Camaro Cup takaisin kertokaa mielipiteitä!

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Enpä tiedä tarvitaanko sinänsä Camaroita takaisin, mutta jotain nopeaa ja näyttävää kyllä. Onko kukaan ikään kattonut TVR Tuscan sarjaa? Autot ovat kyllä avomallia, mutta voimaa tuntuu löytyvän. Ja ehkä näköäkin Camaroita enemmän?
Toivotaan, että Superit vielä (viimein) nousevat. Kyseinen luokka on aina ollut itelle se makein, ja näyttävin luokka. Voima puhuu!

Suomen rata-autoilun tilaa en nyt sinänsä pidä kovinkaan hyvänä, jos verrataan siihen missä ollaan oltu. Muistot varmaan kultaantuvat vuosien varrella, mutta kyllä hienoo aikaa oli 84-86 kun Kemora oli vielä ihka uus. Luokkia oli koppiautoille ties miten monta, ja jokaiseen riitti autoja. Formula Fordeja oli myös hieman toiseen tapaan, silloisten FVW:n ollessa rupuluokka... Myöhemmin tulivat Minien ja Ladojen lisäksi Saabit ja Unot, jotka valitettavasti kyllä taisivat hieman verottaa muita koppiautoluokkia...
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Pohjoismaihin Ruotsalaiset exCamaro Cuppilaiset (korimalli 82-92) haluavat ajaa 2002 pohjoismaista sarjaa johon liitettäisiin HRF:n roadsport ja NARS Norjan ja Tanskan ratasarjat.
Ruotsalaiset ajavat jo nyt SLC:ssä Suomen V8 Roadsport säännöillä ainoana erona renkaat jotka ovat Pirellin PZero Compit ( kuten Camro cupissa 82-92 malleilla eikä slicksit jonka tiedon mukaan HRF ei voinut tarjota näille ajoa)...joka sinänsä hyvä asia kun 320 hv CC esim. pisti Hållfastin Keken Ex Camaro Cup /V8 Roadsportille kampoihin viimeiseen mutkaan asti...(Kekellä noin 600 hv ja kuski on vetomiehiä)
Suomen V8 Roadsport miehet myös haluisivat ajaa yksimielisesti pitevimmillä renkailla kuin katubaarumeilla mutta jokin on mätännyt vastaan kun yksimielinen toive ei ole mennyt läpi toisin kuin muilla saman seuran sisällä kisaavilla (Subaru Sportit).

Nimeksi ollaan kaavattu ruotsissa Nordic V8 Challengea ja ehkä tästä tulis piriste esim Rata/Cup lähtöjen sekaan kun esim HRF valittaa että lisää autoja ei pystytä enään turvallisesti ajattamaan...

Aika näyttää mitä tulemaan pitää mutta V8 jytinää kaivataan vaikka 100 dcblinäkin.
Ei itseä edes kiinnostaa millään kauppakassien pörinöillä ajella.Tai kansanautoilla...on sitten kovaa tasoa tai ei.

[ 01-07-2001: Message edited by: Mad-Mike ]
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>Pohjoismaihin Ruotsalaiset exCamaro Cuppilaiset (korimalli 82-92) haluavat ajaa 2002 pohjoismaista sarjaa johon liitettäisiin HRF:n roadsport ja NARS Norjan ja Tanskan ratasarjat.
Ruotsalaiset ajavat jo nyt SLC:ssä Suomen V8 Roadsport säännöillä ainoana erona renkaat jotka ovat Pirellin PZero Compit ( kuten Camro cupissa 82-92 malleilla eikä slicksit jonka tiedon mukaan HRF ei voinut tarjota näille ajoa)...joka sinänsä hyvä asia kun 320 hv CC esim. pisti Hållfastin Keken Ex Camaro Cup /V8 Roadsportille kampoihin viimeiseen mutkaan asti...(Kekellä noin 600 hv ja kuski on vetomiehiä)
Suomen V8 Roadsport miehet myös haluisivat ajaa yksimielisesti pitevimmillä renkailla kuin katubaarumeilla mutta jokin on mätännyt vastaan kun yksimielinen toive ei ole mennyt läpi toisin kuin muilla saman seuran sisällä kisaavilla (Subaru Sportit).

Nimeksi ollaan kaavattu ruotsissa Nordic V8 Challengea ja ehkä tästä tulis piriste esim Rata/Cup lähtöjen sekaan kun esim HRF valittaa että lisää autoja ei pystytä enään turvallisesti ajattamaan...

Aika näyttää mitä tulemaan pitää mutta V8 jytinää kaivataan vaikka 100 dcblinäkin.
Ei itseä edes kiinnostaa millään kauppakassien pörinöillä ajella.Tai kansanautoilla...on sitten kovaa tasoa tai ei.

[ 01-07-2001: Message edited by: Mad-Mike ]</STRONG>
Kuulostaa hyvältä toivottavasti onnistuu.
 

ttikka

Member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
19
Originally posted by Mad-Mike:
[QB]Pohjoismaihin Ruotsalaiset exCamaro Cuppilaiset (korimalli 82-92) haluavat ajaa 2002 pohjoismaista sarjaa johon liitettäisiin HRF:n roadsport ja NARS Norjan ja Tanskan ratasarjat.
Ruotsalaiset ajavat jo nyt SLC:ssä Suomen V8 Roadsport säännöillä ainoana erona renkaat jotka ovat Pirellin PZero Compit ( kuten Camro cupissa 82-92 malleilla eikä slicksit jonka tiedon mukaan HRF ei voinut tarjota näille ajoa)...joka sinänsä hyvä asia kun 320 hv CC esim. pisti Hållfastin Keken Ex Camaro Cup /V8 Roadsportille kampoihin viimeiseen mutkaan asti...(Kekellä noin 600 hv ja kuski on vetomiehiä)

Keken teamikaverina voisin tarkentaa,että rengaseroja lisäsi se seikka,että Camarossamme oli alla noin 3 vuotta vanhat korppuuntuneet Comp-T/A:t :)

Suomen V8 Roadsport miehet myös haluisivat ajaa yksimielisesti pitevimmillä renkailla kuin katubaarumeilla mutta jokin on mätännyt vastaan kun yksimielinen toive ei ole mennyt läpi toisin kuin muilla saman seuran sisällä kisaavilla (Subaru Sportit).

Ymmärrän kyllä jonkinverran HRF:n kielteistä kantaakin:Tarkoituksena on pitää nopeudet turvallisina,koska kaikki V-8 autot eivät suinkaan ole alustoiltaan(vielä?)täysiverisiä kilpureita.Meidän alusta kestää vetää suuremmallakin rengaspidolla,mutta kuinka käy,jos jollakin ei kestä?Nämä seikat vaativat vielä vähän hiomista HRF:n teknisen lautakunnan ja hallituksen kanssa.Subaruihin ei kannata verrata,koska ne on alunperinkin suunniteltu slickseille.Mielestäni kyllä P-zero-C olisi sopiva kumi meillekin ja neuvottelut jatkunevat...

Otsikkoon palatakseni:Camaro-cupia ei kannattane enää elvyttää,koska V-8 rataluokka on olemassa,voi hyvin ja kasvaa koko ajan niin laadullisesti kuin määrällisestikin.Säännöt ovat (ehkä edellä käsiteltyä aihetta lukuunottamatta) kohdallaan:Rakentelu,omien ideoiden kehittely,konetehot ym ovat hyvin vapaita,joten autoissa on sitä oikeaa voimatunnelmaa ja kilpailu on kunnon meininkiä eikä pelkkää pikkukoneiden pärinää

TT
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by ttikka:


Keken teamikaverina voisin tarkentaa,että rengaseroja lisäsi se seikka,että Camarossamme oli alla noin 3 vuotta vanhat korppuuntuneet Comp-T/A:t :)


Ymmärrän kyllä jonkinverran HRF:n kielteistä kantaakin:Tarkoituksena on pitää nopeudet turvallisina,koska kaikki V-8 autot eivät suinkaan ole alustoiltaan(vielä?)täysiverisiä kilpureita.Meidän alusta kestää vetää suuremmallakin rengaspidolla,mutta kuinka käy,jos jollakin ei kestä?Nämä seikat vaativat vielä vähän hiomista HRF:n teknisen lautakunnan ja hallituksen kanssa.Subaruihin ei kannata verrata,koska ne on alunperinkin suunniteltu slickseille.Mielestäni kyllä P-zero-C olisi sopiva kumi meillekin ja neuvottelut jatkunevat...

Otsikkoon palatakseni:Camaro-cupia ei kannattane enää elvyttää,koska V-8 rataluokka on olemassa,voi hyvin ja kasvaa koko ajan niin laadullisesti kuin määrällisestikin.Säännöt ovat (ehkä edellä käsiteltyä aihetta lukuunottamatta) kohdallaan:Rakentelu,omien ideoiden kehittely,konetehot ym ovat hyvin vapaita,joten autoissa on sitä oikeaa voimatunnelmaa ja kilpailu on kunnon meininkiä eikä pelkkää pikkukoneiden pärinää

TT[/QB]
joo jätin tahallani tuon renkaitten iän pois ettei nyt ihan kaikkea kerrota..
Mutta totta on että suomeen on turha Camaroja omana sarjana tuoda koska sangen kallita nuo 93 up korti kuitenkin valmiina ovat suomalaisen silmissä....ruotsissa ne on halpoja olevinaan....

No joo Subbeihin vertaus slickseistä oli hieman off line mutta eihän ne ole aina luokka slickseillä vai ovatko..mites noi pikku saloonit...

Ja se mitä höpötetään että autot ei ole tehty slickseille on noh mitä on....tiedän että vakipalikoilla on vedletu slickseillä niin N kuin A ryhmässä suomessa kauan ainoa vaan on että pitää vaihtaa osia usein...
Että auto ei ole Tehty slickseille on mielestäni noh...hieman kuten sanois ettei aja kunnolla...Why bother?
Siksi minäkin pidän taukukoa koska A tämä on harrastus B teen kunnolla eli kiire ei kuulu kuvaan muuta kuin viivalla.
 
Ylös