Eri sarjojen näkyminen TV:ssä

Vice

Reality bites
Jotenkin en usko että se Kuismasen kohtalo paljoa liikuttaa...

TS: Abu Dhabin avauskisa on nähtävissä suorana vain netissä, mutta sen jälkeen ne tulevat tuoreeltaan myös televisiosta [Urho TV]. Selostuspuolella Matti Kyllösen ( :rolleyes: ) kipparoimana toimivat Jari Nurminen ja Jan-Erik Waden.
http://www.ts.fi/f1/sahkeet/124771.html

Onneksi on stream.

Viimeksi muokattu:

Sergei

Well-known member
Sanotaanko vaikka näin että puolivuotta tein sen eteen töitä että GT tulee kotimaiseen televisioon ja luotin vääriin ihmisiin. Lopputulos on se että
katselen kotona striimiä.
Ajattelitko, että jollain alalla ei ole "kilpailua" ???

CARTer

Well-known member
Toivottavasti suomalaisten tiimien sponsorisopimukset kestää kotimaisen tv-näkyvyyden romahtamisen.
Romahtamista?

Jotenkin minusta tuntuu ettei Mad Crocin sponsoroimat lajit (F1-veneet ja GT1) ole olleet edes hypätessään tarpeeksi korkealla, jotta nyt voitaisiin puhua romahtamisesta.

Konttaaminen tosin saattaisi olla nykytilanteeseen sopiva kuvaus näiden sarjojen suunnasta ja liikkumistavasta Suomen mediassa...
Don Vito sanoi:
Objektiivinen tiedonvälitys on tietty ollut vähän hakusessa kun käsikirjoitus on ollut tyyliin Pertti sitä ja Pertti tätä. Mutta parempi sekin kuin ei mitään.
Minusta ei ole. Ja Kyllösen moottoriurheiluselostustaidot (DTM=MIKAA!!, CART=MIKAA!!) tietäen nämä maksetut mainokset eivät todellakaan tule olemaan "parempi" vaan huomattavasti "huonompi" kuin yksikään arvostettu moottoriurheilusarja ansaits... Eikun nyt puhuttiinkin Ratelin MM-sarjasta ja potentiaalisesti NASCARista ja IRL:stä. Ei mitään. Anteeksi. :eek:

Palataan normaaliin ohjelmistoon:
Onneksi tässä ei pilata mitään arvokasta tai edes kaukaisesti kiinnostavaa. Töylikin pelastui ja hyppää takaisin satulaan ja hommaa Superleague Formulan maan johtavalle jalkapallokanavalle, niin meidän ei tarvitse kauaa muistella tätä ikävää välikohtausta maamme TV-historiassa. :thumbup:
Ajattelitko, että jollain alalla ei ole "kilpailua" ???
No jos itse olisin saanut arvata, että mistä moottoriurheilusarjasta syntyisi Suomen kokoisessa markkinassa näin verinen taistelu, niin en olisi ikinä veikannut Ratelin hevosta. Se tosin taitaakin olla se merkittävä ero suomalaisten hardcore-moottoriurheilufanien ja moottoriurheilua tuottavien suomalaisten TV-kihojen välillä...

Viimeksi muokattu:

J.T.

Well-known member
Sijainti
Tampere
Sergei...jos kilpailu on rehtiä, mikäs siinä...tässä tapauksessa ei ollut, vaan todella rumaa peliä. Mutta jokainen tyylillään, olen taas viisaampi ja tiedän keiden kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä ja kenen ei. Selvennyksenä vielä että Wadenia ja Nurmista kohtaan minulla ei ole mitään hampaankolossa, suunta löytyy ihan muualta.

Tämä keskustelu oli minun osalta tässä.

Sergei

Well-known member
Sergei...jos kilpailu on rehtiä, mikäs siinä...tässä tapauksessa ei ollut, vaan todella rumaa peliä. Mutta jokainen tyylillään, olen taas viisaampi ja tiedän keiden kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä ja kenen ei. Selvennyksenä vielä että Wadenia ja Nurmista kohtaan minulla ei ole mitään hampaankolossa, suunta löytyy ihan muualta.

Tämä keskustelu oli minun osalta tässä.
Eikö se ole (ollut) hieman turhan sinisilmäistä näissä(kin) kuvioissa ajetella, että "kilpailu" olisi rehtiä ? Voisiko ajetella, että juuri näissä kuvioissa peli on peliä joka tavalla vaikka sillä ei edes olisi suurta taloudellista merkitystä.. ja jos kunnon taloudelliset intressit niin peliä isolla P:llä..

Muuten, en ota kantaa yhtää mihinkään millään tavoin asiaan kenenkään puolesta tai vastaan.

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Minun osaltani ei, sillä otsikko vaatii keskustelun jatkumista. Tai mihinkäpä minä pääsen, kun omasta telkkarista ei näy kuin maanmainioita koosteita milloin mistäkin tapahtumasta. Onneksi ne voi ottaa tallentavaan boxiin ja pikakelata edes mainoksien yli.

On se aivan luonnotonta, että jos joku haluaisi seurata enempää kuin yhtä tai kahta isoa sarjaa, sitä varten pitäisi olla parikin erilaista maksukanavaa. Urho TV siihen päälle, niin johan on markkinatalous!

Onneksi voi itse ajella virtuaalisti kilpaa. Nykyisin on sunnuntaisin paremmin aikaa kuin koskaan!

J.T.

Well-known member
Sijainti
Tampere
Vastaan nyt kuitenkin...

Sergei, Juuri näin, olet kaikilta osin täysin oikeassa.

Vice

Reality bites
Onneksi tässä ei pilata mitään arvokasta tai edes kaukaisesti kiinnostavaa. Töylikin pelastui ja hyppää takaisin satulaan ja hommaa Superleague Formulan maan johtavalle jalkapallokanavalle, niin meidän ei tarvitse kauaa muistella tätä ikävää välikohtausta maamme TV-historiassa. :thumbup:
Se sama Superleague Formula, joka rikkoi välinsä Eurosportin kanssa eikä muutoinkaan tv-diileillä herkuttele, esiintyy lupauksista huolimatta tyhjille katsomoille, ajattaa vain neljää autoa enemmän kuin esim tekohengityksellä liikkuva EuroF3 ja sisältää sääntöjä joita en vieläkään ymmärrä? :)

On joo ne itse SF-kisat ja autot kyllä tyylikkäitä, mutta eikö tuo sama päde SRO:n järjestämiin sarjoihinkin (jos siis unohdetaan muut narinat ja ajatellaan pelkkiä kisatapahtumia)?

Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
On joo ne itse SF-kisat ja autot kyllä tyylikkäitä, mutta eikö tuo sama päde SRO:n järjestämiin sarjoihinkin?
Ei. SRO:n sarjoissa ajaa autoja, joiden olemassaoloa en täysin ymmärrä sekä kuljettajia, joista en liiemmin välitä. ;)

Ja jos siis ajatellaan puhtaasti kisatapahtumia, niin SRO:n GT-autot saavat aika monta tuntia kurvailla ympyrää kunnes pääsevät samoille luvuille Superleague Formulan kanssa. Rima on myös kuljettajien kohdalla hieman eri tasolla kuin Euro F3:ssa tai GT1:n "MM-sarjassa."

Spyder

Well-known member
Romahtamista?

Jotenkin minusta tuntuu ettei Mad Crocin sponsoroimat lajit (F1-veneet ja GT1) ole olleet edes hypätessään tarpeeksi korkealla, jotta nyt voitaisiin puhua romahtamisesta.
Pahemmin tuo saattaa vaikuttaa rallicrossin puolella EM ja SM!!! Niitähän on näytetty ihan mukavasti normaalikanavilla. Mutta missäänhän ei ole sanottu että tuo urhotv:n diili olisi yksinoikeudella. Urhotv on KALLIS verrattuna mihin tahansa muuhun kanavaan. Itse en jalkapallosta perusta lainkaan, joten en tiedä kuinka hyvä value for money tossa kanavassa kyseisen lajin ystäville on.

WebSlave

Trackman
Itse en jalkapallosta perusta lainkaan, joten en tiedä kuinka hyvä value for money tossa kanavassa kyseisen lajin ystäville on.
Lätkän SM-liigahan se URHOtv:n lippulaiva ja sisäänheittotuote on. Kesällä kyllä näytetään Veikkausliigaa (kaikki ottelut suorina niille joille se on mahdollista), mutta suomifutiksella ei ole sellaista vetovoimaa kuin kansainvälisillä liigoilla ja ne on jo muilla kanavilla. Määrää siis on, mutta laatu ei (jalkapallossa) pärjää kilpailijoille.

Olen luopumassa Canal+:sta, joten tuota voisi harkita tilalle, jos moottoriurheilutarjonta tarkoittaa suoria lähetyksiä. Mutta ensin pitää tietää sisällöstä enemmän. Kyllönen ei kyllä hankintaa puolla. Toivottavasti edes jenkkisarjat tulisivat alkukielellä.

Huom! URHOtv:n omilla sivuilla ei muuten (enää?) ole listassa NASCARia. Vaikuttaa ainakin minun ostohalukkuuteeni merkittävästi.

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Suomessa lienee ihan turha toivoa sellaisia mammuttilähetyksiä kuin mitä jenkkilässä juuri Nascarin yhteydessäkin on. Okei, niillä on mainoksia enemmän kuin sivistyneen ihmisen hermo kestää, mutta minä pidän siitä kun kisatapahtumaa pohjustetaan perusteellisesti ja kun toimittajia sekä sanavalmiita mielenkiintoisia haastateltavia riittää jonoksi asti. Innokkuudesta ja huumorintajusta nyt puhumattakaan. En tosin osaa sanoa Maxin F1- ja rallilähetyksistä mitään kun en ole niitä koskaan seurannut. Kuka ties niissä on samanlaista paatosta ja eetosta.

Kyllä minä pidin niistä Töylin WTCC-sarjan selostuksistakin, varsinkin silloin, kun innostus lehahti ilmoille ja mopo meinasi ryhtyä keulimaan. Ja kaveri oli kuitenkin pääsääntöisesti yksin kopissaan palloon puhumassa. Ei se oo niin helppoo. :cool:

WebSlave

Trackman
En tosin osaa sanoa Maxin F1- ja rallilähetyksistä mitään kun en ole niitä koskaan seurannut. Kuka ties niissä on samanlaista paatosta ja eetosta.
Ei onneksi. Ei se paatos Suomessa enää toimi. Huomaahan sen Kyllösestä, aika on ajanut miehen tyylin ohi. NASCARin porukka kieltämättä osaa saada yksinkertaiset asiat kuulostamaan elämää suuremmilta. ;)

Kyllä MAXilla muutoin ihan riittävästi ainakin F1:ä pohjustetaan, lähetys alkaa tunnin ennen starttia. Tasossa toki on aina parannettavaa. Rallista on vähän vaikeampi sanoa, kun eihän sitä tule livenä.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eiväthän nuo lähetykset mitään paatosta kaipaa, vaan intohimoa ja omistautumista. Sitä ei Maikkarilla ole koskaan nähty ja tuskin nähdäänkään. Töylin projekti vaikutti sikäli ennenkuulumattomalta suomalaiselta moottoriurheiluproduktiolta, että sen kohdalla moisesta oli toiveita. Harmittava takaisku, siis.

Eikös edelleen kaapelissa, satelliitissa ja netissä saa näyttää miten paljon vaan lystää riippumatta antenniverkon luvista, kuten ovat kokoajan tehneet.
Olet oikeassa. Antennitaloudesta maailmaa tarkkailevana suljen muut todellisuudet katsantakantani ulkopuolelle.

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Eiväthän nuo lähetykset mitään paatosta kaipaa, vaan intohimoa ja omistautumista. Sitä ei Maikkarilla ole koskaan nähty ja tuskin nähdäänkään. Töylin projekti vaikutti sikäli ennenkuulumattomalta suomalaiselta moottoriurheiluproduktiolta, että sen kohdalla moisesta oli toiveita. Harmittava takaisku, siis.
Todellakin. Hetken ehdin jo luulla, että tämä URHOtv:n julkistus oli se Töylin projekti, mutta ei näemmä. (Tai sitten oli mutta joku veti välistä.)

Jep, tuo intohimo ja omistautuminen ovat oikeampia sanoja. Itsekin ajattelin, ettei paatos ole ihan oikea ilmaus kuvaamaan sitä mikä NASCAR-lähetyksissä on hyvää. Päinvastoin, se varsinainen paatos kansallislauluineen ja rukouksineen on niissä huonoa.
Olet oikeassa. Antennitaloudesta maailmaa tarkkailevana suljen muut todellisuudet katsantakantani ulkopuolelle.
Itse asiassa URHOtv:llä on ainakin Soneran kaapelissa peräti 4 kanavaa käytettävänään. Siten pystyvät lähettämäään 4 peliä livenä yht'aikaa.

Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Totta, paatos kuulostaa pateettiselta, etenkin kun siihen yhdistetään jenkkiläläiset kansallislaulut ja rukoukset. Toisaalta, niillä vain on sellainen kulttuuri. Ainahan voi laittaa jonkun Boratin laulamaan kansallislaulun:)

Luen juuri paraikaa Frank Williamsin elämänkertaa, ja siinä on juntu pullollaan intohimoa ja omistautumista!

J.T.

Well-known member
Sijainti
Tampere
Töylin missio oli viedä GT1 ja Gt3 Nelonen sportille jotta kaikki olisivat saaneet katsoa sitä ilmaisesksi, meillä oli käytännössä soppari valmiina jo helmikuussa. Mutta sitten tuli herrasmiehet jotka sekoitti ja veti välistä. Sanoin etten kirjoita tästä mutta kirjoitin kuitinkin. Viduddaa sen verran pahasti vieläkin.

CARTer

Well-known member
Viduddaa sen verran pahasti vieläkin.
Ymmärrän duduksen ja jos se yhtään keljutusta lieventää, niin lupaan etten tämän asian takia katso tänä vuonna yhtään GT1- ja GT3-kilpailua mistään medialähteestä ja en varsinkaan suomenkielisellä selostuksella UrhoTV:ltä. Arvoahan tällä eleellä on yhtä paljon kuin lentokenttien turvatarkastajien lakolla, mutta silti. :thumbup:

Ja ei muuten olisi kaikki pystyneet katsomaan Nelonen Sporttiakaan ilmaiseksi. Ihana tämä turkulainen mafia. Kaskun eivät näytä TurkuTV:llä Penan kurvailuja...

Vice

Reality bites
lupaan etten tämän asian takia katso tänä vuonna yhtään GT1- ja GT3-kilpailua mistään medialähteestä
Kuinka jalomielinen ele, eiköhän Töyli tästä piristy :idea: Kilpailua on aina, ei sen(kään) takia kannata sarjaa vihata.