Schumi käy tietty hyvästä esimerkistä tässä tasaisuudessa. Voidaan kai sanoa Schumilla olleen ainakin jonkinmoisia vaikeuksia Kanadan kisan jälkeen, joskin suurin syy on luonnollisesti ollut Ferrari/Bridgestone-paketissa. Näistä neljästä huonosti sujuneesta kisasta Schumi on napsinut 17 pistettä, mikä ei tietenkään mikään huippusaavutus ole. En sano, että Schumi olisi ajanut näissä kisoissa (Eur, Fra, GB, Ger) erityisen hyvin, mutta olosuhteisiin nähden tulokset ovat olleet hyviä.
Euroopassa Schumi ei pysynyt kärjen vauhdissa ja menetti omaan virheeseensä arvokkaita pisteitä, mutta moni muu olisi tainnut jäädä sinne hiekoille. Eivät olisi edes tajunneet huitoa ratatoimitsijoita apuun. Kisasta kuitenkin kauden tässä vaiheessa arvokkaiksi osoittautuneet neljä pistettä.
Ranskassa kolmas tila oli nappisuoritus, sillä Williamsit olivat ylivoimaisia.
Englannissa Schumi ajoi vaisusti ollessaan BAR-autojen takana, mutta silti hän nousi hyvälle neljännelle sijalle.
Saksassa alla oli tasapaksu kisasuoritus ja tulossa kahdeksan pistettä, mutta menikö rengasrikko osittain omaan piikkiin? Tasaisen varma ajo takasi kuitenkin sen ettei Schumi tippunut pois pistesijoilta.
Monaconkin kisa oli osoitus siitä miten Schumi usein pystyy maksimoimaan pisteet silloinkin kun hän ei ole nopein radalla - omilla ajotaidoillaan tai muiden epäonnen takia.
Tämä vertailu Davidiin kertoo tässä vaiheessa aika paljon, sillä Ferrari ja McLaren ovat tällä hetkellä kutakuinkin tasoissa. En yritä sanoa, että Schumi olisi ajanut hienoja kisoja tässä viime aikoina, mutta ottaen huomioon, että mukaan mahtuu omia virheitä ja keskinkertaisia aika-ajotuloksia ei voida sanoa tuon 17 pisteen olevan ihan surkea saavutus. Tämä on mielestäni juuri se asia, jossa DC:llä on parantamisen varaa. Surkeiden hetkien suoritustasoa pitäisi nostaa niin, että se on mahdollisimman lähellä täydellisen päivän suoritustasoa.
<small>[ 11-08-2003, 08:18: Message edited by: kristian.s ]</small>