kouvotsvoni
Banjottu
Kysymysten sijaan joskus kaipaisi vastauksiakin olivat ne sitten faktaa tai mutuilua.
Ok, yritän. Minulla ei kuitenkaan ole vastauksia.Kysymysten sijaan joskus kaipaisi vastauksiakin olivat ne sitten faktaa tai mutuilua.
Lueskelin tuossa viime viikolla jotain lehteä (olisiko ollut Kodin Kuvalehti tms.) vuodelta 1990 ja siinä oli juttua miten pankit aikoivat nostaa asuntolainojen korkoja 11 prosentista 12,5 prosenttiin, tai suurinpiirtein noissa kokoluokissa mentiin. Ihan kohtalaisen kokoinen korkotaso mielestäni. Tietysti kaikki riippuu kaiskesta ja sitä rataa, eikä mistään voi olla varma ja siihen tyyliin, mutta voisi se kai mahdollista olla, että tuollaisiin korkotasoihin päädyttäisiin jos markkaan takaisin mentäisiin.Silti - sorryt markan takaisin hamuaville; been there, seen it. Ei koskaan enää eristäytynyttä Suomea. Jaiks...
Ei kukaan, yksikään kukaan ei tiedä, mitä tapahtuu jos tuet lopetetaan, erotaan eurosta, erotetaan eurosta Etelän vetelät. Mitä tulee jyrkkiin mielipiteisiin, niin sulla on ainakin jyrkkä mielipide siitä, että me kaikki muut ollaan väärässä. Oli sitten kanta myötä- tai vastakarvainen.Minä en pyydä paljoa.
Pyydän vain, että tukipakettien vastustajat kertoisivat vaihtoehtoisen suunnitelman seurauksista. Itse en kannata tukipaketteja. Minulla ei ole kompetenssia arvioida mikä olisi hyvä ja mikä huono.Täällä on kuitenkin pirun monta keskustelijaa joilla on jyrkkä ja selvä mielipude, toisin kuin minulla.
Kertokaa te jotka vastustatte tukipaketteja oman suunnitelmanne seuraukset.
Siis tehkää se nyt ihmeessä. Minä pyydän nöyrästi.
Minun tuttavapiirissä "parhaat" asuntolainojen korot olivat luokkaa 18% ysärin alussa.Lueskelin tuossa viime viikolla jotain lehteä (olisiko ollut Kodin Kuvalehti tms.) vuodelta 1990 ja siinä oli juttua miten pankit aikoivat nostaa asuntolainojen korkoja 11 prosentista 12,5 prosenttiin, tai suurinpiirtein noissa kokoluokissa mentiin. Ihan kohtalaisen kokoinen korkotaso mielestäni. Tietysti kaikki riippuu kaiskesta ja sitä rataa, eikä mistään voi olla varma ja siihen tyyliin, mutta voisi se kai mahdollista olla, että tuollaisiin korkotasoihin päädyttäisiin jos markkaan takaisin mentäisiin.
Aivan väärin.Ei kukaan, yksikään kukaan ei tiedä, mitä tapahtuu jos tuet lopetetaan, erotaan eurosta, erotetaan eurosta Etelän vetelät. Mitä tulee jyrkkiin mielipiteisiin, niin sulla on ainakin jyrkkä mielipide siitä, että me kaikki muut ollaan väärässä. Oli sitten kanta myötä- tai vastakarvainen.
Luepa talousalan erikoisjulkaisuja viimeisen kahden vuoden ajalta (esim. The Economist ja WSJ). Löydät varmasti hyvin perusteltuja näkökantoja ja vaihtoehtoja kriisin ratkaisemiseksi, jotka tulevat todellisilta talousalan experteiltä.Se viesti jota olen yrittänyt saada läpi on se, että minulla ei ole kompetenssia sanoa mikä tässä on oikein ja mikä väärin.
Juuri tätä minä olen perään kuuluttanut. En ole vielä ehtinyt lukea noita viittaamiasi julkaisuja, mutta siellä todennäköisesti ehdotetaan jotain älykkäämpiä ratkaisuja kuin pelkkää "letkujen" irroittamista.Luepa talousalan erikoisjulkaisuja viimeisen kahden vuoden ajalta (esim. The Economist ja WSJ). Löydät varmasti hyvin perusteltuja näkökantoja ja vaihtoehtoja kriisin ratkaisemiseksi, jotka tulevat todellisilta talousalan experteiltä.
Varsin johdonmukaisesti kaikki pitävät kriisin hoitamisen nykymallia erittäin huonona. Se tietysti näkyy siinäkin, että kriisi on levinnyt jatkuvasti ( Kreikka -> Irlanti -> Portugali -> Kreikka II -> Espanja.. ) eivät markkinat ole rauhoittuneet. Sen sijaan veronmaksajien vastuut ovat räjähdysmäisesti lisääntyneet, kun taas sijoittajien vastuut ovat samalla vähentyneet.
Kyselyjen mukaan melkein puolet Suomen kansasta on tukipakettien kannalla.Onko poliitikkojen lisäksi joku sitten ollut näitten tukipakettien kannalla?
Eihän tässä tosiaan oo ollu ku nelisen vuotta aikaa.Juuri tätä minä olen perään kuuluttanut. En ole vielä ehtinyt lukea noita viittaamiasi julkaisuja, mutta siellä todennäköisesti ehdotetaan jotain älykkäämpiä ratkaisuja kuin pelkkää "letkujen" irroittamista.
Aivan totta, mistään vähänkään hankalammasta asiasta sulle ei ole sellaisia, tai et kerro niitä. Sen sijaan keskityt muiden osin jopa varsin perusteltujen mielipiteiden arvosteluun lähinnä olkinukkein avulla.Eli minua on turha tölviä mielipiteistäni.
Fiksua on sen sijaan olla ilman mielipiteitä ja arvostella muiden kantoja asiaan?Olen vain ihmetellyt sitä miten heppoisin perustein suuri osa ihmisistä lukitsee täällä mielipiteensä. Se ei minusta ole älykästä.
En ole väittänytkään sinun olevan väärässä (näytä kohta missä muka näin on). Vaan väitin, että väitit muiden olevan väärässä, mitä teet koko ajan.:ahem:Aivan väärin.
En minä ole sanonut olevani oikeassa ja, että muut ovat väärässä. Sinä keksit tämän omasta päästäsi.
Miksi tätä keskustelua yleensä edes käydään, kun kukaan ei tiedä kuka on oikeassa ja mitä pitäisi tehdä? Tuntuu vain siltä, että kun joku jonkun mielipiteen kirjoittaa, niin 107 aloittaa siitä vittuilun. Tietämättään, vaikka se olisikin oikeassa, kun kukaanhan ei sitä tiedä.Miten tämä loppuu... ei aavistustakaan. Korjattiinko kaivot vai odotettiinko, että viimeisestäkin oli vedet imetty tyhjiksi?!
http://pahis.puheenvuoro.uusisuomi.fi/111747-demokratia-on-vastuutonta-vallankäyttöäEurokriisi on hyvä esimerkki tästä. Eurooppalaiset poliitikot ovat saaneet ajettua koko Euroopan erittäin pahaan taloudelliseen tilanteeseen, mutta kukaan heistä tuskin joutuu vankilaan tai menettää omaisuuttaan. Poliitikot saavat aiheuttaa miljardien eurojen hyvinvointitappiota ja tehdä miljoonista ihmisistä työttömiä, eivätkä joudu millään tavoin vastuuseen toimistaan.
Samanlaista haistapaskahumppaa se on kabineteissakin. Ei sielläkään kukaan tiedä kuka on oikeassa, poteroista huudellaan vaan ja perstuntumalla jaellaan miljardeja..Eli aivan tyhjänpäivästä haistapaskahumppaa koko keskustelu.:ahem:
Jos hallitus sanoisi, ettei tukia enää jaeta, niin opposition mielestä pitäisi jakaa. Näin toimii demokratia.Samanlaista haistapaskahumppaa se on kabineteissakin. Ei sielläkään kukaan tiedä kuka on oikeassa, poteroista huudellaan vaan ja perstuntumalla jaellaan miljardeja..