Crysis

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Täytyy sanoa, että näyttää pelien graffat ottavan taas melkoista hyppäystä. Crysis on Cryengine2:een perustuva peli ja tulee PuuCee-puolella olemaan ensimmäisiä DX10 pelejä [sm4.0 jne. ..]. Huvittavaa sinänsä, ettei esimerkkinä mainitun pelin kaikkia graaffisia hienouksia saa toimimaan uusilla konsoleilla kuten Playstation3 ja Xbox360:llä; ei löydy DX10-tukea.

Video Cryengine2-esittelyvideoon

Kuinkahan kauan menee, että päästään tasolle, missä ei enää kunnolla erota onko se peligrafiikkaa vai reaalimaailmassa tehtyä videota?

Harmi ettei saa hd-versiota videosta ilmaiseksi
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Rusina sanoi:
Kuinkahan kauan menee, että päästään tasolle, missä ei enää kunnolla erota onko se peligrafiikkaa vai reaalimaailmassa tehtyä videota?
Veikkaanpa, että menee kuitenkin vielä pitkään ainakin, jos kuvassa on liikkuvia olentoja, kuten ihmisiä. Joku pikkusen asiaan perehtynyt mulle tässä taannoin luennoi, että semmosen fysiikkaenginen tekeminen, joka osaa mallintaa ihmisen liikehdintää niin että se näyttää todella aidolta on helvetin vaikea toteuttaa eikä semmosta engineä ole ainakaan ihan lähitulevaisuudessa vielä odotettavissa.

Eli ei sun asettama vaatimus kaatuis siihen, etteikö ehkä graafikan tarkkuus riittäis lähitulevaisuudessa riittäis vaan pelien fysiikkaengine ei siihen vielä vähään aikaan kykene. Siis jos tämän "asiantuntijan" näkemykseen on uskominen.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Sääli, fysiikan laskemiseen on nimittäin tulossa näitä erillisiä fysiikkakortteja..Toisaalta taas prossutehot kasvavat nekin joten tehoista ei tuo kehitys olisi niin kiinni.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Rusina sanoi:
Sääli, fysiikan laskemiseen on nimittäin tulossa näitä erillisiä fysiikkakortteja..Toisaalta taas prossutehot kasvavat nekin joten tehoista ei tuo kehitys olisi niin kiinni.
Kyllä tohon varmaan parannusta tulee, mutta ongelma kai on siinä, että ne kaikki enginen mahdollistamat liikkeradat on loppujenlopuksi kuitenkin valmiiksi laskettuja (ainakin tää kundi väitti näin), mistä johtuen niistä puuttu se viimeinen silaus, joka antaisi niille luonnollisen tuntuman. Ilmeisesti se vaatis koneelta ihan älyttömiä tehoja (puhumattakaan enginen monimutkaisuudesta), jos koneen pitäis pystyä laskemaan lennosta kaikki mahdolliset ja mahdottomat ihmisen vartalon ja raajojen liikkeet ja niiden liikkeiden aiheuttamat vastaliikkeet jne.

Mutta korostan nyt vielä, että ei mulla sen enempää faktatietoa asiasta ole. Tää kundi on joskus itte rakennellu puhtaalta harrastuspohjalta fysiikkaengineä, joka nimenomaan mahdollistaa mm. ihmisen liikkeiden mallinnoksen ja on ilmeisesti sitä kautta hieman perehtynyt asiaan.

Kaverin engine tosin ei koskaan tullu valmiiksi, kyllästyi kuulemma vaiheessa, kun ei oikein saannu raajoja pysymään kiinni vartalossa liikkeiden aikana :D
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Nyt kun on nähnyt hieman parempilaatuisemman version tuosta kyseisestä videosta, niin kylläpä pudottaa leukoja lattiiaan..ei voi muuta sanoa.

Mah-ta-va
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Jos funtsii noita dinosaurus-dokkareita mitkä on tehty tietokoneilla, niin kaukana ollaan kyllä vielä. Jo "pelkästään" tuulessa realistisesti liikkuva puu ja sen lehdet taitaa olla vielä täysin mahdottomia. Samoin eläinten/ihmisten liikkeet on todella kolhoja toistaiseksi, just noi vastapuolen voimat/painot ei toimi tms. Tosin sehän on vain aina kiinni tekijästä nykyään, eikä välttämättä konetehosta. mutta liikkeet vaatii paljon tuntemusta fysiologiasta jne.

Lisäksi kappaleiden vuorovaikutus on vielä uskomattoman pientä. Siinä vaiheessa kun rallipelissä hiekan jyväset maassakin on mallinnettu yksittäin, voidaan odottaa todella realistista tuntumaa/kuvaa.

Kävelevät hahmot ei vaikuta ympäristöönsä, peleissä ne on vieläpä usein kaksiulotteisia.

Paljon on vielä matkaa mentävänä.
 
Ylös