Minulla ei ole mitään sitä vastaan että Eki on kommentaattorina kisoissa, mutta selostajana hän on huono. Ei, en väitä että olisin itse parempi, mutta en ole moiseen hommaan pyrkimässäkään.
Eki on vain pihalla tapahtumista. Se kolari ja sen jälkipuinti oli todella noloa kuunneltavaa. Jos Susien auton etukulma on rikki, ja autolla pystyy ajamaan, niin ei silloin osuma ei voi olla niin kova että se rikkoisi Kristenssenin auton niin palasiksi kuin se nyt rikkoi. Ja luulisi että Eki olisi tehnyt hieman taustatyötä että tunnistaisi autot ja kuljettajat edes jossain määrin. Myös muut kuin Susien.
Lisäksi en kaipaa kovinkaan tarkkaa selostusta siitä mitä ruudulla tapahtuu, näen sen itsekin. Tarkoittaen tätä "ottaa kypärän pois, ottaa hupun pois, sanoo jotain jollekin naiselle, joka ei kuitenkaan ole Susie. Mitähän Susielle kuuluu?"
Ja jos havainnointikyky ei riitä kisan seuraamiseen, mielenkiinto taustojen selvittämiseen, niin olisi toivottavaa että edes fiilis olisi kohdallaan, mutta ei.
Itse kisa oli tylsä. Kaksi pakotettua varikkokäyntiä näin lyhyessä kisassa poistaa kilvanajon kokonaan. Ohitusta ei kannata yrittää, koska kohta tulee kuitenkin varikkokäynti. Lisäksi se vaikeuttaa kisan selostamista. Tunnin kisassa ei kaivattaisi yhtään varikkokäyntejä, korkeintaan yksi.