Dataponin palkka? ;)

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6240
Elikkä pääsin kesätöihin nykyseen työharjoittelupaikkaan, missä olen ollut 6 kk kohta. Mietinki tässä vain kuinka paljon ne maksaa palkkaa kesätöistä tunnilta?

Pomo sano että ne maksaa minimin ja vähän yli. Elikkä mikäköhän olis datanomin minimipalkka? Katoin netistä että riippuu tehtävistä. Minun tehtäviin kuuluis tietokoneiden kasaaminen, huoltaminen ja toimittaminen ja muuta pikku hommaa.

Itellä ei ole hajuakaan. Olen ajatellut että olisko semmoset ~7€ tunnilta? Onkohan tuossa liikaa?

Ajattelinki että jos jollakin ois tarjota jotaki faktatietoa tästä asiasta :O
 

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Liittynyt
5.4.2001
Viestit
27734
Sijainti
PDX, OR
Eiks sitä kantsis kysyy siltä pomoltas ;) Se on teidän välinen asia eikä sitä pidä "hävetä" kysyä. Ne ostaa sulta työpanoksen tiettyyn hintaan ja on ihan ok kysyä ja selvittää paljonko se sitten on.

Sinne nyt vaan kysymään, et "paljos se sit tekeekään ku ei itellä leikkaa oikeen noi "minimi plus vähän lisää" -taulukot" ;)

:thumbup:
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6240
Sehän tässä onki probleema ko pomokaan ei tiennyt kuinka paljon ne joutuu maksaan :D
 
Viimeksi muokattu:

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Kato palkkataulukosta, mikä on datanomin alkupalkka tai kysy sitä ay-liikkeesi palkkavastaavalta. Jos olet jo pätevä, sulle pitää maksaa vähintään minimipalkaa!!! Ole tarkkana tässä:thumbup:
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6240
Semmosta taulukkoa ei ole olemassa käsittääkseni. Luin netistä että datanomin lähtöpalkka määräytyy mitä joutuu tekeen. Esim ohjelmoiva datanomi tienas jotain 1800 €/kk
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Mikko_A sanoi:
Semmosta taulukkoa ei ole olemassa käsittääkseni. Luin netistä että datanomin lähtöpalkka määräytyy mitä joutuu tekeen. Esim ohjelmoiva datanomi tienas jotain 1800 €/kk
Katoppas valtion- ja kuntien palkkataulukot:thumbup:
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Excel-käteen ja tee sellainen taulukko. On varmasti mukava viedä pomolle taulukko, josta näkee, että minimipalkka teikäläisille on 28e tunnissa
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Eikös datanomin koulutus kestä enemmän kuin yhden vuoden? :confused:
 

H_Hihhuli

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
1971
Mikko_A sanoi:
Olen ajatellut että olisko semmoset ~7€ tunnilta? Onkohan tuossa liikaa?
Tämä oli kai vitsi? McDonald's maksaa enemmän. Googlasin että 120 ov kuuluu tutkintoon.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Olin kiinnittävinäni huomiota tuossa toikin alustuksessa, että pomo puhui minimipalkasta, mutta hahmo alkoi penäämään datanomin minimipalkkaa. Kumpikohan nyt on käsittänyt väärin? Sitä paitsi, ei se ole tyhmä joka pyytää, eikä välttämättä sekään, joka maksaa.
 

H_Hihhuli

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
1971
Olen juuri valmistunut datanomiksi. Tuuraan atk-tukihenkilöä hänen
- datanomi
V: Suosittelemme vaatimaan neuvotteluedellytystesi ylärajan mukaan. Juuri valmistuneen datanomin palkka keskiarvot sijoittuvat 1514 - 1682 euron paikkeille vähäisillä kokemusvuosilla. Käytä tätä pohjatietona..
Tuollainen löytyi googlen välimuistista, ilmeisesti vuoden vanha jonkun liiton sivusto. Tuntipalkkahan saadaan, kun kuukausipalkka jaetaan 158:lla.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Siihen mitään taulukoita tarvit. Pyydät mitä pyydät ja sen jälkeen työnantaja sanoo mielipiteensä. Siitä sitten kädenväännön kautta pääsee lopulliseen palkkaan joka molempia tyydyttää. Eiköhän se tosiaankin datanomilla ole semmonen 10€/h, vähä päälle kenties.
 
Ylös