DVD-asema toimintaan

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Harmittaa, kun en itse keksinyt ratkaisua tähän ainakin näennäisesti helppoon ongelmaan... Eli kysynpä teiltä!

Yritin katsella tietokoneella katsella DVD-elokuvaa, muttei onnistunut. Arvalla otin DVD-katseluohjelmaksi "Cliprex DS DVD Player" nimisen ohjelman. Ehdot olivat lähinnä kohtuu pieni ja äkkiä löydettävä...

Mutta enpä menisi vannomaan, että ongelma olisi tässä ohjelmassa. Ennemminkin veikkaisin ajuriongelmaa. Ehkä Windows ME on asentanut DVD-asemani CD-asemaksi! Ohjauspaneelin Järjestelmä kohdassa kyseinen DVD-asema on merkitty CD-aseman alle nimellä "MT1316 BDV212B". Tuo on Microsoftin ajuri vuodelta 2000. Järjestelmätietojakin katsellessa epäilyni vahvistuu. CD-asemasta sielläkin puhutaan.

Mutta mistäpä löytäisin tämän puuttuvan ajurin? Asemassa ei lue valmistajan nimeä eli kai se joku halpa standardiasema on. Asennuslevyltäkään en ajuria ainakaan heti saanut kaivettua, eikä MBnetin AjuriApajakaan auttanut, tarjosivat jotain ihme aseman Bios-päivityksiä.

<small>[ 25-12-2003, 00:43: Message edited by: Asko S. ]</small>

Mikko_A

Työtön.
muistaakseni windowssi laittaa aina dvd-asemat cd asemiksi ja se ei haittaa menoa..

hommaa parempi ohjelma, vaikka powerDVD tai WinDVD

DeepBlue

Well-known member
Juuri näin kuten Mikko sanoi! Itse olen käyttäny Power DVD:ä sekä WinDVD:ä.

Mikko_A

Työtön.
Sitten toinen jutska mikä tuli mieleen... mikäs näytönohjain sulla on? entä mitkä ajurit? kannattais siihenki hommata uusimmat

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Samat ohjeet kuin edellisiltä, hanki PowerDVD tai WinDVD ja eiköhän ala toimia.

<small>[ 26-12-2003, 17:40: Message edited by: OoPee ]</small>

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Näytönohjain on GeForce2 MX400, detonator on viimeksi päivätty ajuriapajalla 22.1.2003, joten luulisin että uusin on. Pitää vielä tarkistaa.

Kiitos vinkeistä, kokeilenpa jumpaa kumpaa!

Mikko_A

Työtön.
mitään ajuriapajia... www.nvidia.com ja ei kannata laittaa uusinta. ne saattaa alkaa jumittaan vanhemmissa korteissa. mulla on sama näytönohjain ja ei pysty laittaan uusinta. 30.82 toimii ainaki mulla hyvin. uusin on vissiin jotaki 53 tjsp

niin ja tuli mieleen että pystyykö tuo näytönohjain ees toistaan dvd elokuvia doubtful doubtful