Euroopan GP

JariF1

Well-known member
Liittynyt
11.12.2002
Viestit
183
Sijainti
Tukholma
Sori Mikael ja muut oikeaoppiset:
International Sporting Code, Appendix L.
Chapter 4, Code of driving conduct on circuits. Part 2.
3 - STOPPING OF A CAR DURING THE RACE
a) the driver of any car leaving the race shall signal this intention
in good time and is responsible for ensuring that the manoeuvre is
carried out safety and as near as possible to the point of exit.
should a driver be compelled to stop his/her car, either
involuntarily or for any other reason, the car shall be moved off
the track as soon as possible so that its presence does not
constitute a danger or prevent a normal running of the race.
If the driver is not able to move the car out of the potentially
dangerous position, it is the duty of the marshals or other officials
to help. In that case, if the driver succeeds in re-starting the car
without any external help, and rejoins the race without committing
any breach of the regulations and without gaining any advantage
from the preceding movement of the car to a safer position,
he/she will not be excluded from the race.
c) any repairs carried out on the track may only be made by the
driver alone by means of the tools and spare parts carried aboard
the car.
d) any replenishment carried out on the track itself is prohibited,
and will entail immediate exclusion.
e) apart from the driver -and, in exceptional cases, the competent
officials- nobody is allowed to touch a stopped car under penalty
of its exclusion from the race.
f) pushing a car along the track or pushing it across the finishing
line is not allowed, and will entail immediate exclusion.
g) any car abandoned on the circuit, even temporarily, by its
driver, whatever the reason or the duration, shall be considered
as withdrawn from the race.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
mikæl:
Olen varma, että shortsihousumies vaietaan unohduksiin ja O Solhberg jatkaa kotimaisittainkin lausuntojaan joissa " Ferraria suosivaa sääntöpolitiikkaa on tuskin koskaan ollutkaan".
Väitätkö ettei toimitsijat olisi saaneet Sumin autoa liikkeelle ilman tuota shortsimiestä? wink
Kohta varmaan keksit että kyseinen shortsiäijä oli itse Kari O. Solberg? wink :D :D
 

Timoteus

Maailman nisäkkäin
Liittynyt
4.4.1999
Viestit
3934
JariF1:
International Sporting Code, Appendix L.
Chapter 4, Code of driving conduct on circuits. Part 2.
3 - STOPPING OF A CAR DURING THE RACE
a) the driver of any car leaving the race shall signal this intention
in good time and is responsible for ensuring that the manoeuvre is
carried out safety and as near as possible to the point of exit.
should a driver be compelled to stop his/her car, either
involuntarily or for any other reason, the car shall be moved off
the track as soon as possible so that its presence does not
constitute a danger or prevent a normal running of the race.
If the driver is not able to move the car out of the potentially
dangerous position, it is the duty of the marshals or other officials
to help. In that case, if the driver succeeds in re-starting the car
without any external help, and rejoins the race without committing
any breach of the regulations and without gaining any advantage
from the preceding movement of the car to a safer position,
he/she will not be excluded from the race.
Enpä tajunnutkaan etsiä tätä sääntöä muualta kuin tuolta F1 Sporting Regulationsista mutta tässähän tämä on selvästi ja nyt olen sitä mieltä, että tämä homma meni jopa sääntöjen kirjaimen mukaan. Edelleen tosin olen sitä mieltä, että tämä sääntö tulisi muuttaa ja ulkopuolisen avun tulisi johtaa keskeytykseen/hylkäykseen - perusteluja tälle mielipiteelleni taitaa löytyä ihan riittämiin toikin edellisiltä sivuilta. Ja ettei edes punaisten lasien läpi maailmaa katseleva schufoso tulkitse kommenttiani väärin: Schumacher ansaitsee nämä neljä pistettään ja toivon sääntöä muutettavan vastaisuuden varalle. Takautuvasti sääntöä ei voi eikä pidä muuttaa koskemaan toissapäiväistä Nürren kisaa.
 

Johnny

Active member
Liittynyt
29.5.2003
Viestit
34
Timoteus:
JariF1:
International Sporting Code, Appendix L.
Chapter 4, Code of driving conduct on circuits. Part 2.
3 - STOPPING OF A CAR DURING THE RACE
a) the driver of any car leaving the race shall signal this intention
in good time and is responsible for ensuring that the manoeuvre is
carried out safety and as near as possible to the point of exit.
should a driver be compelled to stop his/her car, either
involuntarily or for any other reason, the car shall be moved off
the track as soon as possible so that its presence does not
constitute a danger or prevent a normal running of the race.
If the driver is not able to move the car out of the potentially
dangerous position, it is the duty of the marshals or other officials
to help. In that case, if the driver succeeds in re-starting the car
without any external help, and rejoins the race without committing
any breach of the regulations and without gaining any advantage
from the preceding movement of the car to a safer position,
he/she will not be excluded from the race.
Enpä tajunnutkaan etsiä tätä sääntöä muualta kuin tuolta F1 Sporting Regulationsista mutta tässähän tämä on selvästi ja nyt olen sitä mieltä, että tämä homma meni jopa sääntöjen kirjaimen mukaan. Edelleen tosin olen sitä mieltä, että tämä sääntö tulisi muuttaa ja ulkopuolisen avun tulisi johtaa keskeytykseen/hylkäykseen - perusteluja tälle mielipiteelleni taitaa löytyä ihan riittämiin toikin edellisiltä sivuilta. Ja ettei edes punaisten lasien läpi maailmaa katseleva schufoso tulkitse kommenttiani väärin: Schumacher ansaitsee nämä neljä pistettään ja toivon sääntöä muutettavan vastaisuuden varalle. Takautuvasti sääntöä ei voi eikä pidä muuttaa koskemaan toissapäiväistä Nürren kisaa.
Yhdyn edelliseen :)
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
mikæl:
JOC:
Mahtaa Mikaelia ottaa päähän kun hänelle eivät säännöt nyt tunnu taipuvan...Vaikka kuinka yrittäisi mitä.

Millä perusteilla niitä sanktiota olisi sitten pitänyt jakaa?
Koska jatkoi kisaa avustettuna. Tuo työntämissääntöhän sallii vain turvallisuusnäkökohdan. Toinen pykälä kieltää avustettuna kilpailemisen. Eli turvaan takaisin radalle ja sääntöjen mukainen sisäänliputus esim auton vaurioiden tarkistukseen.

Mites suut laitettaisiin jos Schumacherin ripustus vaikka olisi pettänyt sisääntyönnetyllä kierroksella ja vaatinut yhden katsojan hengen. Oliko oikein sallia kisan jatkaminen? Tai sinne työntäminen?

Minulle tuo oli heti selvää - mutta en olekaan Sohlberg saati JOC.
Entäs, kun Räkä ajeli savuttavalla kenties öljyä tiputtavalla (ainakaan Kimi ei voinut tietää valuuko öljyä vai ei) autolla radalla. Sitten olisi voinut kuolla vaikka kuinka monta. Iso kasa kuskeja samassa kohtaa ulos öljyn takia, sitten vielä irronneista autojen osista muutama katsoja ja ratavirkailija hautaan.

Entä jos... Niin ei kai autoilla tai oikeastaan yhtään millään liikkuminen pitäisi olla sallittua. Esim. USA:ssa kuolee liikenteessä noin 50000 ihmistä vuodessa.

Toisaalta, kun asut Suomessa tapat vain elämällä ja syömällä tavallisesti vaikka kuinka monta köyhää afrikkalaista elämäsi aikana. Banaanit kun myydään eniten tarjoavalle, eikä siihen kilometrin päähän nälkää näkeville. Toisaalta liikakansoittumistakin pitäisi rajoittaa, joten kaikki vaan formula ykkösten rattiin motarille.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Taitaa Kimillä olla niin paljon kokemusta noista Mersun moottoririkoista, että kyllä se tietää tasan tarkkaan tuleeko sieltä öljyä vai ei... Varmaan Kimi osaa "räjähdys" äänen perusteella sanoa, että menikö sieltä oikea vai vasen sylinteripuolisko, hajosiko kiertokanki vai männäntappi vai kenties hieno venttiilien paineilmajärjestelmä.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
pmv:
Taitaa Kimillä olla niin paljon kokemusta noista Mersun moottoririkoista, että kyllä se tietää tasan tarkkaan tuleeko sieltä öljyä vai ei... Varmaan Kimi osaa "räjähdys" äänen perusteella sanoa, että menikö sieltä oikea vai vasen sylinteripuolisko, hajosiko kiertokanki vai männäntappi vai kenties hieno venttiilien paineilmajärjestelmä.
yuck :D
 

Pete1

New member
Liittynyt
14.4.2002
Viestit
1
Sijainti
Pori
Eipä tuosta Schumin tilanteesta voi sanoa muutakuin, että typerät ovat säännöt. Jos kuljettaja ajaa itsensä tilanteeseen josta ei itse selviydy radalle, niin sen pitäisi olla keskeyttänyt kuljettaja. Mutta FIAn tuntien ei tämä mikään ihmeellinen asia ole. No jokatapauksessa Schumia nöyryytettiin pahasti Montoyan toimesta ja Kimi oli kisan nopein & paraskuljettaja vaikkakin Michael pisteet veikin 4-0.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
No jokatapauksessa Schumia nöyryytettiin pahasti Montoyan toimesta ja Kimi oli kisan nopein & paraskuljettaja
Tosin Ralf oli ottamassa Kimiä kiinni ennen tuota pamahdusta. Ralfille viisi papukaijaa ja Kimille neljä. wink
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
International Sporting Code, Appendix L.
Chapter 4, Code of driving conduct on circuits. Part 2.
3 - STOPPING OF A CAR DURING THE RACE
a)[clips]
Kyllähän tuossa selkeytyy pykälä 150 - ainakin avustetun kuljettajan jatkamisen osalta. Pykälän 150 saattoi tosin tulkita samalla tavoin jo ilman tätä täsmennystä.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö pykälää 61 jossain tilanteissa voisi soveltaa eli se on edelleen osittain päällekkäinen/ristiriitainen tämän ja 150 pykälän kanssa. Minusta tämä seikka ei kadonnut mihinkään. Vai katosiko ?

Enpä oikein jaksa uskoa, että kaikki voorumilaiset tätä vieläkään sulattavat.
---
Jos kyseinen sääntö on kaikkien (kuljettajat ja varsinkin toimitsijat) tiedossa ja sitä sovelletaan tasapuolisesti, niin ehkäpä kyseisessä säännössä ei ole valittamista. Epäilen tosin onko tasapuolinen kohtelu eri radoilla/kuljettajille mahdollista.

Täällä on kovasti viitattu avunantamiseen l. siihen kuinka halveksuttavaa se on. Kuljettajat saavat varikon lisäksi myös lippumiehiltä "apua" ja saattavat saada varikolta käskyjä, jotka voitaisiin huoletta tulkita avustamiseksi. Ihan kokonaan ilman apuja kuljettajat eivät siis toimi muutenkaan. Luulenpa, että harva pääsisi maaliin ilman apua. wink

Molde:
On toki paljon helpompi arvostella sivusta, kuin osallistua keskusteluun.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Ferrari 4ever:
No jokatapauksessa Schumia nöyryytettiin pahasti Montoyan toimesta ja Kimi oli kisan nopein & paraskuljettaja
Tosin Ralf oli ottamassa Kimiä kiinni ennen tuota pamahdusta. Ralfille viisi papukaijaa ja Kimille neljä. wink
Höpöhöpö. :p Kimi oli kasvattamassa eroa uudestaan juuri ennen pamausta. Varikkokäyntien jälkeen ero oli jotain 4.4 sekunttia ja pamauksen sattuessa 5.5. wink
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Bobakki:
Noista Sumin radalle työntäneistä muuten, Saksassa oli aamun lehdissä uroitten nimet ja asuinpaikat oikein painettuna. "Nämä miehet pelastivat Schumacherille 4 mm-pistettä" :rolleyes:
Lähtiskö joku kaveriksi Saksaan vähän niistämään poikien nenua vai pistetäänkö samantien bandidos keikalle? :mad:
 

PKurki

Well-known member
Liittynyt
19.2.2001
Viestit
211
Jos ne olis auttanu Kimiä, niin Helsingin kauppatorille tulis näköispatsaat...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Vähintään!

Sekä 6.12. luovutettu vielä Valkoisen Leijonen 1.luokan ritarimerkki! :D
 
Ylös