Derek Warwick-unohdettu sankari

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Jacques:
Misa1:
Siksi tilastoja ei pitäisikään tuijottaa niin ahkerasti, vaikka se onkin lähes ainut tapa perehtyä lajiin!
Sanoo mies jonka signaturessa on pelkkiä tilastoja! wink
Niin noh, eihän nuo tilastot just kerro kaikkee! Ei ne mulla tuossa ole siks et niiden perusteella Häkä olis jotenkin todella mahtava noiden perusteella tai jotai...

Ne ovat vain tavallaan muistona Häkän urasta! Itseasiassa jos haluasin "koristella" tuota tilastoa ottaisin siihen ajo vuodet 97-01 ajalta, silloin tilasto näyttäisi hiukan hienommalta ja nuorempiin, tuleviin F1-faneihin se vetoaisi ja menisi täydestä! Eihän kukaan juuri täällä muista noita 80-90 luvun vaihteita! wink

Ja valitettavaa mutta totta, 10 vuoden kuluttua kun joku näkee nuo tilastot ja Hillin tilastot, niin Hillin tilastojen perusteella miestä pidetään varmaan samantasoisena kuin Häkää! Ja Schumi on kunkku! :( yuck

<small>[ 21-11-2003, 14:13: Message edited by: Misa1 ]</small>

JJ7

Well-known member
pmv:
Itse olen lukenut jostain, että Reutemann valitteli 81 päätöskisan jälkeen vaihteisto-ongelmista, mutta mitään todellista selitystä ei ole tarjottu.
Totta.. Reutemann valitteli myös auton kammottavaa käyttäytymistä. Tallikaveri Alan Jones kuitenkin voitti kilpailun.. Ja kaiken lisäksi Lolehan oli startannut paalulta.. Piquet sai siinä sitten varmistella mestaruuden itselleen ajamalla viidenneksi..

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Yhtenä Derekin huippusuorituksena voi myös pitää Kanadan GP:tä 1989. Kyseisen kilpailun hän olisi voinut jopa voittaa, ellei olisi kokenut konerikkoa. Taktiikka oli aivan oikea, sillä hän ei vaihtanut missään vaiheessa kuivan kelin renkaita, vaikka alkuvaiheessa sää näytti kuivuvan.

Seuraavan kilpailun Warwick joutui jättämään väliin, syynä se, että hän loukkaantui ajaessaan kartingia.

vileda

Well-known member
Sijainti
Oulu
Itse olen pitänyt Derek Warwickia aina parempana kuin tavalliset keskikastin kuljettajat, enkä edes ole nähnyt kuin muutaman kisan, jossa hän on ajanut - eli muutaman -93 kauden kisan. Silti monet tässä topicissa kirjoitetut "ylistys"postaukset olivat mulle täysin uusia. Ihmettelen vain itsekin, mistä tämä oma arvostus johtuu... :)

FO110K

Banned
vileda:
Itse olen pitänyt Derek Warwickia aina parempana kuin tavalliset keskikastin kuljettajat, enkä edes ole nähnyt kuin muutaman kisan, jossa hän on ajanut - eli muutaman -93 kauden kisan. Silti monet tässä topicissa kirjoitetut "ylistys"postaukset olivat mulle täysin uusia. Ihmettelen vain itsekin, mistä tämä oma arvostus johtuu... :)
juuh, tällainen käsitys mullakin hänestä on... tosin samanlaisia mielipiteitä nähdään mm. Brundlesta jolla oli aikanaan myöskin edessään loistava tulevaisuus jne...

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Jos minulta pienempänä ollessani 80-luvun puolivälin molemmin puolin olisi kysytty f1-kuljettajia, niin kyllä olisi tullut mainittua Derek Warwick monen muun lisäksi. Yleensähän pienelle ihmiselle jää lähinnä vain suuret menestyjät mieleen, mutta olisiko tuossa sitten ollut syynä se, että tuo Derekin nimen ääntämismuoto on jotenkin niin kovin "terävä" ja varsinkin päätään nytkäyttelevä Juha Jokinen sillä hitaalla tyylillään artikuloi tuon nimen, niin väkisinkin taisi sitten tuota kautta mieleen syöpyä. Samasta syystä Reneee Arrrrnuun nimeä kyllä ei hevillä olisi varsinkaan tuolloin unohtanut f1-kuskeista, tosin Renella niitä pikkupoikia kiehtovia menestyshetkiä myös enemmän oli myöskin..

Joka tapauksessa, kyllä sitä itse ainakin tuli useamman kerran leikeissä "oltua" f1-kuljettaja Derek Warwick. :)

<small>[ 25-11-2003, 07:26: Message edited by: Wilpuri ]</small>

Felix1

Well-known member
Warvick ei johtanut Britannian gp:tä -82 vaan oli toisena Tolemanillaan ennen keskeytystään. Derekin tapauksessa on se harvinaista että tie tähtiin oli auki mutta hän itse teki virhevalinnan.

Mitä tulee Reutemaniin niin Las Vegasissa hänellä oli täysin väärät rengaspaineet kisarenkaissaan eikä kalustokaan ollut parasta mahdollista. Tuohon aikaan Reutemanin ja Jonesin välillä oli täysi sota ja Frank Brasilian tapauksen johdosta suosi Jonesia, toki sopimuksissakin Jones oli ykkökuljettaja. Reutemanin uskomaton aika-ajo Monzassa ja täysi floppaaminen Vegaissa paalulta eivät olleet sattumaa vaan yhteensattumien summa jossa tallin sisäiset ristiriidat, autoissa käytetyt rungot ja moottoriyksilöt näyttelivät tärkeää osaa, mutta ei siitä enempää. Aina jotain hyvääkin eli kun Jones ilmoitti lopettavansa ja Reutemann kyllästyneensä koko touhuun sai Keke testimahdollisuuden Paul Ricardilla ja vakuutti Headin kyvyillään...

JJ7

Well-known member
Felix:
Tuohon aikaan Reutemanin ja Jonesin välillä oli täysi sota ja Frank Brasilian tapauksen johdosta suosi Jonesia, toki sopimuksissakin Jones oli ykkökuljettaja. Reutemanin uskomaton aika-ajo Monzassa ja täysi floppaaminen Vegaissa paalulta eivät olleet sattumaa vaan yhteensattumien summa jossa tallin sisäiset ristiriidat, autoissa käytetyt rungot ja moottoriyksilöt näyttelivät tärkeää osaa, mutta ei siitä enempää.
Totta puhut, Carlos menetti maailmanmestaruutensa kakkoskuskin asemansa takia (mm. Hockenheimin moottorisekoilut), mutta olisi Reutemannin kyllä pitänyt pystyä parempaan Las Vegasissa, vaikka erilaisia selityksiä löytyykin..