Kartingin maailmanmestareita tulee ja menee. Jotkut onnistuvat siirtyessään isompiin autoihin jotkut eivät. Jotku sijoittuvat Kartingin MM-kisoissa sijalle 35 ja heistä kehittyy mitä mainioimpia kuskeja jatkossa.
Ennen F3000-vuosia en Liuzzia rekisteröinyt mitenkään 2001-02 Saksan F-Renaultissa, Italian ja Saksan F3-sarjoissa
Itselleni Liuzzi pisti silmään F3000-sarjassa kun hemmo pysyi pitkään Helmut Markon Red Bull Junior tiimissä ykkösenä olleen Friesacherin kyydissä hetimmiten. No sitten taisivatkin molemmat vaihtaa tallia Liuzzi Ardenille voittaen mestaruuden (Doornbosin seuratessa oppipoikana perässä) ja Friesacher vaihtoi Supernovalle jonka kanssa menivät sukset ristiin ja aika äkkiä Friesacher olikin jo Colonin miehiä. Liuzzi ja Ardenhan olivat varsin ylivoimaisia tuolloin mutta jos Friesacher olisi valinnutkin heti Colonin tiimin olisi voitu nähdä tiukka kamppailu mestaruudesta.
En tiedä kenelle Minardin auto oli rakennettu, kunhan oli rakennettu uusi auto kauden 2002, se oli tärkeintä! Friesacher loppuivat rahat kesken tuolloin. Kumma ettei kaveri ole sen jälkeen yrittänyt lämmitellä esimerkiksi suhteitaan Red Bullin kanssa. Kuten esimerkiksi Kiesa joka on ottanut jokaisen tarjotun tilaisuuden vastaan.
Minulle se että Doornbos on päässyt näinkin pitkälle F1-urallaan on todella positiivinen yllätys sillä leimasin miehen vielä alkuvuodesta 2004 täysin rahoillaan ajavaksi luuseriksi. 2005 kun Doornbos ja Albers olivat tallikavereita molemmilla oli kolme outoa rataa ja neljä tuttua. Doorbos on sen verran kokemattomampi lähes jokaiseen F1-kuskiin verrattuna koska häneltä puuttuu karting tausta kokonaan että se että aika-ajot menivät Alberssille vain 5-3 oli mielestäni todella hieno juttu Doornbosille. Mutta jättihän Doornbos Liuzzikin taakseen voittaessaan Span 2004. Nyt tuli vielä Coulthardin päänahka, hyvältä näyttää:thumbup:
Tästä tuleekin mieleen mielenkiintoinen juttu. Miten Liuzzi ei yltänyt Red Bullin autolla 2005 samoihin suorituksiin kuin Klien joka nyt on näistä mainitsemistani kuljettajista ainoana ilman työpaikkaa?:doubtful:
-tai niin no Patrick Friesacher, joka myöskin
ansaitsi paikkansa Helmut Markon Red Bullilla kun Enrique Bernoldin paikka vapautui, ajoi Patrick Friesacher vähintäänkin yhtä hyvin (ja paljon menestyksekkäämmin) yhtä pitkäaikaisimmista F3000-kuskeista Ricardo Mauriciota (99-02) vastaan. Eivätkä Friesacherin näytöt mitään huonoja fykkösissä olleet. Minardilla, varsinkin 2005 alussa oli yhtä mahdotonta näyttää taitojaan kuin Super Aguri A05-mallilla.