Euroopan GP

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Sää taitaa olla melko epävakainen tänään. Schumi saa luultavasti etua Bridgen sadenakkien myötä, mutta en usko edun olevan kuitenkaan neljää sekuntia, miltä perjantaina ero tuntui olevan.

Toivottavasti Kimi ylittää itsensä lähdössä, sillä liian usein joku (Renault tai Williams usein) on pyyhkinyt Kimi ohitse ekassa mutkassa.

Itse toivon, että kilpailua ei käynnistetä Brasilian tyyliin kahden mersun voimin.

Schumi miettii kuinka startti onnistuu likaiselta puolelta. Toivottavasti Ralf näyttäisi isolle veljelleen ja pitäisi Michaelin takanaan. Toisaalta tallimääräykset pitäisi laajentaa koskemaan myös veljesmääräyksiä wink .

<small>[ 29-06-2003, 09:23: Message edited by: ml ]</small>
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Taktiikkapeliä startin mukaan

TAKTIIKKANURKKA
Turun Sanomat, Nürburgring
PAOLO FILISETTI
Nürburgringin kilpailu ratkeaa pitkälti startissa. Jos Michael Schumacher pääsee kärkeen, pallo on hänellä. Jos Kimi Räikkönen pitää paikkansa, Ferrarilla on valmiina varataktiikka Schumacherille eli aikainen ensimmäinen varikkokäynti.
McLaren ja Ferrari vaikuttivat ajavan pitkälti samoilla bensiinimäärillä. Kumpi tahansa on kärjessä, jatkaa radalla 22-23 kierroksen kieppeille.
Kaikki ovat matkassa kahden varikkokäynnin taktiikalla. Williamsit ovat keveämpiä kuin Räikkösen ja Schumacherin autot, eroa on 10-12 kiloa, jolloin ne tankkaavat 3-5 kierrosta aiemmin.
Paolon taktiikkanurkka tuntuu olevat melkoista pakkopullaa. Jos Schumi jää taakse ja vaikuttaa nopeammalta kuin edellä ajavat, on melko selvää, että kisataktiikkaa muutetaan. Itse laitan toivoni siihen, että Ralf kiilaa kakkoseksi ja Schumi ei ole ylivoimainen keskisektorilla. Paras ohituspaikka taitaa olla viimeinen pitkä suora ennen viimeistä kurvia lähtösuoralle.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
ml:
Sää taitaa olla melko epävakainen tänään. Schumi saa luultavasti etua Bridgen sadenakkien myötä, mutta en usko edun olevan kuitenkaan neljää sekuntia, miltä perjantaina ero tuntui olevan.

Toivottavasti Kimi ylittää itsensä lähdössä, sillä liian usein joku (Renault tai Williams usein) on pyyhkinyt Kimi ohitse ekassa mutkassa.
Sataako siellä? Startti ei pahemmin Kimistä ole kiinni vaan McLarenin launch-controllista... Reaktiokyvyllä on noin 5%:n vaikutus startissa nykyään, eli ei juurikaan apua. :rolleyes:
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Karpow:
ml:
Sää taitaa olla melko epävakainen tänään. Schumi saa luultavasti etua Bridgen sadenakkien myötä, mutta en usko edun olevan kuitenkaan neljää sekuntia, miltä perjantaina ero tuntui olevan.

Toivottavasti Kimi ylittää itsensä lähdössä, sillä liian usein joku (Renault tai Williams usein) on pyyhkinyt Kimi ohitse ekassa mutkassa.
Sataako siellä? Startti ei pahemmin Kimistä ole kiinni vaan McLarenin launch-controllista... Reaktiokyvyllä on noin 5%:n vaikutus startissa nykyään, eli ei juurikaan apua. :rolleyes:
Sateesta en tiedä muuta kuin sääennustus näyttää epävakaiselta.

Startti on tietysti automaattinen, Kimi valittelikin että Mäkin startti on ollut epävarma. On väärin tietysti sanoa, etta huono startti on kuskin vika. Ilmaisin ajatustani huolimattomasti.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9310
ml:
Taktiikkapeliä startin mukaan

TAKTIIKKANURKKA
Turun Sanomat, Nürburgring
PAOLO FILISETTI
Nürburgringin kilpailu ratkeaa pitkälti startissa. Jos Michael Schumacher pääsee kärkeen, pallo on hänellä. Jos Kimi Räikkönen pitää paikkansa, Ferrarilla on valmiina varataktiikka Schumacherille eli aikainen ensimmäinen varikkokäynti.
McLaren ja Ferrari vaikuttivat ajavan pitkälti samoilla bensiinimäärillä. Kumpi tahansa on kärjessä, jatkaa radalla 22-23 kierroksen kieppeille.
Kaikki ovat matkassa kahden varikkokäynnin taktiikalla. Williamsit ovat keveämpiä kuin Räikkösen ja Schumacherin autot, eroa on 10-12 kiloa, jolloin ne tankkaavat 3-5 kierrosta aiemmin.
Paolon taktiikkanurkka tuntuu olevat melkoista pakkopullaa. Jos Schumi jää taakse ja vaikuttaa nopeammalta kuin edellä ajavat, on melko selvää, että kisataktiikkaa muutetaan. Itse laitan toivoni siihen, että Ralf kiilaa kakkoseksi ja Schumi ei ole ylivoimainen keskisektorilla. Paras ohituspaikka taitaa olla viimeinen pitkä suora ennen viimeistä kurvia lähtösuoralle.
Sikäli oudolta kuullostaa, että yleisesti on sitä parempi, mitä pitemmälle pystyy ajamaan. Jos Kimillä on kevyt auto ja Schumilla raskas, niin Kimi pääsee melko varmasti vain lisäämään eroa. (Olettaen että kärjen järjestys pysyy samana lähdössä)
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
Eikös ne lupailleet ainakin vielä perjantaina hyvää ja aurinkoista säätä kisapaikalle? Nyt olisi kyllä erinomaista jos Kimi pystyisi pitämään johdon ensimmäiseen varikkostoppiin ja ajamaan muutaman kierroksen pitempään kuin Schumit. Sitten olisi kyllä kisa hyvin hanskassa ja sitten nähtäisiin maalissa iloinen Kimi heiluttelessa kättään In-Car kameraan. wink
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Mulle tuli sellainen mielikuva, että Schumi ja Kimi olivat samanlaisilla bensamäärillä liikkeellä. Schumi kävi katsomassa Mäkin punnitusta (huolestuneena?).

Luulen, että kisataktiikka laaditaan lähes samalla kaavalla kuin viime vuonna. Loppupään tallit voivat kikkailla bensamäärillä, mutta kärkitallit ajavat "optimaalisella" bensamäärällä ja katsovat sitten mihin ruutuun se riittää. Ainakin Kimi on osoittanut, että perästä noustaan pisteille, jolloin hyvään sijoitukseen ei tarvita välttämättä eturivin sijoitusta ja uusi pistelaskusysteemi tukee varmaa maaliintuloa.

Paalupaikka on tietenkin aina päätavoite.

<small>[ 29-06-2003, 11:32: Message edited by: ml ]</small>
 

Johnny

Active member
Liittynyt
29.5.2003
Viestit
34
Toivottavasti nyt nähdään kunnon taistelua Kimin ja Shumin välillä, eikä mitään Kanadan tapaista veljesten välistä perässäajelua. Luonnollisesti toivon et Kimi voittaa... :D

Hieman off-topic kysymys mut eikös Kimi oo lähteny aika usein siltä "likaiselta" puolelta?? Joku tietävä vois valaista mua... :confused:
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
ml:
Taktiikkapeliä startin mukaanItse laitan toivoni siihen, että Ralf kiilaa kakkoseksi ja Schumi ei ole ylivoimainen keskisektorilla. Paras ohituspaikka taitaa olla viimeinen pitkä suora ennen viimeistä kurvia lähtösuoralle.
En laittaisi toivoa siihen että Ralffi tekee Schumille mitään :rolleyes: Todennäköisesti jättää kunnolla tilaa, eikä ota mitään riskejä että Michaelille aiheutuisi minkäännäköistä harmia! Ralf :mad:

Eikö Eka neulansilmä ole myös hyvä ohituspaikka? Siinä on tosi leveä alue yrittää eri linjaa, ja siinä helposti lipsahtaa vähän leveäksi.
 

kraatu

Well-known member
Liittynyt
9.6.2001
Viestit
271
ml:
Accu weather lupaa parempaa säätä kuin MTV3 F1 sääkartta.

Itse toivon hyvää säätä.
Amount of Rain 0.0 mm

Melkosen tarkkoja ennustuksia laativat ku on millin kymmenyksetki mukana. Toivottavasti porottaa!
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Toivottavasti pysyy aurinkoisena, vaikka Kimi todennäköisesti pesisikin sateella muut Misukkakuskit jäisi edelle kuitenkin se mies Bridgestoneillaan jonka sijoituksilla on tällä hetkellä jotain merkitystä.
Ruubenihan nojailee kaiteisiin heti lähdössä. wink
 

molde

Well-known member
Liittynyt
9.11.2002
Viestit
303
Vesi kielellä odotan Kimin ja Schumin taistelua.. Montrealin jälkeen on kyllä mukava nähdä ykköstilasta taas oikeatakin taistelua, eikä mitään munatonta veljesten perässäajoa yuck

Aika ihmeellistä, että Kimi ja Maikkeli jotka taistelevat mestaruudesta, eivät ole radalla kohdanneet montaakaan kertaa tämän kauden aikana... Ei nyt tule mieleen kuin Melbournen ja A1-ringin kisat.

Onkos muuten siitä toisesta McLaren-kuskista ja toisesta Ferrari-kuskista... mitkä niiden nimet nyt oli... jotain havaintoa? Ne ovat olleet täysin kateissa jälleen tänä viikonloppuna!
 
Ylös