Ööh.. olenko tyhmä vai mitä..?
Tämä homma siis pyörii kahden pykälän ympärillä. Sen, joka määrää vaarallisessa paikassa olevan auton poistamisen mahdollisimman pikaisesti, ja sen, joka kieltää ulkopuolisen avun.
OK, auto oli vaarallisessa paikassa ja nopein tapa poistaa vaaratekijä oli tyrkätä auto takaisin radalle. Tähän asti oikein.
Mutta, se tyrkkäys oli myös avustamista; Schumi ei itse saanut autoa liikkeelle.
Se juttu, mitä en tässä ymmärrä on; miten pykälä 150 kumoaa pykälän 61? §150 ei tuossa tilanteessa koskenut enää Schumia, koska hän ei voinut tehdä asialle mitään. Sen sijaan §61 koski Schumia koko ajan. Hän jatkoi kisaa avustettuna (engl. aided), joka harvinaisen selkeästi kielletään pykälässä 61; "The driver must drive the car alone and unaided."
Näin ollen ratavirkailijoiden homma oli huolehtia Schumin auto pois vaarallisesta paikasta (§150), ja Schumi liputtaa ulos tai ainakin sakottaa sääntörikkeestä (§61).
Yksinkertaista.
<small>[ 30-06-2003, 16:49: Message edited by: Ylen Sankia Priha ]</small>