Edesmenneen F1-legendan Ayrton Sennan siskonpoika Bruno Senna ajaa viikonloppuna kilpaa Monacon katuradalla, jossa hänen enonsa voitti F1-kisan kuudesti.
22-vuotias Senna ajaa radalla Porsche SuperCupin kisassa.
- Tärkein syyni tänne tulemiseen on radan opetteleminen tulevaisuutta varten, Bruno Senna sanoi.
Bruno Sennan päämäärät ovat selkeät.
- Minun lopullisena päämääränäni ei ole ainoastaan formula ykkösiin pääseminen, vaan siellä menestyminen. Ei ole mitään järkeä päästä mukaan ja sitten joutua potkituksi pois, joten sen takia en pidä kiirettä. Minun täytyy valmistautua ensin hyvin.
Bruno Senna ehti nuorena poikana ajaa kilpaa Ayrtonin kanssa mikroautoilla.
- Olin niin kevyt, ettei hän pysynyt perässäni. Tunsin ajamamme radan erittäin hyvin, koska ajoin siellä joka viikonloppu. Tein samoja kierrosaikoja kuin hän. Hän sai minua mutkissa kiinni, mutta suorilla karkasin, joten hän oli hieman turhautunut, Bruno Senna muisteli kilpailujaan enoaan vastaan.
Bruno lopetti kilpa-autoilun Ayrtonin menehdyttyä vuonna 1994. Täytettyään 18 hän jatkoi jälleen ajouraansa. Bruno johtaa parhaillaan Britannian F3-sarjan pistetilannetta. Ayrton Senna voitti samaisen sarjan vuonna 1983 ja siirtyi sieltä suoraan formula ykkösiin. Ayrtonin entinen tallikaveri Gerhard Berger on tänä päivänä Toro Rosson F1-tallin osaomistaja, joten huhut ovat jo vieneet Brunoa tallin F1-kuljettajaksi.
- Gerhard antaa minulle aina hyviä neuvoja. Hän on aina auttanut uraani, mutta hän antaa minulle tilaisuuden vain, jos todella osoitan potentiaalia ja pärjään hyvin. Tällä hetkellä minkäänlaisia virityksiä ei ole menossa minkään F1-tallin kanssa, Bruno Senna vakuutti.
(MTV3-Reuters)