Champ Car 2005

Ville85

Well-known member
Liittynyt
19.2.2003
Viestit
346
Sijainti
Raahe
Ei tainnut olla yhtään ohitusta koko kisassa? Rata oli paska..
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Intel sai ilmeisesti hyvää palautetta Race Directorin ilmaisesta koeajasta, joten päättivät uusia tempun viikonlopun Denverin osakilpailussa: http://http://www.champcarworldseries.com/News/Article.asp?ID=9508
Justin Wilsonin autossa intel on jälleen näkyvässä osassa vaikka sopimuksen piti loppua San Joseen kilpailuun...
Yksi "kolmesta amigosta" Jerry Forsythe möläytti jo San Josessa, että Coloradossa on luvassa suuri uutinen koskien sarjan tulevaisuutta. Mistä mies puhui selvinnee viikonlopun aikana.
Varikolla liikkuu huhu (joka tuskin liittyy Forsythen ilmoitukseen) jonka mukaan Ferrari ajattaisi kahta autoa ensi vuonna Champ Car-sarjassa. Kyseessä ei kuitenkaan ole Maranellossa kotia pitävä Ferrari, vaan Antonio Ferrari, jonka EuroInternational-talli on mukana World Series by Renault-luokassa. http://www.speedtv.com/articles/auto/champcar/18788/
Kuljettajaksi Ferrari on jo kertonut olevan tarjolla ainakin Enrico Toccacello. Tiimi on kuulemma jo kasassa, mutta rungot puuttuvat... Sama ongelmahan on Eric Jensenin porukalla... Saa nähdä miten käy.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Jees...Mitä ihmettä Jensen Motorsportille oikein kävi??
Ja niin...San Jose oli ja meni. Tylsä kisa ja radasta ei voi käyttää superlatiiveja. Uskomattoman YRITTELIJÄISTÄ väkeä mutta surkeaa kaikinpuolin.
Pojot siitä kotiin että vaikka rata oli mitä oli niin kokoajan paraneltiin ja AJETTIIN, Fykköset saisivat ottaa mallia! Näinhän se Bourdaiskin sen ilmaisi, se on heitin velvollisuus faneja kohtaan. Lyön muuten vetoa ettei F1-sarja ajaisi koskaan vastaavalla radalla. Romuralliksihan se viikonloppu menikin.Onnistuivat järkkärit vielä tekemään puolen millin tappiotkin. Silti innolla ovat "sitoutuneet" järjestämään jatkossakin kisoja. Yleisö ainakin liikkui 150000 ihmistä ilmeisesti keräsi tämä tapahtuma viikonlopullaan.
Kisan parhaita puolia oli mielestäni Ronnie Bremerin (ja miksei Björn Wirdheiminkin) johtaminen keltaisien jälkeen. Oli se vaan hienoa kun Dale Coynen auto johti Newman-Haassia. Tai jo kerran potkut saanut nimetön rookie pian kaksinkertaista mestaria.
Bremer johtaa nyt "rookie€of$year" jutskaa 11 pisteellä Glockia vastaan, paljon tuuria pitäisi olla että tilanne säilyisi mutta ajatella että Dale Coynen tiimi voittaisi Rocketsportsin! Viime vuoden voittaja tiimin!

Niin toisen mestaruudenhan Bourdais tulee väistämättä ottamaan tällä kaudella. Forsythe tuntuu enemmänkin taistelevan RuSportin ja PKV:n kanssa.
No niin seuraavaksi on Denverin kisa ja odotukset ovat hiukan korkeammalla kuin edellisen kisassa. Denver on Alex Taglianille 100 Champ Car kisa, jospa Tagi toisi Walkerin Australialle voiton pitkästä aikaa/ekan voiton. Ei olisi mikään suoranainen ihme sillä onhan mies käynyt pallilla pokkailemassa. Kyllähän se pari keskeytystä kärjstä vaatisi mutta hei! Vain pari! Ja arvatkaas kuka voitti viime vuonna? -Ronnie Bremer! No se oli Toyota Atlanticissa mutta kuitenkin, riittää heittämään veikkausta kehiin kärjen järjestyksestä 1. Tag 2. Bremer

(Sama kirjoittaa editillä tähän samaan postiin kun aihe ei kaus puusta putoa)
Eurosportti auki foruimistit kello 22.45 alkaa lähetys! (tai tuleehan sieltä sitä ennenkin moottoriurheilua) Muut voivat sitten käyttää tuota Intelin palvelua.
Eli ja mutta Denverin aika-ajot:

1. Paul Tracy Forsythe Lola 59.432secs
2. Sebastien Bourdais Newman Haas Lola 59.541secs
3. Mario Dominguez Forsythe Lola 59.644secs
4. AJ Allmendinger RuSPORT Lola 59.938secs
5. Justin Wilson RuSPORT Lola 59.962secs
6. Jimmy Vasser PKV Lola 59.995secs
7. Alex Tagliani Team Australia Lola 1:00.156secs
8. Oriol Servia Newman Haas Lola 1:00.331secs
9. Cristiano da Matta PKV Lola 1:00.493secs
10. Timo Glock Rocketsports Lola 1:00.529secs *
11. Andrew Ranger Mi-Jack Conquest Lola 1:00.704secs *
12. Ricardo Sperafico Dale Coyne Lola 1:00.732secs
13. Rodolfo Lavin HVM Lola 1:00.766secs
14. Bjorn Wirdheim HVM Lola 1:00.863secs *
15. Nelson Philippe Mi-Jack Conquest Lola 1:00.915secs
16. Ronnie Bremer Dale Coyne Lola 1:01.093secs *
17. Ryan Hunter-Reay Rocketsports Lola 1:01.342secs
18. Marcus Marshall Team Australia Lola 1:02.064secs *

Oliko siellä vähän sateista vai katsoinko kuvista väärin?
Vaikkei aikkiksista voi hirmuisesti johtopäätöksiä vetää niin kärkikolmikko on selvästi omilla luvuillaan.
Paul Tracy teki sen taas, nimittäin uuden kierrosennätyksen.
Muutenkin Forsythe on ollut varsin vahva jo ekoissa harjoituksista lähtien. RuSportin kuljettajat ovat myös olleet kärjen tuntumassa kaikissa harjoituksissa. Positiivisin juttu on että Tagliani vetäisi parhaan lähtöruutunsa Denverissä ikuna vaikka alussa pahalta näytti.
Top10 ei ole muuten mikään yllätys -päinvastoin.
Jälleen voidaan kuitenkin huomata että Timo Glock on paras rookie ja suorastaan nöyryyttää kuten on tehnyt koko kauden Hunter-Reayta joka pilasi mahdollisuutensa (taas) ajovirheeseen. Olisi Glockillakin, kuten koko Rocketsportsin tiimillä aika pistää tuloksia pöytään kisassakin.
Yllättävää on kenties myös että Lavin voitti Wirldheimin, onhan rata tosin tuttu meksikaanille mutta on ollut Björnillä kyllä paljon "sopeutumisvaikeuksia" amerikkaan.

lis'h' edittiä: Warm-upinkin tässä ajoivat ja yllätys, yllätys Mario Dominquez oli nopein, Tracy kakkosena. Forsythellä on selvästikkin säädöt kohdallaan.
Ricardo Sperafico jatkoi hyviä esityksiään läpi viikonlopun harjoitusten ja sijoittui seitsemänneksi Dale Coynen ohjaimissa, alkaa Ricardokin päästä vauhdin syrjästä kiinni. Varsinkin kun Ronnie Bremer on ollut Denverissä tähän asti vastaantulijan roolissa.

Kun ei tässä kummempaakaan ole niin heitetäänpä vielä alustava kalenteri kehiin vuodelle 2006:
April 9 Long Beach
May 13 Houston
May 21 Monterrey
June 4 Milwaukee
June 18 Portland
June 25 Cleveland
July 9 Toronto
July 23 Edmonton
July 30 San Jose
August 13 Denver
August 27 Montreal
September 23 Las Vegas*
October 15 Ansan, Korea
October 22 Surfers Paradise, Australia
November 5 Mexico City

Koreaa kyllä hiukan epälen, Houstonkaan liene varma mutt ans kattoo ny. Varmaa tuossa on vain tällä kaudella jo ajetut, jos nekään..
Mut hei! Katotaan ny tää kisa eka!
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
DENVER

Vaikkei ohituksia paljon näkynytkään oli kyllä nautittava kisa katsoa. Keltaisetkin olivat kohdallaan vaikkakin aivan liian vähän. Ja aika lailla sama olisi ollut vaikka ensimmäiset 30 kierrosta olisi jätetty ajamatta ;)

Olisi varmasti ollut nautittavampi jos eräs Cristiano da Matta ei olisi ajanut täysin järjettömästi ensimmäiseen mutkaan vetäen ulos parin muun lisäksi tallikaverinsa Vasserin Jimmyn. Siihen meni esim. Taglianin juhlakisa ja Wilsonin mahdollisuudet mestaruuteen... Ittelläni pääsi muutamat perkeleet ett eix sillä oo jarruja ollenkaan, Näin jälkikäteen voidaan sanoa että kyseessähhän on sama ilmiö kuin Jean Alesilla vajaa 10 vuotta takaperin kun tajusi ettei Benettonilla voiteta saatikka mestaruudesta taistella niin turhautui ja teki samanlaisen tempun jolloin kärsijänä oli Mika Salo.
Onko se NIIN vaikea totutella fykkösten supereista jarruista tavallisiin?? Tai eh se luuli vielä ajavansa fykkösellä.. :D

Kuten Tracy itsekkin haastattelussa sanoi että siinä seinään ajossa tuli ojennettua mestaruus Bourdaisille, sääli mutta miehekkäästi otti syyt omille niskoilleen, tää on pelin henki. Pauli ajoi taas tyylilleen uskollisena liiallisella riskillä ja olihan se ero aikamoinen parhaimmillaan. Ei Bourdaisilla ollut mitään sanomista miehen vauhtiin.
Timo Glockia käy sääliksi. Olisi tullut uran paras sijoitus, 2-4 sija mutta ei kun ei prkl. Rocketsportsia sentään saattaa lohduttaa vähän että Hunter-Reay otti pisteet sijalla 6. Ei tuokaan kyllä Ryania pelasta, Glock on tyrmännyt
USA:n toivon täysin, Huolimatta Hunter-Reayankin järjetömästä epäonnesta.
Hieno oli katsoa kun Mario Domniquez ajoi kauden parhaan kisansa. Siis lähinnä sen jälkeen kun veti mutkan pitkäksi ja kuittasi sitten toisen sijan takaisin kisan lopussa vaikka Allmendinger (ja Glock) kaikkensa yritti. Oli muuten
eka palkintopalli (Forsythen autolla !!), joka taas katkaisi koko viikonlopun yllättävän vaisusti ajaneen Oriol Servian putken pallilla.
Iloista naamaa olivat silti kaikki kolme parasta vaikka tulos olisi voinut olla ihan toisenlainen, Bourdais olisi jäänyt toiseksi, Dominguezin kisa olisi voinut jäädä valliin mutta kaikkein yllättynein olin AJ:n riemusta vaikka menetti toisen sijansa...

Ohjaajan kyllä syöksen ristituleen sillä kärjen takaa ei näytetty kuin loppuvaiheessa keskikastia ja peräpään taistelua. Esim. Lavinin loistava viides sija tuli kuin varkain,

(tässä ratkaistaan viides ja kuudes sija. Lavin & Hunter-Reay)
kertoo kyllä paljon HVM:n nyky tilasta, paras sijoitus tällä kaudella! Voittajatiimi sentään viime kausilta! Se se on kun sponsorit lähtevät, kuskit kuitenkin ovat aikalailla samaa tasoa vaikkakin kokemattomampia.
Katsomista olisi ollut Dale Coynen ja Conquestin kuskien taistelupareissa. Eihän kummallakaan tiimillä ollut mitään sanomista kärjen vauhtiin, enkä tietty tiedä kuinka paljon niitä sijoituksia vaihdeltiin kun kuvissa ei nähty kuin kierroksella ohitettaessa. Mutta kovaa peliä on täytynyt olla kun Ranger antoi tilaa kierroksella ohitettaessa herrasmiesmäisesti niin Philippe käytti tilaisuuden heti törkeästi hyväkseen ja vetäs itekkin ohi. Ei taida olla ihan parhaat välit nuorten tallikavereiden kesken toki Philippellä oli omat epäonnensa myös ja ansaitsi paremman sijoituksen. Ranger kai vähän varmisteli että pääsisi maaliin.

1. Sebastien Bourdais Newman Haas Lola 97 laps
2. Mario Dominguez Forsythe Lola 97 laps
3. AJ Allmendinger RuSPORT Lola 97 laps
4. Oriol Servia Newman Haas Lola 97 laps
5. Rodolfo Lavin HVM Lola 97 laps
6. Ryan Hunter-Reay Rocketsports Lola 97 laps
7. Ronnie Bremer Dale Coyne Lola 97 laps *
8. Ricardo Sperafico Dale Coyne Lola 97 laps
9. Nelson Philippe Mi-Jack Conquest Lola 97 laps
10. Andrew Ranger Mi-Jack Conquest Lola 96 laps *
11. Bjorn Wirdheim HVM Lola 96 laps *
12. Marcus Marshall Team Australia Lola 94 laps *
13. Timo Glock Rocketsports Lola 88 laps-Mechanical*
14. Alex Tagliani Team Australia Lola 82 laps-Running
15. Jimmy Vasser PKV Lola 65 laps-Stopped
16. Paul Tracy Forsythe Lola 62 laps-Accident
17. Justin Wilson RuSPORT Lola 0 laps-Accident
18. Cristiano da Matta PKV Lola 0 laps-Acciden

kumman muuten näkisitten mielummin nappaavan Rookie of the yearin? -Timo Glockin vai Ronnie Bremerin, vai kenties Andrew Rangerin?
-Mielestäni vastaus on selvä, Ronnie Bremer on ehdottomasti näistä paras vaikka kaikki tuntuvat olevan todellisia lahjakkuuksia. Glock sen tietty tulee kaiken järjen mukaan ottamaan...
Eiköhän se mestaruuskin ole sitten jo varma. Viisi kisaa vissiin vielä, ero yli 50 pistettä, Bourdaisin pitää vain ajella maaliin enää.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Montrealin kisa menossa, ohituksia ei kovin montaa ole radalla ollut. Varikkokäynneillä sitten niitäkin.
Live-tulospalvelu tulee n. kierroksen verran perässä Eurosportin lähetykseen nähden.
Se vähän haittaa seuraamista kun on tottunut F1-kisoja seuraamaan sujuvasti sekä töllöstä että netistä.
Kimi veti samalla radalla aiemmin tänä vuonna kisan nopeimmaksi kierrokseksi 1.14,384, ChampCarit vetää nyt n. 1.23 ja risat.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Servialle uran ensimmäinen voitto.

Alkuosa kisasta oli tylsää, mutta juuri ennen kuin kärkijoukko oli tulossa kolmansiin ja viimeisiin stoppeihinsa, Ricardo Sperafico ajautui seinään.

Bourdais menetti johtopaikkansa huonon renkaanvaihdon takia, kun taas Paul Tracy osui muuriin tullessaan omalle paikalleen.

Timo Glock oli tehnyt oman varikkokäyntinsä ennen huippunimiä ja pääsi näin ollen kärkeen. Hän piti kärkipaikkansa, ennen kuin Servia yritti ohittaa viimeisessä shikaanissa. Servia oli jo rinnalla, Glock oikaisi shikaanin ja piti kärkipaikkansa. Hän sai kuitenkin määräyksen päästää Servian edelleen. Glockille joka tapauksessa hieno kakkossija. Wilson oli kolmas ja Bourdais neljäs.

Servia oli ensimmäinen kuljettaja yhdeksään vuoteen, joka voitti kilpailun johtaen vain yhden kierroksen.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Bleu sanoi:
Timo Glock oli tehnyt oman varikkokäyntinsä ennen huippunimiä ja pääsi näin ollen kärkeen. Hän piti kärkipaikkansa, ennen kuin Servia yritti ohittaa viimeisessä shikaanissa. Servia oli jo rinnalla, Glock oikaisi shikaanin ja piti kärkipaikkansa. Hän sai kuitenkin määräyksen päästää Servian edelleen.
Sama juttu kävi kahteenkin otteeseen, joista ensimmäinen katsottiin läpi sormien. Ainakin tv-kuvan perusteella se jälkimmäinen tilanne näytti aivan samanlaiselta.

Kaikenkaikkiaan jännä loppu. Sen jälkeen kun Glock oli päästänyt Servian kärkeen, saksalaisella oli vielä puoli kierrosta aikaa nousta takaisin kärkeen. Tiimipäällikkö huusi "Go Racing!", mutta eipä siinä enää paikkaa auennut. Mitäköhän olisi käynyt, jos esimerkiksi Wilson olisi päässyt Glockin ja Servian väliin sillä aikaa kun kilpailun johto pohti rangaistusta.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
jos kyseessä olisi ollut eräs toinen germaani olisi kisa voitettu saksan hyväksi varikolla :D 92 kisaa siihen meni mutta nyt on sitten Serviakin voittajien joukossa :thumbup: "I'm not going to mention how many times I thought I deserved the win, blah, blah, blah, because the list is so long.."
Oriol ansaitsi voittonsa, toivoin kyllä Glockin ja Rocketsportsin voittoa mutta ei kun ei. Tämä on vähän kuin Herbertin eka voitto :cool:
Tracyn virhe oli kyllä outo niinku selostajatkin totesivat että tolla kokemuksella vielä...joo-o, vielä mestaruutta eieieiei.
Summasumarum: Ihan perus-jees kisa johon oikein ajoitettu keltainen lippu toi oman pikantin sivumakunsa (sorry vaan Bourdais! :tongue:
Itse kirosin kun Glock kävi ekan kerran varikolla :rolleyes: (ei kai taas!) Toisaalta en ota kantaa tuohon viimeisen mutkan tuomioon. Racing & rules, määä-än!
Kisa oli kyllä jännä kokoajan vaikkei alkupuolella ohituksia tullutkaan. Mulle oli yllätys että RuSport pli selvästi toiseksi paras tiimi eikä Forsythe. Kun ottaa huomioon että vain kisassa nähtiin vain yksi keskeytys niin tulokset puhuvat puolestaan: Tagi ajoi hienon kotikisan.

1. Oriol Servia Newman Haas Lola 79 laps
2. Timo Glock Rocketsports Lola +0.999secs *
3. Justin Wilson RuSPORT Lola +1.415secs
4. Sebastien Bourdais Newman Haas Lola +1.636secs
5. Alex Tagliani Team Australia Lola +3.220secs
6. Cristiano da Matta PKV Lola +4.451secs
7. Jimmy Vasser PKV Lola +5.310secs
8. Paul Tracy Forsythe Lola +6.671secs
9. AJ Allmendinger RuSPORT Lola +7.212secs
10. Mario Dominguez Forsythe Lola +7.677secs
11. Andrew Ranger Mi-Jack Conquest Lola +12.613secs *
12. Ryan Hunter-Reay Rocketsports Lola +14.153secs
13. Bjorn Wirdheim HVM Lola +16.103secs *
14. Rodolfo Lavin HVM Lola +16.974secs
15. Nelson Philippe Mi-Jack Conquest Lola +45.358secs
16. Marcus Marshall Team Australia Lola 78 laps*
17. Ronnie Bremer Dale Coyne Lola 78 laps*
18. Ricardo Sperafico Dale Coyne Lola 55 laps-Accident

---------
SEASON STANDINGS
Driver
1 Sebastien Bourdais 276
2 Oriol Servia 215
3 Paul Tracy 211
4 Justin Wilson 204
-Ei muuta ku Oriol mestarix!!
:alppu:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Illalla ajettiin Las Vegasissa. Enää Servia uhkaa Boudaisin mestaruutta. Kuka olisi uskonut kauden alussa? :wink: Mutta mitäs mieltä olette Bourdais/Tracy kolarista. Molemmat syyttävät toisiaan. Omasta mielestä Bourdaisilta (kuten monelta muulta) puuttu riittävä kokemus ovaaleista ja sen takia tuo kosketus tuli. Mielestäni törkeämpi teko ja osoitus siitä ettei Bourdaisin ainakaan kannata vaihtaa IRL-sarjaan oli myöhemmin Servian kanssa. Tosin tiedä sitten olivatko teot tahallisia. Siinähän se mestaruus olisi varmistunut kun Oriolkin olisi jäänyt pisteittä. Mikähän lienee Tracyn kunto? Ambulanssillahan mies lähti tosin ihan omin avuin. Kellään liene video pätkää tuosta, laittaa vaan linkkiä mikäli löytyy. Aika kovaa kieltä Tracy ja (no, Forsythe ja Newman-Haas syyttivät toisiaan kans) käytti kun tiimin radio päästettiin eetteriin.
Kisa osoitti että Champ Car tiimejen pitäisi testata enemmän ovaaleilla sillä eihän Bourdais ollut ainoa vaarojen tekijä kisassa. Glock taisi tehdä parikin melkein kohtalokasta temppua kierroksella ohittaessa, lisäksi näytti että monilla olivat ajolinjat (?!) hukassa. Ja tuloksetkin sen kertovat, kutka siis ovaalit osaavat. Ne jotka ovat olleet kuvioissa 2002 ja siitä taaksepäin. Vasserhan siellä on vissiin eka podiumi tälle kaudelle ja Dominguez perässään. Lavinkin voitti Wirdheimin...
Mitä muuten Da Mattalle kävi? -en ihan alusta kisaa nähnyt kun piti pikkusen fykkösten palkintojen jakoja kattella..?
Onneako Marcus Marshalilla oli Las Vegasissa vai osaako mies oikeasti ajaa? -Aikkisten tuloxista ajattelin että nyt on ollut epäonnea tietyillä kuljettajilla ja Justin Wilsonin kisasta ei jäänyt oikein mitään mieleen mutta Marshalin takana vain on. Muutenkin Walkerin tiimille hyvä kisa, siis kerrankin molemmat kuskit top-10 sisään. RuSportilla tai AJ Allmendingerilla tuntuu kyllä onni potkivan syvälle väärään päähään. Selostajat sanoivat että jo ennen tätä AJ olisi menettänyt noin 80 pojoa! Ja kolme parasta (valkatkaa itse ketkä)
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Tuo kilpailuhan oli mahdollista seurata jälleen Race Directorin kautta ilmaiseksi (kiitos Intel :thumbup: ) Kansainvälistä lähetystä en ole nähnyt, mutta SPEEDin versio tulikin sunnuntaina aamuyöllä katseltua suorana.
Champ Car-kisoissa on viimeaikoina ollut sellainen Nascar-tunnelma, kun kaksi kieltämättä todella hyvää kuljettajaa ovat olleet miltein joka kilpailun jälkeen nyrkit pystyssä... Yksittäisenä kilpailutapahtumana Bourdaisin rangaistaminen olisi ollut väärin ja hätiköityä, mutta kun Tracy ja Sebastien törmäävät se on mielestäni ollut ranskalaisen syytä. Joten ihan aiheesta Gerald Forsythe meni Haasille raivoamaan. Haas vain totesi, ettei nähnyt osumaa eikä hän pysty hallitsemaan kuljettajaansa :dunno: Neil Micklewright totesi Forsythen tekevän protestin Bourdaista vastaan kaikista mahdollisista sääntökirjan kohdista (vaarallinen ajotyyli, epäurheilijamainen käyttäytyminen jne.) Toisaalta kuinka monta kertaa on Tracyn auton keulassa ollut mustajälki perään ajon johdosta? Tracy pääsi radan terveyskeskuksesta antamaan varikolle myrtyneenä haastatteluja kisan aikana eli ihan kunnossa mies on.

Kisassahan käytettiin viime vuoden tapaan "road course-siipiä" eli maksimi downforcella ovaalia kurvailtiin. Ainoa ero viime vuoteen oli Cosworthin Power-2-Pass-napin mukana olo, joka kyllä paransi kilpailua huomattavasti. Kisan jälkeen Servia ja Vasser molemmat toivoivat ovaali-paketin palauttamista, kun tuo kaasu pohjassa ajo kuulemma vähän pitkästytti... Tämä osaltaan selittänee Marshalin ja ehkäpä Lavininkin suoritukset. Wirheimille kisa oli tärkeä sillä huhutaan ettei kaveri aja enää Ansanissa (Rahat loppu). Ainakin Fabrizio del Monte kärkkyy ruotsalaisen autoa. Long Beachin perusteella kaveri vaikuttaisi kyllä lupaavalsta, mutta saisi Wirdheim ajaa koko kauden kokemuksen takia. Ensi vuonna sitten kenties Eurosportin rahoilla EuroInternational-tiimiin?
Joka tapauksessa Champ Carit ovaalilla ovat herkkua, jota kaivattaisiin lisää.
Sarja jatkuu (ehkä) Ansanissa Etelä-Koreassa. Toivottavasti saavat radan valmiiksi, sillä suunnitelman mukaan vaikuttaa mielenkiintoiselta.
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Näinkö mä oikein, että Bourdais olisi jossakin välissä hukannut palan auton keulasta?
Sellainen konepeltimäinen kappale kuskin jalkojen mittaiselta matkalta juurikin siitä jalkojen päältä?
Joka tapauksessa yllättävän vähän vaikutti auton suorituskykyyn vaikka äkikseltään näytti että pakkohan sen on hakea varikolta uusi "semmoinen juttu".
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
burb: joo, kyll näit oikke.

Yksi asia josta en ole CARTin muuttuessa Champ Cariksi pitänyt on pistelasku järjestelmä silloisen 20-1 12 ensimmäiselle oli loistavimpia pisteytyksiä joita moottoriurheilun eri luokíssa on nähty. Nykyinen 31-1 20 parhaalle ja piste jos johtaa kisaa kierroksen tai enemmän jne ovat turhan sekavat. Koska CART pisteytystä ei kuitenkaan käytetä missään sarjassa enää (DTM 10 parasta oli kans hyvä) laskin pisteet tähän mennessä F1 nykypisteytyksen mukaan ja tälläinen oli tulos:

Nyt kun Korean kisa peruutettiin on siis jäljellä vielä kaksi kisaa ja...Bourdais on varma mestari! Servia pysyteli joukossa vielä Montrealin voitolla mutta menetti mahdollisuutensa Las Vegasin toiseen sijaansa. Kuten Tracy myös.
Mestaruustaistelu olisi tiukka mikäli laskettaisiin Junqueiran ja Servian Newman-Haas pisteet yhteen eli yhteensä 73.
11/13:
1. Bourdais 78 (ei keskeytyksiä, viisi voittoa, huonoin sijoitus kuudes.)
2.Servia 57 (2 ekasta kisasta DC:llä ei pojoja, 1 voitto, huonoi sij 11/4.1kesk.)
3. Tracy 49 (2 voittoa, huonoin sija 8, 4 keskeytystä.)
4.Wilson 43 (ensimmäinen voitto (myös RuSportille) huonoin sija 11, 2 kesk.)
5.Dominguez 32 (oikeissa pisteissä 6 sija. Paras sija 2, huonoin 10, 3 kesk.)
6.Allmendinger 27 (1 sija alaspäin pisteissä, paras sija 2, huonoin 13, 3 kesk.)
7.Tagliani 25 (paras: kahdesti kolmas, huonoin 15. sija. 2 keskeytystä.)
8.Vasser 23 (paras 3, huonoin 11, 3 keskeytystä)
9. Glock 17 (paras sija 2, huonoin sija 10 (x2), 3 keskeytystä.)
10.Junqueira 16 (1 voitto, huonoin sija 3, ei keskeytyksiä, vain kaksi kisaa)
10.Da Matta 16 (1 voitto, muut piste sijat 6(x2), huo. sija 12, 5 keskeytystä)
12.Ranger 11(paras sija 2, +pistesijat kerran 7&8. huo. sija 14, 5 kesk)
12.Bremer 11paras HVM;llä 7, huo.8kesk.2/DC:llä paras 6 huo.17.10kisaa1kesk
14. Lavin 8 (paras 5 (x2), huonoin sija 14, 1 keskeytys, 4 kisaa 11 kisasta)
14.Hunter-Reay 8 (paras sijoitus 6(x2), huonoin sijoitus 15, 4 keskeytystä.)
16.Wirdheim 5 (paras sijoitus 6, huonoin 13, 4 keskeytystä joista 3 peräkkäin)
17.R Speracifo 1 (paras sija 8 (sitten 9&10), huonoim.15, kesk 5)
17.Marshall 1 (paras sija myös 8 sitten 9 ja 12. huonoin sija 16, kesk. 3)
17.A Speracifo 1 (paras sija 8, huonoin 12. 2 kilpailua 11 mahdollisesta. ei kesk

Kolme ensimmäistä+Junqueira ovat aina ajaneet pisteille maaliin päästessään. Wilson ja Dominguez ovat kerran sijoittuneet pisteiden ulkopuolelle. Allmendinger jo kolme kertaa pisteiden ulkopuolelle, mutta sitä epäonnea on AJ:llä riittänyt kuten tiedossa on. Myös top-10 AJ:llä on kolme peräkkäistä keskeytystä vain Da Mattalla on käynyt huonompi tuuri voittonsa jälkeen mies keskeytti viisi kertaa peräkkäin (ja on ajanut pisteille ja pisteiden ulkopuolelle kolme kertaa.)).
F! pistelaskun mukaan Nelson Philippe jäisi kokonaan ilman pisteitä, aikamoinen pudotus siis. Varsinkin kun kaksi yhdeksättä sijaa Dale Coynen Ricardo Speraficon ja Marshalin jälkeen voisi tuntua fiilikseltä "niin lähellä mutta niin kaukana. Puhumattakaan tallikaverin "menestyksestä" kun nuita kolareitaki heitin välillä on sattunut turhan usein.
Junqueira tietysti nousisi sijalle 10 mutta muuten top 10 pysyisi samana samassa järjestyksessä paitsi AJ ja Mario vaihtaisivat paikkoja.Yllätyksellisesti Andrew Ranger pysyisi 12 sijallaan kun Bremer tippuisi oikeastaan kaksi sijaa alaspäin.
Suurin hyötyjä fykköspojoista olisi tietty Corona-Lavin joka nostaisi itsensä sijalta 19 sijalle 14 :cool: ja olisi kyllä HVM:lle aikamoinen messias muutenkin kun katsoo että Bremer ja Wirdheim pystyivät parhaimmillaan 7 ja 6 sijaan. Saa nähdä nyt mitä Fabrizio Del Monte ja Homero Richards saa aikaan?! ( :thumbfh: )
Yhden kisan kuskeista kukaan ei olisi saanut pisteitä eikä myöskään Jensenin tiimi joka otti 16 sijalla ainoasta kisastaan 5 pistettä.

TALLIT:
1.Newman-Haas (3) 151 YLIVOIMAA!! Merkkimestaruus selvä jo...aikaisin...
2.Forsythe 81 (2) Tracy ottanut viimeisestä kolmesta kisasta vain 1 pisteen.
3.RuSport 70 (2)Yllättävän lähellä Forsytheä. Voisi olla edelläkin.
4.PKV 39 (2) Pettymys tälläkin pistelaskutavalla. Eipä kumpikaan vakuuttanut.
5.Walker Team Australia 26 (2)Tag 25 pistettä, Marshall 1 piste :jaska:
6.Rocketsports 25 (2) Epäonnea silti. Voisi olla viides tai oikeastaan neljäs.
7.HVM 18 (4/5) Alex Sperafico otti pisteen, jo mainittu Philippe oli kisassa 10.)
8.Conquest 11 (1) Ranger ei ottanut pisteitä sitten 5 kisan, siis ei tallikaan ;)
9.Dale Coyne 8 (2/6)
(koko kauden ajanut R. Sperafico ajanut vain pisteen. Kesken kautta tullut Bremer ottanut loput)
10. Jensen 0 (ei tuu ihan heti mieleen millo olis ollut näin huono tiimi missään sarjassa...viimeksi kai Lola fykkösissä?)
suluissa tallille pisteitä tuoneiden kuljettajien määrä ja huomatuksia)
 
Viimeksi muokattu:

Archtur

Well-known member
Liittynyt
16.3.2001
Viestit
503
Sijainti
*
ok huhuja jälleen... Ganassi ja Penske olisivat ajattamassa ensi kaudella kuskejaan muutamissa ChampCar kisoissa, koska tämä johtuisi siitä, että kummatkin ovat närkästyneet IRL suhteellisen lyhyestä kalenterista. Lisäksi on liikkunut huhuja, että Ganassi olisi tulossa Meksikon skabaa mukaan(???)...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Viimeisimmän tiedon mukaan Bobby Rahalkin olisi pyyhkimässä pölyjä vanhojen Loliensa päältä...

Ganassin tilanne on siitä erikoinen, että tiimin kuljetuskalusto on nähty Champ Carin tiloissa Indianapolisissa, tästä on kuvakin nettiin eksynyt... IRL-fanit ovat tuon kuvan kauan sitten trikiksi leimanneet, mutta kyllä se aika oikealta näyttää. Aletaanko siellä puolella olemaan jo hermostuneita? :wink:
Ganassihan tulee olemaan Meksikossa vaikka mitä kävisi, sillä Mexico Cityssä ajetaan Champ Car-viikonlopun yhteydessä Grand-Am kilpailu. Se mitä Ganassin rekka Champ Carilta haki on kuitenkin mielenkiintoinen kysymys. Targetin uskotaan olevan kuitenkin hankkeen takana. Itse näen todennäköisenä Luis Diazin ajoa Walker Racingin (2003) tai PKV:n kolmannessa, Ganassin huoltamassa ja mahdollisesti Telmexin rahoittamassa autossa. Mutta ken tietää?

Samaan hengenvetoon voin myös mainita HVM-tiimin saaneen vihdoinkin julkistettua showmies Cedric The Entertainerin liittymisen tiimiin. Asiastahan puhuttiin jo kesällä, mutta tiedottaminen lykkääntyi aina eilispäivään asti.
Linkki
HMV on Mexico Cityssä mukana kolmella autolla kun Homero Richards liityy Fabrizio del Monten ja Rodolfo Lavinin tallikaveriksi. Ensi vuonnakin HMV-tiimi saattaa ajattaa kolmea autoa jaetussa organisaatiossa: Bremer (sopimus kaudelle 2006) Cedricin tallissa ja Hola Viva Mexico!:n väreissä Richards (Nextel) ja Lavin (Corona).
 

Archtur

Well-known member
Liittynyt
16.3.2001
Viestit
503
Sijainti
*
Ganassi
Rumoured to be running a limited schedule in CCWS in 2006. Briscoe has apparently said he will not drive in the IRL again after experiencing "the big one". Scott Dixon is also very unhappy int he IRL and looking to jump ship ASAP. Ganassi has aquired a LOLA from CCWS in addition to the two LOLA's he still had from his ChampCar days. It is likely he will run the US street races and maybe a Canadian one or two next year. It has been sadi that Mo Nunn will run his CCWS opperation.

Rumours yesterday also suggest he may run two cars as early as Mexico City this year!

Penskie
Also rumoured to be running the US street races next year. No other information has been circulated about this.

Rahal
Also rumoured to be running the US street races with a two car team. He will also be running a team full time in the Atlantics in 2006 for his son.

Cheever
Apparently has been given an ultimatum by Red Bull. It is said that Red Bull have told him "You can keep our sponsorship in 2006, but only if you swap to CCWS". How true this is is anyones guess, but very funny if it is true. The other possibility is for him to run ALMS, but he will not be in the IRL next season with Red Bull by all accounts.

Fernandez
Is looking to move onto NASCAR with an association with Hendrick. HMS is likely to supply cars etc for Fernandez team in NASCAR.

Panther
Were at one point a few months ago courted by KK to jump ship to CCWS. At the time they went on record as saying they were staying in the IRL, but are they about to change their mind? A deal was aledigly struck so that Panther would help any CCWS teams wanting to run in the 2006 Indy 500. We will have to wait and see what Panther will do.

Vision Racing
TG is apprently removing his team from the IRL as he "didn't realise how expensive it is to run an IRL Team"

Lainattu täältä
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Champ Car Teleconference
What: A major announcement concerning the future direction of the Champ Car World Series and the Bridgestone Presents The Champ Car World Series Powered by Ford.
When: Tuesday, October 11, 1 p.m. Eastern Time
Olisikos tuo sitten jossain kahdeksan maissa? Taitaa olla uusi 2007-mallin auto :ahem:
Voisi se tietenkin olla myös TV-sopimus, tai asialla voi olla jotain tekemistä Hondan kanssa :doubtful:
Mitäs meinaatte?

Mexico Cityn kilpailuun on kahden viikon aikana muuten myyty 48,435 lippua ja kun meksikaanit jättää usein asioita viimetippaan... :cool:
 
Ylös