Sammypiru
Isä
Lähes joka kerta kun sammutan tietokonettani ccapp.exeä ei voitu lopettaa, lopeta se nyt -ilmoitus singahtaa ruutuun. Vaikka sammutan sen niin kone ei millään sammu. Mikä vika?
Kerropa Kasperskystä jotain. Miten pitkään olet käyttänyt ko tuotetta? Hyvät / huonot puolet verrattuna F-Secureen ja Nortoniin? Millainen palomuuri, päivitykset ja mikä on tuotteen hinta?OoPee sanoi:Se on Norton Antiviruksen prosessi. Kokeile asentaa Norton uudestaan.
Vielä parempi kun heivaat sen Nortonin hevonvi*tuun ja asennat jonkun fiksumman antivirusohjelman tilalle.
Suosittelen Kasperskyä.
Varma kusimuna tulee siitä, kun asentaa F-Securen koneeseen, jossa on jo Norton pyörimässä.OoPee sanoi:Se on Norton Antiviruksen prosessi. Kokeile asentaa Norton uudestaan.
Vielä parempi kun heivaat sen Nortonin hevonvi*tuun ja asennat jonkun fiksumman antivirusohjelman tilalle.
Suosittelen Kasperskyä.
Lähes varma kusimuna asentaa mitkä tahansa kaksi virustorjuntaa samaan koneeseen!ml sanoi:Varma kusimuna tulee siitä, kun asentaa F-Securen koneeseen, jossa on jo Norton pyörimässä.
www.kusimuna.orgVJR sanoi:Mistä ton kusimunan saa downloadattua?
Ei mulla ole Kasperskyn palomuuria, ainoastaan viruksentorjuntaohjelma.Törni sanoi:Kerropa Kasperskystä jotain. Miten pitkään olet käyttänyt ko tuotetta? Hyvät / huonot puolet verrattuna F-Secureen ja Nortoniin? Millainen palomuuri, päivitykset ja mikä on tuotteen hinta?
Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin peesaan Jaskaa :eek!:jaska sanoi:Lähes varma kusimuna asentaa mitkä tahansa kaksi virustorjuntaa samaan koneeseen!
Eli toisinsanoen tuon em. testin huonointa?Willer sanoi:
Mulla on tuo asennettuna ja se on kyllä ihan riittävän hyvä mulle. Nykyään se kyselee itse joko tasaisin väliajoin tai huomatessaan, että uusia päivityksiä on löytynyt (en ole päässyt selvyyteen, että kumminpäin se on, enkä ole jaksanut selvitelläkään). Homma menee edelleen niin, että napinpainalluksella vanha häviää ja uusi asentuu tilalle. Kaikenkaikkiaan homma hoituu hyvin vaivattomasti ja nopeasti, ainakin meikäläisen mielestä.OoPee sanoi:4 Antivir PE freeware 92,96 90,63 1' 41"
Ilmainen Antivir PE (Personal Edition) pärjäsi myös loistavasti. Mulla oli tuokin jossain vaiheessa, mutta ainakin silloin päivitys oli suhtkoht kömpelöä. Ilmaisversio ei päivittänyt automaattisesti ja kun sen päivitti, oli se päivityspaketti usienmiten sellainen, että se deinstalloi vanhan ohjelman ja asensi kokonaan uuden version. En tiedä onko tuo muuttunut muutamassa vuodessa.
Mutta onhan toi toki kömpelömpää kuin se, että sun ei itse tavitse tehdä tai huolehtia yhtään mistään vaan signaturet ja päivitykset asentuvat automaattisestiVellu sanoi:Mulla on tuo asennettuna ja se on kyllä ihan riittävän hyvä mulle. Nykyään se kyselee itse joko tasaisin väliajoin tai huomatessaan, että uusia päivityksiä on löytynyt (en ole päässyt selvyyteen, että kumminpäin se on, enkä ole jaksanut selvitelläkään). Homma menee edelleen niin, että napinpainalluksella vanha häviää ja uusi asentuu tilalle. Kaikenkaikkiaan homma hoituu hyvin vaivattomasti ja nopeasti, ainakin meikäläisen mielestä.
Kyllä mä mielummin painan aina nappia silloin (vaikka se olisi vain 'accept'), kun haluan, että koneelle asennetaan jotain uutta tai "uutta". Ja tuo ilmaisuus on aika suuri etu, varsinkin huomioonottoaen, että toi toimii noinkin hienostiOoPee sanoi:Mutta onhan toi toki kömpelömpää kuin se, että sun ei itse tavitse tehdä tai huolehtia yhtään mistään vaan signaturet ja päivitykset asentuvat automaattisesti
Mutta toisaalta tuo on ilmainen (ja vieläpä parempi kuin moni maksullinen), mikä tietysti on sekin varteenotettava seikka.
Väittäisin melkoisella suurella varmuudella, että kun kyseessä on virusskanneri, ei yleensä ole olemassa mitään järkiperäistä syytä olla asentamatta uusia signatureja tahi päivityksiäVellu sanoi:Kyllä mä mielummin painan aina nappia silloin (vaikka se olisi vain 'accept'), kun haluan, että koneelle asennetaan jotain uutta tai "uutta". Ja tuo ilmaisuus on aika suuri etu, varsinkin huomioonottoaen, että toi toimii noinkin hienosti
Kuten sanoin, AntiVir on hyvä, mutta minen vaan diggaa antivirussoftan kohdalla manuaalisesta päivityksestä etenkin kun tilanne Kasperskynkin kohdalla on se, että niitä päivityksiä tulee päivässä useampi zipale. Mutta tää ei tarkoita tosiaankaan sitä, ettenkö olis valmis suosittelemaan tuota softaa muille, ainoa vaan on, että sitä nappia pitää muistaa painiskella vähintään kerran viikossa, mieluummin tosin päivittäin. Jos päivitykset tekee kerran kuussa, niin pikkusen kärjistetysti vois sanoa, että samantien vois jättää asentamatta kokonaanJa kun kattoo noita skannausaikoja, niin testatuista ainoastaan 2 oli nopeampia ja nekin oli hieman (ja toinen paljon) huonompia kuin tuo Antivir. No ei silläkään niin suurta merkitystä loppujen lopuksi.
F-Securen antivirussofta sisälsi ainakin jossain vaiheessa kolme virusskanneria: Kaspersky, FProt ja Orion (joka on niiden oma). En ole varma käyttääkö edelleenkin juuri noita kolmea.Törni sanoi:F-Securen Internet Securityn About Boxista löytyi seuraava teksti:
F-Secure Anti-Virus Copyright © 1993-2003, F-Secure Corp.
Portions:
Copyright © 1991-2003 Kaspersky Labs, Ltd.
Tuo antaisi viitteitä siitä että jotain yhteistoimintaa F-Securella on ollut Kasperskyn kanssa. Tai sitten kysymys on vain siitä että F-secure käyttää tuotteessaan jotain toiminnallisuutta, joka on patentoitu Kasperskylle.
Ehkä heillä on ensikäden tietoa virusten tekemisestä.OoPee sanoi:
On muuten venäläinen tuote :thumbup:
Page cannot be displayed???jaska sanoi: