E.Irvine VS R.Barrichello

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Eli kumpi Schumin kakkoskuljettajista Ferrarilla on parempi?

Mielenkiintoistahan Irvinen ja Barrichellon historiassa on sekin, että miehet omaavat yhteisen Jordan-historian (1993-95) sekä tiet yhtyvät myös V.2000, kun miehet vaihtoivat paikkoja keskenään.

Itse nostan näistä kahdesta paremmaksi Irvinen.Eddien tullessa Ferrarille samaan aikaan Schumin kanssa se oli keskitason talli ja Schumacherin ykköskuljettajan asema täysin ehdoton.Tokihan se on sitä vieläkin mutta ei yhtä täydellisesti kuin Irvinen vuosina.

Taustoihin ja faktoihin nähden Irvine menestyi Ferrari-vuosinaan todella hyvin.Hän oli tärkeä tekijä siinä että Schumacher yleensä taisteli mestaruudesta ´97 ja ´98.Ja oli lopulta itse voittaa mestaruuden ´99 Schumin edestä.

Miehen saldo neljältä Ferrari-vuodelta (1996-99) 4 voittoa ja 22 palkintopallipaikkaa sekä MM-hopea on todella loistava suoritus, kun muistetaan että Ferrari ei todellakaan ollut sarjan paras auto noina vuosina, toisin kuin Rubensin aikana.
 
Viimeksi muokattu:

JKulmala

Well-known member
Liittynyt
19.7.2004
Viestit
82
Sijainti
Helsinki
Black Leopard sanoi:
Eli kumpi Schumin kakkoskuljettajista Ferrarilla on parempi?

Mielenkiintoistahan Irvinen ja Barrichellon historiassa on sekin, että miehet omaavat yhteisen Jordan-historian (1993-95) sekä tiet yhtyvät myös V.2000, kun miehet vaihtoivat paikkoja keskenään.

Itse nostan näistä kahdesta paremmaksi Irvinen.Eddien tullessa Ferrarille samaan aikaan Schumin kanssa se oli keskitason talli ja Schumacherin ykköskuljettajan asema täysin ehdoton.Tokihan se on sitä vieläkin mutta ei yhtä täydellisesti kuin Irvinen vuosina.

Taustoihin ja faktoihin nähden Irvine menestyi Ferrari-vuosinaan todella hyvin.Hän oli tärkeä tekijä siinä että Schumacher yleensä taisteli mestaruudesta ´97 ja ´98.Ja oli lopulta itse voittaa mestaruuden ´99 Schumin edestä.

Miehen saldo neljältä Ferrari-vuodelta (1996-99) 4 voittoa ja 22 palkintopallipaikkaa sekä MM-hopea on todella loistava suoritus, kun muistetaan että Ferrari ei todellakaan ollut sarjan paras auto noina vuosina, toisin kuin Rubensin aikana.
Millä perustelet sen , että Ferrari ei ole enään niin paljon Schumin "vallassa" kuin se oli Irvinen aikaan. Ainoa asia mikä puhuu sun mieli piteen vuoksi on sääntö muutos. En kyllä epäilisi vaikka Ferrarille olisi etsitty kuskia, joka osaa ajaa mutta ei voita Schumia. Pitäähän Formuloidenkin saada joku super kuski, ihme kyllä se ei täyty missään muussa sarjassa yhtä täydellisesti. Veikkaan vaan et joku homma kusee Shcumin ja Rubinhon välillä, eikä se ole kuskista kiinni. Ajo taitojen lisäksi se voi olla kiinni kalustosta. Se on varma et joku mättää.
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Re: Re: E.Irvine VS R.Barrichello

JKulmala sanoi:
Millä perustelet sen , että Ferrari ei ole enään niin paljon Schumin "vallassa" kuin se oli Irvinen aikaan. Ainoa asia mikä puhuu sun mieli piteen vuoksi on sääntö muutos. En kyllä epäilisi vaikka Ferrarille olisi etsitty kuskia, joka osaa ajaa mutta ei voita Schumia. Pitäähän Formuloidenkin saada joku super kuski, ihme kyllä se ei täyty missään muussa sarjassa yhtä täydellisesti. Veikkaan vaan et joku homma kusee Shcumin ja Rubinhon välillä, eikä se ole kuskista kiinni. Ajo taitojen lisäksi se voi olla kiinni kalustosta. Se on varma et joku mättää.
Ainakin nuo yhdyssanat on hukassa (tai kateissa), vai onko ne jääneet Lappeen rantaan?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kyllä minä olen aivan samaa mieltä siitä, että Irvine on parempi kuski. Ei hitto jos mietitään millainen auto Ferrari oli 2002 ja vasta tuolloin Barrichello ylsi kakkospaikkaan pisteillä jotka olisi saanut kertoa kahdella tallikaveriin nähden.
Kumpikin kuljettaja olisi tuplannut omat voittonsa mikäli ei olisi tarvinnut päästää Schumia edelle, joten siitä ei kannata rueta riiteleen.

Millä perustelet sen , että Ferrari ei ole enään niin paljon Schumin "vallassa" kuin se oli Irvinen aikaan. Ainoa asia mikä puhuu sun mieli piteen vuoksi on sääntö muutos. En kyllä epäilisi vaikka Ferrarille olisi etsitty kuskia, joka osaa ajaa mutta ei voita Schumia.
No ensinnäkin talli lähdettiin rakentamaan uudestaan -96, jolloin talliin tuli uutta porukkaa mutta tuttua sakkia Schumille. Talli rakennettiin Schumin ympärille, se oli jo selvää heti kättelyssä. Ja kuten mainitsit, sääntö muutos mm. pitäisi kaventaa nykyisiä eroja, mutta totta on sekin ettei Barrichello pääse näyttämään tällä hetkellä kaikkia taitojaan. Vai luullaanko me vaan ettei hän pääse näyttään; no se on kuitenkin selvää että Irvine näytti taitonsa tallin toiminnasta huolimatta.

Ja F1 kuskiin kuuluu muutakin kuin kilvanajo, ja täällä kai seurataan sitä, kumpi todellakin oli parempi kuljettaja. Ihmisenä ja kuljettaja Irvine oli selvästi parempi, pelkästään värikkyyden vuoksi.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Black Leopard sanoi:
Miehen saldo neljältä Ferrari-vuodelta (1996-99) 4 voittoa ja 22 palkintopallipaikkaa sekä MM-hopea on todella loistava suoritus, kun muistetaan että Ferrari ei todellakaan ollut sarjan paras auto noina vuosina, toisin kuin Rubensin aikana.
4 voittoa, joista kaksi on täydellisiä lahjavoittoja. 1999 Ferrari voitti merkkimestaruuden, eli eiköhän se silloin ainakin ollut sarjan paras. Jos luetaan pois kauden 1998 2 ensimmäistä kisaa, oli Ferrari silloin myös hyvin lähellä McLarenia. Loppukaudesta Ferrari oli sitten välillä jo jopa McLarenin edelläkin vauhdissa.

Mutta nyt itse asiaan. Minusta Barrichello on Irvineä huomattavasti parempi kuski. Ei tarvitse kuin vain vertailla ko. kuskien aikaeroa Schumiin. Tässä valossa Irvine oli etana Barrichelloon verrattuna. :rolleyes:
 

Conda

Well-known member
Liittynyt
28.9.2003
Viestit
104
Sijainti
Porvoo
Black Leopard sanoi:
Ja oli lopulta itse voittaa mestaruuden ´99 Schumin edestä.

Miehen saldo neljältä Ferrari-vuodelta (1996-99) 4 voittoa ja 22 palkintopallipaikkaa sekä MM-hopea on todella loistava suoritus, kun muistetaan että Ferrari ei todellakaan ollut sarjan paras auto noina vuosina, toisin kuin Rubensin aikana.
Tarkoitat varmaan, että Häkkisen nenän edestä. Mersulla oli paras auto, mutta Häkä mokaili monia kisoja siihen malliin, että statisti Irvine melkein vei mestaruuden. Schumilla oli jalka poikki.

En muista kaikkia Irvinen voittoja, mutta ainakin Hockenheimissa 1999 Salo olis voittanu, mutta joutui päästämään tallimääräyksellä Eddien ohi.
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
Oberfeldwebel sanoi:
Ihmisenä ja kuljettaja Irvine oli selvästi parempi, pelkästään värikkyyden vuoksi.
Mahtaako Eddie olla ihmisenä parempi. Hemmo on sellainen lausuntoautomaatti, että oksat pois. :rolleyes: Rubens on värittömämpi persoona, mutta ei ainakaan syyllisty loanheittoon. Toisaalta miinusta RB:lle siitä, ettei oikein halua myöntää tehneensä virheitä. Kumpi sitten on parempi kuski, en osaa sanoa.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2374
Heti kun Barrichello tuli Ferrarille alkoi Schumin mestaruusputki. Miettikääpä sitä :doubtful:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Barrichellon puolesta puhuu se tosiseikka, että Ferrari on joka kerta voittanut merkkimestaruuden miehen ajaessa tiimissä. Äkkiseltään ei tule vastaavaa suoritusta mieleen keltään muulta. Toki Ferrrari oli vahvassa nousussa jo ennen Barrichellon tiimiin tuloa.

Itse näkisin asian niin, että Irvine oli hieman kypsempi kuski heidän ajaessa Jordanilla 93-95. Rubens teki tuona aikana paljon asioita väärin. Brassi löysi oikean otteen ajamiseen kaudella 1999 Stewartilla. Se oli tosi hyvä kausi. Ferrari on käyttänyt juuri sopivia kuskeja kuhunkin ajankohtaan. Irvine oli hyvä 96-99 kun ongelmia oli vielä verraten paljon. Eddiehän ei välittänyt niistä vaan osasi suhtautua asiaan rennosti. Sitten kaudela 99 Irvine teki sen mitä pitikin eli nousi tallinsa ykköskuskiksi Schumin loukkaannuttua. Barrichello tuli Ferraille kun olosuhteet olivat tasaantuneet ja kalusto oli sekä luotettavaa että kilpailukykyistä. Rubensin luontainen nopeus pääsi näin paremmin esille.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Re: Re: E.Irvine VS R.Barrichello

Conda sanoi:
Tarkoitat varmaan, että Häkkisen nenän edestä. Mersulla oli paras auto, mutta Häkä mokaili monia kisoja siihen malliin, että statisti Irvine melkein vei mestaruuden. Schumilla oli jalka poikki.

En muista kaikkia Irvinen voittoja, mutta ainakin Hockenheimissa 1999 Salo olis voittanu, mutta joutui päästämään tallimääräyksellä Eddien ohi.
Ja Malesiassa puolestaan Schumi lahjoitti voiton Eddielle. Sähläsi se Schumi ja Irvinekin muutamissa kisoissa. Kanadassa Schumi täräytti johdosta mestarien muuriin. Irvine taas sortui ajovirheisiin monesti, kun takaa painostettiin ja menetti näin kullan arvoisia pisteitä.

Häkä ajoi ulos San Marinossa ja Monzassa. Muut Mikan ongelmat menevätkin sitten tallin ja tallitoverin piikkiin: Silverstonessa varikkotiimi ei saanut Mikan autoon toista takarengasta kunnolla kiinni. Mika menetti ylivoimaisen johdon ja lopulta koko kisan, kun huonosti kiinni ollut rengas irtosi. Saksassa varikkotiimi sähläsi taas! Tälläkertaa bensan syttölaitteen kanssa ja Mika menetti selvän johdon. Ferrarien takaa-ajo päättyi sitten puolestaan renkaan räjähtämiseen. Itävallassa sähläsi DC ja puski Mikan ulos kärkipaikalta, kun yritti epätoivoista ohitusta pitääkseen olemattomat mestaruustoiveensa elossa.

Lisäksi täytyy kritisoida McLarenin johtoa siitä, että antoivat Coulthardin voittaa Belgiassa, vaikka mestaruustaisto oli kriittisessä tilanteessa tuossa vaiheessa kautta ja DC oli vain pari kisaa sitten puskenut Mikan pihalle kisasta ja mennyt häviämään kaiken lisäksi Irvinelle. Urheilullisesti päätös oli tietysti oikea, mutta se oli maksaa kuljettajien mestaruuden tallille, koska pahin vastustaja pelasi kaikki mahdolliset pisteet Irvinen pussiin.
 
Viimeksi muokattu:

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Kyllä Irvine oli parempi päänaukomisessa kuin kilpailemisessa. 99 meni tosiaan tiukille lähinnä McLarenin ja Häkkisen mokailujen ansiosta.
Barrichello on ajoittain pystynyt vastaamaan Schumin vauhtiin ja joskus ollut jopa nopeampi. Irvineltä en muista vastaavaa.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Japanissa ´97 Irvine nosti Schumacherin mukaan mestaruustaisteluun lahjoittamalla voittonsa hänelle.

Muita kertoja kun Eddie muuten joutui väistämään Schumin edestä/hidastamaan takana kilpailujen aikana on liian paljon tässä mainittavaksi.

99´mestaruuden voi tavallaan katsoa menneen Ranskassa tallin määräämään hidasteluun Schumin takana jossa mies hävisi ainakin ne tärkeät 2 pistettä.Irvinehän oli kauden ´99 luotettavin kuljettaja, keskeytti vain kerran

2000-02 Jaguarinkin Eddie toi kaksi kertaa palkintopallille, saavutus jota ei ole kukaan pystynyt toistamaan.

Ja paitsi loistava kilpa-autoilja, Eddiellä on lisäksi tunnetusti aina pilke silmäkulmassa ja miehen kommentit olivat tylsänkin kilpailun jälkeen päivän pelastus.Ja käytännön huumori yleensäkin josta kuljettajatkin pääsivät osallisiksi oli todella raikas poikkeus yleisestä tyylistä.
 
Viimeksi muokattu:

sillipiipari

Active member
Liittynyt
28.4.2004
Viestit
37
Sijainti
f1racing.net
Black Leopard sanoi:
Japanissa ´97 Irvine nosti Schumacherin mukaan mestaruustaisteluun lahjoittamalla voittonsa hänelle.

Muita kertoja kun Eddie muuten joutui väistämään Schumin edestä/hidastamaan takana kilpailujen aikana on liian paljon tässä mainittavaksi.
Hmm, vai on liikaa tässä mainittavaksi.. Yhtä vahvoin perustein voin väittää ettei niitä kertoja juuri viittä enempää ollu. ;) Mutta tietenkin asiat saa nähdä niinkuin haluaa..
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Re: Re: E.Irvine VS R.Barrichello

Karpow sanoi:
4 voittoa, joista kaksi on täydellisiä lahjavoittoja. 1999 Ferrari voitti merkkimestaruuden, eli eiköhän se silloin ainakin ollut sarjan paras. Jos luetaan pois kauden 1998 2 ensimmäistä kisaa, oli Ferrari silloin myös hyvin lähellä McLarenia. Loppukaudesta Ferrari oli sitten välillä jo jopa McLarenin edelläkin vauhdissa.

Mutta nyt itse asiaan. Minusta Barrichello on Irvineä huomattavasti parempi kuski. Ei tarvitse kuin vain vertailla ko. kuskien aikaeroa Schumiin. Tässä valossa Irvine oli etana Barrichelloon verrattuna. :rolleyes:
Palaan hetkeksi tuohon autojen väliseen eroon: Häkkinen ajoi kaudella 1999 11 paalua, joista suurin osa tuli aina yli 0,5s erolla parempaan Ferrari-kuskiin. Monet paalut olivaat jopa sekunnilla tai yli Ferraria nopeampia. Mutta Ferrarin luotettavuus oli sitten parempi, lisäksi Ferrarilla oli kaksi voitoista taistelevaa kuskia, kun Daviddi taas kauden loppua kohti putosi kyydistä.
Tässä tapauksessa sana "luotettavuus" kuvastaa kuskien ajosuorituksia, ei välttämättä tekniikan kestävyyttä.

Itse uskon, että aluksi Barri oli nopeampi, mutta nyt hän on jo turhautunut Ferrari tallimääräyksiin, eikä hänellä ole motivaatiota edes haastaa Schumia - Eihän hän kuitenkaan saisi Schumia ohittaa.

pmv sanoi:
Barrichellon puolesta puhuu se tosiseikka, että Ferrari on joka kerta voittanut merkkimestaruuden miehen ajaessa tiimissä. Äkkiseltään ei tule vastaavaa suoritusta mieleen keltään muulta. Toki Ferrrari oli vahvassa nousussa jo ennen Barrichellon tiimiin tuloa.
Ei siinä kyllä kovin ole Barrichellolla tehtävää, jos tallin ykköskuski ajaa melkein joka kerta palkintopallille. Barrin tehätäv on vain tuoda ne tarvittavat lisäpisteet, vaikka niitä ei kovin montaa olekaan.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No siinä hommassa mm. David Coulthard on epäonnistunut muutamaan otteeseen melko radikaalilla tavalla, että ei se kakkoskuskin tehtävä ole aivan mitätön.
 
Ylös