DTM: Spa

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Uskomaton kisa, tuota oli hieno katsella. Mikan kiitoksista päätellen tiimi ja tallikaverit olivat todella auttaneet miestä alkuun. Kaiken kaikkiaan kova paketti kun lasketaan yhteen Mika ja Mersu.

Kiitoksia samalla tänne, oli mukava seurata "live streamia" kun osotteet löyty täältä helposti.

Sitten kysymys, eihän kukaan vaaan sattumoisin olisi nauhottanut tuossa lähetyksen lopussa tullutta hyvää musa video kooste pätkää? Se oli nannaa katseltavaa.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Nick_W sanoi:

Lähtö oli hieman kankea, johtuiko lisäpainoista vai Ekströmin hyvästä reaktiosta? Samapa tuo, Mika voitto voiton! Hyvän taktiikan johdosta Mikan oli helppo tyylitellä maaliin.
Mä en sen painon vaikutuksesta tiedä kun kiihdyttävä teho ja voima ovat rengaspidon, ei moottorin rajottamat varmaan jonnekkin toiselle sadalle. Autot irtos suunnilleen samaan aikaan, ehkä Häkä vaan arasteli hiukan.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
*wruuum* sanoi:


Sitten kysymys, eihän kukaan vaaan sattumoisin olisi nauhottanut tuossa lähetyksen lopussa tullutta hyvää musa video kooste pätkää? Se oli nannaa katseltavaa.
Streami paikaan tulee kopio lähetyksestä, mutta sitä ei voi ainakaan helposti imuttaa, katsoa saa.
 

thInk

Palava peikko
Liittynyt
10.6.2002
Viestit
273
Sijainti
Maranello
Hauska nähdä kuinka "Anti-Häkkinen"-osasto on F1-vuosien jälkeen kadonnut. Mikalla ei tunnu olevan vihollisia enää missään, ei Suomessa tai ulkomailla.

Ulkomaisilla foorumeillakin Ferrari-fanit noteeraavat lähes poikkeuksetta Mikan uran saavutukset, toisin oli vielä muutama vuosi sitten.

Samoin aiemmin Mikaa pidettiin kuivana persoonana, nykyään Häkkistä pidetään hauskana ja värikkäänä hahmona.

Hyvä näin..
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Bobakki sanoi:
No totta kai se on tukossa kun viis eri hahmoa näkee tärkeäksi ilmoittaa sen täällä ainoana asianaan ;)

Mutta olipas hieno kisa Mikalta, lähdön jälkeen ei yhtäkään virhettä, enää ei ilmeisesti tarvitse kysyä, miksei nopeus näy DTM:ssä :p Aavistuksen jäi ihmetyttämään Ekströmin hitaus ekan stopin jälkeen, eikö Häkä alussa viitsinyt mennä lähelle kun luotti taktiikkaansa, vai tuliko Ekströmille ongelmia?
Oma veikkaukseni on että Mika vaan on niin pirun nopea :)
Mikallahan oli enemmän polttoainetta matkassa kun pystyi ajamaan pitempiä stinttejä, ja lisäpainot mukana, ja silti pysyi alussakin Ekströmin perässä. Ekoilla varikkokäynneillä Ekströmin pysähdys taisi olla selkeästi pidempi, ja kun hän joutui ajamaan ensimmäisenä "kylmillä" renkailla samalla kun Mika ajoi sitä nopeinta vauhtiaan kun tankki alkoi tyhjenemään. Tästä tulikin sen verran eroa että Mika pääsi juuri ja juuri ohi. Sen jälkeenhän peli olikin jo selvä kun Mikalla oli keskimmäisellä stintillä taas painavampi auto, Ekström ei pystynyt tekemään mitään.

Pointtina siis se että tärkeintä kun pysyy sillä painavalla autolla kannassa, se viimeinen kierros ennen pittiä tulee ihan itsestään :)
Ja olipa loistava haastattelu taas kisan jälkeen :D
 
Viimeksi muokattu:

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
hannu^ sanoi:
Oma veikkaukseni on että Mika vaan on niin pirun nopea :)
Mikallahan oli enemmän polttoainetta matkassa kun pystyi ajamaan pitempiä stinttejä, ja lisäpainot mukana, ja silti pysyi alussakin Ekströmin perässä. Ekoilla varikkokäynneillä Ekströmin pysähdys taisi olla selkeästi pidempi, ja kun hän joutui ajamaan ensimmäisenä "kylmillä" renkailla samalla kun Mika ajoi sitä nopeinta vauhtiaan kun tankki alkoi tyhjenemään.
Eihän nuo ruudun kellonajan niin luotettavia ole, mutta Ekströmin eka varikkopysäys oli yli 8 sek ja Mikan neljän sekunnin pintaan. Aika peräkkäisillä kiekoilla kävivät vaihdossa. Vaan kyllä Mika sai hyvin revittyä eroa kun pääsi edelle ekan varikkokäynnin jälkeen. Taisi olla selkeää "hallintaa" :thumbup:
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
hannu^ sanoi:
Oma veikkaukseni on että Mika vaan on niin pirun nopea :)
Mikallahan oli enemmän polttoainetta matkassa kun pystyi ajamaan pitempiä stinttejä, ja lisäpainot mukana, ja silti pysyi alussakin Ekströmin perässä. Ekoilla varikkokäynneillä Ekströmin pysähdys taisi olla selkeästi pidempi, ja kun hän joutui ajamaan ensimmäisenä "kylmillä" renkailla samalla kun Mika ajoi sitä nopeinta vauhtiaan kun tankki alkoi tyhjenemään. Tästä tulikin sen verran eroa että Mika pääsi juuri ja juuri ohi. Sen jälkeenhän peli olikin jo selvä kun Mikalla oli keskimmäisellä stintillä taas painavampi auto, Ekström ei pystynyt tekemään mitään.
Canalin puolella tiesivät kertoa tuossa ekan varikkokäynnin vaiheessa, että Ekström ajoi varikolta tultuaan erittäin nopeasti, lykkäsi jopa violettia, ilmeisesti keskisektorille. Toisin sanoen Ekström oli siinä vaiheessa nopeampi kuin Häkkinen ja mikäli Häkkinen olisi tullut vasta kierroksen päästä sisään, niin Ekström olisikin varmaankin ehtinyt jo edelle. Ja jos Häkkinen olisi tullut samaan aikaan sisään, niin Ekströmin kauan kestäneen varikkopysähdyksen johdosta ei olisi mennyt läheskään noin tiukille.

Itselle tuli mieleen, että noinkohan jopa Ekströmin nopeiden sektoriaikojen pohjalta tekivät päätöksen ottaa Häkkinen sisään aikaisemmin kuin mitä olisi polttoainetilanteen suhteen ollut tarve ottaa?
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Wilpuri sanoi:
Canalin puolella tiesivät kertoa tuossa ekan varikkokäynnin vaiheessa, että Ekström ajoi varikolta tultuaan erittäin nopeasti, lykkäsi jopa violettia, ilmeisesti keskisektorille....
Mä ihmettelin ihan samaa, Häkä ei näyttänyt tekevän mitään edes virheen tapaisia silti Ekströmmin 4 sekunnin källi ei meinannut edes piisata. Kait niihin autoihin laitettiin niin vähän polttoainetta (20 -30 kg) tommosta 42 kilsan vetoa varten, että uusien renkaiden tuoma pito etu on selkeästi suurempi kuin vähän raskaamman bensakuorman tuoma tappio. Häkä oli kyllä ihan omilla sekuntiluvuillaan stopin jälkeen.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
berra67 sanoi:
Ajanotto iha nrempallaan..1. Alesi, 2. Ekström...
Taisit katsoa niitä intermediate2 aikoja? Siinä tarkoitettiin sektori 2 nopeimpia aikoja, ei kokonaistilannetta. :idea: ;)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Ja kisassahan on pakko tehdä kaksi varikkopysähdystä?! Tämä selvennykseksi...
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Kampiakseli sanoi:
Jos nyt ymmärsin oikein niin Ekströmin pitkähkö varikkovisiitti johtui siitä että joku mekaanikoista kadotti pyörän kiinnitysmutterin.

http://expressen.se/index.jsp?d=169&a=285104

Hidastuskuvista tosiaan näytti, että jotain ongelmaa oikean takarenkaan paikkeilla oli.


Sektoriaikajutut taitavat olla hiukka eri logiikalla kuin mitä F1-kisoissa. Siinä missä F1:ssä näytetään mittauspisteessä kahden kuskin eroa ja sitten hieman alempana pienemmällä fontilla samojen kuskien välinen ero edellisessä mittauspisteessä, niin DTM:ssä ilmeisesti näytetään mittauspisteessä kahden kuskin ero ja alempana pienemmällä fontilla samojen kuskien ero kyseisessä mittauspisteessä kierrosta aikaisemmin?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
hannu^ sanoi:
Oma veikkaukseni on että Mika vaan on niin pirun nopea :)
Mikallahan oli enemmän polttoainetta matkassa kun pystyi ajamaan pitempiä stinttejä, ja lisäpainot mukana, ja silti pysyi alussakin Ekströmin perässä. Ekoilla varikkokäynneillä Ekströmin pysähdys taisi olla selkeästi pidempi, ja kun hän joutui ajamaan ensimmäisenä "kylmillä" renkailla samalla kun Mika ajoi sitä nopeinta vauhtiaan kun tankki alkoi tyhjenemään. Tästä tulikin sen verran eroa että Mika pääsi juuri ja juuri ohi. Sen jälkeenhän peli olikin jo selvä kun Mikalla oli keskimmäisellä stintillä taas painavampi auto, Ekström ei pystynyt tekemään mitään.
Lähinnä mua hämmästytti se, että keskistintillä mika alkoi välittömästi tehdä eroa Ekströmiin kun oli takana ollessaan pysytellyt puolentoista sekunnin päässä, Ekströmhän olisi kyllä pysynyt edellä varikkokäyntinsä jälkeen ilman ongelmia.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Bobakki sanoi:
Lähinnä mua hämmästytti se, että keskistintillä mika alkoi välittömästi tehdä eroa Ekströmiin kun oli takana ollessaan pysytellyt puolentoista sekunnin päässä, Ekströmhän olisi kyllä pysynyt edellä varikkokäyntinsä jälkeen ilman ongelmia.
Niinhän se olisi, ei mulla kyllä mitään kierrosaikatietoja ollut, kuhan höpötin :)
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Bobakki sanoi:
Lähinnä mua hämmästytti se, että keskistintillä mika alkoi välittömästi tehdä eroa Ekströmiin kun oli takana ollessaan pysytellyt puolentoista sekunnin päässä, Ekströmhän olisi kyllä pysynyt edellä varikkokäyntinsä jälkeen ilman ongelmia.
Häkä paransi kyytejään aika selvästi, tommoset 3 neljä kymmenystä mutta Ekström ajoi renkaansa rakoille ei lähtenyt siksi edes yrittämään Häkän haastamista. Mikalla ois ollut kohtuulliset saumat ohittaa Ekström vaikkei stopilta eteen olis kerennytkään sen verran selvästi hän oli nopeampi.
 

Yvonne

Well-known member
Liittynyt
13.12.2004
Viestit
64
Sijainti
Netherlands
Hey,

I was there, and had 2 fantastic days ! Photos of the days, you can find them here

This is one of the Mika Häkkinen - fans. And I promised him to show the pic here..


Greetz,
Yvonne
 
Viimeksi muokattu:
Ylös