikä on sun nimimerkki atlaksessa? mun on mursuka80
Tuollaisissa muuttuvissa olosuhteissa tilanne on kuitenkin se, että kuski näkee vain sen hetkisen tilanteen kun taas tallilla on käytössä säätutkat, asiantuntijat ja omat havainnot taivaalta. Päätös pitää sitten tasapainoilla näiden kahden havainnon välillä ja jos tallilla on vankka usko siihen, että olosuhteet tulevat muuttumaan hyvinkin pian, on kuskin mielipiteen jyrääminen ihan perusteltua...M.Webber sanoi:Heidfeld sanoi kisan jälkeen, että BMW:llä aiottiin jättää eka varikkokäynnillä renkaat vaihtamatta, mutta hän halusi vaihtaa ja Ross Brawn sanoi haastattelussa, että Jenson ja Rubens halusivat jättää vanhat interit alle, mutta hän päätti toisin.
Eli aika paljon se kuskikin voi vaikuttaa päätöksiin. Tosin Brawn näköjään teki päätöksen kuskien tahdon vastaisesti ja päätös oli oikea. Eli aika sekavaa tuo sään ennustaminen oli kaikille talleille ja kyllä tässä tuurilla oli osuutta asiaan.
Olen täysin samaa mieltä. Tuossa näkyikin Brownin taidot.Revolt sanoi:Tuollaisissa muuttuvissa olosuhteissa tilanne on kuitenkin se, että kuski näkee vain sen hetkisen tilanteen kun taas tallilla on käytössä säätutkat, asiantuntijat ja omat havainnot taivaalta. Päätös pitää sitten tasapainoilla näiden kahden havainnon välillä ja jos tallilla on vankka usko siihen, että olosuhteet tulevat muuttumaan hyvinkin pian, on kuskin mielipiteen jyrääminen ihan perusteltua...
Miksi Brawn sanoo noin, jos Rubens ensin kertoi haastattelussa että se oli hänen oma päätöksensä (tallin infon lisäksi) kun näki olosuhteiden huononevan ja kun oli melkein spinnannut mutkassa :doubtful:M.Webber sanoi:Ross Brawn sanoi haastattelussa, että Jenson ja Rubens halusivat jättää vanhat interit alle, mutta hän päätti toisin.
Eli aika paljon se kuskikin voi vaikuttaa päätöksiin. Tosin Brawn näköjään teki päätöksen kuskien tahdon vastaisesti ja päätös oli oikea. Eli aika sekavaa tuo sään ennustaminen oli kaikille talleille ja kyllä tässä tuurilla oli osuutta asiaan.
Taino tuon tulkitseminen voi nyt olla vaikka mitä. Tosin eipä sillä nyt niin väliä kuka päätti mitä, vain tuloksella on väliä :thumbup:Rubens Barrichello sanoi:I think it was the very right decision for us to take the extreme wet weather and I could see, I was passing people on the inside, the outside and it was just magic.
I thought that was a good decision because I ran off the track at Club and I almost hit the wall. Club and Abbey were the most difficult ones, so for me, I took the decision… I was already there. I said I'm coming in and I'm coming for the extreme.
No onpa tosi hyvä mittari kun alati kuivuvalla radalla ajettiin (ennen tuota toista myräkkää), olosuhteet muuttuvat koko ajanatomgoboom sanoi:Kimin nopein kierros vaatimattomasti 0,569s nopeampi kuin seuraavan. Hieno putki tuokin.
Vice sanoi:Miksi Brawn sanoo noin, jos Rubens ensin kertoi haastattelussa että se oli hänen oma päätöksensä (tallin infon lisäksi) kun näki olosuhteiden huononevan ja kun oli melkein spinnannut mutkassa :doubtful:
Mutta, tässä olikin kyse ensimmäisestä varikkokäynnistä. Eihän Rubens vielä silloin vaihtanut monsuunirenkaita? Eikö hän tullut ne myöhemmin vaihdattamaan?
"Rubens made two superb calls," said Fry. "The first stop he came in earlier than anticipated and that was his call, and then the call for the extreme wets was him and it was perfectly timed.
Kuskille varmaan ehdotetaan jotain ja kuski sitten päättää joko oman tai tallin mielipiteen mukaan. Näin olettaisin.petrolhead sanoi:Tallilla on niin paljon enemmän informaatiota kelistä, ja niin paljon enemmän resursseja analysoida tietoa , kuin kuskilla , että on ihme jos sananvalta rengasvalinnasta ja sen ajankohdasta ei ole pääasiassa tallilla.
F1 on siitä julma maailma että vain ja ainoastaan lopputulokset muistetaan. Kukaan ei vuoden päästä enää muista että Kimillä oli hurja kiri ennen ensimmäisiä varikkostoppeja, vaan sitten katsellaan tilastoista että "olipa kimillä huono kisa kun 3 ruutu ja vielä siitäkin 1 sijan menetti"Mediaprofeetta sanoi:Ihme Hamilton-hehkutusta taas joka puolella. Lahjakkaasti unohdetaan, että esim. Räikkönen ajoi Hamiltonia kiinni kunnes rengasvalinta kusi koko homman. Ihan kun Hamilton olis muka puhtaasti ajamalla hankkinut reilun minuutin johdon. Tuurivoitto taas, ainakin puoliksi.
Noinhan se todennäköisesti menee, mutta minkäpä siinäkin tekee kuljettaja jos varikolle pysähtyessä autoon lykätäänkin eri renkaat kun mitä toivoit. Brawnin kaltainen taktikko saattaisi hyvinkin tehdä niin.Sue_me sanoi:Kuskille varmaan ehdotetaan jotain ja kuski sitten päättää joko oman tai tallin mielipiteen mukaan. Näin olettaisin.
Niin, ensi kisaan ennusmerkit Kimille ovat ruusuiset eli radan ulkopuoliset: Kimi on startannut Saksassa (Hocke ja Nürre) kisaan 12 kertaa, päässyt niissä maaliin kolmasti (2 kertaa kolmas ja kerran 10.) eli kokonaista 25 %. Siksi menenkin juuri Saksaan kisaturistiksi, ei harmita keskeytys niin paljonformulastara sanoi:Turun sanomien mukaan Ferrarin rengaspäätös oli tallin moka, harmillista. Ei ole tuurit nyt Kimin puolella lainkaan. Jospa ensi kisassa sitten.
Mutta nopeus on ollut aina Saksan kisoissa kohdillaan.jupla sanoi:Niin, ensi kisaan ennusmerkit Kimille ovat ruusuiset eli radan ulkopuoliset: Kimi on startannut Saksassa (Hocke ja Nürre) kisaan 12 kertaa, päässyt niissä maaliin kolmasti (2 kertaa kolmas ja kerran 10.) eli kokonaista 25 %. Siksi menenkin juuri Saksaan kisaturistiksi, ei harmita keskeytys niin paljon
Pakkohan sen tuurin on joskus kääntyä,ja mikä olisikaan hienompaa kuin kääntää nuo epäonnnistuneet kisat nyt Saksassa voitoksi,tulisi tosiaankin makeaan paikkaan.Sitä odotellessa...jupla sanoi:Niin, ensi kisaan ennusmerkit Kimille ovat ruusuiset eli radan ulkopuoliset: Kimi on startannut Saksassa (Hocke ja Nürre) kisaan 12 kertaa, päässyt niissä maaliin kolmasti (2 kertaa kolmas ja kerran 10.) eli kokonaista 25 %. Siksi menenkin juuri Saksaan kisaturistiksi, ei harmita keskeytys niin paljon