DTM 2007!

patriot

Foorumin senaattori
Melko unettavaa toi dtm totta tosiaan...:nope: Ei juuri tapahtumia ollut ton alkukolarin lisäksi.

öö ruz

Speed for ever
patriot sanoi:
Melko unettavaa toi dtm totta tosiaan...:nope: Ei juuri tapahtumia ollut ton alkukolarin lisäksi.
Juuri näin. Sitten vielä se että Häkä oli sijoilla ynnämuut, eipä sytyttänyt

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mielummin katsoisin vaikka rallicrossin SM-sarjaa ja varsinkin esim. motocrossin mm-sarjaa, kuin noita roskapönttöjä.:thumbfh:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Todella masentava startti kauteen. Se ei edes riittänyt, että Häkkisen vauhti oli totaalisen kateissa, vaan että TUTTUAKIN TUTUMPAAN TAPAAN varikkotiimi pilasi sitten Mikan kisan lopullisesti. Aivan uskomatonta. Edellisellä kaudella, kun olisi ollut hyvä sijoitus tulossa, varikkotiimi varmisti ettei niin vain vahingossakaan pääse tapahtumaan.

Jotta iltapäivä olisi ollut täydellinen, nukahdin vielä kesken kisan. :p
Tympeä sarja kertakaikkiaan... Olisi edes Opel vielä mukana.

EDIT: Ja voidaankin sanoa, että Häkkisen osalta mestaruussaumat taisi mennä heti kättelyssä. Näin tasaisessa sarjassa yksikin nolla-tulos merkitsee käytännössä mestaruushaaveiden kariutumista.

Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Ainoastaan Spengler loisti uudella mersulla... Muilla olikin sitten hakemista. Auton säätäminen vaikeaa? Ainoastaan Bruno löysi säädöt... Kanukin kohtaloksi voiton suhteen koitui kuitenkin ohjaustehostin.

Kiertokanki

Well-known member
Sijainti
Männän alapuolella
Spengler oli siis virallisissa tuloksissa lopulta 14. sai viimesen kierroksen töppäilyistään 50 sekunnin aikasakon. perus mersumeininki.

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Tätä kun lukee niin täytyy todeta että onneksi katsoin DTM:n sijaan kaksipyöräiset. :cool:

Ovaali

Well-known member
Itse aion kyllä seurata myös jokaisen DTM kisan tällä kaudella, vaikka kyllä se tulee olemaan aikamoista tuskaa E. Vanhasen sössöttäessä selostamossa mitä sattuu. Miehellä on kertakaikkiaan ärsyttävän takelteleva tyyli, senat menevät usein sakaisin, sekä puheissa ei usein ole sen enempää päätä kuin häntääkään.

Eikö Urheilukanava tosiaan löytänyt ketään tämän sujuvampaa selostajaa??

Kommentaatorikin söpersi selostamossa niin hiljaa ettei hänenkään puheesta ottanut juuri tolkkua.

Kun sitä ajattelee, niin suomessa on itseasiassa hämmästyttävän vähän hyviä selostajia, etenkin kun puhutaan moottoriurheilusta. :thumbdown:

Tällä hetkellä sentään Kristian Kaas ja Oskari Saari hoitavat hommansa ihan ookoo.

Viimeksi muokattu:

L4z!

Well-known member
Vielä edellisten juttujen jatkoksi täytyy edelleen mainita menestyspainot. Eihän se ole kilvanajoa jos annetaan tasoitusta. Vähän kuin lyötäis vetoa, mutta vetoa ei tarvis maksaa. Eihän siinä ole mitään järkeä kisata jos kisa on epäreilu. Tuolla kukaan ei viitsi edes puristaa koska sillä ei voi mitään todistaa.

Laitetaan keihäänheittäjille menestyspainot. Siten saadaan tasainen ja loppuun asti tiukka keihäskesä, missä ei ole mitään järkeä.

Vanhanen oli tosi hyvä ralliradiossa, siis just paras, mut se häipy sieltä. Vanhanen on kyllä jotenkin psykologimaisella rauhoittavalla äänellään miellyttävä kuunneltava ja hän on myös asiantunteva. Kyllä mä tykkään, mutta ehkäpä aika on jo mennyt ohi näistä nuorten hurjapäisten lajeista. Muuten todella tykkään häntä kuunnella.

Onkos GT-sarja katsomisen arvoinen? Häkkinenkään ei pelasta tuota DT-ÄMMÄÄ.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Eipä sunnuntainen DTM-autoilu todellakaan mitään parasta mahdollista viihdettä tarjonnut, mutta kyllähän tuota katseli. Urheilukanavalle sarjan esittämisestä korkea hatunnosto.

Mitä Vanhaseen tulee, niin huomattavasti mieluummin Erkkiä kuuntelee, kuin esim, Kyllöstä.

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Ilmeisesti en juuri mitään menettänyt kun olin DTM-kisan aikana pojan kanssa kävelyllä...Mutta joo, Häkän kannalta tämmöinen tulos ei tietenkään ollut laisinkaan hyvä alku. Eikä sekään varmasti lohduta, että Mika ei ollut yksin Mersun ongelmien kanssa. Yhdessähän niitten pitäisi saada auto kilpailukykyiseksi.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Ei tuo kisa mun mielestä ollut ollenkaan niin huono kuin täällä annetaan ymmärtää, vaikka ei se mitään parhauttakaan ollut. Ja mitä veteraanitoimittaja Erkki Vanhaseen tulee, niin kyllähän kyseessä on vallan mainio selostaja. Vielä kun UK saisi säädettyä volyymeja siten, että Heinon ja varikkotoimittajankin äänestä kuulisi jotain. Hienosti löytyi tyttökuljettaja haastateltavaksi mällin jälkeen, vaan eipä se ääni tainnut välittyä selostamoon sen paremmin kuin tv-katsojillekaan.

L4z!-hahmolta tivaisin, että mikä GT-sarja?

Mustiskuusviis

Well-known member
DTM 2007

"Ei jumalsvita" nyt loppuu toi ainainen ruikutus selostajista! On meinaan niin lapsellista ruikuttaa, painakaa "mute" jos ei kelpaa!:jaska:

Fakta on se että Erkki Vanhanen on yksi suomen asiantuntevimmista moottoriurheilutoimittajista ja tekee hommansa hyvin myös DTM kisoissa. Erkki nyt ei vaan huuda kurkku suorana niinkuin Kyllönen ja ei innostu joka asiasta. Ja tästä olen kiitollinen.

Etenkin kun saa vielä ilmaseksi katsoa, niin luulis ton ruikutuksen hiljenevän mutta vielä mitä!

En halua todellakaan loukata ketään, mutta kyllä se vähän ihmeellistä on kun kukaan selostaja ei kelpaa!

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Sijainti
Denver
Mustiskuusviis sanoi:
Fakta on se että Erkki Vanhanen on yksi suomen asiantuntevimmista moottoriurheilutoimittajista ja tekee hommansa hyvin myös DTM kisoissa.
Tää kertoo jotain toimittajien tasosta.

Antti82

Well-known member
Minulla ei ole mitään sitä vastaan että Eki on kommentaattorina kisoissa, mutta selostajana hän on huono. Ei, en väitä että olisin itse parempi, mutta en ole moiseen hommaan pyrkimässäkään.

Eki on vain pihalla tapahtumista. Se kolari ja sen jälkipuinti oli todella noloa kuunneltavaa. Jos Susien auton etukulma on rikki, ja autolla pystyy ajamaan, niin ei silloin osuma ei voi olla niin kova että se rikkoisi Kristenssenin auton niin palasiksi kuin se nyt rikkoi. Ja luulisi että Eki olisi tehnyt hieman taustatyötä että tunnistaisi autot ja kuljettajat edes jossain määrin. Myös muut kuin Susien.

Lisäksi en kaipaa kovinkaan tarkkaa selostusta siitä mitä ruudulla tapahtuu, näen sen itsekin. Tarkoittaen tätä "ottaa kypärän pois, ottaa hupun pois, sanoo jotain jollekin naiselle, joka ei kuitenkaan ole Susie. Mitähän Susielle kuuluu?"

Ja jos havainnointikyky ei riitä kisan seuraamiseen, mielenkiinto taustojen selvittämiseen, niin olisi toivottavaa että edes fiilis olisi kohdallaan, mutta ei.

Itse kisa oli tylsä. Kaksi pakotettua varikkokäyntiä näin lyhyessä kisassa poistaa kilvanajon kokonaan. Ohitusta ei kannata yrittää, koska kohta tulee kuitenkin varikkokäynti. Lisäksi se vaikeuttaa kisan selostamista. Tunnin kisassa ei kaivattaisi yhtään varikkokäyntejä, korkeintaan yksi.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Mustiskuusviis sanoi:
"Ei jumalsvita" nyt loppuu toi ainainen ruikutus selostajista! On meinaan niin lapsellista ruikuttaa, painakaa "mute" jos ei kelpaa!:jaska:

Fakta on se että Erkki Vanhanen on yksi suomen asiantuntevimmista moottoriurheilutoimittajista ja tekee hommansa hyvin myös DTM kisoissa. Erkki nyt ei vaan huuda kurkku suorana niinkuin Kyllönen ja ei innostu joka asiasta. Ja tästä olen kiitollinen.

Etenkin kun saa vielä ilmaseksi katsoa, niin luulis ton ruikutuksen hiljenevän mutta vielä mitä!

En halua todellakaan loukata ketään, mutta kyllä se vähän ihmeellistä on kun kukaan selostaja ei kelpaa!
Käsittääkseni Suomessa vielä on voimassa sananvapaus, eli lain puitteissa mennään.
Erkin asiantuntemusta en minä ainakaan ole kyseenalaistanut, vaan nimenomaan hänen selostajantaitojaan. Kuten aiemmin totesin, kaikki kunnia hänen pitkälle uralleen moottoriurheilutoimittajana, mutta kyllä eläke Ekiä jo kutsuu.

Eki ei huuda, kuten Kyllönen. Ei niin, mutta ei saa katsojaa myöskään innostumaan seuraamastaan lajista.
Ihan vaan sivuhuomautuksena, Kyllösestäkään en ole koskaan pitänyt, mutta hän sentään herätti jonkinlaisia tunteita, puolesta tai vastaan. Ekin monotoninen höpinä ei herätä, vaan lähinnä unettaa.

Kun ilmaiseksi saa katsella, niin silloin ei ole oikeutta arvostella? Ahaa. Siis minun täytyy purematta nieleskellä kaikki, mitä eteeni kannetaan? Vain siksi, että se on ilmaista, vaikka se kuinka tökkisikin. Saanen esittää eriävän mielipiteeni.

Ja että kukaan selostaja ei kelpaa? Tykkäsin aikoinaan Tomi Tuomisen selostuksista ja tykkään edelleen. Ja Saari on petrannut menoaan aivan hemmetisti viime vuodesta, vaikka kuhia välillä suustaan päästääkin.

Mustiskuusviis

Well-known member
"johan tästä nyt poru nousi"

Voi herra paratkoon, ei tota mun kommenttia noin tosissan pitänyt ottaa. Kunhan totesin vain että alkaa pidemmän päälle ketuttamaan kun yleensäkin kaadetaan *askaa milloin kenenkin niskaa, mutta harvemmin kehutaan, etenkin selostajia. HUOM. ei pelkästään tällä foorumilla, mutta satun tänne ja avauduin täällä.

Toiseksi en tarkoittanut ettei voisi kritisoida ilmaiskanavien selostajia, mutta kun F1sten ja rallin siirtyminen maksulliseksi aiheutti infernaalisen ruikutuksen monissa foorumeissa, ihmettelen että nyt sitten purnataan Vanhasen selostuksesta. HUOM. tämä foorumi ei edelleenkään ainut paikka.

Mitä Vanhaseen tulee, niin Eki on omimmillaan raportteja tehdessä, ja ei saa ehkä yleisöä innostumaan kuten Kyllönen. Itse olen kyllä henkeen ja vereen moottoriurheilu fani, ja en tarvitse pahemmin selostajia innostuksen löytämiseen. Oman fiiliksensä selostaja kylläkin luo.

Minä taas en puolestani todennut missään sanavapautta rikotun, joten en kyllä tajua mistä tuo on napattu. Kunhan vain ilmaisin kummastuksen tuosta ainaisesta ruikutukseta. Ja PeeVee79, en väittänyt että olisit missään vaiheessa kyseenalaistanut Ekin asiantuntemuksen.

Mutta täytyy sanoa että moottoriurheilun puolella mielestäni parasta työtä toimittajista teki Tapio Suominen 2001-2002 MM ralleissa.

Mutta makuasioista ei voi kiistellä sanoi koira kun...

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
Ei kai täällä kukaan nyt NIIN tosissaan ole, kuin kuvittelet. Ihan normaalia keskustelua ja väittelyä. Tosissaan varmasti jokainen, muttei sentään veren maku suussa.

Selostajia on kyllä kehutukin, silloin yleensä, kun siihen on annettu aihetta. F1-Vapaa-keskustelualueelta puolelta löytyy esimerkkejä. Varsinkin tänä vuonna palaute on mielestäni ollut lähes poikkeuksetta positiivista. Saari on saanut paljonkin kehuja huimasta petrauksestaan ja Tomi Tuominen rallilähetyksissä on ollut erittäin miellyttävä kuunneltava.

Vanhanen sopii paremminkin nimenomaan esimerkiksi Ruutulippuun tekemään raportteja, eikä todellakaan selostuskoppiin selostamaan kokonaisia kisoja.

Eihän tässä nyt kukaan mitään sananvapauksia ole ollut rajoittamassa, mutta alkuperäisen viestisi ensimmäiseen lauseeseenn viitaten totesin, että sananvapaus on vielä voimassa. Eli mielipiteensä saa tuoda julki.

Sanoit, että et ole missään vaiheessa väittänyt minun kyseenalaistaneen Vanhasen asiantuntemusta. Et olekaan, enkä minä niin ole väittänytkään.

Mustiskuusviis

Well-known member
juu

Eiköhän tää asia ole nyt käyty läpi. Jokaisella oma mielipide kuten sanoin. Vanhanen on myös muuten hyvä juttujen kirjoittaja, ja on ehkä kaikkein omimmillaan tehdessään juttuja vanhoista suomalaisista rallilegendoista.

Saari on ihan OK, mutta jotenkin kyllä kaipaa Ykkösiin sitä Kyllösen hehkutusta mitä oli 90-luvulla.... asiat menivät sekaisin ja Keke tai Mustakari oikoi Matin puheita. Those were the days.

Tuominen on ihan OK ja taatusti paremmin perillä rallista kuin Ykkösistä, jo ihan "ammattinsa" puolesta.

Nyt joku joka muistaa; tuliko Saari selostamaan ykkösiä kaudelle 2004? Jotenkin mustelen että Tuominen oli vielä kauden 2003...?

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
Eikös Saarella ole kolmas kausi menossa? Eli olisi aloittanut selostuksen 2005.
Vanhanenhan kirjoittelee Tuulilasiin tai TM:ään juttuja silloin tällöin, en muista kumpaan. Mutta muistan kyllä lukeneeni hänen kirjoituksiaan. Niistä ei ole moitteen sanaa.