Bugatti Veyron 16.4

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
ettelbruck sanoi:
Just tuollaista Veyronia esittelivät DW-TV:ssä ja seuraava esiteltävä olikin Opel Astra...

Kumman Zep ottais...
No minähän en kyllä oikein koskaan ole ollut Opelin ystävä...
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
mustavihannes sanoi:
Totta, mutta tossa Veyronissahan esim. se ongelma oli että autolla ei kunnollisella downforcella päästy sitä 400km/h, eli kyllähän sitä "ilmaista painoa" voi olla vaikka kuinka paljon mutta vastus kasvaa myös.
Toisaalta tosimaailmassa on melko se ja sama kulkeeko auto 300 vai 400 km/h.
Nopean/urheilullisen ajon kannaltakaan. Mielummin ottaisin auton jolla voi downforcen turvin ajaa "pelotta" 300 kuin peläten 400.
 
Viimeksi muokattu:

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Liittynyt
1.2.2004
Viestit
395
Sijainti
Helsinki
petrolhead sanoi:
Toisaalta tosimaailmassa on melko se ja sama kulkeeko auto 300 vai 400 km/h.
Nopean/urheilullisen ajon kannaltakaan. Mielummin ottaisin auton jolla voi downforcen turvin ajaa "pelotta" 300 kuin peläten 400.
No mutta jos suunnittelijoille on esitetty 400 km/h tavoite, niin silloin on varmaan parempi että auto kulkee 400 kuin 300 km/h? :rolleyes:
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Erittäin hyvän näkönen auto. Peilit vaan jotenkin näyttää tökeröltä.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
mustavihannes sanoi:
No mutta jos suunnittelijoille on esitetty 400 km/h tavoite, niin silloin on varmaan parempi että auto kulkee 400 kuin 300 km/h? :rolleyes:
Tietysti. Suunnittelutavoitteet pitää saavuttaa. Kokonaan toinen asia on miten järkevää on ollut asettaa 400km/h nopeus suunnittelutavoitteeksi.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
petrolhead sanoi:
Tietysti. Suunnittelutavoitteet pitää saavuttaa. Kokonaan toinen asia on miten järkevää on ollut asettaa 400km/h nopeus suunnittelutavoitteeksi.
Ihan yhtä järkevää kuin tuollaisen auton tekeminen ylipäätään.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Fitzgerald sanoi:
...Lopputulos - taas kerran - oli se, että Cessnan välilaskut ym. häsläykset veivät niin paljon aikaa, että Bugatti voitti. ...
Heh heh ja lopputulos oli selvä jo etukäteen.

Otetaan yksi maailman kalleimmista urheiluautoista ja laitetaan sitä vastaan todellinen vanhanaikainen perusilmailukone Cessna 182, joka ei todellakaan ole kuuluisa hyvästä matkalentonopeudestaan.

Vastassa olisi pitänyt olla jotain vähän modernimpaa, esim. Lancair Columbia 350, Cirrus SR22, tai joku Mooneyn malli.

Tai sitten Skoda Octavia 1,6 vs. Cessna 182.

No joo...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
JTH sanoi:
Otetaan yksi maailman kalleimmista urheiluautoista ja laitetaan sitä vastaan todellinen vanhanaikainen perusilmailukone Cessna 182, joka ei todellakaan ole kuuluisa hyvästä matkalentonopeudestaan.
eikös tuon pointtina ollut että sillä juontajalla oli niemnomaan kokemusta siitä Cessnasta, joka määräsi sen konetyypin aika pitkälle... toisekseen, se Cessnan matkalentonopeus oli ees jollain tavalla järkevällä tasolla vrt auton normaaliin motarinopeuteen...

pelkkää hupiahan nuo pätkät on ollu, mutta hyviä sellaisia, ei kannata tarttua pikkuasioihin :)
nehän olis kai voittanu tuon ihan selkeesti jos sillä "kuskilla" olis ollu se lupa kuskata konetta pimeellä, mutta mutta, ei oo topgear topgear jollei Clarkson voita ;)
(tosin on sekin hävinny viime aikoina niitä haasteita jonkin verran ... )
 

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
no oispa se sen autonki aika ollu hitusen matalampi jos se ois saanu baanaa sitä 400+ nopeutta
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Kaiken maailman keksinnöistä jaksetaan vaahdota, muttei kukaan muista mainita Porsche Carrera GT:tä!? :wink:

Type: V10
Displacement cu in (cc): 350 (5733)
Power bhp (kW) at RPM: 605(450) / 8000
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 437(590) / 5750
Redline at RPM: 8400
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 265/35 ZR19 - 335/30 ZR20
Driveline: Rear Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: 181.6 × 75.6 × 45.9
Weight lb (kg): 3043 (1380)
Performance
Acceleration 0-62 mph s: 3.9
Top Speed mph (km/h): 205 (330)
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): 10/16 (n.a.)

Ja se ulkonäkö! ! :ahem:
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Ylös