ccapp.exe

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Lähes joka kerta kun sammutan tietokonettani ccapp.exeä ei voitu lopettaa, lopeta se nyt -ilmoitus singahtaa ruutuun. Vaikka sammutan sen niin kone ei millään sammu. Mikä vika?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Se on Norton Antiviruksen prosessi. Kokeile asentaa Norton uudestaan.

Vielä parempi kun heivaat sen Nortonin hevonvi*tuun ja asennat jonkun fiksumman antivirusohjelman tilalle.

Suosittelen Kasperskyä.

Törni

Well-known member
OoPee sanoi:

Vielä parempi kun heivaat sen Nortonin hevonvi*tuun ja asennat jonkun fiksumman antivirusohjelman tilalle.

Suosittelen Kasperskyä.
Kerropa Kasperskystä jotain. Miten pitkään olet käyttänyt ko tuotetta? Hyvät / huonot puolet verrattuna F-Secureen ja Nortoniin? Millainen palomuuri, päivitykset ja mikä on tuotteen hinta?

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:

Suosittelen Kasperskyä.
Varma kusimuna tulee siitä, kun asentaa F-Securen koneeseen, jossa on jo Norton pyörimässä.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
ml sanoi:
Varma kusimuna tulee siitä, kun asentaa F-Securen koneeseen, jossa on jo Norton pyörimässä.
Lähes varma kusimuna asentaa mitkä tahansa kaksi virustorjuntaa samaan koneeseen!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Törni sanoi:
Kerropa Kasperskystä jotain. Miten pitkään olet käyttänyt ko tuotetta? Hyvät / huonot puolet verrattuna F-Secureen ja Nortoniin? Millainen palomuuri, päivitykset ja mikä on tuotteen hinta?
Ei mulla ole Kasperskyn palomuuria, ainoastaan viruksentorjuntaohjelma.

F-Securesta ei ole kokemusta, mutta Kasperskyhan oli ainakin vielä viimevuoden puolella ainoa torjuntaohejlma, jonka torjuntaprosentti oli kuukausikaupalla tasan 100. Ihan viimeaikaisia tilastoja en ole tarkastanut, joten en tiedä onko a) Kasperskyn torjuntaprosentti edelleenkin tuo sata ja b) onko kenties joku muukin pystynyt samaan.

Mulla oli aikaisemmin Norton Antivirus 2004, johon kypsyin lopullisesti siinä vaiheessa, kun huomasin Nortonin olevan sitä mieltä, että on antivirusohjelman tehtävä päättää kuinka suuri swappitiedosto mulla on c:lla. Yritin nimittäin jakaa swappitiedostoa useammalle levylle ja tuossa vaiheessa havaitsin, että Norton ei anna mun muuttaa, saatikka poistaa pagefileä c:ltä. Nortonilta tulee muistaakseni uusia signatureja keskimäärin kerran viikossa, Kasperskyltä tulee niitä päivässä useampi (parhaimmillaan jopa muutaman tunnin välein!), joten on selvää, että Kaspersky on huomattavasti nopeampi reagoimaan uusia löydettyjä viruksia vastaan.

Eiköhän tuossa ole jo ihan riittävästi syitä. Käyttänyt olen Kasperskyä muistaakseni viime kesästä lähtien.

Itse en erillistä softapalomuuria tarvitse, joten ei ole tullut seurattua tilannetta siltä osin. Tunnetusti hyviä kuitenkin lienevät Tiny, Sygate, Kaspersky, Kerio ja kaiketi ZoneAlarmkin ajaa asiansa.

Hinta? Tuolta löytyy tiedot, mutta $41,50 näyttäis olevan tuo tavallinen paketti, jossa on siis vain viruksentorjuntaohjelma.

On muuten venäläinen tuote :thumbup:

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Lähes varma kusimuna asentaa mitkä tahansa kaksi virustorjuntaa samaan koneeseen!
Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin peesaan Jaskaa :eek!:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Jaahas, taitaa toi sataprosenttia olla sentään olla jo ohimennyttä aikaa, viime lokakuussa tilanne oli tämän testin mukaan tämän testin mukaan seuraavanlainen:

Ranking Name licence Percentage virus detected Percentage virus removed Scan speed of 9000 infected files
1 McAfee Viruscan Enterprise 8 shareware 93,29 91,10 2' 34"
2 Kaspersky Anti-Virus Personal shareware 93,13 - 3' 50"
3 Extendia AVK Pro11 shareware 93,09 - 2' 15"
4 Antivir PE freeware 92,96 90,63 1' 41"
5 F-Secure 2004 shareware 92,87 90,95 3' 20"
6 Bitdefender free 7 freeware 92,55 92,05 1' 23"
7 Trend Micro PcCillin 2004 shareware 92,51 - 4' 54" (virus cleaning included)
8 Panda Antivirus Platinum shareware 92,36 - 39'30" (virus cleaning included)
9 McAfee Viruscan Pro 9 shareware 92,05 - 5'05"
10 Norton Antivirus 2005 shareware 91,02 90,98 2' 45"
11 Symantec Antivirus Corporate 9 commercial 91,01 91,00 98'50" (virus cleaning included)
12 Ez Trust Antivirus shareware 90,73 90,70 3'14"
13 ClamWin open source 90,11 - 4'40"
14 Avast! Home free freeware 90,05 88,02 8' 55"
15 F-Prot 3.15 shareware 89,72 85,12 5' 00"
16 NOD32 shareware 87,1 - 0' 58"
17 AVG Pro 7 shareware 85,5 - 5'58"

Hassua, että McAfee Viruscan Enterprise 8 löysi eniten viruksia, mutta ei pystynyt poistamaan niitä kaikkia. Kaspersky taas poisti kaikki, jotka löysi ja olisi siis ykkönen, jos vertailtaisiin vain poistoprosentteja (Kaspersky 93,13 vs. McAfee 91,10). Ilmainen Antivir PE (Personal Edition) pärjäsi myös loistavasti. Mulla oli tuokin jossain vaiheessa, mutta ainakin silloin päivitys oli suhtkoht kömpelöä. Ilmaisversio ei päivittänyt automaattisesti ja kun sen päivitti, oli se päivityspaketti usienmiten sellainen, että se deinstalloi vanhan ohjelman ja asensi kokonaan uuden version. En tiedä onko tuo muuttunut muutamassa vuodessa.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
4 Antivir PE freeware 92,96 90,63 1' 41"
Ilmainen Antivir PE (Personal Edition) pärjäsi myös loistavasti. Mulla oli tuokin jossain vaiheessa, mutta ainakin silloin päivitys oli suhtkoht kömpelöä. Ilmaisversio ei päivittänyt automaattisesti ja kun sen päivitti, oli se päivityspaketti usienmiten sellainen, että se deinstalloi vanhan ohjelman ja asensi kokonaan uuden version. En tiedä onko tuo muuttunut muutamassa vuodessa.
Mulla on tuo asennettuna ja se on kyllä ihan riittävän hyvä mulle. Nykyään se kyselee itse joko tasaisin väliajoin tai huomatessaan, että uusia päivityksiä on löytynyt (en ole päässyt selvyyteen, että kumminpäin se on, enkä ole jaksanut selvitelläkään). Homma menee edelleen niin, että napinpainalluksella vanha häviää ja uusi asentuu tilalle. Kaikenkaikkiaan homma hoituu hyvin vaivattomasti ja nopeasti, ainakin meikäläisen mielestä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
Mulla on tuo asennettuna ja se on kyllä ihan riittävän hyvä mulle. Nykyään se kyselee itse joko tasaisin väliajoin tai huomatessaan, että uusia päivityksiä on löytynyt (en ole päässyt selvyyteen, että kumminpäin se on, enkä ole jaksanut selvitelläkään). Homma menee edelleen niin, että napinpainalluksella vanha häviää ja uusi asentuu tilalle. Kaikenkaikkiaan homma hoituu hyvin vaivattomasti ja nopeasti, ainakin meikäläisen mielestä.
Mutta onhan toi toki kömpelömpää kuin se, että sun ei itse tavitse tehdä tai huolehtia yhtään mistään vaan signaturet ja päivitykset asentuvat automaattisesti ;)

Mutta toisaalta tuo on ilmainen (ja vieläpä parempi kuin moni maksullinen), mikä tietysti on sekin varteenotettava seikka.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Mutta onhan toi toki kömpelömpää kuin se, että sun ei itse tavitse tehdä tai huolehtia yhtään mistään vaan signaturet ja päivitykset asentuvat automaattisesti ;)

Mutta toisaalta tuo on ilmainen (ja vieläpä parempi kuin moni maksullinen), mikä tietysti on sekin varteenotettava seikka.
Kyllä mä mielummin painan aina nappia silloin (vaikka se olisi vain 'accept'), kun haluan, että koneelle asennetaan jotain uutta tai "uutta". Ja tuo ilmaisuus on aika suuri etu, varsinkin huomioonottoaen, että toi toimii noinkin hienosti :)

Ja kun kattoo noita skannausaikoja, niin testatuista ainoastaan 2 oli nopeampia ja nekin oli hieman (ja toinen paljon) huonompia kuin tuo Antivir. No ei silläkään niin suurta merkitystä loppujen lopuksi.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
Kyllä mä mielummin painan aina nappia silloin (vaikka se olisi vain 'accept'), kun haluan, että koneelle asennetaan jotain uutta tai "uutta". Ja tuo ilmaisuus on aika suuri etu, varsinkin huomioonottoaen, että toi toimii noinkin hienosti :)
Väittäisin melkoisella suurella varmuudella, että kun kyseessä on virusskanneri, ei yleensä ole olemassa mitään järkiperäistä syytä olla asentamatta uusia signatureja tahi päivityksiä ;)

Windows Updatet sun muut kyllä ymmärrän varsin hyvin, en mäkään ole autoupdatea aktivoinnut.

Ja kun kattoo noita skannausaikoja, niin testatuista ainoastaan 2 oli nopeampia ja nekin oli hieman (ja toinen paljon) huonompia kuin tuo Antivir. No ei silläkään niin suurta merkitystä loppujen lopuksi.
Kuten sanoin, AntiVir on hyvä, mutta minen vaan diggaa antivirussoftan kohdalla manuaalisesta päivityksestä etenkin kun tilanne Kasperskynkin kohdalla on se, että niitä päivityksiä tulee päivässä useampi zipale. Mutta tää ei tarkoita tosiaankaan sitä, ettenkö olis valmis suosittelemaan tuota softaa muille, ainoa vaan on, että sitä nappia pitää muistaa painiskella vähintään kerran viikossa, mieluummin tosin päivittäin. Jos päivitykset tekee kerran kuussa, niin pikkusen kärjistetysti vois sanoa, että samantien vois jättää asentamatta kokonaan :rolleyes:

Törni

Well-known member
F-Securen Internet Securityn About Boxista löytyi seuraava teksti:

F-Secure Anti-Virus Copyright © 1993-2003, F-Secure Corp.
Portions:
Copyright © 1991-2003 Kaspersky Labs, Ltd.

Tuo antaisi viitteitä siitä että jotain yhteistoimintaa F-Securella on ollut Kasperskyn kanssa. Tai sitten kysymys on vain siitä että F-secure käyttää tuotteessaan jotain toiminnallisuutta, joka on patentoitu Kasperskylle.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Törni sanoi:
F-Securen Internet Securityn About Boxista löytyi seuraava teksti:

F-Secure Anti-Virus Copyright © 1993-2003, F-Secure Corp.
Portions:
Copyright © 1991-2003 Kaspersky Labs, Ltd.

Tuo antaisi viitteitä siitä että jotain yhteistoimintaa F-Securella on ollut Kasperskyn kanssa. Tai sitten kysymys on vain siitä että F-secure käyttää tuotteessaan jotain toiminnallisuutta, joka on patentoitu Kasperskylle.
F-Securen antivirussofta sisälsi ainakin jossain vaiheessa kolme virusskanneria: Kaspersky, FProt ja Orion (joka on niiden oma). En ole varma käyttääkö edelleenkin juuri noita kolmea.

Hassua, että siitä huolimatta Kaspersky on jonkin verran parempi löytämään ja poistamaan viruksia kuin F-Secure.