Skenejeesus
Viihdekäyttäjä
Kävin äänestämässä. Jyrkkä ei.
Eli on ok säästää kustannuksissa vaikka se tekee ajamisesta vaarallisempaa? En ymmärrä ollenkaan tätä lämmitinkieltoa. Vähän sama jos luovuttaisiin HANS-niskatuista kustannusten varjolla. Tuo kylmänä toiminen yli 300km/h kulkevissa autoissa on utopiaa, toiminta-alue ei voi olla montaa kymmentä astetta..Nämä uudistukset eivät tulleet Bernieltä, vaan FIA:lta.
Renkaanlämmittimiä oltiin kieltämässä jo ennen säästöpaniikkia. Joka tapauksessa kyse on kustannuksesta, joka ei tuo kilpailullisia eroja (päinvastoin), eikä millään tavalla edistä siviililiikennettä eikä ympäristöarvoja. Turvallisuustekijä esilämmitetyt renkaat toki ovat, mutta liikkuu siellä radalla muutoinkin autoja eri nopeuksilla, joten kuskien on joka tapauksessa otettava tuollaiset riskit huomioon.
Bridgestone vain sai vuoden lisäaikaa kehittää renkaan, joka toimii kylmänäkin.
Tuskin se utopiaa on, kun CARTissa selvittiin ilman vielä vähän kovemmilla huippunopeuksilla. Kilpailuun niiden voi minusta nähdä tuovan lisämausteen, onhan kuljettajan taidoilla suuri merkitys siinä, kuinka hyvin hän selviää kylmillä renkailla.Tuo kylmänä toiminen yli 300km/h kulkevissa autoissa on utopiaa, toiminta-alue ei voi olla montaa kymmentä astetta..
Eiköhän Bernie tiedä, miten tässä käy. Ecclestonen ja Mosleyn ikiaikainen taktiikka on ollut ehdottaa päättömyyksiä ja vetää sovinnaisempi idea läpi vanavedessä. Povaan, että voittajan pistemäärää tullaan tämän seurauksena kasvattamaan.Kyllä 30.4 % 4789 kpl
Ei 69.6 % 10968 kpl
Äänestilanne tällä hetkellä. Ei ollut niin murskaava, kuin olisin toivonut, mutta ihan hyvä kuitenkin.
Ketäs muuten syytetään, kun vanha mies saa kohtauksen, kun järkyttyy niin kovasti. :thumbfh:
Tässä päteekin Ykkösten suuri salaisuus: aika iso osa seuraajista on niitä sensaationhakuisia, spiidinhakuisia crash-victory-death- tyyppejä, jotka hurraavat lähestulkoon jokaisen voittajaa korottavan sääntöuudistuksen jälkeen. Heille eivät maistu esimerkiksi budjettien supistukset, luonnonmukaisuus tai turvallisuus. Olen nähnyt näitä tyyppejä. Joka pubissa.Eiköhän Bernie tiedä, miten tässä käy. Ecclestonen ja Mosleyn ikiaikainen taktiikka on ollut ehdottaa päättömyyksiä ja vetää sovinnaisempi idea läpi vanavedessä. Povaan, että voittajan pistemäärää tullaan tämän seurauksena kasvattamaan.
Sekin on todettava, että tuo 30 prosenttia kyllä-ääniä on paljon enemmän kuin olisin arvannut.
En muista Mosleyn ehdottaneen menestyspainoja, mutta mahdollisesti nekin on jossain vaiheessa nostettu esiin. Max on ollut aktiivinen erilaisten ideoiden esiintuoja.Suitsutan Mosleytä ainoastaan yhdestä syystä: säästöliekin puolesta puhumisesta. Muutoin hän on ollut aika ailahtelevainen omissa mielipiteissäänkin. Tämän hetkinen suosikkini lienee edelleen voittajalle jaettavat lisäpainot, joka syntyi karmean tylsän 2000-luvun alun Schumacher-valtakauden jännittävässä tuoksinassa.
En usko että kustannussäästöjä tällä edes oikeasti haettiin. Ennemminkin haastetta auton hallitsemiseen. Autothan on viime aikoina kulkeneet kuin raiteilla, joka pienentää ohittamisen mahdollisuuksia entisestään. Jo luistoneston kieltämisellä haettiin lisää ajovirheitä ja sitä kautta ohitusmahdollisuuksia. Lämmitinkielto kuulunee samaan sarjaan, kuten myös siipien uudet mitat..Kustannussäästöt taas ovat minusta täysin kestämätön peruste lämmittimien kieltämiselle. Niiden käytöstä aiheutuvat kustannukset kun ovat täysin mitättömät - lämmittimet ovat todella pitkäikäisiä ja niiden kehittely on kielletty.
Nyt tilanne on:Kyllä 30.4 % 4789 kpl
Ei 69.6 % 10968 kpl
Mitä Bernien temppuja vuosien saatossa katsonut,niin kyllä se tänkin kyllä itselleen suotuisaksi kääntääNyt tilanne on:
Kyllä 28.7 % 5537 kpl
Ei 71.3 % 13761 kpl
Hyvä tulos. :ahem:
No maikkarilla voi yksi äänestää vaikka 1000 kertaa jos huvittaa.Olen yllättynyt Kyllä äänien määrästä.Itsehän äänestin ei:thumbup: Atlaksen puolella prosentit 90% ei ja 10% kyllä.
Sekin on liian vähän.Yli 70 prossaa suomalaisista vastustaa Bernien mitalipaskaa :thumbup:
Pienenä mutta tärkeänä offtopiccina:Eiköhän Bernie tiedä, miten tässä käy. Ecclestonen ja Mosleyn ikiaikainen taktiikka on ollut ehdottaa päättömyyksiä ja vetää sovinnaisempi idea läpi vanavedessä.