Coulthard oli Red Bullin ratissa!

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jeeves sanoi:
??? Siis Formula 1-tason kuljettajan voi rinnastaa sutenööreihin, huumekauppiaisiin yms.. ? :rolleyes:

Selitätkö hieman tarkemmin, sillä minun mielestäni tuossa ei nyt ollut minkäänlaista järkeä.
Veikkaisin, ettei ollut tarkoituskaan, että olisi.

Tähän foorumisoftaan vois lisätä jonkun [sarkasmi]-tägin niin tää alkais olla toimiva.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Jeeves sanoi:
??? Siis Formula 1-tason kuljettajan voi rinnastaa sutenööreihin, huumekauppiaisiin yms.. ? :rolleyes:

Selitätkö hieman tarkemmin, sillä minun mielestäni tuossa ei nyt ollut minkäänlaista järkeä.
Kyseessä lienee sarkastinen huomautus :)

Eiköhän pohjimmainen sanoma ole ollut että Fykkösiin kuitenkin niin harva pääsee että tuskin Coulthard itsemurhaa hautoisi vaikkei koskaan MM-titteliä nappaisikaan.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
General FUp sanoi:
Kyseessä lienee sarkastinen huomautus :)

Eiköhän pohjimmainen sanoma ole ollut että Fykkösiin kuitenkin niin harva pääsee että tuskin Coulthard itsemurhaa hautoisi vaikkei koskaan MM-titteliä nappaisikaan.
Ah.. tosiaan joo. Lukaisin tuon postauksesi niin äkkiä läpi, ettei tullut mietittyä sen varsinaista tarkoitusta. Sori että vaahtosin.
 

tohtori4

New member
Liittynyt
14.12.2004
Viestit
2
Sijainti
Lohja
Joo eli taitaa olla sinettiä vaille että Taavetti(siis DC) on Red Bull tallin toinen kuski. Voi olla loppujen lopuksi ihan hyvä veto Red Bull tallilta sillä uusi talli(tosin Jaguarin jäänteet mutta silti) ja kokenut kuski ei ole koskaan silloin pahitteeksi. Myöskään DC ei todennäköisesti niin paljon alisuorita tai ainakaan se ei tule niin selvästi näkyville koska tuskin uuden tallin autolla kisoja sentään voitetaan(tai ainakaan en siihen hirveästi usko:ahem: ). Eikös Klienille luvattu se toinen Red Bull tallin kisakuskin paikka?:nope: ,
 

Hannibal

Well-known member
Liittynyt
10.12.2004
Viestit
132
Sijainti
Tiällä
Kun Coulthard otti 1997 avauskisassa voiton, McLarenin ensimmäisen piiiiiitkään aikaan, totesi hän maikkarin haastattelijalle jotain tyyliin "teidän suomalaisten mielestä varmaankin Mikan olisi pitänyt ottaa tämä voitto, mutta senpä teinkin minä..!" Osui kaveri sen verran kiusallisen oikeaan että minun silmissäni sai ikävän leiman otsaansa vähäksi aikaa :(

Mutta myöhemmin kaveri on osoittautunut hienoksi tallikaveriksi ja ihan jees rattimieheksi, ja toivonkin Davidin uralle säädyllistä päätöstä, tapahtuipa se sitten miten, missä ja milloin tahansa. Uhoaan on tietysti joskus naureskellen kuunneltu, mutta toisin kuin esim. toisella suurisuulla Mika Salolla, Davidilla on varsin komeita voittopokaaleita palkintohyllyssään. Toki siirto McLarenilta jollekin Red Bullille on askel taaksepäin, mutta toivottavasti motivaatio ja näyttämisen halu ovat silti kahta kauheammat.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
pmv sanoi:
Siis täh? Sekö muka riittää että DC on itse sanonut olevansa motivoitunut ja äärettömän kovassa kunnossa? Minä kun olen kuvitellut että likimain kaikki kilpa-ajajat sanovat samaa vaikka todellisuus voi olla jotain muuta.

Mitä tuohon Coulthardin kauden 2004 suorituksiin tulee, niin kyllähän jälki oli selkeästi heikompaa kuin koskaan aikaisemmin miehen uralla. Mies ei saavuttanut yhtään podiumia koko kauden aikana. Kumminkin uransa aikana kaveri on vieraillut kolmen joukossa yli puolen sataa kertaa. Eli ennen viime kautta DC oli ajanut joka kolmannessa kisassansa kolmen joukkoon. Nyt niin ei tapahtunut kertaakaan. Kumminkin McLarenilla ei millään kaudella Ron Dennisin aikana kolmen joukkoon sijoittuminen ole ollut mikään mahdottomuus. Kyllä hyvät kuskit joilla on motivaatio ollut kunnossa, ovat siihen pystyneet.
Jaa no sitten Eddie Irvine ei ollut motivoitunut kaudella 96 kun ei päässyt podiumille. Kyllä Ferrari on aina ollut podiumkamaa. Eiks jeh?

Ongelma on juuri siinä että David ajoi McLarenia, ja koska auto on nimeltään McLaren oletetaan sen olevan myös hyvän ja podiumkamaa. Wronk! Alkeislogiikka pettää pahasti. Oikeammin auton hyvyys ei riipu siitä onko se McLaren vai ei. Kyllähän sinä tämän tiedät. Vielä kun suostuisit arvioimaan auton hyvyyden rehellisesti ilman että se riippuu siitä miten arvostat kuljettajia tai tiimejä. Tämä on kylläkin ikuisuusongelma. Porukka arvostelee autoja sen mukaan miten omat suosikit ovat pärjänneet.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Calvin sanoi:
Tämä on kylläkin ikuisuusongelma. Porukka arvostelee autoja sen mukaan miten omat suosikit ovat pärjänneet.
Aivan kuten sinäkin teet.

Toivottavasti muuten pian saadaan ihan virallinenkin varmuus Davidin paikasta :)
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
Calvin sanoi:
Jaa no sitten Eddie Irvine ei ollut motivoitunut kaudella 96 kun ei päässyt podiumille. Kyllä Ferrari on aina ollut podiumkamaa. Eiks jeh?
Eikös Eddie ollut heti eka Ferrari-kisassaan podiumilla? '96 vuonna Ferrarin ykköskuljettaja asetelma oli kyllä nykyistäkin paljon tylympi. Esim. juuri mainitun ensimmäisen GPn (Melbourne) jälkeen Eddie ei testannut autoa ollenkaan (muistaakseni) kolmen kisan välillä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tota jäin kanssa kelaamaan, että kyllä Eddie taisi Melbournessa palkintopallilla olla. Lisäksi se jäi ihmetyttämään, että jas tallin toinen kuski voittaa autolla kisan, niin eikö se nyt vähän väkisinkin ole "podiumkamaa"? Ja lisäksi McLarenilla on nimenomaan oltu joka vuosi podiumilla Dennisin tulon jälkeen, joten missä kohdin se logiikka ontuu?
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
General FUp sanoi:
Aivan kuten sinäkin teet.
Toiset vain suorittavat tämän toiminnan avoimemmin kuin toiset jotka yrittävät kätkeä omat mieltymyksensä muka objektiivisen observoinnin savuverhon taakse. Tosin riittävän kauan kun on tiettyjen hahmojen postauksia lukenut sieltä kyllä välittyy vallan hyvin se mihin päin heidän oma vaakansa on kallellaan. :ahem:
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
David Coulthard ajaa RBR:tä 2005

F1-talli Red Bull vahvisti perjantaina, että entinen McLaren-kuski David Coulthard on allekirjoittanut tallin kanssa vuoden pituisen sopimuksen.

Toisen kuljettajan nimen Red Bull julkistaa vasta ensi vuoden puolella. Coulthardin rinnalle ovat vahvimmin ehdolla Christian Klien ja Vitantonio Liuzzi.

Autosport-lehden tietojen mukaan Coulthardin sopimus perustuu menestysbonuksiin. Skotin peruspalkan arvellaan olevan kahden miljoonan punnan tietämillä. Jokainen saavutettu MM-piste toisi hänelle noin 100000 punnan lisäansiot.

Coulthard, 33, on kilpaillut formula ykkösissä jo kaudesta 1994. Red Bull -talli tunnettiin aikaisemmin Jaguar-nimellä.

(MTV3)

Oli tosi viisas valinta mielestäni :thumbup:
 

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Joo, hyvä valinta jos tämä nyt oikeasti tulee tapahtuman. David tuo varmasti talliin lisää näkemystä miten hommat pitäisi hoitaa ja pr-miehenä loistava ja nimekäs.

Ensvuonna tulee se MM-voitto, sitä ollaankin odotettu.
Vihdoinkin David on ykköskuski! ;)
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Re: David Coulthard ajaa RBR:tä 2005

Racer21_90 sanoi:
Autosport-lehden tietojen mukaan Coulthardin sopimus perustuu menestysbonuksiin. Skotin peruspalkan arvellaan olevan kahden miljoonan punnan tietämillä. Jokainen saavutettu MM-piste toisi hänelle noin 100000 punnan lisäansiot.
Saas nähdä mikä on Davidin motivaatio ja sitä myöten suoritustaso loppukaudesta jos "menestysboonuksia" ei heru. Ei omistajanvaihdos ainakaan eduksi ollut uuden auton kehittelylle ja kun vanhallakaan ei pistesijoja montaa kertaa hätyytelty. Viime kaudellakin Davidin omienkin sanojensa mukaan loppukaudesta motivaatio ja se suorituskyky katosi.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Observer sanoi:
Toiset vain suorittavat tämän toiminnan avoimemmin kuin toiset jotka yrittävät kätkeä omat mieltymyksensä muka objektiivisen observoinnin savuverhon taakse. Tosin riittävän kauan kun on tiettyjen hahmojen postauksia lukenut sieltä kyllä välittyy vallan hyvin se mihin päin heidän oma vaakansa on kallellaan. :ahem:
Näin on juu. Varsinkin kun ollaan suomalaisella foorumilla niin tulee näitä tapauksia jossa yritetään esittää objektiivista, eikä ainakaan Schumiin/Ferrariin päin kallellaan olevaa taikka Mikaa/Kimiä/McLarenia vastaan olevaa. Silti kyllä nämä jutut on selvästi havaittavissa eräiden kohdalla. Ei niinkään yksittäisten viestien perusteella, mutta pitkäaikaiset trendit paljastavat. Kyseessä on siis lähinnä yritys saavuttaa enemmän arvostusta omille mielipiteille kuin mitä voisi saada jos avoimesti kertoisi omista mieltymyksistään. Samaanhan pyrkivät myös alan toimittajat. Esim. Mustakarin on nykyään todella vaikea peitellä sitä, että vaikka Mikan vielä ajaessa hän oli todella kova Mika-fani, niin nykyään on aktiivikuskeista eräs, sanoisinko ehkä hiukan yllättävä, miehen selvä suosikki...

Hieman tuosta erillisinä topikkina sanoisin vielä että eniten itseäni huvittaa asema jonka pmv ja Bobakki ovat saaneet. Monet pitävät heitä objektiivisina ja jonain tiedon pikkujättiläisinä. Jälkimmäinen nyt sentään on vielä jotenkin perusteltu, kylläkin, mutta data/nippelitiedon/tilastotietojen omaaminen ei vielä tee kenestäkään objektiivista eikä takaa minkääntasoista asian ymmärrystä.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Bobakki sanoi:
Ja lisäksi McLarenilla on nimenomaan oltu joka vuosi podiumilla Dennisin tulon jälkeen, joten missä kohdin se logiikka ontuu?
Tämäpä hassua. Juuri äsken kirjoitin ettei tilastotietojen hanskaaminen takaa asian ymmärrystä...

No, ihan loogisesti (siis oikeasti, se mitä yllä on esitetty ei itse asiassa ole logiikkaa, vaan arvailua/olettamista) on niin, ettei auton suorituskykyä voi päätellä siitä mitä kuljettajat tai talli sillä saa aikaan. Elikkä jos esim. McLarenilla olisi ollut kaksi DC:n tasoista kuljettajaa eikä auto olisi koskaan ollut podiumilla, niin tällöinhän tuolla "logiikalla" oltaisiin päätelty että auto ei ollut podiumkamaa. Mutta kun tallilla oli KR ja auto päätyi podiumille päätelläänkin että auto olikin podiumkamaa. Kaksi erilaista johtopäätöstä samalla logiikalla, vaikka auto on kuitenkin yksi ja sama. Oikeasti looginen johtopäätös ei riipu siitä ketkä autoa ajoivat. Tässä tapauksessa teidän "logiikallanne" se kuitenkin riippuu.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Calvin

Juu, olet toki aivan oikeassa siinä, ettei auton suorituskykyä voi koskaan puhtaasti määritellä, mutta tästähän ei loppujen lopuksi ollut kysymys ja uskoisin sen kaikkien ilman suurempaa selitystäkin ymmärtävän. Keskustelun siitä, onko McLaren ollut aina podiumkamaa tai mistä sen ylipäätään voi päätellä voinee kuitenkin käydä jossain muualla. Olen tuon oman mielipiteeni kyllä valmis perustelemaan, mikäli se nyt on tarpeellista, mutta se lienee tämän otsikon alla turhaa.

Vaan palataanpa aiheeseen. Oman käsitykseni mukaan tilanteessa, jossa tallin toinen kuljettaja pääsee neljä kertaa palkintopallille ja voittaakin kerran, on toiselta kuljettajalta ihan realistista odottaa palkintosijoille yltämistä mikäli kaikki on kohdallaan. Vai onko Kimin ja Davidin ero siis mielestäsi tosiaan niin suuri, että Kimi kykenee voittamaan samalla autolla, jolla motivoitunut Coulthard on vaikeuksissa päästä lähellekään kärkeä? Mielestäni johtopäätös, että ainakin jotain on toisessa pilttuussa ollut vialla, ei ole lainkaan väärä.
 

jepujee

Active member
Liittynyt
12.2.2004
Viestit
26
Mutta oliko Kiminkään motivaatio ihan huipussaan?? Loppukaudesta meinaan. Muistelen, että Kimi antoin kommentteja, jossa hän toivoi kauden loppuvan mahdollisimman nopeasti. Viimeistä rutistusta loppukauden kisoissa ei ehkä ollut. Luulisi Davidin motivaatíon olevan korkeammalla, koska hänellä ei ollut työpaikkaa seuraavalle kaudelle. Huonot suoritukset eivät ainakaan paranna mahdollisuuksia saada tallipaikkaa kaudelle 2005.

Davidin tapauksessa kyse saattoi olla siitä, että paineet menestyä olivat liian kovat varsinkin epäonnistuneen MP4-19 auton jälkeen. Kimi pystyi nostamaan suoritustasonsa aivan kärkeen uudella autolla, mutta David ei siihen pystynyt. Siinä onkin suurin ero Kimin ja Davidin välillä. Kimi kestää henkistä painetta paremmin. Toisaalta Kimillä oli helpompi tilanne viime kaudella.

Se miten nopea auto uusi B-malli oli verrattuna muihin autoihin on vaikea sanoa. Pieni merkki siitä saadaan ensi kaudella, kun nähdään miten Kimi pärjää Pabloa vastaan. Silloin nähdään myös viitteitä siitä kuinka nopea David oikeasti oli.
 

Dani

Active member
Liittynyt
1.4.2002
Viestit
44
Sijainti
Helsinki
pmv sanoi:
Kyllä, Dani on aivan oikeassa. Mikään ei voi ihmiselle olla nöyryyttävämpää kuin jääminen f1:ssä ns. ikuiseksi kakkoseksi. Sitä häpeää ei soisi kenenkään ihmisen kantavan ristinään loppuelämäänsä. Inhimillisesti ajatellen "f1:n ikuinen kakkonen" on ihmiskunnan pohjasakkaa yhdessä koronkiskureiden, sutenöörien ja huumekauppiaiden kanssa.
Tässä pmv:n sarkastisessa turinassa saattaa hyvinkin olla se siemen miksi Coulthardkin on ikuinen kakkonen. Voittaja ei ajattele, että "Moon ihan tyytyväinen, kun köröttelin vuosia hyvissä talleissa ilman mestaruuksia.."
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Itse täällä joskus taannoin esitin, että Schumacher olisi saanut Benettonin ja Ferrarin näyttämään todellista paremmilta autoilta. Näin varmaan onkin ja sama pätee todennäköisesti jossain määrin myös Räikköseen ja McLareniin.

Coulthardin vaisut suoritukset viime kaudella saattoivat hyvin johtua siitäkin, ettei auto sopinut skotille. Ymmärtääkseni Coulthard ei koskaan ole pärjännyt yliohjaavalla autolla. Jos taas säädöt ovat olleet hänelle sopivat, Coulthard on pystynyt lyömään niin Häkkisen kuin Räikkösenkin. Voi tietysti olla niinkin, että DC on jo nähnyt parhaat päivänsä. Luultavasti tulee häviämään ensi kaudella ainakin ajoittain Klienille tai Liuzzille.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Niin, mielestäni Kimiä ja Davidia verratessa on otettava huomioon miesten yhteiset vuodet tallikavereina kokonaisuudessaan, 2002-04.Kimi ollut heistä kahdesta kaikkina kolmena vuotena kiistatta nopeampi.Se kertoo kaiken oleellisen miesten tasoerosta.

Kieltämättä DC on ensi vuonna tiukan paikan edessä F1-uransa jatkon suhteen.Mikäli nuori tallikaveri (Liuzzi/Klien) ei jää vertailussa taakse tai ero säily edes siedettävänä eteenpäin voi mies alkaa suunnitella eläkepäiviä kuninkuusluokasta.Mutta toinen vaihtoehto mitä ainakin itse Scotille ehdottomasti toivon, on miehen uusi tuleminen mukaan taisteluun ja jatko uralle.
 
Ylös