David, David, David... Taas MM

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Heh-heh...
Taavi aloittaa nyttosi aikaisin.

Näin F1Centralissa:

David Coulthard still thinks he can be Formula One champion.

''I don't see any reason why not,'' the Scot, who is to be replaced at McLaren by Colombia's Juan Pablo Montoya next season, told his country's 'Herald' paper.

Coulthard, 33, insists he's as motivated today as in '94 when, as a tester, he slid into Ayrton Senna's Williams seat after the Brazilian was killed at Imola.

DC also thinks he's driving as well as 'any time [before].

''I'm ready to win more races.''

Coulthard said the not-so-secret formula to collecting a world championship is to start winning races, ''continue winning them - and you become world champion.

''I don't see why that can't happen to me.''

Onhan se tietenkin hyvä, että ainakin itse uskoo. Tuskin moni muu...
 

RuHe

Member
Liittynyt
23.6.2004
Viestit
11
Niin, eihän minulla varsinaisesti mitään DC:tä vastaan ole, mutta alkaa saada aika koomisia piirteitä jokavuotuinen mestaruudesta uhoaminen.

Toisaalta onhan se hyvä, että tavoitteet on korkealla...
 

Jaki

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
180
Ainahan haaveilla saa. Mutta DC ei ole tarpeeksi nopea. Hän on semmoinen perusnopea kuski. Ei säväytä, mutta ajaa maaliin. Sopisi todella hyvin Le Mans 24h ajoihin. DC on toisaalta ollut huonoa tuuria tallikavereiden suhteen, Häkä oli nopeampi ja Kimi on nopeampi. Esim. jos olisi käynyt Macillä niin, ettei Kimi olisi ollutkaan niin nopea kuin oli odotettu, DC:n työtilanne olisi toinen.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Kun Coulthardilta on näin aikaisessa vaiheessa (johtuu toki hänen sopimustilanteestaan) kyselty mietteitään menestymismahdollisuuksiensa suhteen, niin se johtaa sitten tähän, että myös nämä kyllästyttävät naureskelutopikit alkavat esiintymään varsin aikaisessa vaiheessa.

Kun hieman enemmän asiaa pohtii, niin voinee todeta, että omituisempaa olisi, mikäli ajopaikkaa ensi kaudelle metsästävä Coulthard vähättelisi itseään ja toteaisi, että on parhaat päivänsä nähnyt kehäraakki vailla menestymiseen vaadittavia kykyjä.
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Wilpuri sanoi:
...omituisempaa olisi, mikäli ajopaikkaa ensi kaudelle metsästävä Coulthard vähättelisi itseään ja toteaisi, että on parhaat päivänsä nähnyt kehäraakki vailla menestymiseen vaadittavia kykyjä.
"Vähättelisi itseään"???

Tarkoitit varmaan, että olisi realistinen...

Lisätään nyt tähän pari :) :D , ettei herneet mene väärään nenään.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Leeds sanoi:
"Vähättelisi itseään"???

Tarkoitit varmaan, että olisi realistinen...

Lisätään nyt tähän pari :) :D , ettei herneet mene väärään nenään.

Noh, en nyt lähde tuohon väittelyyn sen kummemmin mukaan, kun totuutta asiasta tietänet tuskin edes sinä.

Itse asiassa tuo, että jokin kuski itse rehellisesti uskoisi olevansa turha jätkä f1-kuljettajaksi, ja sen vielä ääneen sanoisi medialle metsästäessään itselleen f1-kuskin pestiä, olisi oikeastaan kaikista koomisinta.

Pohjimmiltaan tuon ylemmän viestini tähän topikkiin paiskasin sen vuoksi, että jaksaa tosiaan huvittaa se, että tällä palstalla on tämä sama laulu toistunut uudelleen ja uudelleen median esittäessä samaa kysymystä Coulthardille uudelleen ja uudelleen..

(Ja tähän niitä hymiöitä, että ei luulla, että herneet olisi nenässä.)
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Se mikä minua tässä Davidin tapauksessa huvittaa, on että miksi mieheltä joudutaan tätä kyselemään näin useasti? Vai ylittääkö nämä Davidiin liittyvät kyselyt vain uutiskynnyksen helpommin tai jotain? Kyselläänhän samaa muiltakin, mutta vain nämä David-jutut tuntuvat pullahtavan muita selkeästi useammin esiin. Liikaa Britti-toimittajia? Toinen suhteellisen lähelle pääsevä on tietysti Barrichello ja ehkä Ralf Schumacher.

Toinen mikä on hassua, niin yleensä tietyiltä kuljettajilta tätä ei tarvitse edes kysellä. Se kun oletetaan itsestäänselvyytenä. Ja ne kuljettajat ovat voittaneet niitä mestaruuksia oikeasti tai ovat olleet erittäin lähellä sitä. Tähän kastiin kuuluu lähinnä Häkkinen, Räikkönen ja Montoya.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Joo, eipä tuo oikein enää jaksa naurattaa yhtään, tuttua puhetta DC:lta. Sen sijaan kun mietin Wilpurin sanomaa, kuvittelin millainen tilanne olisi:

jokin kuski itse rehellisesti uskoisi olevansa turha jätkä f1-kuljettajaksi, ja sen vielä ääneen sanoisi medialle metsästäessään itselleen f1-kuskin pestiä, olisi oikeastaan kaikista koomisinta.
Niin alkoi naurattamaan kunnolla :D

Davidin kohdalla kysely toistuu varmasti sen(kin) takia niin usein, kun mestaruutta ei ole tullut. Jos muistelee Häkän uraa ennen ensimmäistä voittoa formuloissa, niin suhteellisen usein esiintyi kysymys (ja yleensä jälkikäteen naureskelua) tyyliin "MILLOIN se ensimmäinen voitto tulee? uskotko enää itsekään että sieltä se joskus vielä tulee??". Ja eipä ne Mikan vastaukset juurikaan poikenneet noista DC:n lausunnoista - paitsi ehkä siten, että Mika ei muistaakseni koskaan julistanut varmuudella ajavansa ensi kaudella mestariksi / mestaruudesta, kuten DC:lla on tapana ilmoittaa.
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Ja eipähän Taavetti kuitenkaan nyt sanonut ihan suoraan et ensivuonna mä oon mestari. Mikä tosiaan olisi ollutkin aika mielenkiintoinen lausunto kun ei ole tallipaikkaa vielä....
Mutta kyllähän itseluottamus on oltava tuolla tasolla aivan älyttömän korkea, vaikka realiteetit puhuu mitä autosta ja itsestäsi niin jos et usko olevasi nopeampi kuin tallikaveri niin sit on syytä lopettaa.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Vaikka nuo puheet tuntuvat vain Coulthardin jokavuotiselta uholta niin totuus on, että ykkösissä ei menesty ellei usko olevansa paras. Ilman itseluottamusta voittaminen on varmasti paljon vaikeampaa. Tuo uhoaminenhan on siis oikeastaan aina hyvä merkki, se kertoo että kuski uskoo yhä mahdollisuuksiinsa voittaa kisoja ja mestaruuksia.

Coulthardin lupausten realistisuuteen en viitsi ottaa kantaa :).
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Turun Sanomissa David toteaa seuraavaa:

Paras McLaren
petti Coulthardin

Räikkönen voi vain haikailla, että McLaren ja Mercedes pystyisivät rakentamaan vuoden 1998 kaltaisen F1-auton, joka olisi kirkkaasti kilpailijoita nopeampi.

David Coulthard pääsi nauttimaan yhdessä Mika Häkkisen kanssa tuosta MP4-13 -autosta, mutta ei suostunut nimeämään sitä kuitenkaan täydelliseksi.

- Olihan se hyvä auto. Kärsin kuitenkin hieman sen aliohjautuvuudesta.

- Itse asiassa paras auto, mitä olen urallani ajanut, on vuoden 1995 Williams-Renault. Se oli kuin unelma. Se reagoi jo puolen millin säätöihinkin. Muistan ikuisesti Monzan, jossa sillä autolla ajaminen oli huumaava kokemus, Coulthard summaili Turun Sanomille.

Yhteistä Coulthardin uran parhaille autoille oli pääsuunnittelija. Sekä Williams että McLaren olivat Adrian Neweyn käsialaa.
----------------------------------------------------------------------------------


Siis David valittaa aliohjautuvuudesta? Eikös sellainen auto yleensä ole sopinut Coulthardille?

:rolleyes:
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
patriot sanoi:
Siis David valittaa aliohjautuvuudesta? Eikös sellainen auto yleensä ole sopinut Coulthardille?

:rolleyes:
Tuskinpa sitä ihan noin yksiselitteisesti voi sanoa. Jos kuljettaja tykkää aliohjautuvasta autosta, niin auto voi varmasti silti olla tällekin liian aliohjautuva. Samoin kuin yliohjautuvuudesta pitävä kuljettaja voi olla hankaluuksissa, jos auto on koko ajan lapikkaassa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
patriot sanoi:
- Itse asiassa paras auto, mitä olen urallani ajanut, on vuoden 1995 Williams-Renault. Se oli kuin unelma. Se reagoi jo puolen millin säätöihinkin. Muistan ikuisesti Monzan, jossa sillä autolla ajaminen oli huumaava kokemus, Coulthard summaili Turun Sanomille.
eiköös tä auto ole se jolla DC mokas juurikin -95 Monzassa lämmittelykierroksella paalupaikan?
ja samaisella autolla seinään Adelaiden varikon sisääntulossa :D
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Monza 1995

In qualifying David Coulthard had been unbeatable. The news that he was not being retained by Williams in 1996 seemed to have lifted a great weight from his shoulders and his old confidence - lost in the mid-season because of illness and pressure - was back.

The race was a strange affair - even before it began - as Coulthard spun off on the parade lap and toured into the pits when the grid formed up. Schumacher led but a midfield carambolage caused red flags, which meant that the race had to be suspended and restarted. And so Coulthard was able to get into the Williams spare and take the second start. David took the lead and, after a few laps feeling his way, began to pull away from Berger - who had beaten Schumacher off the line. Coulthard's lead grew to 2.4secs but he then suffered a wheel-bearing failure which spun him into a sandtrap.

Eipä ole Coltti vuosien saatossa paljoa muuttunut...
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Jaki sanoi:
DC on toisaalta ollut huonoa tuuria tallikavereiden suhteen, Häkä oli nopeampi ja Kimi on nopeampi. Esim. jos olisi käynyt Macillä niin, ettei Kimi olisi ollutkaan niin nopea kuin oli odotettu, DC:n työtilanne olisi toinen.
Eipä tuo auta vaikka olisi huonommat kuskit olleet kavereina kun oma nopeus on mitä on.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
patriot sanoi:
Siis David valittaa aliohjautuvuudesta? Eikös sellainen auto yleensä ole sopinut Coulthardille?
Itse muistelisin Davidin valitelleen nimenomaan aliohjaavasta autosta samalla kun Mika paukutteli kärkikahinoissa samaisella pirssillä. Eli Mikalle sopiva pirssi aliohjasi Davidilla liikaa..
Taisi olla juuri MP4-13 kyseessä.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Kyllä minullakin on se vaikutelma ollut, että nimenomaan aliohjaavalla autolla Mikan suoritukset ovat aina heikentyneet suhteessa Davidiin.
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Pakko, pakko, pakko...

on tämä laittaa esille!

TS:stä tosin, mutta uskon silti:

" - Olen Buttonin kaveri ja kunnioitan häntä kovasti kuljettajana. Uskon kuitenkin, että jos minulla olisi ollut hänen autonsa tämän vuoden kisoissa, olisin voittanut 1-2 kertaa. Kyse on kokemuksesta. Olen varma, että Jenson voittaa vielä paljon, mutta tällä hetkellä minä jo tiedän, miten voitetaan. Olen varma, että ensi vuonna BAR-Hondalla voin todistaa tämän. Jos palaisin taas voittokantaan, en näe syytä, miksen ajaisi taas mestaruudesta, Coulthard evästää. "

Coulthard made my day again... :D
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Oho

Näyttää olevan tästä jo keskustelua kuskitopicissa.

No, tännehän tämä oikeasti taitaa kuitenkin kuulua!?!?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Re: Pakko, pakko, pakko...

Leeds sanoi:
on tämä laittaa esille!

TS:stä tosin, mutta uskon silti:

" - Olen Buttonin kaveri ja kunnioitan häntä kovasti kuljettajana. Uskon kuitenkin, että jos minulla olisi ollut hänen autonsa tämän vuoden kisoissa, olisin voittanut 1-2 kertaa. Kyse on kokemuksesta. Olen varma, että Jenson voittaa vielä paljon, mutta tällä hetkellä minä jo tiedän, miten voitetaan. Olen varma, että ensi vuonna BAR-Hondalla voin todistaa tämän. Jos palaisin taas voittokantaan, en näe syytä, miksen ajaisi taas mestaruudesta, Coulthard evästää. "

Coulthard made my day again... :D
Buahhahhaaa:D Ei hemmetti, olin pudota tuolilta. David teki sen TAAS!

Toisaalta: Psykologian piirissä on havaittu että realistit kärsivät keskimäärin enemmän mielenterveyden ongelmista verrattuna optimisteihin, jotka siis ovat epärealistisia, niin että Taavilla on kaiken kaikkiaan pullat ihan kivasti uunissa...
 
Ylös