Christijan Alberssin ensi kauden kuviot

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Uutinen kertoo että Christijan Albers on saanut ensi kautta koskien tarjouksen Super Agurilta, alunperinhän toisen paikan piti mennä 2007 Anthony Davidsonille mutta hän ilmeisesti pysyttelee Hondan riveissä. Tarjous on kuulemman mielenkiintoinen mutta Albers haluaisi mielummin pysyä Midlandilla. Myöskään paikka BMW-Sauberilla ei liene pois suljettu, joskin Albers on ehdokaslistalla vasta viides-kuudes. Mutta miksi Albers pysyisi mielummin Midlandin riveissä jonka ensi kauden moottorista ei ole tietoa. Pahimmassa tapauksessa Midland joutuu tyytymään Cosworth-moottoreihin ja silloin Super Aguri Hondan moottoreilla on varmasti parempi. Varsinkin jos onnistuvat yrityksessään saada käyttöönsä Hondan tämän kauden rungot.
Olettaen että BMW-Sauber on utopistinen vaihtoehto, kumpi paikka Alberssin kannattaisi valita? -Itse sanon että moottorit ovat sen verta ratkaisevassa asemassa että Super Aguri olisi parempi vaihtoehto. Mikäli siis Midlandille "jää käteen" Cosworth.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Albersilla kuulemma on Midland sopimus ensi kaudesta. Se voi selittää hänen kommenttejaan halukkuudesta ajaa tallissa.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Markus Sytelä sanoi:
Albers on niin kädetön, että kun se kerran pelkillä höyryillä löi Karttikeijon aika-ajoissa, niin sitä piti jo hehkuttaa suorastaan. Aguri/Midland kamaa.
No onhan se hehkuttamisen arvoista jos Minardilla lyödään Jordan! Olkoonkin että se oli viime kaudella. Viime kaudella Minardi sai tehdä todella töitä että pääsi edes Jordanin tasolle, saati sitten edelle! Vain 1992 kun Jordan käytti Yamahan moottoreita ja Minardi Lamborgineja oli Minardi hitusen niskanpäällä ja silloinkin molemmat taisivat karsiutua aika monta kertaa. Ehkä 1993 Minardilla päästiin aikkiksissa Jordanin ohi kun EJ:n toisessa autossa Capelli ja Boutsen lopettelivat F1-uraansa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Tällä kaudella hän on ollut parempi kuin Monteiro, mutta ei hänellä silti parempaan talliin ole mahdollisuuksia muuta kuin testikuljettajaksi.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Albers on hankkinut uuden sponsorin! Yhtiö on Rottendamilainen "David Hart Vastgoed Group" eli lyhyesti DHVG kuten Alberssin kypärässäkin tulee jatkossa lukumaan.

Christijan Albers:"..I'm really proud he made his choice to support my racing career in the upcoming years.."
David Hart: "What Christijan has achieved thus far is amazing and that is the reason why I will support his career from now on all the way to the top! I am convinced that with his talent and character he can make it. That is the reason why our company wants to be associated with Christijan and his fans."
-Ei voi muuta sanoa kuin että kovaa tekstiä pojilta! Ja tarkennukseksi tuosta että Alberssillahan on optio Midlandin kanssa ensi kaudesta vai onkohan se niin että Midlandilla on optio Alberssin palveluihin kaudeksi 2007? -Jos on niin tie McLarenin kuljettajaksi voi olla tukossa mikäli Midland ei suostu myymään Alberssia.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Markus Sytelä sanoi:
Albers on niin kädetön, että kun se kerran pelkillä höyryillä löi Karttikeijon aika-ajoissa, niin sitä piti jo hehkuttaa suorastaan. Aguri/Midland kamaa.
CLICK
Aika hyvät saavutukset kädettömälle
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kyllä minusta miehessä on potentiaalia ja nopeutta. Toivottavasti saa vielä näyttöpaikan jostain hyvästä tiimistä, jottei hänestä tule uutta Jos Verstappenia:dunno:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Nyt se on vahvistettu! Nimittäin Christijan Alberssin jatkosoppari Spykerin kanssa! Sopimus on kestoltaan vuoden mittainen. Onhan tämä ollut tiedossa jo kauan, mutta vahvistus on aina vahvistus. Ja toisin kuin Minardilla viime kaudella ja tällä kaudella Midlandilla Albers liittyy palkkaa saavien F1-kuljettajien joukkoon. Alberssin itsensä mukaan valinta oli selvä kun tallista tuli vielä Hollantilainen. Mtv3 on suomentanut Christijanin omat kommentit tähän muotoon:
"Ensiksi saan pidettyä paikkani tallissa, ja sitten siitä tulee hollantilaistalli. Ja mikä parasta he suostuvat maksamaan minulle."
Tätä ennen Albers on saanut rahaa ajamisistaan viimeksi DTM-sarjassa Merceedesiltä kun hän otti 12. toisen ja kolmannen sijan sarjassa vuosina 2002-04. Tosin ensimmäisenä vuotena Rosbergin tiimissä Albers ei välttämättä rahaa saanut. Kuten ei varmaankaan vielä Formula Ford, F3 ja F3000-sarjoissa aiemmin.

Kyllä tämä on Alberssille paras vaihtoehto. Mikäli se toinen olisi ollut Super Aguri, jossa Taku Sato on kuitenkin (Hondan) ykköskuski. Ja pääseepähän Alberssinkin F1-ura jatkumaan samassa tallissa. Joskin moottori saattaa jälleen vaihtua mutta onhan niin Alberssilla kuin ex-Jordanin porukoillakin kokemusta Cosworthin pannuista...Tai jos se onkin Ferrari:idea: -Se olisikin ainoa keino jolla Alberssin (ja Monteiron ja Klienin jne) ura menisi eteenpäin sillä vaikka Mike Gascoyne onkin aikamoinen nero parhaasa opista niin ei hänkään pysty loihtimaan sellaista autoa jolla Spyker olisi Cosworthin moottoreilla edes yhtä kilpailukykyinen kuin Williams on nyt. -Nooh, toivottovasti ainakin luotettavampi.:)
 

Jaguri

Well-known member
Liittynyt
8.8.2006
Viestit
49
No mitäs mölyämisen aihetta tuossa nyt sitten on. Viitsitkö heittää mulle edes muutaman faktan, millä perusteella Albers ansaitsee paikan ykkösistä ensi kaudella?
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Minkä takia ei? -Miehellä on kokemusta F1-sarjasta jo useamman vuoden ajalta. Itseasiassa jo vuodelta 2002. Kaikki tallikaverit Friesacher, Doornbos ja Monteiro ovat jääneet taakse. Mies on Saksan F3-mestari vuodelta 1999 jolloin taakse jäi mm. Faessler, Scheider ja Kaffer. Ja vaikka ainoana F3000-vuotena (kun melkein kaikki menestykseen yltäneet ajoivat poikkeuksetta kolme kautta) tulikin turpiin Mark Webberiltä olisi Albers voinut poistua DTM-sarjasta tupla-mestarinakin.
 

Jaguri

Well-known member
Liittynyt
8.8.2006
Viestit
49
Kuten itsekin varmaan tiedät, Albersin tasoisia kuskeja ja paljon parempiakin on tarjolla yllin kyllin. Kaveri ratsastaa ainoastaan sillä Verstappenin Hollannissa käynnistämällä F1-buumilla, joka näyttää yhtä jatkuvan Spyker- ym. kuvioiden muodossa. Albers oli hyvä DTM-tasolla, mutta ei ole tähän päivään mennessä todistanut ykkösissä mitään sellaista, että ansaitsisi olemassaolonsa siellä jotenkin paremmin kuin esim. kuka tahansa GP2-sarjojen monista lupaavista kärkinimistä tai joistakin tämänkin hetken F1-testi- ja kolmoskuskeista. Jonkun Friesacherin lyöminen ei todellakaan ole mikään näyttö. Doornbos on samalla tasolla Albersin kanssa, eikä Monteirokaan ole todellakaan jäänyt jalkoihin, vaikka onkin ajanut vaisummin kuin viime kaudella.
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Albers on ollut yksi positiivisimmistä kuljettajista aika-ajoissa. Ikävä kyllä MF1:n moottorit ovat tehneet asian niin, että Albers on joutunut monesti lähtemään viimeisestä rivistä.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Niin nytkin jäi Monteiro taakse aika-ajoissa yli kolmella kymmenyksella aika-ajoissa mutta harminpaikka että lähtöruutu on silti viimeinen. Ja vain koska Albers ei mennyt punnitukseen. Tälläiset rangaistukset ovat kyllä hieman kohtuuttomia sillä monestikkaan näissä tapauksissa kuljettaja ei ole nähnyt kutsua punnitukseen.
No ensi kaudella ei tarvitse ihan peräpäässä enää keikkua kun Spyker teki Ferrarin kanssa sopimuksen ensi kaudelle.

Mikäli Friesacher ei ole kova nimi niin miksi Liuzzista alettiin alunperinkään kohista? -Ja miten Albers on Doornbosin tasolla mikäli päihitti hänet viime kaudella Minardilla? Ja jos onkin niin Doornbos ajoi juuri Shanghain aikkiksissa sijalle 10 kun tallikaveri Coulthard sijoittui kaksi pykälää huonommin. Coulthard on sentään aikoinaan ollut superlupaus ja ajanut huipputallissa ikuisuuden ottaen paaluja ja voittoja.

Kyllä minusta DTM-tasolla annetut näytöt ovat varsin päteviä. Siellä on niin 90-luvun kuin 2000-luvunkin ollut kovia kuskeja kauttalinjan. DTM ei ole koskaan kuitenkaan ollut mikään Formula ykkösen apu-sarja ja hyvä niin. Ainoa huono puoli on nykyään että vain kahdeksalla kuskilla on mahdollisuudet mestaruuteen.
 

Jaguri

Well-known member
Liittynyt
8.8.2006
Viestit
49
Liuzzi nyt sentään sattui voittamaan kartingin kuninkuusluokan maailmanmestaruuden ja myös F3000-tittelin. Doornbos tuli viime vuonna Minardille kesken kauden, ja autoahan oli sitä ennen yritetty rakentaa pitkälti Albersin toiveiden mukaiseksi, joten olisihan se ollut Albersille siinä tilanteessa melkoinen häpeä hävitä keltanokka-Robertille.
Tän päivän Shanghain aika-ajoista on ihan turha vetää mitään isoja päätelmiä, koska keli oli mikä oli. Albers on ihan ok kuski, mutta samantasoisia tulijoita olisi paljon, jos vain heillä olisi rahoitus yhtä hyvässä jamassa kuin hollantilaisjampalla.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Kartingin maailmanmestareita tulee ja menee. Jotkut onnistuvat siirtyessään isompiin autoihin jotkut eivät. Jotku sijoittuvat Kartingin MM-kisoissa sijalle 35 ja heistä kehittyy mitä mainioimpia kuskeja jatkossa.
Ennen F3000-vuosia en Liuzzia rekisteröinyt mitenkään 2001-02 Saksan F-Renaultissa, Italian ja Saksan F3-sarjoissa
Itselleni Liuzzi pisti silmään F3000-sarjassa kun hemmo pysyi pitkään Helmut Markon Red Bull Junior tiimissä ykkösenä olleen Friesacherin kyydissä hetimmiten. No sitten taisivatkin molemmat vaihtaa tallia Liuzzi Ardenille voittaen mestaruuden (Doornbosin seuratessa oppipoikana perässä) ja Friesacher vaihtoi Supernovalle jonka kanssa menivät sukset ristiin ja aika äkkiä Friesacher olikin jo Colonin miehiä. Liuzzi ja Ardenhan olivat varsin ylivoimaisia tuolloin mutta jos Friesacher olisi valinnutkin heti Colonin tiimin olisi voitu nähdä tiukka kamppailu mestaruudesta.

En tiedä kenelle Minardin auto oli rakennettu, kunhan oli rakennettu uusi auto kauden 2002, se oli tärkeintä! Friesacher loppuivat rahat kesken tuolloin. Kumma ettei kaveri ole sen jälkeen yrittänyt lämmitellä esimerkiksi suhteitaan Red Bullin kanssa. Kuten esimerkiksi Kiesa joka on ottanut jokaisen tarjotun tilaisuuden vastaan.
Minulle se että Doornbos on päässyt näinkin pitkälle F1-urallaan on todella positiivinen yllätys sillä leimasin miehen vielä alkuvuodesta 2004 täysin rahoillaan ajavaksi luuseriksi. 2005 kun Doornbos ja Albers olivat tallikavereita molemmilla oli kolme outoa rataa ja neljä tuttua. Doorbos on sen verran kokemattomampi lähes jokaiseen F1-kuskiin verrattuna koska häneltä puuttuu karting tausta kokonaan että se että aika-ajot menivät Alberssille vain 5-3 oli mielestäni todella hieno juttu Doornbosille. Mutta jättihän Doornbos Liuzzikin taakseen voittaessaan Span 2004. Nyt tuli vielä Coulthardin päänahka, hyvältä näyttää:thumbup:

Tästä tuleekin mieleen mielenkiintoinen juttu. Miten Liuzzi ei yltänyt Red Bullin autolla 2005 samoihin suorituksiin kuin Klien joka nyt on näistä mainitsemistani kuljettajista ainoana ilman työpaikkaa?:doubtful: :D :rolleyes:
-tai niin no Patrick Friesacher, joka myöskin ansaitsi paikkansa Helmut Markon Red Bullilla kun Enrique Bernoldin paikka vapautui, ajoi Patrick Friesacher vähintäänkin yhtä hyvin (ja paljon menestyksekkäämmin) yhtä pitkäaikaisimmista F3000-kuskeista Ricardo Mauriciota (99-02) vastaan. Eivätkä Friesacherin näytöt mitään huonoja fykkösissä olleet. Minardilla, varsinkin 2005 alussa oli yhtä mahdotonta näyttää taitojaan kuin Super Aguri A05-mallilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös