Eniten harmittavat asiat veikkauksissa kaudella 2007

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Tänne voi purnata veikkauksien järjestäjille, antaa palautetta tai muistella harmistuksen aiheita menneellä kaudella tms. Saa kehuakin!

Aloitanpa itse omilla pienillä harmistuksen aiheilla omiin veikkauksiini liittyen:
1) Turkin osakilpailussa top-3 meni väärään järjestykseen. Ei muuten, mutta olis ollut mahdollisuus täysiin 39 pisteeseen :jaska:
2) unohtunut veikkaus. Että pitääkin kirjoitella kommentteja, että "pitäisköhän jättää omakin veikkaus, ettei jäis ihan viime tippaan" ja sitten jättää se veikkaus tekemättä!

3) TT-Trophy.. :jaska: Eihän siitä meinaa saada millään pisteitä! Siihen liittyen (ja Hidas, Mutta Varma-veikkausta muistaen) vois ehdottaa uutta kategoriaa TT-Trophyyn: viimeinen, joka keskeyttää eli ensimmäinen, joka jää tuloslistan ulkopuolelle. Tuo sopisi tavallaan näiden jo kilvassa mukanaolevien epäonnistujien kanssa samaan ryhmään, mutta sopiiko se sitten kisaan mukaan on kokonaan toinen juttu.

Kiitokset myös muiden veikkausten järjestämisistä ja onnittelut voittajille.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Harmitti tuo vähän heikohko pärjääminen tossa TT-Trophyssa...

Kouvon tallivisan pistelaskua mä en koskaan tajunnut mutta jos mä itte pärjään niin ei haittaa. En vissiin jaksanut lukea kuin vähän alkua siitä pistelaskusta.

72:ssa harmitti se että kuskit ei ajaneet niin kuin mä toivoin, muuten meni hyvin.
 

Kilparatojen T Tabermann

Well-known member
Liittynyt
19.2.2001
Viestit
593
Sijainti
siel sun tääl
Vellu sanoi:
3) TT-Trophy.. :jaska: Eihän siitä meinaa saada millään pisteitä! Siihen liittyen (ja Hidas, Mutta Varma-veikkausta muistaen) vois ehdottaa uutta kategoriaa TT-Trophyyn: viimeinen, joka keskeyttää eli ensimmäinen, joka jää tuloslistan ulkopuolelle. Tuo sopisi tavallaan näiden jo kilvassa mukanaolevien epäonnistujien kanssa samaan ryhmään, mutta sopiiko se sitten kisaan mukaan on kokonaan toinen juttu.
Suoraansnaottuna tuon seuraaminen olisi liian työlästä ja hieman virhealtistakin, keskeyttäminenhän ei vielä automaattisesti tiputa tulosluettelosta, jos kierroksia on tarpeeksi.

Muutenkaan en mielelläni muuttaisi toimivaa konseptia monimutkaisemmaksi. Pisteitä ei kieltämättä tule helposti, terveisiä vaan nimimerkille burb, mutta ehkäpä juuri se onkin TT-Trophyn suola?

Jo noiden aika-ajo -rangaistusten seuraaminen on välillä pirun hankalaa, jostain syystä esim. fia:n virallisella sivulla, siis siellä missä listataan kunkin kisan aika-ajotulokset, lähtöruuturangaistuksia ei oteta lainkaan huomioon tai vaihtoehtoisesti olen liian tyhmä huomatakseni missä ne siellä mainitaan. F1-Forumin uutisistakin niitä on yleensä turha etsiä. Tuohon siis kaipaisin sivua, jossa olisi listattu lopullinen lähtöjärjestys (aina ja 100% varmuudella), ei vain ole vielä osunut silmiin.

Mutta jos parannusehdotuksia kaivattaisiin, niin mun mielestä 72 veikkauksen pistelaskua voisi ehkäpä rukata niin, että jokaisesta oikeaksi veikatusta sijasta tulee yhtä monta pistettä. Mielestäni voittajan veikkaaminen ei ole oleellisesti vaikeampaa kuin 8. sijoittuneenkaan, kuitenkin voittajan oikeasta veikkauksesta saa 10 pistettä, kahdeksanneksi sijoittuneen vain pisteen. Toisaalta nykysäännöillä on edetty jo niin monta vuotta, että laskutavan muuttaminen olisi jo melkein pyhäinhäväistys, olkootkin että noilla mainitsemillani säännöillä veikkaus olisi ehkäpä kuitenkin oikeudenmukaisempi. Sinänsä tietysti sama, koska säännöt ovat kaikille samat.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Kilparatojen T Tabermann sanoi:
Muutenkaan en mielelläni muuttaisi toimivaa konseptia monimutkaisemmaksi.
Tuota mäkin aattelin kyllä itsekriittisyys-vaiheessa, mutta päästinpä kuitenkin läpi. Oon kyllä taipuvainen ajattelemaan kokonaisuudessaan tätä asiaa juuri noin kuin tuossa yllä on. Yksittäisen vähäpisteisen veikkaajan kantilta asiaa ajatellessani aattelin tuon idean ajan toisin.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Kilparatojen T Tabermann sanoi:
Mutta jos parannusehdotuksia kaivattaisiin, niin mun mielestä 72 veikkauksen pistelaskua voisi ehkäpä rukata niin, että jokaisesta oikeaksi veikatusta sijasta tulee yhtä monta pistettä. Mielestäni voittajan veikkaaminen ei ole oleellisesti vaikeampaa kuin 8. sijoittuneenkaan, kuitenkin voittajan oikeasta veikkauksesta saa 10 pistettä, kahdeksanneksi sijoittuneen vain pisteen. Toisaalta nykysäännöillä on edetty jo niin monta vuotta, että laskutavan muuttaminen olisi jo melkein pyhäinhäväistys, olkootkin että noilla mainitsemillani säännöillä veikkaus olisi ehkäpä kuitenkin oikeudenmukaisempi. Sinänsä tietysti sama, koska säännöt ovat kaikille samat.
Joo tuo on harmittanut itseänikin. Jos on viis viimeistä oikein, niin saa 15 pinnaa. Jos on 2 ekaa oikein, niin saa 18 pinnaa. Ehkä tuohon voi ottaa vierelle samaan taulukkoon 'varjopisteet', jotka voidaan julkaista, mutta joilla ei ole tuon 72:n perinteiseen veikkaukseen merkitystä. Vaatii kyllä sen, että pisteet lasketaan excelillä, eikä käsin (lähes valmis taulukkohan on tietysti olemassa). Tasapisteissähän olis helposti katottavissa varjopisteistä, että kumman "pitäis olla edellä". Nythän tasapisteissä olijoiden järjestystä ei kontrolloida mitenkään, vaan ne on siinä järjestyksessä, kun excel on ne sinne jättänyt.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Kilparatojen T Tabermann sanoi:
Jo noiden aika-ajo -rangaistusten seuraaminen on välillä pirun hankalaa...
Sunnuntain lähtöjärjestys on tietysti yksi, mistä tuon voi kattoa, mutta varikolta lähtevät sotkevat sitäkin.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Se nyt harmittaa, että tulee niin paljon pieleen menneitä veikkauksia, vastauksiin tulisi antaa editointi aikaa vaikka 2 päivää kisan jälkeen. Tulisi paljon tasaisempaa vääntöä monissa veikkauksissa.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
jps sanoi:
Se nyt harmittaa, että tulee niin paljon pieleen menneitä veikkauksia, vastauksiin tulisi antaa editointi aikaa vaikka 2 päivää kisan jälkeen. Tulisi paljon tasaisempaa vääntöä monissa veikkauksissa.
Sä voit pyytää AJ:ltä apua tuohon ongelmaan.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Kilparatojen T Tabermann sanoi:
Muutenkaan en mielelläni muuttaisi toimivaa konseptia monimutkaisemmaksi. Pisteitä ei kieltämättä tule helposti, terveisiä vaan nimimerkille burb, mutta ehkäpä juuri se onkin TT-Trophyn suola?
Tulee tosta naljailusta mieleen yks OoPee tuolta Vapaasta kun hän vinoilee mun töllöstä. Melkein tekis mieli epäillä Kilparatojen T Tabermannia OoPeen kakkosnikiksi, mutta ehkäpä kyseessä on veljekset, ja sehän nyt olisi tosi noloa huomata tässä vaiheessa tuollainen sukulaisuussuhde kun mulle on kuitenkin foorumivuosiakin jo kertynyt...
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mutta joo, perinteinen 72 ja TT-Törpö vois mun puolesta pysyä ennallaan.
TT-T on just hyvä kun on niin vaikea. Jos ei osaa niin ei vaan osaa. Niinkuin mä.
 

Kilparatojen T Tabermann

Well-known member
Liittynyt
19.2.2001
Viestit
593
Sijainti
siel sun tääl
Vellu sanoi:
Tuota mäkin aattelin kyllä itsekriittisyys-vaiheessa, mutta päästinpä kuitenkin läpi. Oon kyllä taipuvainen ajattelemaan kokonaisuudessaan tätä asiaa juuri noin kuin tuossa yllä on. Yksittäisen vähäpisteisen veikkaajan kantilta asiaa ajatellessani aattelin tuon idean ajan toisin.
Ehkäpä helpommin toteutettavissa olisi se, että unohtaisimme 13. sijoittuneen ja veikkaisimme niitä ihan oikeita epäonnen sotureita eli 1. aika-ajopyrähdyksen 17. sijoittunutta ja toisen 11. sijoittunutta ja lisäksi heidän aikaerojaan paaluaikaan.

Konsepti voisi siis olla esim. seuraavanlainen:
17. Kuljettaja A, +aikaero paaluun
11. Kuljettaja B, +aikaero paaluun
9. Kuljettaja C

Kuljettaja A siis aika-ajojen 17. sijoittunut, kuljettaja B aika-ajojen 11. sijouttunut sekä kuljettaja C kisan 9. sijoittunut. C voi olla myös A tai B.

Maksimipisteet tällöin 8 pistettä, jos kaikki veikkaukset menevät nappiin.

Tämä kyllä sitten tarkoittaisi melkeinpä (vaikka ei kai tietenkään välttämättä) sitä, että veikkaisimme todellakin puhdasta aika-ajosuoritusta, jolloin langetetuilla rangaistuksilla ei olisi minkäänlaista merkitystä, mikä taasen poistaisi yhden mielenkiintoisen lisäpiirteen skabasta.

En lupaa vielä tässä vaiheessa mitään enkä ole itsekkään varma kumpi on loppujenlopuksi mielekkäämpi tapa, tuo äsken esittämäni vaiko vanha, tuttu ja turvallinen.

Mielipiteitä kaivataan, kiitos!
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Kilparatojen T Tabermann sanoi:
Mielipiteitä kaivataan, kiitos!
Lisää määrärahoja terveydenhuoltoon!

Ja sitten vielä se, että olisko tämä mitään:
17. Kuljettaja A, +aikaero sijaan 16
11. Kuljettaja B, +aikaero sijaan 10
9. Kuljettaja C
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Toi on muuten hyvä pointti, että kun aika-ajo muuttui, niin sen myötä TTT:täkin olisi voinut muuttaa (tai voi muuttaa jatkossa).

Vaihtoehtoiset tulokset rinnalle. Jos sulla on excelissä noi tiedot (ei tietty oo), niin siihen sais helposti vaihtoehtoiset pistelaskut ja voisi verrata, miten tilanne olisi kehittynyt ja päättynyt...
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
burb sanoi:
Lisää määrärahoja terveydenhuoltoon!

Ja sitten vielä se, että olisko tämä mitään:
17. Kuljettaja A, +aikaero sijaan 16
11. Kuljettaja B, +aikaero sijaan 10
9. Kuljettaja C
Ehkä noi olis helpompi verrata siihen sijaan 1, ei tarttis useampaa vertailukohtaa.
 

Kilparatojen T Tabermann

Well-known member
Liittynyt
19.2.2001
Viestit
593
Sijainti
siel sun tääl
burb sanoi:
Lisää määrärahoja terveydenhuoltoon!

Ja sitten vielä se, että olisko tämä mitään:
17. Kuljettaja A, +aikaero sijaan 16
11. Kuljettaja B, +aikaero sijaan 10
9. Kuljettaja C
Kävi toki tuokin vaihtoehto mielessä, mutta mieluummin ehkä vertaan kuitenkin paaluaikaan.
 

Kilparatojen T Tabermann

Well-known member
Liittynyt
19.2.2001
Viestit
593
Sijainti
siel sun tääl
Vellu sanoi:
Toi on muuten hyvä pointti, että kun aika-ajo muuttui, niin sen myötä TTT:täkin olisi voinut muuttaa (tai voi muuttaa jatkossa).

Vaihtoehtoiset tulokset rinnalle. Jos sulla on excelissä noi tiedot (ei tietty oo), niin siihen sais helposti vaihtoehtoiset pistelaskut ja voisi verrata, miten tilanne olisi kehittynyt ja päättynyt...
En mä mitään exceliä noihin pistelaskuihin käytä :D :eek:

Mitään vaihtoehtoisia pistesydeemeitä en suostu käyttämään, se on joko tai ei. Sotkee vain turhaan kuvioita pistetaulukot, joilla ei kuitenkaan ole oikeasti mitään merkitystä, koska mestaruustaistelu käydään kuitenkin vain yhden järjestelmän puitteissa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
burb sanoi:
Kouvon tallivisan pistelaskua mä en koskaan tajunnut mutta jos mä itte pärjään niin ei haittaa. En vissiin jaksanut lukea kuin vähän alkua siitä pistelaskusta.
Minä en ole vieläkään tajunnut KKKKK:n pistelaskusta mitään, vaikka taitaa olla ties monesko kausi menossa:eek: ...Joku selväjärkinen saisi kirjoittaa nuo veikkaukseni jujut kansantajuisesti, jos tajuaa minun harakanvarpaistani jotain.

Ihmettelen kuinka Vellulla voi olla purnattavaa, vaikka voitti sen veikatuimman veikkauksen;)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kilparatojen T Tabermann sanoi:
Tuohon siis kaipaisin sivua, jossa olisi listattu lopullinen lähtöjärjestys (aina ja 100% varmuudella), ei vain ole vielä osunut silmiin.
Maikkarilla kyllä yleensä näkyy rangaistukset ja niistä kuljettajille seuranneet ruututiputukset.
 
Ylös