Case jaskan ylivuotoputki

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Vellu.. Kommenttini lööpitys-toikissa sen jälkeen kun tuo blogi-kirjoitus oli linkitetty ja ennen tmoin kommenttia:
Kommentoin Samille joka vertasi Suomessa tehtäviä ns. paskaduuneja Arabi-maiden tilanteeseen

Totesin että aina on ollut "harjoittelijapaikkoja"

Samille kommentointia

Nyt aletaan pääsemään ongelman ytimeen. Tässä jo viitataan siihen, että ongelma on sosiaaliturvan ja työn yhdistäminen:
"Miksi sitten meille on luotu semmoinen järjestelmä, jossa noiden tuntien tekeminen ei ole kannattavaa? Oletko Sam valmis kumoamaan AY-liikkeen vallan ja rakentamaan idosti kannustavan järjestelmän ?"

Väitän että ihmisten pitäisi ottaa vastuu elämästään

Isokallion kolumnin lainaus, joka kertoo mihin se työnantajan maksama raha menee

en oikein osaa tiivistää tätä. Ehkä tähän keskusteluun avainkohta on tämä: "Ja AY-liike nyt keskittyy suojelemaan omaa valtaansa ja suojelemaan työssäolevien etuja, se mielestäni on tässä se pahin peikko (estää poliitikkoja tekemästä järkeviä uudistuksia)."

Hassuttelua markojn kanssa

Osa 2

AY-liikkeen pitäisi päivittää itsensä nykyaikaan.

Yhdessäkään kommentissa en vaatinut lisää rahaa työnantajille.

Avainkommentti koko keskustelussa on tämä:
Ja jos työnantajalla ei ole tarjota enempää tunteja, niin onko se työnantajan vika ? Pitäisikö nuokin tunnit jättää tarjoamatta? Miksi sitten meille on luotu semmoinen järjestelmä, jossa noiden tuntien tekeminen ei ole kannattavaa? Oletko Sam valmis kumoamaan AY-liikkeen vallan ja rakentamaan idosti kannustavan järjestelmän ?
Puhutaan ihmisen tekemistä tunneista ja minä vaadin niiden tekemistä kannattavaksi. edit. Myöhemmin vaadin poliitikkoja tekemään uudistuksia. Kyllä tuosta, jopa objektiivisesti katsoen, tulee selväksi että vaadin AY-liikettä joustamaan nimenomaan näitä pätkätöitä tekevien sosiaaliturvan parantamiseksi. Missään kohdassa en vaadi millään lailla mitään etuja työnantajille.

Melko kovaa mielikuvitusta tarvitaan, että tuosta saa minut vaatimaan AY-liikeen lahjoittamaan rahaa yrityksille. Mielelläni odotan perusteluita.

Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Vellu.. Kommenttini lööpitys-toikissa sen jälkeen kun tuo blogi-kirjoitus oli linkitetty ja ennen tmoin kommenttia:
Kommentoin Samille joka vertasi Suomessa tehtäviä ns. paskaduuneja Arabi-maiden tilanteeseen

Totesin että aina on ollut "harjoittelijapaikkoja"

Samille kommentointia

Nyt aletaan pääsemään ongelman ytimeen. Tässä jo viitataan siihen, että ongelma on sosiaaliturvan ja työn yhdistäminen:
"Miksi sitten meille on luotu semmoinen järjestelmä, jossa noiden tuntien tekeminen ei ole kannattavaa? Oletko Sam valmis kumoamaan AY-liikkeen vallan ja rakentamaan idosti kannustavan järjestelmän ?"

Väitän että ihmisten pitäisi ottaa vastuu elämästään

Isokallion kolumnin lainaus, joka kertoo mihin se työnantajan maksama raha menee

en oikein osaa tiivistää tätä. Ehkä tähän keskusteluun avainkohta on tämä: "Ja AY-liike nyt keskittyy suojelemaan omaa valtaansa ja suojelemaan työssäolevien etuja, se mielestäni on tässä se pahin peikko (estää poliitikkoja tekemästä järkeviä uudistuksia)."

Hassuttelua markojn kanssa

Osa 2

AY-liikkeen pitäisi päivittää itsensä nykyaikaan.

Yhdessäkään kommentissa en vaatinut lisää rahaa työnantajille.

Avainkommentti koko keskustelussa on tämä:

Puhutaan ihmisen tekemistä tunneista ja minä vaadin niiden tekemistä kannattavaksi. edit. Myöhemmin vaadin poliitikkoja tekemään uudistuksia. Kyllä tuosta, jopa objektiivisesti katsoen, tulee selväksi että vaadin AY-liikettä joustamaan nimenomaan näitä pätkätöitä tekevien sosiaaliturvan parantamiseksi. Missään kohdassa en vaadi millään lailla mitään etuja työnantajille.

Melko kovaa mielikuvitusta tarvitaan, että tuosta saa minut vaatimaan AY-liikeen lahjoittamaan rahaa yrityksille. Mielelläni odotan perusteluita.
Neljännessä linkissä lienee ollut se, mitä on sitten luettu huonosti tai väärin. Nyt kun sitä tavaa ja on kuullut nämä myöhemmät selitykset, niin samaa väitettä ei varmaankaan voisi enää tehdä.

"Jos työnantaja maksaa työntekijästä 1500€, niin tästä 500€ menee suoraan valtiolle työnantajamaksuin, verot ja veroluonteiset maksut lienee n. 10%.".

Tuossa vaiheessa tuolloin olin ymmärtävinäni, että on kyse tuosta 500€ osuudesta, joka on oman lauseesi mukaan työnantajan maksamaa osuutta. Jos sitä pitäisi saada pienemmäksi, niin työnantaja säästäisi. Ei mun mielestä mitenkään mahdoton ajatuskulku. Ehkä toi on se, mikä suisti ajatuskulun pois raiteiltaan. Ja muut lukemat oli enemmän tai vähemmän vakioita, joihin ei pystynyt puuttumaan.

En nyt ehdi kattomaan noita loppuja, saa nähdä, ehdinkö joskus myöhemmin.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Neljännessä linkissä lienee ollut se, mitä on sitten luettu huonosti tai väärin. Nyt kun sitä tavaa ja on kuullut nämä myöhemmät selitykset, niin samaa väitettä ei varmaankaan voisi enää tehdä.

"Jos työnantaja maksaa työntekijästä 1500€, niin tästä 500€ menee suoraan valtiolle työnantajamaksuin, verot ja veroluonteiset maksut lienee n. 10%.".

Tuossa vaiheessa tuolloin olin ymmärtävinäni, että on kyse tuosta 500€ osuudesta, joka on oman lauseesi mukaan työnantajan maksamaa osuutta. Jos sitä pitäisi saada pienemmäksi, niin työnantaja säästäisi. Ei mun mielestä mitenkään mahdoton ajatuskulku. Ehkä toi on se, mikä suisti ajatuskulun pois raiteiltaan. Ja muut lukemat oli enemmän tai vähemmän vakioita, joihin ei pystynyt puuttumaan.

En nyt ehdi kattomaan noita loppuja, saa nähdä, ehdinkö joskus myöhemmin.
Sinänsä mielenkiintoista, että neljännen kohdan laskelman oikeellisuutta epäilin itse. http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=1665855&postcount=2329 Olisin itseasiassa tosta keskustellut enemmän, mutta jarna kävi vähän liian kiivaana Samin/Jaskan ja muiden välillä.
Tämä siis siitä huolimatta, vaikka itse asioista olen Jaskan kanssa vähintäänkin samoilla linjoilla. mm. siis näistä tämän tyyppisistä
"Ja AY-liike nyt keskittyy suojelemaan omaa valtaansa ja suojelemaan työssäolevien etuja, se mielestäni on tässä se pahin peikko (estää poliitikkoja tekemästä järkeviä uudistuksia)."
Itseasiassa myöhemmät väitteet ja "kohuttu tmoin kommentti" ja tuo laskelma ei minusta edes liity suoraan (tekisi mieli sanoa ollenkaan) toisiinsa. Tosin nyt ymmärrän noi ihmettelysi paremmin. :)

Webbarille. On kyllä ollut pidempää selvää, että tämä on mennyt offtoikiksi, mutta asian selvittelyn kannalta minusta olleellista.