Emma Kimiläinen

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jatketaanpas Emma Kimiläisen edesottamuksista keskustelua täällä formulapuolella, kun sarjapaikka löytyi täksi kaudeksi ADAC Formel Mastersista, eikä Deutsche Tourenwagen Mastersista.

ADAC Formel Masters -sarjaa ajetaan nyt ensimmäistä kautta. Luokka sai alkunsa nimellä Formel DMSB ("Formula AKK") ja alkuperäiseen suunnitelmaan kuului siivetön formula Fordin 1600cc Duratec-moottorilla. Muista FF-sarjoista poiketen runko oli kuitenkin hiilikuitua. Ilmeisesti Fordilla ei innostuttu tällaisesta sooloilusta, joten DMSB joutui etsimään toisen moottorintoimittajan ja projekti viivästyi. Koneeksi löyty lopulta saman kokoinen mutta Volkkarin valmistama mylly. Jossain vaiheessa nimeen tuli DMSB:n tilalle ADAC (autoliitto), joka uuden Eurocupin myötä menetti FBMW-sarjansa. Koneen lisäksi auton ulkonäkö muuttui, sillä siihen päätettiin lisätä (ilmeisesti lähinnä kosmeettiset) siivet.

Siivin varustettua 1,6-litraista Formula VW:tä on tavattu kutsua Super Veeksi, mutta olkoot nyt sitten Formel Masters, jos järjestäjä näin tahoo.

Ensimmäinen osakilpailu ajettiin tänä viikonloppuna Oscherslebenissä. Emma oli harjoituksissa ja aika-ajoissa noin kymmenennen sijan tuntumassa, mutta nousi ensimmäisessä kisassa kuudenneksi ja toisessa peräti neljänneksi.

Tulokset:
Vapaat 1. A-a 2. A-a 1. kisa 2. kisa

 

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
1128
Sijainti
Brave New World
Saapas nähdä saataisiinko jopa neitonen itse tänne toikkiin kommentoimaan edesottamuksiaan?
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Formula posti kertoo:

"Emmalla parantamisen varaa
Tänä viikonloppuna avattiin Oscherslebenissä saksalaisten uusi ADAC Formel Masters-luokka ja kilpailusarja ja se kiinnostaa myös suomalaisia, sillä Emma Kimiläinen yrittää sitä kautta uutta nousua. Näiden kahden ensimmäisen kilpailun perusteella Emmalla on reilusti parantamisen varaa. Ensimmäisessä lähdössä hän sijoittui Van Amersfoortin tallin autolla kuudenneksi ja toisessa neljänneksi.
Molemmat kilpailut voitti itävaltalainen Willi Steindl, joka on vasta 15-vuotias aloittelija."
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mitähän Kimiläiset ovat puolestaan tehneet, että saavat osakseen tuollaista kommentointia FormulaPostista..?

Mielestäni aikaisemmatkin kommentoinnit voidaan laskea jo enemmän tai vähemmän piiloitetun v*ttuilun piikkiin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mun mielestä taas tuossa oli jutussa oli totuuden siemen. Sarjassa suurin osa kuskeista on suoraan kartingista tulevia junnuja kun taas Emmalla on takanaan pari kautta FFordia ja vuoden verran pikkuprotoja harrastesarjassa. Kyllä mun mielestä Emmalta voi sillä taustalla odottaa voittoja tai vähintäänkin podiumsijoja tämän tason sarjasta - etenkin jos aikoo tosissaan tavoitella Audin DTM-paikkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Formula Postin kommentointi tuntuu olevan negatiivista -tai vähintäänkin nuoivaa- niitä kohtaa, jotka eivät ole ko. sivuston ylläpitäjän "suosiossa"...

Mistähän muuten Herra Pitkäsen kauna esimerkiksi Rosbergejä kohtaa juontaa juurensa? Ilmeisesti Keke on jossain vaiheessa satuttanut toimittajan herkkää hipiää :)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Otto Hokkanen sanoi:
Mun mielestä taas tuossa oli jutussa oli totuuden siemen. Sarjassa suurin osa kuskeista on suoraan kartingista tulevia junnuja kun taas Emmalla on takanaan pari kautta FFordia ja vuoden verran pikkuprotoja harrastesarjassa. Kyllä mun mielestä Emmalta voi sillä taustalla odottaa voittoja tai vähintäänkin podiumsijoja tämän tason sarjasta - etenkin jos aikoo tosissaan tavoitella Audin DTM-paikkaa.
Totta, mutta pitäisi kaiketi tietää vähän taustoja. Kuinka paljon Emma on päässyt sarjan autolla testaamaan (muihin verrattuna) ja minkätasoisessa tallissa hän ajaa. Taitaa radatkin olla paikallisille tutumpia - vaikkei suoraan kartingista nousseet niitä luonnolllisesti olekaan välttämättä kiertäneet.

Ensimmäisen kisan vielä suo menevän totutellessa, eihän tulos mikään katastrofi ollut. Pian niitä kärkisijoja kyllä täytyy alkaa tulla, jos luokkaa aiotaan käyttää ponnahduslautana ylöspäin.
 
Viimeksi muokattu:

hannuk

Member
Liittynyt
25.10.2007
Viestit
23
WebSlave sanoi:
Totta, mutta pitäisi kaiketi tietää vähän taustoja. Kuinka paljon Emma on päässyt sarjan autolla testaamaan (muihin verrattuna) ja minkätasoisessa tallissa hän ajaa. Taitaa radatkin olla paikallisille tutumpia - vaikkei suoraan kartingista nousseet niitä luonnolllisesti olekaan välttämättä kiertäneet.

Ensimmäisen kisan vielä suo menevän totutellessa, eihän tulos mikään katastrofi ollut. Pian niitä kärkisijoja kyllä täytyy alkaa tulla, jos luokkaa aiotaan käyttää ponnahduslautana ylöspäin.
No eihän tohon tietenkään voi, eikä saa olla tyytyväinen. Paikalla olleena voin Emman puolesta tiivistää pienen kisaraportin ja taustaa:
Auto on yhtä uusi tiimille kuin Emmallekin eli ollut käytössä reilut 5 päivää (olisko joku 250-300 kierrosta), josta ajasta osa on mennyt ihmettelyyn ja muihin juttuihin sekä lumisateeseen. Tiimi sai toimeksiannon tähän sarjaa vasta myöhään keväällä, kun useimmat muut tiimit ovat saaneet autot hyvissä ajoin ja jopa testanneet niitä jo viime syksynä monien eri kuljettajien voimin. Joku tai jotkut tiimit ovat varmasti olleet mukana kehittämässä autoa tämän VW:n moottorin ympärille. Ensimmäiset testipäivät menivät tosi hyvin, kun ei ollut dataa niin auto säädettiin Emman tuntemusten ja kommenttien perusteella. Tosin ei ollut välityksiä tai erilaisia vakaajiakaan, silti Emma oli nopeimpien joukossa. No, eipä ole vieläkään kaikkia varaosia... Suurin ongelma on päästä yksimielisyyteen auton ajotyylistä ja säätämisestä kisainssin kanssa joka on päättänyt että tätä ajetaan ja säädetään niin kuin F3:sta, ei niin kuin Emma haluaisi. Siis kovasti yritettiin säätää Emmaa, ei autoa. Se nyt vaan ottaa aikansa ennen kuin uskotaan ja hetki pitää näköjään :jaska: . Varmasti löytyy yhteinen tie, sopiva sekoitus uskomuksista ja toivomuksista molemmin puolin, mutta se ottaa hetken aikaa. Aika-ajo oli tosi huono (9. ja 12. ruutu), ei vaan löytynyt sopivia säätöjä keliolosuhteisiin & ajotapaan. Lauantaina suoravauhtivauhti ei riittänyt säilyttämään kovalla taistelulla saavutettua neljättä sijaa ja tulos heikkeni 6:nneksi. Sunnuntain kisassa lähtö 12. ruudusta neljänneksi puhui puolestaan ja antoi tarvittavaa näyttöä, kaikki olivat erittäin tyytyväsiä alkuasetelmat huomioiden. Taistelu oli tiukkaa kaikki 14 kierrosta, tosin jo toisella kierroksella etusiipi sai uuden muodon kun kaveri ei halunnut jättää vierelle tilaa. Molemmissa lähdoissä kärki sai ajella ihan omaa ajoaan ja taistelu käytiin neljännestä paikasta. Tiimi on todella hyvä ja ammattitaitoinen, mutta vahvalla F3 taustalla, hyvässä ja ... Koska Emma on vielä tiimin ainoa Masters-kuljettaja niin ei ole vertailudataa käytettävissä mikä hidastaa homma. Varmasti vielä seuraavassa kisassa on takamatkaa paljon kurottavana koska ennen sitä tuskin pääsee testaamaan ja harjoitus on vain 1 x 45 min, kuten nytkin.

Kisaterveisin

Hannu Kimiläinen
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kiitokset valaisevasta kisaraportista. Tuon perusteella totuttelua on vähän molemmin puolin ja keskinäisessä marssijärjestyksessäkin. "Siis kovasti yritettiin säätää Emmaa, ei autoa." ;)

Tyytyväinen ei tietenkään saa olla, jos uskoo edellytyksiä olevan parempaan - ja miksipä ei uskoisi. Liikaa ei saa antaa tasoitusta. Olosuhteet huomioiden tulos oli kuitenkin kohtalainen.

Toivottavasti saamme näitä raportteja jatkossakin. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Eivät menneet Nürrenkään kisat ihan nappiin: aika-ajoista sijat 16 ja 12, kisoissa 8. ja 18. Pisteissä Emma on nyt 8. Tulokset ja pisteet löytyvät täältä: http://www.formelmasters.de/ergebnisse.php

Tallilla näyttäisi olevan nyt toinenkin auto, mikä toivottavasti helpottaa säätöjen löytämistä jatkossa...

Osaisikohan hannuk (tai miksei joku muukin) kertoa tuosta autosta enemmän? Autonhan on tehnyt Dallara ja kiinnostaisi tietää kuinka lähellä se on esim alustaltaan kyseisen merkin kolmosta. Entä kuinka merkittävässä osassa siivet ovat tässä luokassa? Silmämäärin arvioituna siivet ovat varsin pienet esim. kolmoseen tai relluun verratuna, mutta vaikuttavatko ne silti auton käytökseen merkittävästi, vai onko kyseessä paremminkin ulkonäön kohentaminen?
 

hannuk

Member
Liittynyt
25.10.2007
Viestit
23
Otto Hokkanen sanoi:
Eivät menneet Nürrenkään kisat ihan nappiin: aika-ajoista sijat 16 ja 12, kisoissa 8. ja 18. Pisteissä Emma on nyt 8. Tulokset ja pisteet löytyvät täältä: http://www.formelmasters.de/ergebnisse.php

Tallilla näyttäisi olevan nyt toinenkin auto, mikä toivottavasti helpottaa säätöjen löytämistä jatkossa...

Osaisikohan hannuk (tai miksei joku muukin) kertoa tuosta autosta enemmän? Autonhan on tehnyt Dallara ja kiinnostaisi tietää kuinka lähellä se on esim alustaltaan kyseisen merkin kolmosta. Entä kuinka merkittävässä osassa siivet ovat tässä luokassa? Silmämäärin arvioituna siivet ovat varsin pienet esim. kolmoseen tai relluun verratuna, mutta vaikuttavatko ne silti auton käytökseen merkittävästi, vai onko kyseessä paremminkin ulkonäön kohentaminen?
Jep, sori että on vähän kestänyt vastailla, oli yo-juhlaa ja muuta kiirettä & käden vääntöö...

Tuloksen aika-ajosta ja kisasta voisi tiivistää siihen että mikään ei ole muuttunut auton säätämisen ja ajotavan suhteen eli kisainssi on edelleen mielestään oikeassa. Auto ei ole juuri minkäänlaisessa balanssissa edes jarrutuksissa, mutta se kuulemma pitää hoitaa ajotavalla... säädöt ei tule löytymäänkään jos niitä etsitään vain tietokoneesta, eikä oteta kuljettajan perstuntumaa, mielipidettä ja ajotapaa huomioon.
Ekassa kisassa kone savutti pari vikaa kierrosta ja hajosi heti maalin jälkeen syttyen palamaan... suorakulku on ollut kateissa jo edellisessä kisassa. Toinen kisa oli heti perään ja tiimi teki loistavaa työtä kun ehtivät vaihtaa koneen, onneksi johtosarjat eivät palaneet. Mutta kisa oli pilalla jo toisella kierroksella kun Emman ollessa jo 6. paikalla kaveri tuli kyljestä sisään....

Tiimikaverista on ainakin vähän apua, voi vertailla dataa keskenään, esim. Nurburgringillä Emma oli shikaanissa 0,3 s nopeampi (17 km/h nopeampi läpiajovauhti), jarrutti mutkiin hieman myöhemmin, ajoi samaa vauhtia mutkan keskellä ja ulostulossa, MUTTA hävisi silti yli sekunnin kierroksella:confused:
Kisan jälkeisessä Hockenheimin testissä ei tiimikaverikaan enään kerennyt kärjen vauhtiin...

Käsittääkseni auton monokki on sama kuin F3:ssa ja pohjassa olevat ilmanohjaimet ovat suunnilleen samanlaiset, mutta siinä sitten yhtäläisyydet olivatkin , en tiedä kuka sen kertoisi kisainssille:wink:. Ainakin iskarit ovat erilaiset, siivet ovat enemmän malliksi eli ovat alumiinia ja profiililtaan miedommat kuin F3:n hiilikuitusiivet, vaihteita on vain viisi, tehoa puuttuu montakymmentä heppaa... Saksan CUP:ssa F3 ajavat Yokohaman renkailla, tässä käytetään Dunlop F3/Radical-renkasta melko kovalla seoksella.

Terveisin

Hannu Kimiläinen
 

hannuk

Member
Liittynyt
25.10.2007
Viestit
23
Emma Assen; kesketys ja 2. sija

Formula Mastersien kolmas kilpailuviikonloppu ajettiin vauhdikkaalla Assenin radalla Hollannissa. Pitkän kilpailutauon aikana on onneksi tiimin kanssa löydetty ratkaisuja alkukaudella vaivanneisiin auton säätöongelmiin.

Sääolosuhteet olivat erittäin vaihtelevat ja haastavat. Harjoitukset sateella (5. ja 3.), aika-ajot kuivalla (4. ja 4.), kisa 1 sateessa ja kisa 2. kuivuvalla radalla.
Ensimmäinen kisa päättyi upean nousun jälkeen toiselta sijalta keskeytykseen 8/11 kierroksella kun tallikaveri Kevin Magnussen osui Emman auton takapyörään puoli kierrosta sen jälkeen kun Emma oli ohittanut hänet :mad_old:. Otti ilmeisen koville tanskalaisella kun kisan voittanut Bachler ja Emma ajoivat hänet hetkessä kiinni reilusta johtoasemasta ja menivät ohi. Sunnuntaina kisa sujui paremmin, tosin kuivuva rata ja alussa menoa hidastanut turva-auto hieman sekoittivat pakkaa. Lähtöruutuihin ajettaessa rata oli vielä niin kostea että nekin pari kuljettajaa jotka olivat lähteneet varikolta slickseillä vaihtoivat saderenkaisiin. L'ähdössä sattunut kolmen auton kolarin johdosta radalle tulleen turva-auton takana ajaessa kierrokset kuluivat niin hitaasti että rata ehti kuivua ajolinjalta. Emma nousi kolmospaikalta kärkeen melkein heti turva-auton poistuttua ja johti kisaa reilusti, mutta viimeisellä kierroksella turva-auton aikana kuivankelin renkaisiin vaihtanut Nico Monien kuitenkin saavutti Emman ja ajoi voittoon. Hän oli ainoa kuivankelin renkailla ajanut kuljettaja, sadekelin renkaat menivät ihan pilalle kuivuvalla radalla. Vähän harmitti kuin voitto valui käsistä viimeisellä kierroksella, mutta paljon vähemmän kuin lauantaina...

Suunta on onneksi nyt oikea, mutta pistetilanteen kannalta lauantain keskeytys ei tehnyt hyvää.

Terveisin

Hannu Kimiläinen
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kevin näemmä Janin 15v poika mitä tutkiskelin.. Pojasta polvi pahenee, tai paranee.. Hienoa että Emmalla kulkenut, toivottavasti isot jehut huomaavat muutakin kuin pistetaulukkoa katsoa:thumbup:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9182
Kevin näemmä Janin 15v poika mitä tutkiskelin.. Pojasta polvi pahenee, tai paranee.. Hienoa että Emmalla kulkenut, toivottavasti isot jehut huomaavat muutakin kuin pistetaulukkoa katsoa:thumbup:
Olisin kuvitellut Kevinin olevan nuorempi, tosin ei hän silloin varmaan tuossa sarjassa ajaisi. Jan on syntynyt heinäkuussa 1973 joten hän on ollut vain 19-vuotias pojan syntymän aikoihin.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3196
Sijainti
Lahti
Käsittääkseni Emman manageri on lonkeroitunut etevästi niin vanhalle kuin uudellekin mantereelle. Ei siitä ainakaan haittaa ole, jos kisamenestys asettuu uomilleen. Hyvä Emma! Hyvä Lill-Löwis!
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Mukavasti sai Emma julkisuutta MSa:ssa. "Voitot Bachlerille ja Monielle, mutta Assenin suuri tähti oli Emma Kimiläinen" huusi jo otsikko.

Magnussenin kanssa kolarointiin Magnussen itse sanoi sen olleen normaalin kisatilanteen. Emma ei lehden mukaan halunnut sanoa tilanteesta mitään, mutta myöhemmin "Jan pyysi anteeksi. Mutta hänen temppunsa ei siitä huolimatta ollut älykäs." (Käännökseni eivät ole huoliteltuja..)

Toimittaja on näköjään Annette Laqua.
 

Makkonen

Guest
:nope:
ADAC Formula Masters -sarjassa Audia ajava nuori suomalaislupaus Emma Kimiläinen joutui sunnuntaina Saksan Nürburgringin radalla rajuun kolariin.

Kimiläinen oli kilpailussa 3. kierroksella kuudentena törmätessään edellä ajaneeseen kilpailijaan, kun hänen takaansa tullut tykitti kovalla vauhdilla suoraan Kimiläisen kylkeen.

Tällin seurauksena Kimiläisen auto romuttui pahasti, mm. hänen moottorinsa lensi ulos autosta. Suomalaisnainen nousi autosta omin voimin, mutta lyyhistyi asfaltille hetkeä myöhemmin. Hänet kiidätettiin paikalliseen sairaalaan tutkimuksiin.

- Olo on jo nyt parempi. Onneksi seuraavaan kilpailuun on vielä reilusti aikaa, totesi sisukas suomalainen, jonka seuraava kilpailu on kolmen viikon kuluttua.

Lauantain kilpailussa Kimiläinen nousi 11. lähtöruudusta neljänneksi.

(MTV3)
 

hannuk

Member
Liittynyt
25.10.2007
Viestit
23
Nürburgringin kisa

Jep, näin kävi tällä kertaa. Kisa ajettiin pitkällä F1-radalla eli 5,1 km versiolla. Tässä info tapahtumasta:
"Emma kisaviikonloppu Saksan Formula Adac Masters -sarjassa alkoi hyvin, mutta päättyi helikopterikyytiin kun hänet rajun kolarin jälkeen kiidätettiin sairaalaan. Emma ajoi lauantaina ajetussa kilpailussa neljänneksi lähdettyään ruudusta 11. Hän ajoi myös kilpailun nopeimman kierroksen noin 0,3 s erolla kärkeen.

Sunnuntain kisa päättyi jo kolmannella kierroksella. Emma oli ohittamassa Klaus Bachleria kun autot osuivat toisiinsa. Emma jäi kolaroinnin jälkeen poikittain radalle. Takaa tullut Itävallan Willi Steindl ei ehtinyt väistää vaan ajoi täydessä vauhdissa suoraan Emman auton takakulmaan. Törmäys oli raju. Emma nousi itse autosta, mutta lyyhistyi maahan. Ensiapu- ja lääkäriryhmä olivat nopeasti paikalla. Emma palasi tajuihinsa vasta radan Medical Centerissä kilpailun jälkeen. Kilpailun lääkäriryhmä näki parhaaksi lähettää hänet sairaalaan tutkittavaksi. Tutkimuksissa todettiin, että Emmalla ei ollut vammoja ja hän pääsi iltapäivällä sairaalasta.

- Meillä oli säätöjen kanssa ongelmia ja aika-ajoissa sain lähtöruudut
11 ja sunnuntain kisaan 9. Lauantaina pääsin hyvin nousemaan, mutta kierrokset loppuivat kesken. Sunnuntain kisaan lähdin luottavaisin mielin, vaikka lähdinkin takaa. Olin launtaina 0,3 sekuntia nopeampi kuin kärkiporukka. Mutta en saanut nappilähtöä ja menetin yhden paikan heti. Lähdin taas nousemaan kohti kärkeä, mutta kolmannella kierroksella olin nousemassa kuudenneksi kun kaveri käänsi suoraan eteeni, vaikka olin jo lähes kokonaan ohi. Osuimme yhteen ja samalla pamahti. En muista kolarista paljon mitään, mutta raju se oli. Helikopterilla sitten lähdettiin sairaalaan. Olen muuten kyllä ihan kunnossa, mutta aika moinen tälli se oli, kertaa Emma.
Lauantain kisan voitti saksan Markus Pommer ennen Daniel Abtia. Sunnuntaina
voittoon ajoi Itävallan Kevin Friesacher ennen Portugalin Armando Parentea, joka myös johtaa sarjaa. Pommer joutui keskeyttämään johtosta viimeisellä kierroksella tekniseen vikaan. Emma on sarjassa kahdeksantena kerättyään 44
pistettä.

Sarja jatkuu 5. -7.9. EuroSpeedway radalla Saksassa."

Tässä luokassa nää kaverit luulee että nämä on kartingautoja, joilla voi vähän kolistella ja kääntää eteen vaikka toinen on jo vierellä. Kahdeksasta kisalähdöstä kahdessa on joku kaveri ajanut kylkeen ja kerran ohituksen jälkeen päin takapyörää. Onhan nyt ennenkin joku osunut, mutta... Kisoista tulee aina yhteinen kooste GT-luokan kanssa tänne: www.adac.de/adactv

Terveisin

Hannu Kimiläinen
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Onneksi ei käynyt pahemmin. Ehtikö isä säikähtää?
 

hannuk

Member
Liittynyt
25.10.2007
Viestit
23
Onneksi ei käynyt pahemmin. Ehtikö isä säikähtää?
Joo, onneksi ei käynyt mitään. Ei aluksi säikähtänyt, varsinkaan kun en nähnyt kolaria ja myöskin kameramies missasi sen. Saivat sceenille vain lopputuloksen ja sen kun Emma hoippui autosta pois. Siinä ruudulla auto ei näyttänyt niin pahalta, vain takarengas oli pahasti vinossa. Totuus auton kunnosta eli osuman voimasta paljastui vasta kun auto oli tuotu varikolle. Moottori oli osittain irti monokista ja takapää ihan romuna, takasiipikin oli kuin lekalla hakattu, vaikka muuten suunnilleen ryhdissään...
Kyllä siinä vaiheessa säikähti ja ehti miettiä kaikenlaista kun Emma oli tajuttomana radan Medical Centerissä. Ilmoittivat että kaikki on hyvin, mutta leikkelevät ajohaalarin pois ja tilaavat helikopterin hakemaan, kestää noin 20 min... Sori, et mahdu mukaan, tossa on sairaalan osoite... Onneksi Emma oli jo jotenkin tajuissaan kopteriin vietäessä niin ei tarvinut miettiä niin paljon, lisäksi tiimipäällikkö oli apuna ja mukana kun mentiin yhdessä autolla sairaalaan.
Oli kyllä viedokamera kädessä kun ADACin kopteri tuli hakemaan, mutta eipä tullut mieleen ruveta kuvaamaan. En ottanut edes autosta kuvia vaikka oli kamera kädessä... kotimatkalla jo mietti että pahus, oliskohan pitänyt kuvata...
Onhan sitä toki ennenkin käyty sairaalassa tarkastettavana jo kartingissa, mutta olihan tämä kova kolari. Eikä Emmakaan osannut varautua törmäykseen kun kaveri tuli takaa päälle. Se ensimmäinen osuma kun Bachler käänsi eteen ei sinänsä ollut mitään, kisa olisi ehkä voinut jatkua.
No, tämä valitettavasti kuuluu hommaan ja näitä sattuu silloin tällöin. Onneksi on erittäin hyvät turvavarusteet, kuten HANS ja uusi turvallinen F3 kolaritestit läpäissyt Dallara-VW joka suojasi kuljettajan hyvin. Myöskään päälle ajaneelle kuljettajalle ei käynyt mitään vaikka auton koko crash box oli kuulemma ihan romuna ja siinä oli Emman vaihdelaatikon kuva.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös