Ace17 sanoi:
Coulthard otti vuosia myöhemmin tilanteen puheeksi ja sanoi, että olisi kokeneempana kuljettajana antanut tilaa fiksummalla tavalla.
Ja olisiko Schumi kokeneempana kuljettajana ohittanut DC:n eri tavalla? Schumi ei ole tainnut siitä asiasta sen kummempaa sanoa, sitä raivonpuuskaa Schumi taisi sen sijaan harmitella jossain välissä, vai muistanko väärin?
Tilanteen myöntäminen osittain (edes vähän) omaksi virheeksi asettaisi sen raivoamisen ja tilanteen jälkeisen "likapyykiin" uuteen valoon, mikä voisi olla aika kiusallista, tosin en todellakaan tiedä tai edes muista, onko Schumi miten sitä kolaritilannetta kommentoinut. Epäilisin mielipiteiden kuitenkin jonkun verran pehmenneen ajan mittaan, niitä omia virheitäkin kun on sittemmin tullut, ja tuskin kukaan kuski voi sanoa totisella naamalla olleensa niissä aina se syytön osapuoli...
Voin tehdäkin tähän kuvitteellisen Schumin kommentin
"Rehellisesti sanoen, uskon Coulthardin pystyneen tekemään toisenlaisen ratkaisun, mutta tilanne ja silloiset sääolosuhteet huomioon ottaen Davidin ratkaisu ei ollut loppujen lopuksi mitenkään täysin ennalta odottamaton. Vastaavaa tuskin tapahtuisi enää minun ja Davidin välillä, ei sitä itse kisatapahtumaa eikä sitä mitä tapahtui kolarin jälkeen varikolla. Mika ansaitsi mestaruuden sillä kaudella, vaikka Spa:n kisan keskeytys ja mestaruuden menettäminen kauden viimeisessä kisassa olivatkin sekä minulla että tallille vaikea kokemus."