Ecclestone: 'mitalit' F1:iin jo 2009

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
F1-live.com kertoo yksinäisen äänen liittyneen Bernien mitalikonseptin tukijaksi.:eek:

Mika Häkkinen:
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/081205071522.shtml
Nyt äkkiä sitä ilmastointiteippiä ja käsiraudat noille molemmille, Häkkiselle sekä Böönille! vai onkohan Mikakin tullut vanhaksi ja höperöksi :jaska: kohta ei ole kuin ehkä 14 autoa radalla sitte tää mitalipaskoilu sekä stantartimoottorit... mä alan ennemmin kohta seuraamaan taitoluistelua ku tällästä pelleilyä :jaska:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
No jep, nyt on tainnu Häkä hurahtaa täysin? :nope:

Tai sitten hän peilaa tilannetta omiin mestaruusvuosiin, jolloin voitti eniten kisoja kauden mittaan. Tosin Häkän kannattais ottaa huomioon vuosi 2000, jolloin Schumi voitti ylivoimaisesti kisoja ja Häkä keskeytti siihen malliin usein, että ainoastaan omien suorituksien tasaisuus piti hänet mukana mm-taistossa.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Kohtahan nuo mitalit sopivat kuin nyrkki silmään kun starttiviivalla ei ole kuin 3 osallistujaa :D

En kyllä ymmärrä kuinka tilanne, jossa viidenellä on matkaa kolmanteen +30sek ja 10 kierrosta jäljellä on motivaatiota muuhun kuin siihen ,että kannattaisiko keskeyttää ja säästää konettaja laatikkoa...
 
Viimeksi muokattu:

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Kohtahan nuo mitalit sopivat kuin nyrkki silmään kun starttiviivalla ei ole kuin 3 osallistujaa :D

En kyllä ymmärrä kuinka tilanne, jossa viidenellä on matkaa kolmanteen +30sek ja 10 kierrosta jäljellä on motivaatiota muuhun kuin siihen ,että kannattaisiko keskeyttää ja säästää konettaja laatikkoa...
Nykysysteemilläkin kolme pääsee palkintopallille ja onhan siinäkin riittävästi tavoitetta. Ei oikein ymmärrä mitä lisäarvoa mitalit tuo. Paitsi ehkä kauden päätteeksi.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Nykysysteemilläkin kolme pääsee palkintopallille ja onhan siinäkin riittävästi tavoitetta. Ei oikein ymmärrä mitä lisäarvoa mitalit tuo. Paitsi ehkä kauden päätteeksi.
Sepä se onkin. Eihän mitalit muuta mitään muuta kuin että eniten kisoja voittanut on mestari. Täällä ku porukka ajattelee että oikeasti on joku mitaliseremonia jossa annetaan kultaa jne..

Mää luulen että tuo mitali on vain nimi sille, että eniten kisoja voittanut on mestari. Moni luulee, että koko pakka menee sekasi ku on mitalit eikä pystit..

Eli käytännössähän tuo mitali hässäkkä ei muuta juuri mitään.. Paitsi ehkä sen, että Brasiliassa Massan ja Hamiltonin taistellessa mestaruudesta kisan voittaja olisi ollut mestari.. Oisko se siis ollut hyvä vai huono asia?
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Sitten kun joku dominoisi kautta kuin Schumi 2002 ja 2004 kirottaisiin, miten äkkiä mestaruus ratkeaa. Kyllähän ne mitalit motivoisivat kisaamaan, jos auto vain on kilpailukykyinen. Takarivin tallit voisivat keskeyttää kisan jo alkuvaiheessa, jos ei näytä tulevan kaaoskisaa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9275
Suurinta motivaatio-ongelmaa se tuo varmaankin niille, joilla on hyvät mahikset saada nykysysteemin pisteitä, mutta palkintopallille pääsee vain täydellisen suorituksen ja/tai huiman tuurin takia. Otetaan esimerkiksi tämän kauden Toyota-kuskit.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Sitten kun joku dominoisi kautta kuin Schumi 2002 ja 2004 kirottaisiin, miten äkkiä mestaruus ratkeaa. Kyllähän ne mitalit motivoisivat kisaamaan, jos auto vain on kilpailukykyinen. Takarivin tallit voisivat keskeyttää kisan jo alkuvaiheessa, jos ei näytä tulevan kaaoskisaa.
Niinpä, olin paikalla Roomassa kun schumi voitti mestaruuden 2004. Tarjoilija tuli terassille kertomaan: "hai vinto schumacher". Se ei kiinnostanut ketään (edes tarjoilija ei ollut kovin innostunut). Päivä oli 15.8.2004. Mutta neljä seuraavaa kautta on ollut eri planeetalta.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Sitten kun joku dominoisi kautta kuin Schumi 2002 ja 2004 kirottaisiin, miten äkkiä mestaruus ratkeaa. Kyllähän ne mitalit motivoisivat kisaamaan, jos auto vain on kilpailukykyinen. Takarivin tallit voisivat keskeyttää kisan jo alkuvaiheessa, jos ei näytä tulevan kaaoskisaa.
Muistetaan nyt kuitenkin se, että pisteet jaettaisiin edelleen ja valmistajien sarja menisi pisteiden mukaan. Tuskin Toyota on mestaruudesta ajanut tähänkään asti, mutta eivät oo keskeyttäneetkään kisoja sen takia ku eivät voita.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sepä se onkin. Eihän mitalit muuta mitään muuta kuin että eniten kisoja voittanut on mestari. Täällä ku porukka ajattelee että oikeasti on joku mitaliseremonia jossa annetaan kultaa jne..

Mää luulen että tuo mitali on vain nimi sille, että eniten kisoja voittanut on mestari. Moni luulee, että koko pakka menee sekasi ku on mitalit eikä pystit..
Kyllä tarkoitus on jakaa ihan konkreettiset mitalit. Eihän koko ehdotuksessa muuten mistään mitaleista tarvitsisi puhua.

CARTer pääsee taas kuittaamaan toisia kopioivasta F1:stä, sillä A1GP:ssä jaetaan mitalit jo nyt. ;)

Omasta mielestäni voittoseremonian laimentaminen pysteistä mitaleihin ei ole hyvä idea.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eipä tässä ole hyviä ideoita nähty vähään aikaan muutenkaan.
No kyllä tässä viime vuosina on kyllä menty parempaan suuntaan mitä tulee aika-ajojen ja kisojen kiinnostavuuteen. Väitän, että sääntöuudistuksilla on ollut merkittävä osuus siihen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
No kyllä tässä viime vuosina on kyllä menty parempaan suuntaan mitä tulee aika-ajojen ja kisojen kiinnostavuuteen. Väitän, että sääntöuudistuksilla on ollut merkittävä osuus siihen.
:yuck::yuck::yuck:

Itse aika-ajo (bensataktiikka) ja kisasäännöissä (turva-auto pelleilyt) on menty huonompaan suuntaan, mutta noin muuten on edistystäkin tapahtunut kilpailujen tasaisuuden suhteen.
 

Quklis

oiyp)ia
Liittynyt
13.4.2008
Viestit
4119
Sijainti
Behind 7 proxys
Ois nois mitaleis ees vähä järkeä jos kaks kakkosijaa ois sama ku voitto.. Toisaalta pistejärjestelmä 6-3-2 ajaisi saman asian.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
No kyllä tässä viime vuosina on kyllä menty parempaan suuntaan mitä tulee aika-ajojen ja kisojen kiinnostavuuteen. Väitän, että sääntöuudistuksilla on ollut merkittävä osuus siihen.
Näin yhtäkkiä ei tule mieleen "hyvistä uudistuksista" kuin härpäkkäiden ja luistoneston kieltäminen.. Pistelaskusysteemi oli ennen parempi, samoin aika-ajo järjestelmä jossa nopein oli ykkönen. Tähän päälle vielä ratojen pilaaminen, SC-säännöt ja loistava kisatuomaristo.. 10v sitten kilvanajo oli kaiken kaikkiaan mielenkiintoisempaa.

Tai no.. Voihan tämän pelleilyn ottaa joku viihdyttävänäkin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nyt se on virallista, mika on menettänyt järkensä. Lewis lausuntojen pohjalta olin sitä jo ehtinyt epäilläkin.
- Olen pohtinut ehdotusta ja minun täytyy sanoa, että konsepti vaikuttaa hyvältä, Häkkinen sanoo.

- Joskus kun olet kisassa viidentenä, ajattelet, että okei, saan muutaman pisteen. Mutta mitalisysteemi toisi enemmän painetta ja saisi yrittämään mitalia, ex-McLaren-kuski jatkaa.
:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: mika :nope:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Näin yhtäkkiä ei tule mieleen "hyvistä uudistuksista" kuin härpäkkäiden ja luistoneston kieltäminen.
Varmaan sinulle slicksitkin kelpaa?
Pistelaskusysteemi oli ennen parempi, samoin aika-ajo järjestelmä jossa nopein oli ykkönen.
Pisteistä ja aika.ajoista olen eri mieltä, vaikka itse olenkin yksi-kerrallaan systeemin kannattaja.
10v sitten kilvanajo oli kaiken kaikkiaan mielenkiintoisempaa.

Tai no.. Voihan tämän pelleilyn ottaa joku viihdyttävänäkin.
Arvatenkin, kun 10 vuotta sitten Mika ajoi maailmanmestariksi. ;)

Viihdettähän F1 onkin.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Varmaan sinulle slicksitkin kelpaa?

Pisteistä ja aika.ajoista olen eri mieltä, vaikka itse olenkin yksi-kerrallaan systeemin kannattaja.

Arvatenkin, kun 10 vuotta sitten Mika ajoi maailmanmestariksi. ;)

Viihdettähän F1 onkin.
Sliksit toki plussaa. Ei nykyinen aika-ajo systeemi huono ole, Q3 voitaisiin vain ajaa ilman kisabensoja jotta aika-ajon arvostus nousisi takaisin. Tasainen pistesysteemi yhdistettynä viime vuosien luotettaviin myllyihin tekee pisteiden kuromisesta vaikeaa, pari keskeytystä ja voit heittää hyvästit mestaruudelle vaikka kuin ajaisit voittoihin loppukaudesta.

Mika on Mika, kautta aikain ärsyttävin suomalainen f1-kuski joten se ei liene syynä tuohon kommenttiin.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Mika on Mika, kautta aikain ärsyttävin suomalainen f1-kuski joten se ei liene syynä tuohon kommenttiin.
Näin moni ajattelee Mika Salosta, mutta ihmisenä hän on varmaan ihan mukava.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Nyt se on virallista, mika on menettänyt järkensä. Lewis lausuntojen pohjalta olin sitä jo ehtinyt epäilläkin.

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: mika :nope:
Virallisesti sinä olet menettänyt järkesi. Koska relatiivipronomini on mikä ei mika....:rolleyes:
 
Ylös