Champ Carista, pisteytyksestä ja juoruista jne

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Kaikki varmaan ovat sitä mieltä että Champ Carin pisteytys nykyään on vähintäänkin omituinen (en edes yritä laittaa tähän, ettiköön ken haluaa). Ilmeisesti pitäytyminen nerokkaassa CART pisteytyksessä ei syystä tai toisesta onnistunut :( No kuka niistä amerikkalaisista ottaa selvää...
Joka tapauksessa DTM esimerkiksi teki järkevästi seuratessaan pisteytyksessään Fykkösiä. Olisi Champ Carinkin kannattanut.

Jos näin olisi käynyt, näyttäisi pistetilanne nyt tältä:

11/15
1. Bourdais 67
2. Junqueira 64
3. Carpentier 47
4. Tracy 45
5. Dominiquez 30
6. Tagliani 28
7. Hunter-Reay 24
8. Allmendinger 24
9. Servia 19
10.Jourdain Jr 16
11.Vasser 16
12.Wilson 14
13.Lavin 8
14.Haberfeld 8
15. Mazzacane 3
16.Gonzalez 2

Ja oikeasti:

1 Sebastien Bourdais 275
2 Bruno Junqueira 251
3 Paul Tracy 215
4 Patrick Carpentier 214
5 Alex Tagliani 201
6 Mario Dominguez 186
7 Ryan Hunter-Reay 168
8 A.J. Allmendinger (R) 165
9 Oriol Servia 164
10 Michel Jourdain Jr. 158
11 Jimmy Vasser 150
12 Mario Haberfeld 137
13 Justin Wilson (R) 134
14 Rodolfo Lavin 119
15 Roberto Gonzalez (R) 106
16 Gaston Mazzacane (R) 67
17 Nelson Philippe (R) 60
18 Alex Sperafico (R) 47
19 Guy Smith (R) 32
20 Memo Gidley 15
21 Tarso Marques 6

Eli eipä paljoa muutoksia. Tracy ja Carpentier vaihtavat paikkaa.
Kuten myös Tagliani ja Dominiguez. Haberfeld laskisi kahella, Wilson ja Lavin nousisi yhdellä pykälällä.

Voitot ovat kasaantuneet näin:
Bourdais: 5
Tracy: 2
Carpentier: 1
Junqueira: 1
Hunter-Reay: 1
Tagliani: 1

Muille PALLEILLE seisoskelemaan päässeet mutteivat ruiskuttamaan voittajan lemmen nestettä:
Jourdain Jr pääsi kerran kakkoseksi hurruuttelemaan, kyllä on Rahalin tallin ja RuSportin tiimejen tasolla eroa kun Jourdaini napsi voittoja Rahalin tiimissä useampiakin ja monestikkin palkintopalilla keikkui.
Vasser on kans kerran kurvaillu toiseksi, siinä on kyllä lahjattomin CART/Champ Car mestari ikinä. Vaikka paransi Salon sijoitusta ei PKV:llä näytä kovin hyvin menevän. Lopettais jo wanha mies.
Lavin on jotenki käsittämättömästi ajanu toiseksi. Ite en oo nuita kisoja päässy kattomaan ku vasta sain netin ja eihän niitä kisojakaan näytetä missään. Tämän kisan nähny vois kertoo miten tämä luonnottomuus voi olla mahdollista?! Se on mahdottomuus vaikka olis kuinka Forsythen auto alla.

Siinäpä ne toiset sijat. Sitte kolmannelle pallille hauskuuttelemaan päässeet hemmot:
Dominiquez kax kertaa kolmannella pallilla. Ei siitä sen enempää.
Allmendinger kertaalleen kolmas tuntuu olevan Hunter-Reayta lahjakkaampi amerikkalainen.
Servia otti Dale Coynen tiimille palkintopalli sijoituksen jumatsuka. Tämän kun olis töllöstä nähny niin kuohujuomat olis avattu yksintein. Uskomatonta.
Vielä maininta että paras saavutus joka Reynardin rungolla tällä kaudella on otettu on Haberfeldin neljäs sija. Voiton arvoinen suoritus.

Tallejen pisteet fykkösmäisesti vielä.

1. Newman-Haas 131
2. Forsythe 100
3. Herdez 54
4. RUSport 40
5. Rocketsport 28
6. Dale Coyne 22
7. PKV 18
8. Conquest 14
9. Walker 8

Huomaa että Newman-Haas ja Forsythe on ihan omalla tasollaan vaikka Forsythe ajattaakin kolmatta autoa ei siitä paljoa hyötyä ole ollut jos ei Lavinin toista sijaa oteta huomioon on mies sijoittunut tasan kerran kymmenen parhaan joukkoon.
Walkerin jumbo sija on aika ymmärrettävä sillä talli ajattaa vain yhtä autoa ja vieläpä nykyään vissiin sarjan ainoata Reynardia.

Että näin. Joku voisi laskea miten sarja olisi mennyt CART ´(Tracy oli laskenut ja päätynyt että samanlaisessa tilanteessa oltaisiin ´kuin nytkin).
Tai Pikemminkin joku voisi laskea miten pisteet olisivat menneet MotoGp:n pisteytyksellä. Kukaan kuski ei ole keskeyttänyt kuin korkeintaan kolme kertaa (jotka ovat ajaneét suurimman osan kautta. Ei Marques tai Smith) joten joka kisasta olisi saanut kaikki maaliin päässeet pisteitä, ehkäpä olisi kannattanut adoptoida tämä systeemi.

Sitten Silly Season juoruja vähän; mutta aika vähän niitä muutoksia näyttää tulevan vaikka ei sitä koskaan tiedä kun sarja on omassa mielenkiintoisessa tilassaan:

Swift olis tulossa 2006 takasi.
Carpentier siirtyy IRL-sarjaan.
Da Matta tulee takaisin Newman-Haassille joka kuulemma ajattaa kahta autoa Champ Carissa ja kahta IRL-sarjassa. (Da Matta oli kommentoinut ettei hänellä ole intressiä ajaa Champ Carissa)
Kyseessä voi olla myös että tiimi jakautuu Carl Haas siirtyy IRL-sarjaan ja Paul Newman jatkaa Champ Carissa. Uudeksi partneriksi on veikkailtu Tom Cruisea. "Newman-Cruise"
Verstappen neuvottelee Forsythen kanssa.
Leinders neuvottelee Conquestin kanssa.
Memo Gidley menis Rocketsportsille koko ens kaudex.
David Besnard australian V8-sarjasta korvaisi Roberto Gozalezin tai ajaisi PKV:n kolmatta autoa Surfers Paradisessa.
 
Viimeksi muokattu:

vmt

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
177
Sijainti
Helsinki
Minullekin Lavinin suoritukset ovat olleet hienoinen yllätys tällä kaudella. Viime kaudella hänestä ei saanut kovinkaan kaksista kuvaa, mutta toki on otettava huomioon, että kyseessä oli miehen ensimmäinen kausi Champ Careissa. Tällä kaudella Forsythen autolla pienoisia välytyksiä on aina silloin tällöin näkynyt.

Elkhart Laken kakkossija on kieltämättä tällä kaudella ehdottomasti Lavinin paras sijoitus ja todennäköisesti sellaiseksi jääkin. Mikäli nyt oikein muistan, hyötyi Lavin keltaisista lipuista ja varikkokäyntiensa ajoituksesta samaan tapaan kuin Tagliani (joka voitti) ja onnistui lopulta nousemaan toiseksi, kun mm. Bourdais, Junqueira ja Tracy kokivat epäonnea.

Kovan suorituksen Lavin teki kuitenkin myös Elkhart Lakea edeltäneessä kisassa Vancouverissa. Keskeytys mekaaniseen vikaan ei kerro hänen viikonlopustaan mitään. Ensimmäisissä aika-ajoissa Lavin oli melko normaaleilla sijoituksilla vasta 16., mutta paransi toisessa aika-ajossa aikaansa noin kaksi sekuntia ja ajoi kaikista nopeimman ajan. Hänen aikansa ei aivan riittänyt Tracyn ensimmäisissä aika-ajoissa ajamaan paaluaikaan, mutta silti toisen lähtöruudun saavuttaminen oli erinomainen suoritus. Kilpailun lähdössä Bourdais pääsi edelle, mutta Lavin pystyi kuitenkin ajamaan hyvää vauhtia perässä muiden kanssa. Valitettavasti ongelma vaihdelaatikossa aiheutti spinnaamisen kisan alkupuolella ja lopulta myöhemmin laatikko hajosi kokonaan joten jäi näkemättä miten hän olisi lopulta sijoittunut.

Toki Lavinin kausi on ollut turhan vaihtelevaa ja huonoja suorituksia on mahtunut liikaa, mutta silti suoritukset ovat olleet parempia kuin viime vuonna. Ja mitä tulee hänen sijoituksiin kymmenen parhaan joukossa, niin korjataan nyt kuitenkin väitettäsi, että niin olisi tapahtunut vain kerran kakkossijan lisäksi: kaksi yhdeksättä sijaa (Milwaukee ja Cleveland) ja kerran kymmenes (Long Beach).

Uusi RuSport talli on ollut myös yllätys. Varmasti Rahaliin on eroa, mutta olen enemminkin ollut hieman pettynyt Jourdain jr.:n suorituksiin. Kun hänet otettiin tallin toiseksi kuljettajaksi, kuvittelin hänen olevan kuskeista paremmin esillä edelliskausien suorituksiin viitaten ja monen vuoden kokemuksen puolesta. Kuitenkin Allmendinger on ajanut lähes kaikissa kisoissa häntä paremmin etenkin alkukauden jälkeen. Jourdain jr:n suoritukset puolestaan ovat olleet varsin usein aika vaatimattomia. Hän on kyllä saavuttanut kahdesti palkintosijan (2. Vancouver, 3. Milwaukee), mutta muuten Allmendinger on yleensä ajanut paremmin. Allmendinger mitä ilmeisimmin on erittäin lahjakas kuljettaja. Suoritukset ovat viime kisoissa kyllä osoittaneet, että autokin on kilpailukykyinen. Viimeisessä Long Beachin kilpailussa Allmendinger olisi ehkä kyennyt taistelemaan Carpentierin kanssa voitosta, mikäli ei olisi sammuttanut autoa varikkokäynnillä.

Hunter-Reayhin nähden Allmendinger on kyllä ajanut tasaisemmin kärjessä. Vaikka Hunter-Reay Milwaukeessa ottikin voiton, odotin häneltä silti enemmän.

Harmi tosiaan, että kisojen näkyvyys tällä kaudella tv:ssä on huonoa. Sen verran olen kuitenkin sarjan fani, että menin ja maksoin tuon maksun, että saapi katsella koko kauden sarjan sivuilta tv-feediä livenä :) Ihan hyvin on toiminut.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Itse en ole pystynyt (myöskään) seuraamaan muuta kuin Silly Seasonia:
Herdez Competetion ainakin lopettaa tämän kauden jälkeen.
Tallin pääsponsori Herdez ei jatka tallin sponssina, joten tallipäällikkö Wiggins saa etsiä uusia sponoreita. Tämä on suuri menetys sillä Champ Car on Meksikossa nykyään suuressa huudossa. Ihmeellinen päätös Herdeziltä. Joten tallista tulee "Pasific Competetion", Wigginsin vanhan F1-projektin mukaan. Tallissa jatkannee Ryan Hunter-Reay (4.) ja Dominquez (55.). He voivat saada seuraa Jos Verstappenista (16.), joka hakee Trustin rahoilla tallipaikkaa Amerikasta.
Newman-Haas puolestaan paisuu kolmen auton talliksi: 1. Sebastian Bourdais (McDonalds), 2. Cristiano da Matta (AOL/Texaco?) ja 6. Bruno Junqueira (PasifiCare). Carl Haasin sooloilu IRL-sarjaan ilmeisesti ei toteudu, Haas jatkannee Newmanin kanssa. Forsythe ajattaa kahta autoa: 3. Paul Tracy ja 7. Rodolfo Lavin (Corona), Carpentier saa etsiä toitä jostakin muualta, luultavemmin IRL-sarjasta.
Reynardin rungoilla jatkava Walker Racing laajenee myös, Mario Haberfeld saa parikseen jonkun Pohjois-Amerikkalaisen.
Mahdollisia uusia talleja vuodelle 2005 on myös tulossa: Fittipaldi Racing (?), SierraSierra (Toyota Atlantic), Condor (Toyota Atlantic) ja Menard (IRL). Ensi vuonna voi siis olla yli 20. autoa radalla.
Surfers Paradisessa ei tänä vuonna nähdä 19. autoa, koska David Besnard todellakin vain korvaa Roberto Gonzalezin, joka keskittyy Mexico Cityn kilpailuun, eikä siis matkusta Australiaan.

Kalenteri 2005:
Kaudessa on 16-20 kisaa, Argentiina (Buenos Aires) ja Brasilia (Rio) saavat omat osakilpailut. Kalkhoven haluaisi toisen Australian kilpailun (Adalaide). Lacuna Seca ei tuota tarpeeksi joten se saa myös mennä, San Jose tullee tilalle.

Seuraava kilpailu ajetaan Las Vegasin ovaalilla 25.9. Itse odotan kilpailua kovalla jännityksella, koska se on ensimmäinen oikea ovaalikilpailu, sitten Lausitzin 2003. Toivottavasti Ruutulippu näyttäisi edes lyhyen koosteen kisasta...
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Eikös Yle:llä ollut tarkoitus taas näyttää Champ Caria, jos ei muuten niin koosteena? Vai haudattiinko se idea vähin äänin? Jotenkin itse muistelen tuosta olleen puhetta.
 

vmt

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
177
Sijainti
Helsinki
Kyllähän Ylen kai oli tarkoitus tällä kaudella kisoja näyttää, jos siis Salo vain olisi siellä ajellut. Vai onko muka myöhemminkin ollut jotain puhetta? Ymmärrän kyllä hyvin, ettei kisoja näytetä kotimaisilla kanavilla, ellei mukana ole suomalaiskuskia. Eivät kanavat kuitenkaan ole valmiita hankkimaan esitysoikeuksia vain kourallista hardcore-faneja varten :)
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
The Bridgestone 400 presented by Corona Extra ja Silly Seasonia

Ranskan Sebastien Bourdais näyttää vahvasti olevan matkalla CCWS-mestaruuteen. "Kermit" otti uransa kymmenen Cart-voiton Las Vegasissa. Tallikaveri Junqueira tuli toiseksi vain 0.066 sekuntia Sebastiania perässä. Paalulla ollut Forsythen "3. kuski" Carpentier kolmanneksi, joka vahvisti Vegasissa, että hän siirtyy "pimeälle puolelle" IRL-sarjaan. Ilmeisesti Cheeverille... Viime vuoden Cart-mestari Paul Tracy keskeytti jo ensimmäisellä kierroksella. Tracyn tallikaveri Rodolfo Lavin yllätti Cart-varikon ajamalla neljänneksi.
Tässä Top 5 kisasta ja pistetilanne, kun kaksi kisaa on jäljellä (kyllä Soulin kisa vihdoin ja viimein peruttiin):
1. Sebastien Bourdais
2. Bruno Junqueira 0.066
3. Patrick Carpentier 4.091
4. Rodolfo Lavin 6.227
5. Jimmy Vasser 6.302
Pisteet:
1. Sebastien Bourdais 307
2. Bruno Junqueira 280
3. Patrick Carpentier 241
4. Paul Tracy 215
5. Alex Tagliani 209
6. Mario Dominguez 203
7. A.J. Allmendinger (R) 184
8. Ryan Hunter-Reay 176
9. Oriol Servia 174
10. Jimmy Vasser 171

Sitten vielä hieman "Silly Seasonia"
Memo Gidley ajanee Rocketsportsin kolmatta, Menardsin väreissä olevaa autoa ensi vuonna kaikissa kilpailuissa. JOS Vitantonio Luizzi ei saa tallipaikkaa Formula Ykkösistä hän, Autosprint-lehden mukaan, harkitsee Cart-sarjaa.
Näyttää myös siltä, että Forsythen avittama Leberle Racing tulee ensi vuonna Cartiin Forsythe Satelliitti tiimiksi. Kuskina olisi Jos Verstappen. Hyvällä tuurilla ensi vuonna on 22 autoa mukana.
Vuonna 2006, jos uusi Formula/Moottori-säännökset toteutuvat,
voi mukaan moottori puolle tulla: Toyota, Mercedes, BMW ja Renault (Jolla on jo prototyyppi valmiina: Champ Car NA-V10).
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Tulin tuon Vegasin kisan katsoneeksi, oma tunnelmansa tuossa yöllä ajetussa kisassa. Tässä kisassahan autoja oli rajoitettu jollain tavalla.

Tavoite oli ilmeisesti pitää maksiminopeus n.205mph vauhdissa. Katuradoille tarkoitetuilla siivillä ajoivat.
 
Viimeksi muokattu:

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Itse en ollut perillä uudesta Champ Car -pisteytyssysteemistä, joten googletin ja löysin. Laitetaan tännekin:

The series, formerly known as CART, will reward the first 20 finishers - with 31 points going to the winner of the event. The winner will receive four more points than the second-place finisher, with point totals decreasing by two for each place down the order through the top-10. After the 10th-place finisher, the point totals will decrease by one.

Additional points will be earned for the following - one point each for the leader of Friday and Saturday qualifying, one point will be awarded to a driver for leading at least one lap in a race, one point will be given to the driver that runs the fastest lap of the race and one point will be awarded to the driver that improves the most number of positions from their place on the starting grid.

Under the previous system, the race winner got 20 points and only the top 12 were scored.

Lähde: http://www.sportsnetwork.com/default.asp?c=sportsnetwork&page=auto-c/news/APN3040421.htm
 

vmt

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
177
Sijainti
Helsinki
Petri Piira sanoi:
Tulin tuon Vegasin kisan katsoneeksi, oma tunnelmansa tuossa yöllä ajetussa kisassa. Tässä kisassahan autoja oli rajoitettu jollain tavalla.

Tavoite oli ilmeisesti pitää maksiminopeus n.205mph vauhdissa. Katuradoille tarkoitetuilla siivillä ajoivat.
Varsin kummalliset aerodynamiikkasäännöt oli kisassa käytössä. Odotin pitkästä aikaa näkeväni ovaalikisan, jossa on paljon ohituksia, mutta kisahan oli yhtä tylsä kuin F1-kisat nykyään. Lopussa Bourdais ja Junqueira ajoivat varmaan kolmisenkymmentä kierosta peräkkäin, mutta hieman nopeamman tuntuinen Junqueira ei kuitenkaan kyennyt ohittamaan. Enpä ollut ennen nähnyt ovaalikisaa, jossa voidaan puolustaa asemiaan ajamalla koko kierroksen ajan sisälinjaa ja toistamalla sitä kierros toisensa perään. Normaalisiivet ilmeisesti mahdollisivat, että näinkin pystyi ajamaan kaasu pohjassa tarpeeksi kovaa eikä takana tulevalla ollut mahdollisuutta ohittaa ulkokautta. Ymmärrän täysin, ettei Junqueira ollut tyytyväinen kisan jälkeen. Osaksi toki, että jäi kakkoseksi, mutta myös muuten :)
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Juh, aika vähän oli tapahtumia. Tosin olihan tuo taistelu hienoa katsottavaa, varsinkin kun ihan lopussa tuli muutama hitaampi sotkemaan tilannetta.
 

-ha-

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
1319
Sijainti
tornio -> jyväskylä
No ei voi sanoa, että tämäkään uutinen saisi odottamaan tulevaa CART-kautta mitenkään erityisen suurin odotuksin. Sopisivat jo ne riitansa IRL:n kanssa ja sulautuisivat yhteen mahdollisimman pian.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Onhan tuota yhdistymistä odotettu, mutta se ei tapahdu ennen kuin TG on saatu pois.
Surfers Paradisessa ajetaan joka vuotinen Crazy Race, autoja on kuin onkin 19, tosin vaikka Mazzacane varmistikin itselleen paikan ensi vuodeksi ajaa tsekki Jaroslav Janis Dale Coynella Australiassa ja Meksikossa. Ensi vuonna DCR on mukana kolmella autolla. Walker ajattaa David Besnardia Australiassa ja vihdoinkin Michael Valiantea Meksikossa. Valiantella on ilmeisesti rahoitus myös ensi vuodeksi.
 

vmt

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
177
Sijainti
Helsinki
Toivottavasti kahden vuoden takainen crazy race ei ainakaan toistu, jolloin rankkasateen takia kisaa ajettiin oikeasti vain muutama hassu kierros ja loput useampi kymmenen kierrosta pace carin perässä. Kilpailun voittaja olisi tuolloin voitu yhtä hyvin selvittää kuivemmissa sisätiloissa vaikka pitkää tikkua vetämällä.
 

Archtur

Well-known member
Liittynyt
16.3.2001
Viestit
503
Sijainti
*
Huomenna ajettavan Australian osakilpailun Indy Lexmark 300 lahtoluettelo loytyy taalta Lahtojarjestys

Eli Paul Tracy lahtee karjesta, mutta mielenkiinto kohdistuu NewMan-Haas tallin kaksikkoon Bourdais ja Junqueiran valille, silla Bourdais tarvitsee ainoastaan seitseman pistetta jotta voittaisi mestaruuden.

Kisaa voi katsella http://www.rheinmaintv.de kautta, silla eurosportti ei ilmeisesti laheta kisaa missaan vaiheessa. Ja tietenkin Motors-Tv:n kautta voi katsella suorana.
 

Archtur

Well-known member
Liittynyt
16.3.2001
Viestit
503
Sijainti
*
Osaako joku CART spesialisti sanoa, etta mita suunnitelmia OWRSilla on sarjan suhteen, silla Autoracing1:sen sivuilla raportoitiin tallasta :

After going bankrupt under the former CART name the Champ Car World Series is poised to make some major announcements in the coming weeks that may set the stage for one of the biggest comebacks in auto racing history. While it's far too early to say mission accomplished, OWRS are hard at work behind the scenes reshaping and remolding Champ Car from a domestic series to a true international series.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Tuli vain tuosta uutisesta mieleen. Tarkoittaisikos tämä "major announcements"- "that may set the stage for one of the biggest comebacks in auto racing history" sarjan yhdistymisestä? Tuskin.
Realistisempi vaihtoehto voisi olla vaikka PPG tai FedExin paluu sarjan sponsoriksi.
 

vmt

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
177
Sijainti
Helsinki
Vaikea arvuutella mitä tuolla uutisella tarkoitetaan ja millaista todellista pohjaa sillä on. Itse kuitenkin tuon uutisen ymmärtäisin suoraan niin, että joku suuri nimi (kuljettaja, talli, valmistaja) olisi tekemässä paluuta. Asiaahan mainittiin yhdeksi suurimmaksi paluuksi autourheilun historiassa. Siihen joukkoon en ehkä kuitenkaan laskisi mitään pääsponsoreita. Toisaalta riippunee taas miltä kantilta uutisen kirjoittaja katsoo autourheilun historiaa :) Mielenkiintoiselta kuulostaa, mutta odotellaan mitä sieltä sitten kuuluu, jos kuuluu.
 

FFff

Well-known member
Liittynyt
9.10.2000
Viestit
208
vmt sanoi:
Itse kuitenkin tuon uutisen ymmärtäisin suoraan niin, että joku suuri nimi (kuljettaja, talli, valmistaja) olisi tekemässä paluuta. Asiaahan mainittiin yhdeksi suurimmaksi paluuksi autourheilun historiassa.
Mitä, mitä?!? Eikö kukaan ole huutanut täällä vielä Häkkistä vastaukseksi uutiseen? :D :rolleyes:

Hmm.. onko Cosworth toiminut Amerikan sarjoissa? Jospa se on myyty ja siirtyy Formuloista toiseen sarjaan. (Ettei jäätäisi pelkkään Häkkis-"huumoriin")
 
Viimeksi muokattu:

Archtur

Well-known member
Liittynyt
16.3.2001
Viestit
503
Sijainti
*
Kalkhoven on kuulemma ollut kiinnostunut ostamaan Cosworthin itselleen... Tieda sitten...
 
Ylös