Cd->mp3

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Ostin autoon Pioneerin mp3-soittimen ja aloin nyt väsäilemään levyjä, aika kätevää kun saa ängettyä abt 10 cd:tä yhteen romppuun. Rippinä käytän FreeRip 25.1-ohjelmaa joka toimii hyvin mutta rippaukseen menee paljon aikaa. Tietääkö joku nopeampaa rippiä? Auttaisko jos ensin siirrän cd:t kovalevylle ja sieltä ne tehtäis mp3-muotoon?
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
Itse olen joskus käyttänyt sellaista ohjelmaa kuin dB Power Amp.. Muistaakseni melko nopea ja muutenkin hyvä..
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
AudioGrabber kera LAME:n kodekin. Nopeaa ja hyvää laatua.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Taitaa olla noita ohjelmia miljoona... NeroMIX on yksi vaihtoehto. Näytti ainakin aika moneen formaattii taipuvalta. En ole vielä ennättänyt tsekkailla, olisko tässä Nero 6:ssa jo sisäänrakennettuna kyseinen ominaisuus.
 

Marsin Muinais Mies

Martian Member
Liittynyt
1.9.2002
Viestit
534
Ja jos joku sattumalta haluaa tietää, että mistä noita kaikkia löytyy, niin tuolta löytyy kaikenlaista äänenvääntö ja poltto-ohjelmaa.
 

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12872
Sijainti
Ladon takaa
Niin, ja MusicMatch:llä (muistaakseni tuon niminen) olen muutellut levyjä MP3-muotoon.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
arnold:
Niin, ja MusicMatch:llä (muistaakseni tuon niminen) olen muutellut levyjä MP3-muotoon.
Juu MusicMatch jukebox, mulla on kannssa tuo. Ihan kätevä.
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Oiskohan ollut 3500mp tai joku, oli vähän kalliimpi kuin Sonyn cdx-mp40 mutta kuulemma parempi. Ei ollut kallis toikaan, 250€ siitä maksoin. Ihan tyytyväinen olen vielä, saas nähdä.
 

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12872
Sijainti
Ladon takaa
Palkopoika:
Oiskohan ollut 3500mp tai joku, oli vähän kalliimpi kuin Sonyn cdx-mp40 mutta kuulemma parempi. Ei ollut kallis toikaan, 250€ siitä maksoin. Ihan tyytyväinen olen vielä, saas nähdä.
Jumangegga, sehän on sit samanlainen ku mulla... tai siis meillä. Oon ollu kans ihan tyytyväinen siihen - pitäs vaan viel Pioneerilta hommata pikku pulikka sinne radion perään, ni sais rellun alkuperäisen "satelliittiohjaimen" (siis sen ratin takana olevan radion säätimen) toimimaan tuossakin värkissä.
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Testasin eilen tota Audiograbberia joka tuntu tosi hitaalta. Voi tietysti johtua siitä että meidän kone on museokamaa.
 

300 SLR

Well-known member
Liittynyt
15.8.2000
Viestit
316
Sijainti
Oulu
Musan rippauksessa nopeus ei aina ole niin tärkeää vaan rippauksen laatu. Niitä klitshejä ei kyllä jaksa kuunnella biisien aikana/valissä tms. Itse käytin aiemmin audiograbberia, mutta nyt olen käytellyt CDEX nimistä ohjelmaa, joka tuntuu olevan ihan riittävä mun tarpeisiin. Paukkausta kannattaa kokeilla eri bittitasoilla ja valita haluttu kompromissi koon ja laadun suhteen. Nykyisin olen taipuvainen köyttämään 160 bit-ratea pakatessa ellei ole erityinen tarve saada pieniä filuja.
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Elikkäs onkos noi 160-bittiset riittäviä vai pitääkö käyttää vieläkin paremman laatuisia jotta äänessä ei huomaa suurempia heikkouksia?
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Eipä niissä sillein eroa huomaa, mutta luulisin et mitä kovempaa kuuntelet, sitä paremman äänenlaadun tarvitsee. Alle 160 ei kannata kuitenkaan vajota. 190-260 on aika passeli. Yli 300 on pippelin kasvattamista :)
 
Ylös