Rälle
Well-known member
- Liittynyt
- 24.5.2000
- Viestit
- 397
Niinpä, miksi ihmeessä Mika Häkkinen olisi muuten myöntänyt Matti Kyllöselle Urheiluruudun haastattelussa, että huhut paluusta F1-maailmaan, ellei niissä ole oikeasti jotain takana. Mikahan käytti julkisuutta hyväkseen aikaisemmin tänä vuonna kiistämällä asian selkeästi TV-haastattelussa. Mutta nyt, muutaman kuukauden jälkeen: "ei savua ilman tulta". Mika Häkkinen ei ole koskaan päässyt sanonnoillaan aivan 'mattinykäsmäiseen' hurmokseen, joten kyllä noiden sanojan takana jotain todellistakin täytyy olla.
Mieliikö Mika takaisin kilpakuljettajaksi, kerrataanpa faktat:
Ferrari - Schumilla ja Barrichellolla voimassaolevat sopimukset.
Williams - molemmat kuskin paikat juuri nimitetty ensi kaudeksi.
McLaren - hankki JPM:n Räikkösen kaveriksi. Ei tilaa Häkälle.
Renault - Alonso ja Fisi nimetty
BAR - Button hilpasi Wiljamille ja Saton paikka nyt ei varmaankaan ole kirkossa kuulutettu. Kaksi avointa paikkaa.
Muut tallit - Miksi ihmeessä kiinnostaisivat Häkkistä (pl. raha)
Tietämättä Mikan motivaatiota palaamishalujen suhteen tarkalleen, jää epäselväksi, voiko tässä tilanteessa olla mitään järkevän tuntuista vaihtoehtoa jäljellä kilpakuljettajaksi palaamisen suhteen. Jos motivaationa on puhtaasti raha, niin sitä Mika pystyy julkisuusarvollaan hankkimaan muillakin keinoilla, kuin palaamaan F1-auton rattiin kilpakuljettajaksi. Eddie Irvileuka sanoi taannoin jossain haastattelussa Häkkisen olevan hullu, jos palaa F1-kuljettajaksi, sillä kilpa-ajaminen on vain pieni osa koko lajin vaatimasta ajasta. Sponsoritilaisuudet, testit, matkustelu etc. vievät ajasta suurimman osan. Jürgen Hubbert (MB) on sanonut tarjoavansa Häkkiselle töitä koska vain Mersulta, mutta ei kilpakuljettajan paikkaa. Joten rahaa on tyrkyllä.
Vai onko motivaationa sittenkin kilpaileminen ja voittaminen. Tällöin Mika ei voisi edes harkita palaavansa F1-kuljettajaksi, ellei hänellä oikeasti olisi mahdollisuutta palata radoille autoon, jolla voidaan oikeasti voittaa kisoja. Jordan, Sauber, Toyota, Minardi... niillä autoilla ei voiteta kisoja, joten paikka pitäisi löytyä jo aikaisemmin mainituista huipputalleista. BAR:n tallipäällikkö Dave Richards on ehtinyt jo vakuutella lehdistölle, että Häkkistä EI BARilla tarvita, joten sekin ovi näyttää suljetulta.
Voisiko olla mahdollista, että meiltä on sitten kaiken tämän hässäkän keskellä jäänyt se kaikkein selvin vaihtoehto näkemättä? Onko se liian utopistinen ollakseen edes mahdollinen? Jo viime kauden päätteeksi spekuloitiin sillä, että Schumi ei jatka sopimuskautensa loppuun saakka Ferrarilla kuljettajana vaan, lopettaa uransa nyt päättyvän kauden jälkeen. Ja minkälainen onkaan ollut kausi 2004 Schumille! Aivan käsittämättömän upea. Olkoonkin niin, etten välttämättä ole koskaan ollut se number 1 Schumi fani, niin on kuitenkin myönnettävä, että tämän vuotiset saavutukset peittoavat kaikki aikaisemmat miehen saavutukset. Loistavaa! Ja vaikka Schumi onkin vakuutellut jatkavansa Ferrarilla (koska voittaminen on kivaa), niin onko sitä motivaatiota enää oikeasti hirveästi jäljellä tämmöisen kauden jälkeen. Schumilta ei voi viedä mestaruutta enää käytännössä mitenkään tänä vuonna. Ja yhtälailla Ferrari on mestari merkkimestaruuspuolella.
Eli tästä yhteensummattuna nousee mielestä hirmuinen ajatus, kertakaikkinen pekulaatio siitä, että Schumi lopettaa tämän kauden jälkeen ja Häkkinen palaa F1-kilpakuljettajaksi autoon, jolla voi oikeasti voittaa kisoja. Mitäs siihen sanotte! Ei savua ilman tulta!!!!
Mieliikö Mika takaisin kilpakuljettajaksi, kerrataanpa faktat:
Ferrari - Schumilla ja Barrichellolla voimassaolevat sopimukset.
Williams - molemmat kuskin paikat juuri nimitetty ensi kaudeksi.
McLaren - hankki JPM:n Räikkösen kaveriksi. Ei tilaa Häkälle.
Renault - Alonso ja Fisi nimetty
BAR - Button hilpasi Wiljamille ja Saton paikka nyt ei varmaankaan ole kirkossa kuulutettu. Kaksi avointa paikkaa.
Muut tallit - Miksi ihmeessä kiinnostaisivat Häkkistä (pl. raha)
Tietämättä Mikan motivaatiota palaamishalujen suhteen tarkalleen, jää epäselväksi, voiko tässä tilanteessa olla mitään järkevän tuntuista vaihtoehtoa jäljellä kilpakuljettajaksi palaamisen suhteen. Jos motivaationa on puhtaasti raha, niin sitä Mika pystyy julkisuusarvollaan hankkimaan muillakin keinoilla, kuin palaamaan F1-auton rattiin kilpakuljettajaksi. Eddie Irvileuka sanoi taannoin jossain haastattelussa Häkkisen olevan hullu, jos palaa F1-kuljettajaksi, sillä kilpa-ajaminen on vain pieni osa koko lajin vaatimasta ajasta. Sponsoritilaisuudet, testit, matkustelu etc. vievät ajasta suurimman osan. Jürgen Hubbert (MB) on sanonut tarjoavansa Häkkiselle töitä koska vain Mersulta, mutta ei kilpakuljettajan paikkaa. Joten rahaa on tyrkyllä.
Vai onko motivaationa sittenkin kilpaileminen ja voittaminen. Tällöin Mika ei voisi edes harkita palaavansa F1-kuljettajaksi, ellei hänellä oikeasti olisi mahdollisuutta palata radoille autoon, jolla voidaan oikeasti voittaa kisoja. Jordan, Sauber, Toyota, Minardi... niillä autoilla ei voiteta kisoja, joten paikka pitäisi löytyä jo aikaisemmin mainituista huipputalleista. BAR:n tallipäällikkö Dave Richards on ehtinyt jo vakuutella lehdistölle, että Häkkistä EI BARilla tarvita, joten sekin ovi näyttää suljetulta.
Voisiko olla mahdollista, että meiltä on sitten kaiken tämän hässäkän keskellä jäänyt se kaikkein selvin vaihtoehto näkemättä? Onko se liian utopistinen ollakseen edes mahdollinen? Jo viime kauden päätteeksi spekuloitiin sillä, että Schumi ei jatka sopimuskautensa loppuun saakka Ferrarilla kuljettajana vaan, lopettaa uransa nyt päättyvän kauden jälkeen. Ja minkälainen onkaan ollut kausi 2004 Schumille! Aivan käsittämättömän upea. Olkoonkin niin, etten välttämättä ole koskaan ollut se number 1 Schumi fani, niin on kuitenkin myönnettävä, että tämän vuotiset saavutukset peittoavat kaikki aikaisemmat miehen saavutukset. Loistavaa! Ja vaikka Schumi onkin vakuutellut jatkavansa Ferrarilla (koska voittaminen on kivaa), niin onko sitä motivaatiota enää oikeasti hirveästi jäljellä tämmöisen kauden jälkeen. Schumilta ei voi viedä mestaruutta enää käytännössä mitenkään tänä vuonna. Ja yhtälailla Ferrari on mestari merkkimestaruuspuolella.
Eli tästä yhteensummattuna nousee mielestä hirmuinen ajatus, kertakaikkinen pekulaatio siitä, että Schumi lopettaa tämän kauden jälkeen ja Häkkinen palaa F1-kilpakuljettajaksi autoon, jolla voi oikeasti voittaa kisoja. Mitäs siihen sanotte! Ei savua ilman tulta!!!!