CART Autodromo Pedro ý Riccardo Rodriguez´lla

männänpalautusjousi

Well-known member
Liittynyt
28.3.2001
Viestit
88
Mielestäni eräs CART-sarjan parhaita puolia on juuri ratojen vaihtelevuus. On normaaleja kilparatoja, ostoskeskuksen parkkipaikalle kyhättyjä ratoja ja ovaaleja. Harvassa muussa sarjassa on yhtä radikaalia vaihtelua.

Formula ykkösissä käytettävät uudet radathan suunnittelee nykyisin lähes aina sama firma, joten ei ihme, ettei mitään erikoisuuksia enää nähdä. Rataprofiilit tietysti eroavat jonkun verran, mutta ratojen pituus ja keskinopeudet ovat ikävän standardia tavaraa. Hockenkin pilasivat, p*rkele...

Toinen asia mikä nykyisin tuntuu olevan tyystin kadonnut ykkösistä ja on CARTissakin valitettavan harvinaista on kunnon donitsien vetäminen rataan kisan jälkeen. Ainakin paikalle tuleva yleisö muistaa varmasti juuri ne heidän edessään vedetyt voittodonitsit muutaman vuodenkin päästä. Liian steriiliä ja kliinisen tarkkaa hommaa nykyisin kilvanajo, edes voitonriemua ei saa näyttää. Tulee Zanardia ikävä. Onneksi Dominguez sentään veti kotiyleisön edessä kunnon shown kisan jälkeen. Ja kansa tykkäsi!

<small>[ 13-10-2003, 17:24: Message edited by: männänpalautusjousi ]</small>
 

-ha-

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
1319
Sijainti
tornio -> jyväskylä
En minä sillä etteivätkö katuradat olisi jänniä, en ollenkaan. Vaan on olemassa hyviä ja huonoja katuratoja ja sitten on myös tämä Miamin katurata. Harmi, että ovaalikisoja on nykyään niin vähän. Juuri tuo vaihtelevuus onkin ollut CARTin parhaita puolia kautta aikojen.
 

männänpalautusjousi

Well-known member
Liittynyt
28.3.2001
Viestit
88
pmv:
Eka aika-ajo on ajettu. Tracy ja Junqueira(Hunggeira kyllöskielellä) ovat
Oliko koosteessa muuten sitä osaa, kun Kyllönen kertoi saaneensa palautetta Junqueiran nimen ääntämisestä? En ainakaan sen jälkeen huomannut, että olisi mennyt pahemmin pieleen.

Kyllönenkin on siis jossain määrin kehityskelpoinen :)
 

Archtur

Well-known member
Liittynyt
16.3.2001
Viestit
503
Sijainti
*
Salo juuri totesi Urheiluruudussa, etta se on paremmin sinut auton kanssa tulevaa Australian kisaa varten, samalla totesi, etta viimeista kisaa ei uskalla edes ajatella, silloihan ajetaan Fontanan ovaalilla.

Nain akkiseltaan tuntuu Salo on hieman paremmin sinut ton CART sarjan kanssa kuin esimerkiksi JJ Lehto. Zei Zeihan oli silloin 98 Hogan Teamin leivissa ja muistaakseni runko oli Lolan. Eika se auto ollut kovinkaan luotettava ja kilpailukykyinen. Sinansa janna juttu, etta sama kautena aloitti myos Tony Kanaan, joka nyt on IRLlässä !

<small>[ 13-10-2003, 23:36: Message edited by: Archtur ]</small>
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Ei, kyllä JJ:llä oli alla Reynardin runko jossa oli Mersun kone. Ihan kilpailukykyinen yhdistelmä oli tuolloin, Greg Moore voitti pari kisaa moisella paketilla. Se täytyy kuitenkin tunnustaa, että Mersun kone oli selkeästi heikompi kuin Hondan ja Fordin myllyt. Kaikkein suurin ongelma oli tietenkin JJ:n kohdalla surkeasta heikompi Hoganin tiimi. Toki jos sillä tiimillä tultaisiin nyt CART:iin, niin se olisi "hyvää keskitasoa". Niin paljon on taso laskenut viidessä vuodessa.

Siellä oli kuitenkin 98 vielä Ganassi, Green, Newman-Haas, Rahal, Forsythe, Penske, PacWest(jonka peruja nykyinen PK-Racing on), Arciero, Bettenhausen, Tasman Motorsport ja moni muu. Nykyisin mukana on enää marginaalinen osa noista tiimeistä.
 
Ylös